העלאה והמשכה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 5: | שורה 5: | ||
על דרך זה, בחיבור ה[[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] עם ה[[גוף]]. ישנה ההתמודדות הרגילה מול מציאות ה[[גוף]] המגביל, לקיים עמו [[תורה]] ו[[מצוות]], להעלות את ה[[גוף]] למצב ה[[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]]. וישנו מצב שמתגלית הנשמה, הכחות הבלתי מוגבלים של היהודי, וצריך רק להמשיך אותה בכל פרט בחייו של היהודי. | על דרך זה, בחיבור ה[[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] עם ה[[גוף]]. ישנה ההתמודדות הרגילה מול מציאות ה[[גוף]] המגביל, לקיים עמו [[תורה]] ו[[מצוות]], להעלות את ה[[גוף]] למצב ה[[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]]. וישנו מצב שמתגלית הנשמה, הכחות הבלתי מוגבלים של היהודי, וצריך רק להמשיך אותה בכל פרט בחייו של היהודי. | ||
{{קצרמר|חסידות}} | |||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:קבוצות מושגים בחסידות]] |
גרסה אחרונה מ־21:22, 25 ביוני 2023
שני אופנים בחיבור העולם עם אלוקות. העלאת התחתון ממצבו למצב העליון, ולעומתה המשכת העליון שיתגלה במציאות התחתון.
לדוגמה, הביטול וההכרה שהעולם אינו מציאות, העלאה ממציאות לביטול המציאות. לעומת ניצול כל פרט שבעולם לשימוש הקדושה, המשכת הקדושה בכל פרט בעולם.
על דרך זה, בחיבור הנשמה עם הגוף. ישנה ההתמודדות הרגילה מול מציאות הגוף המגביל, לקיים עמו תורה ומצוות, להעלות את הגוף למצב הנשמה. וישנו מצב שמתגלית הנשמה, הכחות הבלתי מוגבלים של היהודי, וצריך רק להמשיך אותה בכל פרט בחייו של היהודי.