זיו השכינה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "== זיו השכינה == זיו השכינה הינו הארה אלוקית שמאירה בעולמות העליונים. ניתן כשכר על תש...")
 
(תיקון קל)
שורה 1: שורה 1:
== זיו השכינה ==
זיו השכינה הינו [[אור|הארה]] אלוקית שמאירה בעולמות העליונים. ניתן כשכר על תשובה ומעשים טובים (כלומר, תורה ומצוות) שנעשו בעולם הזה.
זיו השכינה הינו [[אור|הארה]] אלוקית שמאירה בעולמות העליונים. ניתן כשכר על תשובה ומעשים טובים (כלומר, תורה ומצוות) שנעשו בעולם הזה.


שורה 17: שורה 16:


== ביחס לעולם הזה ==
== ביחס לעולם הזה ==
אף על פי כן, זיו השכינה שמתגלה בעולמות העליונים אינו בערך לאור האלוקי שאנו מקבלים ע"י לימוד תורה,
אף על פי כן, זיו השכינה שמתגלה בעולמות העליונים אינו בערך לאור האלוקי שאנו מקבלים ע"י לימוד תורה,
 
מכיון שבעולמות העליונים זהו רק זיו, ובעולם הזה אפשר ע"י לימוד תורה וקיים מצוות להתחבר אם הקב"ה ממש (מכיון שהתורה והקב"ה זה דבר אחד).
מכיון שבעולמות העליונים זהו רק זיו, ובעולם הזה אפשר ע"י לימוד תורה וקיים מצוות להתחבר אם הקב"ה ממש(מכיון שהתורה והקב"ה זה דבר אחד).


{{ציטוט| תוכן=
{{ציטוט| תוכן=

גרסה מ־13:33, 9 באפריל 2013

זיו השכינה הינו הארה אלוקית שמאירה בעולמות העליונים. ניתן כשכר על תשובה ומעשים טובים (כלומר, תורה ומצוות) שנעשו בעולם הזה.

ענינו

ישנם כמה סוגי הארות אלקיות לעולם, אחת מהם היא אור, כלומר, שאין בזה את ממשות מציאות הדבר (העצם שלו) אלא רק גילוי והארה ממנו. וזהו זיו השכינה - ההארה מדרגת שכינה.

בגן עדן

גן עדן הוא בעולם הבריאה, שבו מתגלה השכינה מלכות דאצילות דרך הפרסה שגורמת לאור הקו להיות אור של תולדה. בעולם הבריאה מאירה ספירת הבינה שמקבלת מספירת החכמה. ספירת החכמה מכונה גם עדן, וספירת הבינה היא גן עדן. בגן עדן הוא תענוג ההשגה - שהנשמות נהנות מתורתן.

בעולם הבא

גם בעולם הבא יהיה קים המושג "זיו השכינה" כמו שאמרו רז"ל:

"עולם הבא אין בו לא אכילה ולא שתי' . . אלא צדיקים יושבים ועטרותיהן בראשיהם ונהנין מזיו השכינה".

ברכות יז , א.

גילוי זה יהיה כיון שלעתיד לבוא יתגלה "עיקר שכינה" בעולם למטה, והנשמות יהנו מזיו ואורו.

ביחס לעולם הזה

אף על פי כן, זיו השכינה שמתגלה בעולמות העליונים אינו בערך לאור האלוקי שאנו מקבלים ע"י לימוד תורה, מכיון שבעולמות העליונים זהו רק זיו, ובעולם הזה אפשר ע"י לימוד תורה וקיים מצוות להתחבר אם הקב"ה ממש (מכיון שהתורה והקב"ה זה דבר אחד).

ולכן אמרו יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי עולם הבא

כי עולם הבא הוא שנהנין מזיו השכינה שהוא תענוג ההשגה ואי אפשר לשום נברא אפי' מהעליונים
להשיג כי אם איזו הארה מאור ה' ולכן נקרא בשם זיו השכינה אבל הקב"ה בכבודו ובעצמו לית מחשבה תפיסא ביה כלל
כי אם כאשר תפיסא ומתלבשת בתורה ומצותיה אזי היא תפיסא בהן ומתלבשת בהקב"ה ממש דאורייתא וקב"ה כולא חד.
תניא סוף פרק ד'


הערות שוליים