שיחת משתמש:פרוש 24-7: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מענה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(מענה)
שורה 173: שורה 173:
{{ש}}
{{ש}}
::הלא כה דברי יקירך הנאמן יוסף בן מלמד. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(03:55, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
::הלא כה דברי יקירך הנאמן יוסף בן מלמד. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(03:55, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
 
{{ש}}
 
{{ש}}
ב״ה כ״ז אייר תשפ״ד יום פטירת כ״ק אדמו״ר ר׳ שלמה זלמן מקפוסט זצ״ל. ארצנו הקדושה תובב״א.
:::{{גודל|5|ג}} ב״ה כ״ז אייר תשפ״ד יום פטירת כ״ק אדמו״ר ר׳ שלמה זלמן מקפוסט זצ״ל. ארצנו הקדושה תובב״א.
 
{{ש}}
אל ידי״נ ולבבי, חבירי היקר והטוב, ידידי וחביבי כנפשי, האי גברא רבא ויקירא יקר רוח ואיש תבונה, הוו״ח גדול ישראל המופלג בתויר״ש, איש חי רב פעלים, גאון הגאונים, קודש הקדשים, ראשי הגבורים, חמוש ושלוח במלחמתה של תורה, רבן ומאורן של ישראל, הפטיש החזק, סיני ועוקר ערים, מבקש האמת, טוב עין והוא יבורך, אדונינו מאור עינינו, כתר ראשנו, עטרת תפארתנו, החוסה בצל קדושת בחירא דצדיקייא, כש״ת הרה״צ הגה״ק מוהר״ר {{א|יוסף בן מלמד}} נ״י ויופיע לעד שיל״ו, יוסף ה׳ עליכם ברכה ושלום מן השמים ויתענג על רוב עוז ושלום
:::אל ידי״נ ולבבי, חבירי היקר והטוב, ידידי וחביבי כנפשי, האי גברא רבא ויקירא יקר רוח ואיש תבונה, הוו״ח גדול ישראל המופלג בתויר״ש, איש חי רב פעלים, גאון הגאונים, קודש הקדשים, ראשי הגבורים, חמוש ושלוח במלחמתה של תורה, רבן ומאורן של ישראל, הפטיש החזק, סיני ועוקר ערים, מבקש האמת, טוב עין והוא יבורך, אדונינו מאור עינינו, כתר ראשנו, עטרת תפארתנו, החוסה בצל קדושת בחירא דצדיקייא, כש״ת הרה״צ הגה״ק מוהר״ר {{א|יוסף בן מלמד}} נ״י ויופיע לעד שיל״ו, יוסף ה׳ עליכם ברכה ושלום מן השמים ויתענג על רוב עוז ושלום
 
{{ש}}
אתנו החיים והשלום ב״ה, ומאד רציתי לדעת את שלומכם כי זה שנה לא ראיתי את כתב ידך, ואולי תאומר לי על הנעשה בבית חיינו, שמעתי נוסחות וגרסאות שונות ומשונות על הנעשה שם בענין הרחבת הבית, וידוע כי בית נאה הוא משלושה דברים שמרחיבין דעתו של אדם (מס׳ ברכות) ודעת קנית מה חסרת.
:::אתנו החיים והשלום ב״ה, ומאד רציתי לדעת את שלומכם כי זה שנה לא ראיתי את כתב ידך, ואולי תאומר לי על הנעשה בבית חיינו, שמעתי נוסחות וגרסאות שונות ומשונות על הנעשה שם בענין הרחבת הבית, וידוע כי בית נאה הוא משלושה דברים שמרחיבין דעתו של אדם (מס׳ ברכות) ודעת קנית מה חסרת.
 
