1,412
עריכות
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
===בהיסטוריה=== | ===בהיסטוריה=== | ||
אחד מתלמידיו הגדולים של אליהו הנביא היה [[האר"י הקדוש]] שזכה לגילוי אליהו בקביעות{{הערה|הקדמת רבי [[חיים ויטאל]] לספר עץ חיים.}}, בזכות [[שמחה של מצווה]]{{הערה|ראה מאמרי אדמו"ר האמצעי נ"ך עמוד כז. ועוד.}}. על פי הכרעתו של [[אדמו"ר הזקן]] כל תורת האריז"ל היא מאליהו הנביא{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הזקן עמוד קפ"ו.}} - וכן הייתה הכרעת רוב המקובלים. זאת לעומת [[הגר"א מוילנא]] שסבר שלאחר שהאריז"ל זכה לגילוי אליהו שני פעמים התגדלה השגתו עד למאוד ומאז עלה ונתעלה בחכמתו הגדולה, ולכן סובר הגר"א שניתן לחלוק על חידושיו של האר"י, כמו שהוא עצמו חולק שני פעמים על האר"י הקדוש. זו הייתה, לפי דברי אדמו"ר הזקן, אחת מנקודות החיכוך בין שיטת החסידות להתנגדות מבית מדרשו של הגר"א. | אחד מתלמידיו הגדולים של אליהו הנביא היה [[האר"י הקדוש]] שזכה לגילוי אליהו בקביעות{{הערה|הקדמת רבי [[חיים ויטאל]] לספר עץ חיים.}}, בזכות [[שמחה של מצווה]]{{הערה|ראה מאמרי אדמו"ר האמצעי נ"ך עמוד כז. אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ח' עמוד קי. ועוד.}}. על פי הכרעתו של [[אדמו"ר הזקן]] כל תורת האריז"ל היא מאליהו הנביא{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הזקן עמוד קפ"ו.}} - וכן הייתה הכרעת רוב המקובלים. זאת לעומת [[הגר"א מוילנא]] שסבר שלאחר שהאריז"ל זכה לגילוי אליהו שני פעמים התגדלה השגתו עד למאוד ומאז עלה ונתעלה בחכמתו הגדולה, ולכן סובר הגר"א שניתן לחלוק על חידושיו של האר"י, כמו שהוא עצמו חולק שני פעמים על האר"י הקדוש. זו הייתה, לפי דברי אדמו"ר הזקן, אחת מנקודות החיכוך בין שיטת החסידות להתנגדות מבית מדרשו של הגר"א. | ||
[[הבעל שם טוב]] אף הוא למד אצל אליהו, שהתגלה אליו לראשונה בשנת ה'תע"ד בהיותו לבדו. וכן [[רבי אליהו בעל שם]] למד אצל אליהו הנביא{{הערה|ספר הזכרונות באידיש עמוד 297. בתרגום בלשון הקודש עמוד 291.}}. | [[הבעל שם טוב]] אף הוא למד אצל אליהו, שהתגלה אליו לראשונה בשנת ה'תע"ד בהיותו לבדו. וכן [[רבי אליהו בעל שם]] למד אצל אליהו הנביא{{הערה|ספר הזכרונות באידיש עמוד 297. בתרגום בלשון הקודש עמוד 291.}}. |
עריכות