4,016
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (ויקיזציה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להעביר לאישי}} | |||
{{עריכה}} | {{עריכה}} | ||
'''נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן''' הוא לשון [[ספר יצירה]] המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה ב[[מחשבה]] תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה ב[[מחשבה]] בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות. | '''נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן''' הוא לשון [[ספר יצירה]] המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה ב[[מחשבה]] תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה ב[[מחשבה]] בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות. | ||
שורה 8: | שורה 9: | ||
ספירת ה[[מלכות]], שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת ה[[כתר]], שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בסידורו{{הערה|עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים}} שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות. | ספירת ה[[מלכות]], שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת ה[[כתר]], שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בסידורו{{הערה|עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים}} שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{קצרמר}} | |||
[[קטגוריה:ספר יצירה]] | [[קטגוריה:ספר יצירה]] | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]] | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |