כוס – הבדלי גרסאות
מ החלפת טקסט – " יין" ב־" יין" תגית: עריכה ממכשיר נייד |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
| (5 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שכתוב|}} | |||
[[קובץ:הרבי_בחלוקת_כוס_של_ברכה.jpg|250px|ממוזער|שמאל|[[הרבי]] במעמד [[חלוקת כוס של ברכה]].]] | |||
'''כוס''' היא כלי קיבול המשמש לשתיה, כאשר משתמשים בו עבור "כוס של ברכה" הוא צריך להכיל לפחות רביעית. בפנימיות התורה הוא מסמל את ספירת המלכות וכנסת ישראל. | '''כוס''' היא כלי קיבול המשמש לשתיה, כאשר משתמשים בו עבור "כוס של ברכה" הוא צריך להכיל לפחות רביעית. בפנימיות התורה הוא מסמל את ספירת המלכות וכנסת ישראל. | ||
==ענינה== | ==ענינה== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[ספירת המלכות]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[ספירת המלכות]]}} | ||
ספירת המלכות מכונה בכמה שמות, אחד מהם הוא "כוס ישועות". דהיינו, שספירת המלכות | ספירת המלכות מכונה בכמה שמות, אחד מהם הוא "כוס ישועות". דהיינו, שספירת המלכות שב[[עולם האצילות]] היא הכלי שבו נמשכות כל ה"ישועות העליונות", הכוחות האלקיים, וממנו הם נמשכות להחיות את כל הברואים שבכל העולמות שלמטה ממנה. החיות שנמשכת לכל ה[[מלאכים]] היא על ידי דיבורו של הקב"ה, כמו שאומר הפסוק "וברוח פיו כל צבאם", דהיינו, שמכל דיבור נברא [[מלאך]] אחד. והדיבור הוא הכלי שעל ידו נמשכים כל האורות שלמעלה ממנו. | ||
ובזה שהדיבור ממשיך את מה שלמעלה ממנו, נכללים השכל והמידות: שכאשר אדם מדבר, הרי בצירופי האותיות והמילים ישנה השכלה מסוימת שנמשכת בדיבור זה. וכמו כן גם במידות, הרי יש דיבורים טובים, ויש דיבורים קשים, דהיינו, כאשר [[מידת החסד]] או [[מידת הגבורה]] מתלבשות בדיבור. | ובזה שהדיבור ממשיך את מה שלמעלה ממנו, נכללים השכל והמידות: שכאשר אדם מדבר, הרי בצירופי האותיות והמילים ישנה השכלה מסוימת שנמשכת בדיבור זה. וכמו כן גם במידות, הרי יש דיבורים טובים, ויש דיבורים קשים, דהיינו, כאשר [[מידת החסד]] או [[מידת הגבורה]] מתלבשות בדיבור. | ||
| שורה 37: | שורה 39: | ||
*[[גביע]] | *[[גביע]] | ||
*[[כוס של ברכה]] | *[[כוס של ברכה]] | ||
*[[חלוקת כוס של ברכה]] | |||
*[[יין]] | *[[יין]] | ||
*[[יין המשומר]] | *[[יין המשומר]] | ||
| שורה 45: | שורה 48: | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:כלים]] | ||