פורטל:הקהל: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(28 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{פורטל| | {{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>פורטל {{שם הדף}}</big>|{{שם הדף המלא}}/מבוא}} | ||
{{{{שם הדף המלא}}/מבוא}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
<div style="float:left; width:60%"> <!-- צד שמאל --> | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|מבצע הקהל|{{שם הדף המלא}}/מבצע הקהל}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/מבצע הקהל}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|ערך נבחר|{{שם הדף המלא}}/ערך נבחר}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/ערך נבחר}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
</div> | |||
= | <div style="float:right; width:39%;"> <!-- צד ימין --> | ||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|הידעת?|{{שם הדף המלא}}/הידעת?}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/הידעת?}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|ניגון נבחר|{{שם הדף המלא}}/ניגון נבחר}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/ניגון נבחר}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|ערכים מובחרים|{{שם הדף המלא}}/ערכים מובחרים}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/ערכים מובחרים}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
</div> | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|תמונה נבחרת|{{שם הדף המלא}}/תמונה נבחרת}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/תמונה נבחרת}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת עליונה|קדימה, לעבודה!|{{שם הדף המלא}}/קדימה, לעבודה!}} | |||
{{{{שם הדף המלא}}/קדימה, לעבודה!}} | |||
{{פורטל:הקהל/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | |||
[http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%9C מהו פורטל?] - [[:קטגוריה:{{שם הדף}}|רשימת כל קטגוריות המשנה והערכים]] | |||
{ | |||
[[קטגוריה:פורטלים| | [[קטגוריה:פורטלים|הקהל]] |
גרסה אחרונה מ־17:52, 4 בספטמבר 2016
מצות עשה להקהיל את כל עם ישראל בכל מוצאי שנת שמיטה בעלותם לרגל (חג הסוכות), ולקרות באזניהם מן התורה פרשיות שמזרזות אותם במצוות ומחזקות ידיהם בדת האמת - ליראה את ה' ובעקבות זאת לשמור את כל דברי התורה.
מקורה של מצוות זו היא בפרשת וילך:
. . מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה בְּחַג הַסֻּכּוֹת:
- בְּבוֹא כָל יִשְׂרָאֵל לֵרָאוֹת אֶת פְּנֵי ה' אֱלֹקיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר תִּקְרָא אֶת הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶגֶד כָּל יִשְׂרָאֵל בְּאָזְנֵיהֶם:
- הַקְהֵל אֶת הָעָם הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ וְיָרְאוּ אֶת ה' אֱלֹקיכֶם וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת:
— ספר דברים פרק ל"א י'־י"ג
בזמן שבית המקדש היה קיים מעמד הקהל התקיים במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות ברחבת הר הבית ומקום המקדש, בנוכחות כל ישראל: אנשים, נשים וטף - כציווי התורה. במעמד רווי הוד זה קרא המלך מעל בימה עץ גדולה שעמדה בעזרה, פרשיות מספר דברים לפני כל העם, כפי אשר מתואר בגמרא במסכת סוטה ובפירוט בהלכות חגיגה ברמב"ם.
מבצע הַקְהֵל החל בשנת הקהל תשמ"ח, אז יצא הרבי במבצע הקהל - מבצע מיוחד שבו מצות הקהל בימינו תרד לפסים מעשיים על ידי כל אחד ואחת מבני ובנות ישראל. ל"מבצע הקהל" קדמה התעוררות בשנים שלפני זה, כאשר בשיחות ומכתבים כללים ביאר הרבי בהרחבה את מהות מצות הקהל בימינו.
באחת מהשיחות של הרבי אודות מבצע הקהל, התבטא הרבי בביטוי מיוחד כי על כל מי שמתעסק ב"מבצע הקהל" להיות "יהודי של הקהל" - שרואים עליו שכל ענינו הוא הקהל, בכך שהוא מתעסק בענין זה בכל רגע פנוי, מכריז על כך בכל מקום ובכל אפשרות, ומעורר יהודים אחרים להתחזק ביראת השם דווקא בימים אלו ובשנה זו, משום היותה שנת הקהל ובה הקדוש ברוך הוא נותן כוחות לכל אחד ואחד להמשיך את יראת השם בחיים היומיומיים.
הקהל אצל נשיא הדור
נוכחות בשנת הקהל אצל נשיא הדור, מקבלת משמעות מיוחדת בזמן הגלות, כאשר בית המקדש חרב ואין אנו יכולים לעלות ולקיים את "מעמד הקהל" ברחבת העזרה במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות - ועל כן קיום המצוה על ידינו מקבל משנה תוקף באופן הרוחני, ובעיקר - על ידי ההתבטלות אל המלך שבדור, הוא נשיא הדור.
היות ותנאי מוכרח לקיום המצוה הוא ביטול אל המלך, כפי שידוע שעל כל העם לשמוע את דברי התורה מפי המלך דווקא, משום ש"אימתו עליך" - רק ביכולתו של המלך להטיל על אימה ולפעול על ליבו של היהודי את היראה הנדרשת מהקדוש ברוך הוא - מקפידים חסידים לבוא בשנת "הקהל" אל נשיא הדור, בכדי לקבל את הכוחות הדרושים "ליראה את השם תמיד כל הימים".
אדמו"ר שליט"א ציין כמה פעמים, כי אמירת מאמר החסידות על ידו בשנת הקהל, באופן של "שכינה מדברת מתוך גרונו" - היא ה"כיבוד" שמכבדים את האורחים שבאו אל המלך בשנת הקהל, ובזה מעורר המלך את העם "ליראה את השם" ובשעה זו ניתנו הכוחות מן המלך אל העם, ליישם את מצות הקהל בנפש האדם במשך כל השנה ולאחריה, היות שבשעת שמיעת המאמר זהו "כאילו מפי הגבורה שומעה" - על דרך מעמד הקהל שהיה בזמן שבית המקדש היה קיים.
"הקהל את העם האנשים הנשים והטף", האנשים באים ללמוד, הנשים באים לשמוע, והטף למה באים? לתת שכר למביאיהם.
נבחרי הפורטל: הקהל • מבצע הקהל • שנת הקהל • ערכים במבט הקהל • ספרי חסידות והקהל • הקהל ומועדי השנה • מטה הקהל העולמי • קהל גדול • אחדות ישראל בהקהל • הקהל אצל נשיא הדור • הקהל בנפש האדם