1,412
עריכות
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) |
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
אחד מתלמידיו הגדולים של אליהו הנביא היה [[האר"י הקדוש]] שזכה לגילוי אליהו בקביעות{{הערה|הקדמת רבי [[חיים ויטאל]] לספר עץ חיים.}}, בזכות [[שמחה של מצווה]]{{הערה|ראה מאמרי אדמו"ר האמצעי נ"ך עמוד כז. אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ח' עמוד קי. ועוד.}}. על פי הכרעתו של [[אדמו"ר הזקן]] כל תורת האריז"ל היא מאליהו הנביא{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הזקן עמוד קפ"ו.}} - וכן הייתה הכרעת רוב המקובלים. זאת לעומת [[הגר"א מוילנא]] שסבר שלאחר שהאריז"ל זכה לגילוי אליהו שני פעמים התגדלה השגתו עד למאוד ומאז עלה ונתעלה בחכמתו הגדולה, ולכן סובר הגר"א שניתן לחלוק על חידושיו של האר"י, כמו שהוא עצמו חולק שני פעמים על האר"י הקדוש. זו הייתה, לפי דברי אדמו"ר הזקן, אחת מנקודות החיכוך בין שיטת החסידות להתנגדות מבית מדרשו של הגר"א. | אחד מתלמידיו הגדולים של אליהו הנביא היה [[האר"י הקדוש]] שזכה לגילוי אליהו בקביעות{{הערה|הקדמת רבי [[חיים ויטאל]] לספר עץ חיים.}}, בזכות [[שמחה של מצווה]]{{הערה|ראה מאמרי אדמו"ר האמצעי נ"ך עמוד כז. אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ח' עמוד קי. ועוד.}}. על פי הכרעתו של [[אדמו"ר הזקן]] כל תורת האריז"ל היא מאליהו הנביא{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הזקן עמוד קפ"ו.}} - וכן הייתה הכרעת רוב המקובלים. זאת לעומת [[הגר"א מוילנא]] שסבר שלאחר שהאריז"ל זכה לגילוי אליהו שני פעמים התגדלה השגתו עד למאוד ומאז עלה ונתעלה בחכמתו הגדולה, ולכן סובר הגר"א שניתן לחלוק על חידושיו של האר"י, כמו שהוא עצמו חולק שני פעמים על האר"י הקדוש. זו הייתה, לפי דברי אדמו"ר הזקן, אחת מנקודות החיכוך בין שיטת החסידות להתנגדות מבית מדרשו של הגר"א. | ||
צדיקים נוספים שזכו לגילוי אליהו: [[רבי אליהו בעל שם]]{{הערה|ספר הזכרונות באידיש חלק א' עמוד 297. בתרגום בלשון הקודש עמוד 291.}}. [[הבעל שם טוב]] - אליו התגלה אליהו רבות, כשהפעם הראשונה שזה נעשה '''ביחידות''' (ולא עם צדיקים נסתרים אחרים) הייתה ב[[ח"י אלול]] [[ה'תע"ד]]{{הערה|ספר התולדות בעל שם טוב חלק א' עמוד 32.}}. לגילוי זה זכה הבעל שם טוב בזכות שמחתו ב[[אהבת ישראל]]{{הערה|אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ שם.}}. ועוד. | |||
==גילוי הנשמה וגילוי אליהו== | ==גילוי הנשמה וגילוי אליהו== |
עריכות