פורטל:תורת החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>פורטל תורת החסידות</big>|}}
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>פורטל תורת החסידות</big>|}}
[[קובץ:אייקון תורת חבד.png|100px|שמאל|פורטל:תורת החסידות]]'''[[תורת החסידות]]''' היא שיטה בעבודת ה' שהתיסדה ע"י ה[[בעל שם טוב]] והמשיכה כ[[חסידות הכללית]] עד שהתקבלה באופן פנימי על ידי תורת החסידות של [[רבותינו נשיאנו]] - נשיאי [[חב"ד]]. ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה של [[אלוקות]], המאירה ב[[אור]] חדש את כל רבדיה ([[פרד"ס]]) של ה[[תורה]]; למן הענינים העמוקים ביותר של חלקי ה[[סוד]] שבתורה, ועד העניינים השייכים לפשטי ה[[תורה]] ול[[מצוות]]יה המעשיות.  
[[קובץ:אייקון תורת חבד.png|100px|שמאל|פורטל:תורת החסידות]]'''[[תורת החסידות]]''' היא שיטה בעבודת ה' שהתיסדה ע"י ה[[בעל שם טוב]] והמשיכה כ[[חסידות הכללית]] עד שהתקבלה באופן פנימי על ידי תורת החסידות של [[רבותינו נשיאנו]] - נשיאי [[חב"ד]]. ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה של [[אלוקות]], המאירה ב[[אור]] חדש את כל רבדיה ([[פרד"ס]]) של ה[[תורה]]; למן הענינים העמוקים ביותר של חלקי ה[[סוד]] שבתורה, ועד העניינים השייכים לפשטי ה[[תורה]] ול[[מצוות]]יה המעשיות.  

גרסה מ־14:32, 10 בספטמבר 2020

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים.
פורטל:תורת החסידות
פורטל:תורת החסידות
תורת החסידות היא שיטה בעבודת ה' שהתיסדה ע"י הבעל שם טוב והמשיכה כחסידות הכללית עד שהתקבלה באופן פנימי על ידי תורת החסידות של רבותינו נשיאנו - נשיאי חב"ד. ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה של אלוקות, המאירה באור חדש את כל רבדיה (פרד"ס) של התורה; למן הענינים העמוקים ביותר של חלקי הסוד שבתורה, ועד העניינים השייכים לפשטי התורה ולמצוותיה המעשיות.

אחד מיסודותיה של תורת החסידות הוא אהבת ישראל וההכרה כי בכל יהודי קיימת נפש אלוקית המאוחדת עם הקב"ה. בגלל קשר זה יש לכל יהודי האפשרות להגיע לדרגות הגבוהות ביותר של עבודת ה'. כמו-כן מהווה תורת החסידות ההכנה לביאת המשיח, כנודע מתשובת המשיח לשאלת הבעל שם טוב, "אימתי קאתי מר? - "לכשיפוצו מעיינותיך החוצה".

ספר התניא הוא בחינת התורה שבכתב של תורת החסידות, ושאר ספרי החסידות של רבותינו נשיאנו הם התורה שבעל פה.

תרשים עשר הספירות שבהם מתגלה הנפש האלוקית


מבואר כי הקב"ה עצמו נעלה מכל שם, שהוא פשוט בתכלית הפשיטות. אלא שכאשר מתגלה הקב"ה במידה מסויימת, אזי נקרא הוא בשם זה. כאשר מתפללים אומרים את שמותיו של הקב"ה ואף שמתפללים אליו ולא למידותיו, היינו, שעל ידי אמירת שמותיו אנו מתכוונים אליו, הכוונה היא לאור שמחיה את הכלי של הספירה שהוא למעלה גם מהאור שמתלבש באותה הספירה.

הנפש האלוקית היא כינוי כללי לחלק הרוחני והאלוקי שביהודי, הכולל נפש רוח ונשמה. נפשו של היהודי נקראת "אדם", והיא נבראה בדומה ל"אדם העליון". ולכן היא כלולה מעשרה כוחות, ומלובשת בשלושה לבושים.

סיבת ירידתה לגוף, היא בכדי שתתעסק ותברר את ה'נפש הבהמית', ותהפוך אותה לקדושה.

ערכים בחסידות: חסידות הכלליתמבצעי ותקנות הרבימושגים כללייםסוגי ניגוניםעבודת ה'ערכים במבט החסידותהפצת מעיינות החסידות

ערכים בלימוד החסידות: ספירותמלאכיםשמות ה'מצוותספר יצירהפתח אליהוקליפותתורהביטויים מספר הזוהראותיותאורות וכליםנפשעולמותצמצום

פורטל נשיאי חב"ד פורטל גאולה ומשיח פורטל בית רבי פורטל תורת החסידות פורטל ימי חב"ד פורטל אישי חב"ד פורטל ניגוני חב"ד פורטל ספרות חב"ד פורטל תורת הנגלה