בחירת העצמות בישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 10: שורה 10:
על ידי בחירת העצמות בישראל, נפעל בעם ישראל טבע עצמי(אם כי ביכולתם [[בחירה חופשית|להתנגד לו]]). שהם בוחרים בקב"ה{{הערה|ספר המאמרים מלוקט חלק ג עמוד קט}}. ובטוב באופן שהרע מושלל לחלוטין{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק י"א עמוד 7 הערה 58 ובהנסמן שם}}. כאשר עם ישראל מגלים בחירה זו להם בקב"ה, נמשכת  להם בחירת העצמות{{הערה|ספר המאמרים מלוקט ח"ה עמוד קצה}}.
על ידי בחירת העצמות בישראל, נפעל בעם ישראל טבע עצמי(אם כי ביכולתם [[בחירה חופשית|להתנגד לו]]). שהם בוחרים בקב"ה{{הערה|ספר המאמרים מלוקט חלק ג עמוד קט}}. ובטוב באופן שהרע מושלל לחלוטין{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק י"א עמוד 7 הערה 58 ובהנסמן שם}}. כאשר עם ישראל מגלים בחירה זו להם בקב"ה, נמשכת  להם בחירת העצמות{{הערה|ספר המאמרים מלוקט ח"ה עמוד קצה}}.


בכללות - קשר זה של הבחירה הינו הקשר העמוק ביותר בין ישראל וקב"ה. שכן, הבחירה מגיעה ממקום כזה שמצד עצמו הכל שווה (היינו שהיא למעלה מהשכל, הרצון וכל 'טבע' אחר בנפש בו יש נטיה כלשהי), ומצד שני אין הכרח שהדברים יהיו שווים וניתן לבחור בדבר מסויים (היינו שהיא למעלה מהגורל המוגדר בזה שהכל שווה לגביו){{הערה|ספר המאמרים מלוקט ח"ה שם}}, היא מגיעה ממקום כזה בו אין כל הגדרות{{הערה|לקוטי שיחות חלק כג שם}}. הקשר בבחירה נעלה מהקשר של עם ישראל והקב"ה כאב ובן, שכן אהבה האב לבן (גם אהבה עצמית שלא מותנית במעלות כלשהם) היא כמו טבע ומוגדרת בציור כלשהו{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"א שם. חלק י"ח שם}}. ועוד, שמציאות האב מסובבת ממציאות הבן, לולי שישנו בן אין אב, ואחר שישנו בן מוכרח שיהיה רצון ואהבה אליו - היינו שבבחינה זו ישנה מציאות נוספת מלבד הקב"ה, משא"כ הבחירה מגיעה מהבוחר עצמו{{הערה|ראה לקוטי שיחות חח"י עמוד 178 ואילך (ובהערה 73). ועיין גם ספר המאמרים מלוקט ח"ג עמוד רעז}}, ומהעצם שלו. אמנם בפרטיות, אף הבחירה היא בדבר נוסף, הייינו שעם ישראל והקב"ה הם שני דברים כביכול{{הערה|ועוד - שהבחירה היא רק [[הפלאת העצמות]] ולא העצמות ממש}}. ולמעלה מזה בעצמותו יתברך ממש לכתחילה עם ישראל והקב"ה דבר אחד ממש {{הערה|לקוטי שיחות שם. ספר המאמרים מלוקט חלק ה' עמוד מג}}.
בכללות - קשר זה של הבחירה הינו הקשר העמוק ביותר בין ישראל וקב"ה. שכן, הבחירה מגיעה ממקום כזה שמצד עצמו הכל שווה (היינו שהיא למעלה מהשכל, הרצון וכל 'טבע' אחר בנפש בו יש נטיה כלשהי), ומצד שני אין הכרח שהדברים יהיו שווים וניתן לבחור בדבר מסויים (היינו שהיא למעלה מהגורל המוגדר בזה שהכל שווה לגביו){{הערה|ספר המאמרים מלוקט ח"ה שם}}, היא מגיעה ממקום כזה בו אין כל הגדרות{{הערה|לקוטי שיחות חלק כג שם}}. הקשר בבחירה נעלה מכל קשר מותנה בין עם ישראל והקב"ה, כקשר שלהם שנפעל על ידי קיום התורה ומצוות{{הערה|ראה לקו"ש חלק יח וחלק כח שם. ספר המאמרים מלוקט ח"ג עמוד לד ואילך (בעיקר בעמוד לח)}}. אף מהקשר הלא מותנה בין עם ישראל והקב"ה כאב ובן, שכן אהבה האב לבן (גם אהבה עצמית ולא מותנית) היא כמו טבע ומוגדרת בציור כלשהו{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"א שם. חלק י"ח שם}}. ועוד, שמציאות האב מסובבת ממציאות הבן, לולי שישנו בן אין אב, ואחר שישנו בן מוכרח שיהיה רצון ואהבה אליו - היינו שבבחינה זו ישנה מציאות נוספת מלבד הקב"ה, משא"כ הבחירה מגיעה מהבוחר עצמו{{הערה|ראה לקוטי שיחות חח"י עמוד 178 ואילך (ובהערה 73). ועיין גם ספר המאמרים מלוקט ח"ג עמוד רעז}}, ומהעצם שלו. על ידי הבחירה, נפעל הקשר של עם ישראל לקב"ה [[עבד|כעבדים]] לאדוניהם, שמציאות העבד היא מציאות האדון{{הערה|לקוטי שיחות חלק יא שם}}. אמנם בפרטיות, אף הבחירה היא בדבר נוסף, הייינו שעם ישראל והקב"ה הם שני דברים כביכול{{הערה|ועוד - שהבחירה היא רק [[הפלאת העצמות]] ולא העצמות ממש}}. ולמעלה מזה בעצמותו יתברך ממש לכתחילה עם ישראל והקב"ה דבר אחד ממש {{הערה|לקוטי שיחות שם. ספר המאמרים מלוקט חלק ה' עמוד מג}}.


==זמן הבחירה==
==זמן הבחירה==
1,411

עריכות

תפריט ניווט