כ"ח בשבט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 7: שורה 7:


==ימי חב"ד==
==ימי חב"ד==
*[[תרפ"ח]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] מגיע לראשונה לביקור בן שבועיים ב[[ורשה]] שב[[פולין]].
===אירועים===
*[[תרפ"ח]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] מגיע לראשונה לביקור בן שבועיים ב[[פולין]] לאחר 13 שנה בהן חסידי חב"ד בפולין לא התראו עמו.
*[[תשל"ז]] - יצאה הקבוצה השניה של [[השלוחים לארץ הקודש]], שנשלחה ע"י [[הרבי]] לעיר [[צפת]] ומנתה ששה שלוחים נשואים.


===נולדו===
===[[יום הולדת|נולדו]]===
*[[תש"ז]] - הרב [[שלמה זרחי]], [[משגיח]] ו[[משפיע]] בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]].
*[[תש"ז]] - הרב [[שלמה זרחי]], [[משגיח]] ו[[משפיע]] בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]].
*[[תשכ"ג]] - הרב [[ויקטור עטיה]], שליח הרבי בקריית ארבע-[[חברון]].
*[[תשכ"ג]] - הרב [[ויקטור עטיה]], שליח הרבי בקריית ארבע-[[חברון]].
*[[תשמ"א]] - הרב [[גרשון אבצן]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים סינסינטי]].
*[[תשמ"א]] - הרב [[גרשון אבצן]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים סינסינטי]].


===נפטרו===
===[[פטירה|נפטרו]]===
*[[תרס"ד]] - הרב [[אלכסנדר סנדר אפשטיין]], חסיד חב"ד מ[[חברון]].
*[[תרס"ד]] - הרב [[אלכסנדר סנדר אפשטיין]], חסיד חב"ד מ[[חברון]].
*[[תש"כ]] - הרב [[משה אקסלרוד]], פעיל במחתרת החב"דית ב[[רוסיה הקומוניסטית]] בשליחות רבותינו נשיאינו, מרבני [[רמת גן]] ומנהל ישיבת [[אחי תמימים תל אביב]].
*[[תש"כ]] - הרב [[משה אקסלרוד]], פעיל במחתרת החב"דית ב[[רוסיה הקומוניסטית]] בשליחות רבותינו נשיאינו, מרבני [[רמת גן]] ומנהל ישיבת [[אחי תמימים תל אביב]].

גרסה אחרונה מ־01:35, 6 ביוני 2021

<< >> חודש שבט

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ח בשבט הוא היום העשרים ושמונה בחודש שבט.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

אירועים[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]


הפתגם היומי - כ"ח בשבט - מלוח היום יום
אחת מתורת הבעל שם טוב:

"כי תראה חמור" - כאשר תסתכל בעיון טוב בהחומר שלו שהוא הגוף, תראה - "שונאך" - שהוא שונא את הנשמה המתגעגעת לאלקות ורוחניות, ועוד תראה שהוא - "רובץ תחת משאו" - שנתן הקדוש ברוך הוא להגוף שיזדכך על ידי תורה ומצוות והגוף מתעצל בקיומם. ואולי יעלה בלבבך - "וחדלת מעזוב לו" - שיוכל לקיים שליחותו, כי אם תתחיל בסיגופים לשבור את החומריות, הנה לא בזו הדרך ישכון אור התורה, כי אם - "עזוב תעזוב עמו" - לברר את הגוף ולזככו ולא לשברו בסיגופים.