{{ש}}
יקרת מכתבך הגיעני בערב כ"ח סיון תשפ״ג ובודאי ידון אותי לכף זכות על שאחרתי תשובתי עד עתה, משום שהיה עלי עול ישיבתי מתחלת השנה, ולפני כן הייתי מוחזק בדרך לאה״ק. (דא״ג כבר זכיתי להשטתח על ציון קדשו של הננמ״ח הר״ר [[נחמן מברסלב]] באומן יע״א בדרך לאה״ק ולבקש מחילה מכבוד קדושתו על שהתערבתי ככלב במחלקתו אם הסבא)
:::יקרת מכתבך הגיעני בערב כ"ח סיון תשפ״ג ובודאי ידון אותי לכף זכות על שאחרתי תשובתי עד עתה, משום שהיה עלי עול ישיבתי מתחלת השנה, ולפני כן הייתי מוחזק בדרך לאה״ק. (דא״ג כבר זכיתי להשטתח על ציון קדשו של הננמ״ח הר״ר [[נחמן מברסלב]] באומן יע״א בדרך לאה״ק ולבקש מחילה מכבוד קדושתו על שהתערבתי ככלב במחלקתו עם הסבא)
 
{{ש}}
ועתה באתי להשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, מה שאמרת שמה שכתבתי בדף [[שלמה קרליבך]] הינם נוגדים את כללי האתר ואת מצוות לשון הרע. - את כללי האתר איני יודע ואיני מכיר, אך את כללי מצות לשון הרע מכיר ויודע אנכי הק׳, ומה שכתבתי לע״ד אינו בגדר לשון הרע ח״ו וח״ו, ועיין מה שכתוב בחפץ חיים כלל י׳ אות א׳ בזה״ל אם אחד ראה אדם שעשה עולה לחבירו, כגון שגזלו או עשקו או הזיקו,… (וכו׳ וכו׳) יכול לספר הדברים לבני אדם כדי לעזור לאשר אשם לו ולגנות המעשים הרעים בפני הבריות,… (וכו׳), ובאות ד׳ כתוב בזה״ל ואפילו אם התועלת הזאת לא תוכל להגיע ע״י ספורו רק שהוא מתכון שיתרחקו בני אדם מדרך רשע כשישמעו שהבריות מגנות פועלי און,… (וכו׳) ולתועלת יחשב, כיון שעכ״פ אין מכון להנות מהפגם ההוא שהוא נותן בחבירו רק לקנא לאמת ואולי תבוא עי״ז תועלת להבא… (וכו׳) עכ״ל. ועוד שהרי לא יעלה על הדעת שכ״ק אד״ש מה״מ אמר איפך לשון הטוב להרה״ח ר׳ [[יצחק זלמן פוזנר]] ע״ה ח״ו וח״ו עפרא לפומיה.
:::ועתה באתי להשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, מה שאמרת שמה שכתבתי בדף [[שלמה קרליבך]] הינם נוגדים את כללי האתר ואת מצוות לשון הרע. - את כללי האתר איני יודע ואיני מכיר, אך את כללי מצות לשון הרע מכיר ויודע אנכי הק׳, ומה שכתבתי לע״ד אינו בגדר לשון הרע ח״ו וח״ו, ועיין מה שכתוב בחפץ חיים כלל י׳ אות א׳ בזה״ל אם אחד ראה אדם שעשה עולה לחבירו, כגון שגזלו או עשקו או הזיקו,… (וכו׳ וכו׳) יכול לספר הדברים לבני אדם כדי לעזור לאשר אשם לו ולגנות המעשים הרעים בפני הבריות,… (וכו׳), ובאות ד׳ כתוב בזה״ל ואפילו אם התועלת הזאת לא תוכל להגיע ע״י ספורו רק שהוא מתכון שיתרחקו בני אדם מדרך רשע כשישמעו שהבריות מגנות פועלי און,… (וכו׳) ולתועלת יחשב, כיון שעכ״פ אין מכון להנות מהפגם ההוא שהוא נותן בחבירו רק לקנא לאמת ואולי תבוא עי״ז תועלת להבא… (וכו׳) עכ״ל. ועוד שהרי לא יעלה על הדעת שכ״ק אד״ש מה״מ אמר איפך לשון הטוב להרה״ח ר׳ [[יצחק זלמן פוזנר]] ע״ה ח״ו וח״ו עפרא לפומיה.
(נ.ב. וזאת פליאה דעת ממני נשגבה לא הוכל לה על מה שחושד אותי הק׳ באמירת לשון הרע ח״ו וח״ו. ואולי יש לי לדון אֹתך לכף זכות ולדייק בלשונך שכתבת מצוות לשון הרע, משום שלשון הרע באופן כזה למצווה יחשב)
{{ש}}
 
