כ"ח בשבט: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (←ימי חב"ד: הגהה) |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
===נולדו=== | ===נולדו=== | ||
*[[תש"ז]] - הרב [[שלמה זרחי]], [[משגיח]] ו[[משפיע]] בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]]. | *[[תש"ז]] - הרב [[שלמה זרחי]], [[משגיח]] ו[[משפיע]] בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]]. | ||
*[[תשכ"ג]] - הרב [[ויקטור עטיה]], שליח הרבי | *[[תשכ"ג]] - הרב [[ויקטור עטיה]], שליח הרבי בקרית ארבע-[[חברון]]. | ||
*[[תשמ"א]] - הרב [[גרשון אבצן]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים סינסינטי]]. | *[[תשמ"א]] - הרב [[גרשון אבצן]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים סינסינטי]]. | ||
===נפטרו=== | ===נפטרו=== | ||
*[[תש"כ]] - הרב [[משה אקסלרוד]], פעיל במחתרת החב"דית בשליחות רבותינו נשיאינו, מרבני [[רמת גן]] ומנהל ישיבת [[אחי תמימים תל אביב]]. | *[[תש"כ]] - הרב [[משה אקסלרוד]], פעיל במחתרת החב"דית ב[[רוסיה הקומוניסטית]] בשליחות רבותינו נשיאינו, מרבני [[רמת גן]] ומנהל ישיבת [[אחי תמימים תל אביב]]. | ||
{{להיום יום|כ"ח|שבט}} | {{להיום יום|כ"ח|שבט}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ה כח]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד|ה כח]] |
גרסה מ־13:39, 5 בפברואר 2016
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ח בשבט הוא היום העשרים ושמונה בחודש שבט.
אירועים ביהדות
- תקע"ג - רבי דוד זינצהיים, מחבר ספר 'יד דוד', נפטר.
- תרצ"ו - רבי מנחם נחום טברסקי, האדמו"ר מרחמסטריווקא, נפטר.
- תרצ"ו - רבי שלום יוסף פרידמן מסדיגורא - צ'רנוביץ', נפטר.
- תשל"ט - רבי מרדכי גולדמן, האדמו"ר מזווהיל, נפטר.
ימי חב"ד
- תרפ"ח - אדמו"ר הריי"צ מגיע לראשונה לביקור בן שבועיים בוורשה שבפולין.
נולדו
- תש"ז - הרב שלמה זרחי, משגיח ומשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770.
- תשכ"ג - הרב ויקטור עטיה, שליח הרבי בקרית ארבע-חברון.
- תשמ"א - הרב גרשון אבצן, ראש ישיבת תומכי תמימים סינסינטי.
נפטרו
- תש"כ - הרב משה אקסלרוד, פעיל במחתרת החב"דית ברוסיה הקומוניסטית בשליחות רבותינו נשיאינו, מרבני רמת גן ומנהל ישיבת אחי תמימים תל אביב.
הפתגם היומי - כ"ח בשבט - מלוח היום יום |
---|
אחת מתורת הבעל שם טוב:
"כי תראה חמור" - כאשר תסתכל בעיון טוב בהחומר שלו שהוא הגוף, תראה - "שונאך" - שהוא שונא את הנשמה המתגעגעת לאלקות ורוחניות, ועוד תראה שהוא - "רובץ תחת משאו" - שנתן הקדוש ברוך הוא להגוף שיזדכך על ידי תורה ומצוות והגוף מתעצל בקיומם. ואולי יעלה בלבבך - "וחדלת מעזוב לו" - שיוכל לקיים שליחותו, כי אם תתחיל בסיגופים לשבור את החומריות, הנה לא בזו הדרך ישכון אור התורה, כי אם - "עזוב תעזוב עמו" - לברר את הגוף ולזככו ולא לשברו בסיגופים. |