הבדלים בין גרסאות בדף "שבעה רועים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "==הערות שוליים== <references/>" ב־"{{הערות שוליים}}")
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
שורה 1: שורה 1:
'''שבעה רועים''' הוא מונח המוזכר בנבואת מיכה<ref>מיכה ה, ד}}, המתאר שבעה מאישי הדורות המפרנסים וממשיכים לכללות נשמות ישראל מאור [[אין סוף ברוך הוא]].
+
'''שבעה רועים''' הוא מונח המוזכר בנבואת מיכה{{הערה|מיכה ה, ד}}, המתאר שבעה מאישי הדורות המפרנסים וממשיכים לכללות נשמות ישראל מאור [[אין סוף ברוך הוא]].
  
 
==ענינם==
 
==ענינם==

גרסה מ־00:50, 8 בפברואר 2017

שבעה רועים הוא מונח המוזכר בנבואת מיכה[1], המתאר שבעה מאישי הדורות המפרנסים וממשיכים לכללות נשמות ישראל מאור אין סוף ברוך הוא.

ענינם

שבעה רועים מפרנסים את נשמות ישראל, הנקראים בשם "צאן קדושים".

אברהם, שהוא מרכבה לספירת החסד של עולם האצילות משפיע בנשמות ישראל את מידת האהבה שכל אחד ואחד יוכל להתפעל באהבה בלבו בכל יום בעת הכושר כמו בקריאת שמע. יצחק שהוא מרכבה לספירת הגבורה של עולם האצילות משפיע לישראל בבחינת סור מרע בבחינת פחד יצחק. יעקב שהוא מרכבה לספירת התפארת של עולם האצילות, משפיע לנשמות ישראל בבחינת רחמים שיוכל כל ניצוץ אלוקי לעורר עליו רחמים רבים העליונים לשוב לה'.

משה רבינו נקרא בשם רעיא מהימנא, אחד המיוחד משבעה רועים שרועה ומפרנס נשמות ישראל בהשפעתו אליהם מוח הדעת.

פירוש נוסף ברועים, הוא שהם רועים ומפרנסים את עצמם, שעל ידי שממשיכים את המידות למטה לנשמות ישראל, ממשיכים תוספת המשכת אור לספירות עצמם. וזהו כענין שנשמות ישראל מפרנסות לאביהם שבשמים. שהרי אין סוף ברוך הוא מרומם ומנושא מבחינת חכמה ומבחינת מידות, דלאו מכל אינון מידות איהו כלל, וכדי שיומשך אור אין סוף ברוך הוא במדות העליונות, הוא כפי אתערותא דלתתא. ולכן נקראו הרועים גם בשם ריעים למקום.

בין שבעה רועים לשמונה נסיכי אדם

שבעה רועים ממשיכים לנשמות ישראל בפנימיות בבחינת ממלא כל עלמין, ומשום כך בריבוי השתלשלויות יכול להיות מכך יניקה לחיצונים ולסטרא אחרא. מה שאין כן בשמונה נסיכי אדם שמשפיעים לישראל בהשפעה של מקיף ומן בחינת סובב כל עלמין, והוא הנמשך על ידי קיום המצוות.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. מיכה ה, ד