:::(נ.ב. וזאת פליאה דעת ממני נשגבה לא אוכל לה על מה שחושד אותי הק׳ באמירת לשון הרע ח״ו וח״ו. ואולי יש לי לדון אֹתך לכף זכות ולדייק בלשונך שכתבת מצוות לשון הרע, משום שלשון הרע באופן כזה למצווה יחשב)
ומה ישמח ליבי ותגל נפשי באם תמחוק לכהפ״ח את התואר ״ר׳״ בדף [[שלמה קרליבך]], משום שלא יעלה על הדעת לכתוב התואר ״ר׳״ לאדם שגרם צער ועגמת נפש לכ״ק אד״ש מה״מ ועיין באגרות קודש חלק י"ט אגרת ז'ר
{{ש}}
 
:::ומה ישמח ליבי ותגל נפשי באם תמחוק לכהפ״ח את התואר ״ר׳״ בדף [[שלמה קרליבך]], משום שלא יעלה על הדעת לכתוב התואר ״ר׳״ לאדם שגרם צער ועגמת נפש לכ״ק אד״ש מה״מ ועיין באגרות קודש חלק י"ט אגרת ז'ר
מה שבקשתה ממני בדף השיחה של [[דוד פוזנר]] את תמונת דמות קדשו של כ״ק מרן רבינו דוד פויזנער שיל״ו. צער הוא לי אשר אנכי משיב את פּניך ריקם משום שהלכתי מארצי וממולדתי אל הארץ אשר עיני ה׳ אלוקיך בה, ואיני חוסה בצלו צל החכמה, ואולי תבקש מאחד התמימים אשר לומד באתרא קדישא ד[[פוסטוויל]]
{{ש}}
 
:::מה שבקשת ממני בדף השיחה של [[דוד פוזנר]] את תמונת דמות קדשו של כ״ק מרן רבינו דוד פויזנער שיל״ו. צער הוא לי אשר אנכי משיב את פּניך ריקם משום שהלכתי מארצי וממולדתי אל הארץ אשר עיני ה׳ אלוקיך בה, ואיני חוסה בצלו צל החכמה, ואולי תבקש מאחד התמימים אשר לומד באתרא קדישא ד[[פוסטוויל]]
מה ששאלת אם יש לי מייל, אין לי משום שבן  שבע עשרה שנה אנכי היום ואין לי מה לעשות במייל. (וגם משום אימת המשגיחים שליט״א בישיבתי הקדושה)
{{ש}}
 
:::מה ששאלת אם יש לי מייל, אין לי משום שבן  שבע עשרה שנה אנכי היום ואין לי מה לעשות במייל. (וגם משום אימת המשגיחים שליט״א בישיבתי הקדושה)
דברי חברך אוהבך דבוק מאח בלב ונפש חפצה ואם שנתרחקו הגופים אבל לא הלבבות, ידידך הדורש שלומך וטובתך, ושנזכה בקרוב לגאולה הכללית והפרטית בהרמת קרן מלכותו יתברך על כל העולם כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 22:52, 3 ביוני 2024 (IDT)
{{ש}}
::תגיד לי אתה משוגע? אתה חושב שאתה איזה רבי? אפילו לקרסוליים של רבנים אתה לא מגיע!! [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] 02:05, 16 ביוני 2024 (IDT)
:::דברי חברך אוהבך דבוק מאח בלב ונפש חפצה ואם שנתרחקו הגופים אבל לא הלבבות, ידידך הדורש שלומך וטובתך, ושנזכה בקרוב לגאולה הכללית והפרטית בהרמת קרן מלכותו יתברך על כל העולם כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 22:52, 3 ביוני 2024 (IDT)
 
{{ש}}
ב״ה יוד סיוון תשפ״ד ארצנו הקדושה תובב״א
{{ש}}
 
::::{{גודל|5|ד}} ב"ה ראש חודש מנחם אב יום פטירת אוהבן של ישראל אהרון הכהן ע"ה ותחילתם של ימים אשר יהפכו לשמחה ולששון תיכף ומיד, עיר ארץ ישנה חדשה ת"ו
אל כ״ק הרה״ח הרה״ת ידיד נפשי וידיד ה׳ האדמו״ר והרבי ר׳ {{א|תמים של הרבי}} שיל״ו
{{ש}}
 
