פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 2,383 בתים ,  02:22, 15 ביוני 2023
{{להשלים|כל הערך=כן}}
'''מחלוקת''' בין [[יהודים]], היא כאשר יהודים אינם ב[[אחדות]], ואף ישנה [[שנאה]] ביניהם, המחלקת אותם ב[[לב]]ם זה מזה.
==מחלוקת לשם שמים==
פעמים רבות מוצאים אנו '''מחלוקת''' בין [[יהודים]]תנאים ואמוראים, במשנה או בגמרא. לכן, למרות שבכל מחלוקת, מוכרעת ההלכה על ידי התנאים או האמוראים שאחריהם, ונמצא שיש רק דיעה אחת שצודקת, למרות זאת, מחלוקת זו היא מחלוקת לשם שמים שסופה להתקיים, כלומר שאין הדיעה השניה מתבטלת על ידי ההכרעה, מכיון שההכרעה היא כאשר יהודים אינם ברק בעולם ה[[אחדותמעשה]], ואף ישנה שנאה ביניהם, המחלקת אותם באך בעולם ה[[לבמידות]]ם זה מזהנשארת עדיין הדיעה.
מחלוקת היא אחת הסיבות המעכבות את הואכן, לעתיד לבוא, תהיה ההלכה כ[[גאולהבית שמאי]], על אף שבעולם הזה הוכרעה ההלכה לרוב כבית הלל. הרבי הבהיר בשיחה מסוימת, כי מכיון שחורבן {{הערה|1=[[שיחות קודש]] [[בית המקדשתשל"ד]] נגרם על ידי שנאת חינםחלק ב' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4610&hilite=c5e37670-affb-4f00-90a0-b67e1bca7a0a&st=%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%93+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A עמ' 13, וכאשר בטל הסיבה בטל ממילא המסובב(168)].}}==בתורת רבותינו נשיאנו==בספרי רבותינו נאמרו ביטויים חריפים בגנות המחלוקת, ולכן מיד כאשר תבטל שנאת החינם והמחלוקת מכלל ישראל יבוא אחת היא מהם היא מאמרו של [[משיחאדמו"ר האמצעי]], וכל סיבת עיכובו היא אכן בשביל בעלי המחלוקת המרבים שנאת חינם.:
באותה שיחה הוסיף הרבי, כי גם התקוטטות ומחלוקת עם ה{{ציטוט|מרכאות=כן|מקור=[[רשעיםאגרות קודש אדמו"ר האמצעי]], היא דבר שאינו הגון, מכיון שהמתאבק עם מנוול מתנוול גם כן <REF>[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ז]]http://www.hebrewbooks.<org/REF> כמותו<REF>הרבי, בשיחה לר' pdfpager.aspx?req=31632&st=&pgnum=267 אגרת ט]|תוכן=כמה קשה ה[[צבי כהנאמחלוקת]].</REF>., עד אבדון תאכל ממש ברוחניות ובגשמיות}}
מחלוקת היא אחת מהסיבות שגרמו את היווצרות ה[[גלות]] ומעכבות את ה[[גאולה]]. בתורת החסידות מוסבר שמכיון שחורבן [[בית המקדש]] נגרם על ידי שנאת חינם, וכאשר בטל הסיבה בטל ממילא המסובב, ולכן מיד כאשר תבטל שנאת החינם והמחלוקת מכלל ישראל יבוא [[משיח]], וכל סיבת עיכובו היא אכן בשביל בעלי המחלוקת המרבים שנאת חינם. במכתב מט"ו [[אייר]] [[תשכ"ח]] כתב הרבי לרבו של כפר חב"ד, הרב [[שניאור זלמן גרליק]] בו הוא כותב שילמדו ב[[קונטרס החלצו]] כדי להוסיף ב[[אחדות]] (ולמנוע [[מחלוקת]] שהייתה אז ב[[כפר חב"ד]]) בשיחה{{הערה|[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url= הרקע למאמר החלצו article&id=47769 מקור]}} לרב צבי כהנא הוסיף הרבי, כי גם התקוטטות ומחלוקת עם ה[[רשעים]], היא דבר שאינו הגון, מכיון ש'המתאבק עם מנוול מתנוול גם כן כמותו'{{הערה|1=ראה ע"פ [[החלצו תרנליקוטי אמרים - פרק כ"טז]].}}. ==קישורים חיצוניים==*הרב יצחק קפלן, '''[https://col.org.il/files/uploads/original/2021/01/600ec8d5b0ebb_1611581653.pdf נחלקו עליה אבות העולם]''', מגזין 'אור וחיות' שבט תשפ"א עמוד 13*מנחם ברונפמן, '''במאי קמיפלגי?''' שיחה עומק עם הרב אליעזר ברוד אודות המחלוקת, שבועון כפר חב"ד גליון 1863 עמוד 46*מנחם מענדל כהן, '''[https://drive.google.com/file/d/1dB3zQyFmWevJIwRfNAuQkLK-KxYZ7JU9/view מתי, איפה, ומדוע הותרה מחלוקת בישראל?]''', קובץ 'מעין חי' גליון ה' עמוד נא
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידותמידות ורגשות]] == מחלוקת קורח ==בחסידות יש אריכות גדולה בעניין [[מחלקות קורח]]. זה אמור להיות ערך בפני עצמו.
238

עריכות