39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 20: | שורה 20: | ||
רש"י דניאל יב, יב. ועוד.</REF> ובנסתר <REF>ראה אור החמה על הזוהר שמות ז, ב. ויקהל ריב, א. ספר הגלגולים פי"ג. וכן יסד ר' אליעזר הקליר | רש"י דניאל יב, יב. ועוד.</REF> ובנסתר <REF>ראה אור החמה על הזוהר שמות ז, ב. ויקהל ריב, א. ספר הגלגולים פי"ג. וכן יסד ר' אליעזר הקליר | ||
(בסילוק יוצר פרשת החדש). ראה גם המשך "בשעה שהקדימו" תער"ב ח"א ע' תיט-כ. ועוד.</REF> מעידים על ניסיון זה בתקופה של | (בסילוק יוצר פרשת החדש). ראה גם המשך "בשעה שהקדימו" תער"ב ח"א ע' תיט-כ. ועוד.</REF> מעידים על ניסיון זה בתקופה של | ||
טרום ההתגלות הסופית. יש להזכיר גם על דברי חז"ל הידועים 7 שמשיח בא | טרום ההתגלות הסופית. יש להזכיר גם על דברי חז"ל הידועים 7) סנהדרין צז, א7 שמשיח בא | ||
בהיסח הדעת. | בהיסח הדעת. | ||
הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, כשבוע לפני כ"ז אדר תשנ"ב 8, רמז על | הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, כשבוע לפני כ"ז אדר תשנ"ב 8) דבר מלכות פרשת כי תשא ס"ז. ההדגשה איננה במקור.8, רמז על | ||
מצב זה, וזה לשונו הקדוש: "נעשית ירידה לפי שעה (על דרך מה שנאמר | מצב זה, וזה לשונו הקדוש: "נעשית ירידה לפי שעה (על דרך מה שנאמר | ||
"רגע קטן עזבתיך" | "רגע קטן עזבתיך"<REF>ישעי' נד, ז.</REF> ובחיצוניות (רק למראה עיניים), בכדי להביא את העליה | ||
שלא בערך, ולא רק עליה לרגע קטן (כנגד "רגע קטן עזבתיך"), אלא עליה | שלא בערך, ולא רק עליה לרגע קטן (כנגד "רגע קטן עזבתיך"), אלא עליה | ||
. נצחית שאין אחריה הפסק כלל". עד כאן לשונו הקדוש | . נצחית שאין אחריה הפסק כלל". עד כאן לשונו הקדוש<REF>וראה דברים נפלאים של אדמו"ר האמצעי בהקדמה ל"שער האמונה".</REF> | ||
ידוע | ידוע<REF>שמות לב, א ובפרש"י.</REF> שבעת עליית משה רבנו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את | ||
התורה ואת הלוחות, הבטיח להם שיחזור לאחר ארבעים יום. ביום הארבעים, | התורה ואת הלוחות, הבטיח להם שיחזור לאחר ארבעים יום. ביום הארבעים, | ||
התעכב משה מלבוא, והשטן הראה להם דמות משה מת בשמים, בני ישראל | התעכב משה מלבוא, והשטן הראה להם דמות משה מת בשמים, בני ישראל | ||
לא עמדו בניסיון וחטאו בחטא העגל, רק שבט לוי עמד בניסיון. בכתבי | לא עמדו בניסיון וחטאו בחטא העגל, רק שבט לוי עמד בניסיון. | ||
האריז"ל | |||
המלך המשיח עצמו יתעלם. ונאמר במדרש | בכתבי האריז"ל<REF>"ארבע מאות שקל כסף" ע' רמ"א.</REF> מובא, כי ניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח, כאשר | ||
המלך המשיח עצמו יתעלם. ונאמר במדרש<REF>במדב"ר יא, ג.</REF> כי "בתקופת כיסוי המשיח, כל | |||
מי שמאמינו אוכל גחלי רתמים ושרשי מלוחים"! | מי שמאמינו אוכל גחלי רתמים ושרשי מלוחים"! | ||
כמו כן כתוב אודות ניסיון נוסף: בתחילה מתגלה המשיח רק "לעדת | כמו כן כתוב אודות ניסיון נוסף: בתחילה מתגלה המשיח רק "לעדת | ||
, המייחלים לו" | , המייחלים לו"<REF>אגרות הרמב"ן ח"א ע' שכ"ב. וכן בכתבי האריז"ל שעה"ג פי"ג.</REF>, אך בבוא העת, מתגלה לכל ישראל. ומובא בספרים 15 שבדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח | ||
מתחילה, ויתנגדו לו. כך היה במלכות בית דוד 16 שגדולי ישראל לא הלכו | מתחילה, ויתנגדו לו. כך היה במלכות בית דוד 16 שגדולי ישראל לא הלכו | ||
מתחילה עם המלך שבחר ה', כך גם היו התנגדויות לגדולי ישראל רבים, החל | מתחילה עם המלך שבחר ה', כך גם היו התנגדויות לגדולי ישראל רבים, החל | ||
ממשה רבינו שקרח ועדתו 17 מגדולי האומה חלקו עליו, והמשך | ממשה רבינו שקרח ועדתו 17 מגדולי האומה חלקו עליו, והמשך ב[[רמב"ם]] | ||
ובנשיאי החסידות 18 . אך לבסוף יתקיים "ואויביו אלביש בשת" 19 - אלו | ובנשיאי החסידות 18 . אך לבסוף יתקיים "ואויביו אלביש בשת" 19 - אלו | ||
החולקים עליו, והם "מבינים ואומרים בודאי זה מלך המשיח" 20 , "אבל כל | החולקים עליו, והם "מבינים ואומרים בודאי זה מלך המשיח" 20 , "אבל כל | ||
המאמין משנה הראשונה כופלים לו שכרו כפלי כפלים". | המאמין משנה הראשונה כופלים לו שכרו כפלי כפלים". | ||
ומעניין לציין שבשיחת ג' תמוז ה'תנש"א, שנקבע ל'דבר מלכות' ליום ג' | ומעניין לציין שבשיחת ג' תמוז ה'תנש"א, שנקבע ל'דבר מלכות' ליום ג' | ||
תמוז מעיר הרבי | תמוז מעיר הרבי 21, כי ג' תמוז הוא אחד מהארבעים | ||
יום הראשונים שמשה רבנו היה בהר! ולא במקרה "ג' תמוז" ( 456 ) עולה | יום הראשונים שמשה רבנו היה בהר! ולא במקרה "ג' תמוז" (456) עולה | ||
בגימטרייא בדיוק "נכסה וחוזר ונגלה", עובדה המראה בהשגחה פרטית כי | בגימטרייא בדיוק "נכסה וחוזר ונגלה", עובדה המראה בהשגחה פרטית כי | ||
זהו בדיוק השלב עליו דיברו חז"ל. כן בהשגחה פרטית "ג' תמוז" בגימטרייא | זהו בדיוק השלב עליו דיברו חז"ל. כן בהשגחה פרטית "ג' תמוז" בגימטרייא | ||
"עוד משיח חי"! | "עוד משיח חי"! | ||
עריכות