::::אל צמוד לבבי האדמו"ר החשוב והמופלא הנודע לשם תהלה ותפארת בגודל מפעליו הטובים מורם מעם צנא מלא ספרא חכם ומשכיל עניו עצום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה גזע תרשישים בנם של קדושים ענף עץ אבות משכיל על דבר טוב מוקיר על דברי רבנן ופתגמיהם נושא ונותן באמונה עסקן נמרץ נדיב ונכבד מורה צדק מנהל עדתו במישרין דורש טוב לעמו ממחזיקי הדת ומנוטרי חומות היהדות ביבשת אמריקה רבי מוהרש"נ פערל יצ"ו ירחיב לו בורא העולם בכל משאלותיו הטובים והטהורים
שלום וברכה!
{{ש}}
 
::::מכתבך הקדוש והנעלה הגיע בעתו ובזמנו טרם למעלה משתי חודשים, אך מפני טרדות שונות ומשונות זה עתה הגיעני לפרוס את תשובתי למר.
 
{{ש}}
מאשר הנני קבלת מכתבו ובמענה השיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
::::מה התגעגתי והשתוקקתי לשוב ולחזות במכתביך חמי הלב, אליהם לא זכיתי במשך עשתי עשר חודש. הנה זיכני ה' יתברך לזה והנני מודה לו על כך מקרב לב על שהביא אותך לשוב ולכתוב בחמלה ובתבונה רבה.  
 
{{ש}}
מה ששאלת ממני איזה רבי אני, בזה״ל {{ציטוטון|אתה חושב שאתה (ע״כ בניחותא מכן ואילך בתמיה) איזה רבי ?}}. את האמת אגיד ולא אבוש, איני יודע כעת איזה, ואלי תוכל להציע לי שמות ואבחר.  
::::בהנאה ובתשוקה גדולה קראתי את דבריך האהובים, ואין אצלי צל של ספק אשר על כתביך נאמר אשר "דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב". כן, שמחתי ביותר לקבל את אשר שלומך טוב ב"ה ואשר הנך חש לעילא ולעילא בסייעתא דשמייא.  
 
{{ש}}
וזאת תדע לך בני שמצד הדין יש לי הזכות ליקרא בתואר אדמו״ר כמו שאמר רוח אפינו משיח ה׳ כ״ק אדמו״ר שיל״ו בשיחת ליל הושענא רבה תשנ״ב בזה״ל {{ציטוטון|נשיא דורנו ברשימותיו אודות תולדות הצמח צדק - מתאר כל אחד ואחד מבניו בתואר אדמו"ר ויש לומר, שמזה ישנה הנתינת-כח לכל אחד ואחד מאתנו, בתוך כלל ישראל, לקחת את ה"רחבות" וה"התפשטות" שבתואר "אדמו"ר" ואף שלכאורה, נאחזים חיל ורעדה כשאומרים מילה זו, הרי... בעמדנו לאחרי היום טוב, שבו אומר כל יהודי בתפילה... "ויתקיים בנו מקרא שכתוב ונחה עליו רוח ה'", היינו, שיתקיים בכל אחד ואחד מאתנו מה שנאמר בנבואה על משיח צדקנו... ישנה גם הנתינת-כח לכל אחד ואחד מישראל לקחת את הרחבות וההתפשטות שבתואר אדמו"ר}} ואולם מתוך ענוותנותי משתמש אני רק בתואר רבי.
::::למרבה הצער והכאב - נכון לכתיבת שורות אלו - אין אני נמצא בבית המקדש דגלותא, בית המשולש ובית רבינו שבבל, גליתי ממקום הקודש אל ארץ גזרה ואל מקום אשר לא ישב שם איש, שזהו אדם העליון, ונחמתי היא ידידי היקר אשר דווקא כאן מתגלה שם אלוקים במלוא עוזו ותפארתו, דווקא בגילוי והסרת הקליפות ממקום המכוסה מהאור האלוקי הטמון בעומקו, שהרי במקום שאין איש השתדל להיות איש, השתדל להאיר את העולם בענייני תורה ומצווה.
ואם תרצה אתה לקראות לי בתואר אדמו״ר הרשות בידך לעשות כטוב בעיניך.
{{ש}}
 
::::רבה פליאתי עליך על אשר הסתופפת בצילו של רבי נחמן מברסלב, כאשר מאמין הנך בצדיק אחד ויחיד רועה נאמן שאין שני שלו, וידוע אשר רבים מחסידי חב"ד אף על ציון רבותינו הקדושים אינם משתטחים כבדרך קבע (פרט לציון הרבי הקודם זי"ע), ואתעניין לדעת מכבוד תורתו שליט"א מה הביאו עד למקום זה למרות שמאמין הינו בכל לב ונפש אשר רבי אחד ישנו ומלבדו אין עוד. אדון את כבודו לכף זכות, אשר השתטחות זו הייתה בדרכו לארץ אבותינו, אך תשובה מספקת לתמיהה גדולה זו לא מצאתי ואשמח לפתרונה הנחוץ.
מה שכתבת שאיני מגיע לקרסוליים של רבנים. נכון ואמת הדבר, ואנכי הק׳ עשיתי חשבון נפש ואף עברתי על מכתבי הרבים אשר כתבתי מימים ואיני מגיע לסוף דבריך, ואולי תרמז על איזה רבנים קדושי עליון אתה מדבר
{{ש}}
 
::::ואודה על האמת, אשר הארת את עיני בהביאך את דברי החפץ חיים בנוגע לאשר יש להישמר מפני אדם הרשע וזאת על מנת שיתרחקו ממנו הבריות ולא ינהגו כמותו, שכן הוא גם בנוגע לנשוא הערך הנ"ל אשר לא נהג כפי הנכון והראוי להעשות על פי חוקי תורתנו הקדושה. ועוד, שאין דיבור זה למטרת הנאה על חשבונו של יהודי שני רח"ל, אלא להיפך, להגיע לחקר האמת אשר מעשה זה לתועלת יחשב. (ואיני חושדך חלילה וחס, אלא רוצה להשיג את דעתך הקדושה על המעשה אשר עשית).
[ואף שלטעמיך לא ראוי לי להשיבך, משום שאני איזה רבי ואתה סה״כ תמים ואם אין אני מגיע לקרסוליי הרבנים הדבר קל וחומר שאתה אינך מגיע לקרסוליי הרבנים, ובפרט משום שכתבת לי מילי מוסר הקשים כגידים. אבל מאחר שמצינו שכשנשאל ר׳ יהושע בן חיננא י״ב דברים שהשיב גם על דברי בורות (נדה סט:), לא אשיבך ריקם, ועל זה נאמר ענה כסיל כאולתו (משלי כ״ו) ורב יהודה כי הוה בדיחא דעתיה אי בעי מיניה כל חללי עלמא הוה קאמר להו (שבת עז:) והילל הזקן ערב שבת עם חשכה לא נמנע מעשות כן (שם לא). ולכבודך כתבתי מילים אילו בסוגרים מוחקים, ואיזו היא דרך ישרה שיבור לו האדם יאהב את התוכחות (תמיד כח.)]
{{ש}}
 
::::מה רבה הייתה פליאתי לחזות בכך אשר הינך צודק בתכלית הדבר שאין מן הראוי לנקוט בתואר כבוד אודות אדם זה אשר פעל בניגוד להוראות תורתנו הקדושה ודברין הברורים של הרבי שליט"א לשלול את עניין קירוב התורה אל היהודים רח"ל. ולכן אסכים במאד לדברי תוכחתך הנכונים והנבונים במחיקת התואר ר' משמו, אשר פעולה זו הינה מתבקשת באתרא קדישא השואף אל האמת לאמיתתה ללא שום פקפוק וסייג.
 
{{ש}}
ע״כ דברי ידידך חברך אוהבך מאד, הדו״ש וטובתך בלב ונפש חפיצה ונזכה לבשר בשורות טובות ישועות ונחמות כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 04:16, 16 ביוני 2024 (IDT)
::::את אשר ביקשת עשיתי בחפץ לב, ואכן מחקתי מערך זה את תואר ר', מאחר ואינו ראוי לתואר כנ"ל.
{{ש}}
::::קיבלתי את דבריך בנוגע לתמונת הצדיק דוד פוזנר על שאין ביכולתך להשיג את תמונתו הקדושה, אך סמוך ובטוח אני שבעזר ה' תיכף ומיד תתגלה תמונתו הקדושה ותפורסם כאן לעיני כל. ואשמח לדעת, עכ"פ בקיצור נמרץ על אודות מה הינך עוסק בארץ הקודש ומה הביאך לנדוד ממקום מולדתך ומבית אביך.
{{ש}}
::::אין אני מבין מדוע פתיחת מייל קשורה בגיל או במוסד מסויים, אך שמח אני על החלטתך נבונה זו שלא לפתוח חשבון אלא בחב"דפדיה בלבד, אתרא קדישא.
{{ש}}
::::חיוך רחב העלת על שפתותיי בה בשעה אשר ראיתי את מענך למשתמש תמים של הרבי האם הינך אדמו"ר. את תשובתך אהבתי מאוד וקרבתיה אל ליבי בחום רב ובאהדה גדולה. ואוסיף על דבריך את המעשה אשר אמר יהודי אחד אל הרבי שליט"א אשר הוא המשיח! ואמר לו הרבי אשר אמת הדבר, שהרי כל יהודי הוא ניצוץ משיח.  
{{ש}}
::::הלא כה דברי ידידך אמת אוהבך נצח דורש שלומך הטוב ומשתוקק למענה קודש מאת האדמו"ר שליט"א, ויהי רצון והלוואי ונזכה לחזות בשריפה העתידה להיות בקרוב ממש, אשר "באש הצתה ובאש עתה עתיד לבנותה", בביאת גואל צדק נאו מיד ממש. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]] ~ (02:47, ב' באב, ה'תשפ"ד)


==תיבת משתמש==
==תיבת משתמש==
שורה 220: שורה 228:
==ברוך בואך==
==ברוך בואך==
:ברוך שובך! יש לך מייל? בברכה [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] 01:44, 16 ביוני 2024 (IDT)
:ברוך שובך! יש לך מייל? בברכה [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] 01:44, 16 ביוני 2024 (IDT)
::אין לי כדפרשתי לעיל לר׳ יוסף בן מלמד שיל״ו במכתבי מכ״ז אייר
::אין לי כדפרשתי לעיל לר׳ יוסף בן מלמד שיל״ו במכתבי מכ״ז אייר
 
::הדו״ש וטובתך והצלחתך בלב ונפש חפיצה כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 01:55, 16 ביוני 2024 (IDT)
הדו״ש וטובתך והצלחתך בלב ונפש חפיצה כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 01:55, 16 ביוני 2024 (IDT)
 
 
:::אתה יכול לענות על שאלה?  בברכה [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] 01:57, 16 ביוני 2024 (IDT)
:::אתה יכול לענות על שאלה?  בברכה [[משתמש:תמים של הרבי| תמים של הרבי]] - [[שיחת משתמש:תמים של הרבי|שיחה]] 01:57, 16 ביוני 2024 (IDT)
 
::::כך כתבתי במכתבי בזה״ל {{ציטוטון|מה ששאלת אם יש לי מייל, אין לי משום שבן שבע עשרה שנה אנכי היום ואין לי מה לעשות במייל. (וגם משום אימת המשגיחים שליט״א בישיבתי הקדושה)}} עכ״ל כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 02:03, 16 ביוני 2024 (IDT)
כך כתבתי במכתבי בזה״ל {{ציטוטון|מה ששאלת אם יש לי מייל, אין לי משום שבן שבע עשרה שנה אנכי היום ואין לי מה לעשות במייל. (וגם משום אימת המשגיחים שליט״א בישיבתי הקדושה)}} עכ״ל כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 02:03, 16 ביוני 2024 (IDT)


== מקור ==
== מקור ==


מה המקור [https://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D_%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7_%D7%A7%D7%95%D7%A7&curid=8200&diff=694781&oldid=679219&diffmode=visual לעריכתך זו]? --[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]]  00:11, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ד 00:11, 23 ביוני 2024 (IDT)
מה המקור [https://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D_%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7_%D7%A7%D7%95%D7%A7&curid=8200&diff=694781&oldid=679219&diffmode=visual לעריכתך זו]? --[[משתמש:ברכת הגאולה|ברכת הגאולה]] [[שיחת משתמש:ברכת הגאולה|שיחה]]  00:11, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ד 00:11, 23 ביוני 2024 (IDT)
 
:כך כתיב בדף של [[ישראל אלדד]] כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 00:16, 23 ביוני 2024 (IDT)
כך כתיב בדף של [[ישראל אלדד]] כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 00:16, 23 ביוני 2024 (IDT)

תפריט ניווט