קריאת התורה ביום הכיפורים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 14: שורה 14:


==הקריאה בשחרית==
==הקריאה בשחרית==
ב[[פתיחת הארון]] הן בראש השנה והן ביום הכיפורים אומרים קודם הוצאת הספר תורה לפני "בריך שמיה" "שלש עשרה מידות" שלוש פעמים ואחר כך אומרים תפילת "רבונו של עולם מלא משאלות ליבי לטובה.."{{הערה|סידור אדמו"ר הזקן}}.
ב[[פתיחת הארון]] הן בראש השנה והן ביום הכיפורים אומרים קודם הוצאת הספר תורה לפני "בריך שמיה" "שלש עשרה מידות" שלוש פעמים ואחר כך אומרים תפילת "רבונו של עולם מלא משאלות ליבי לטובה.."{{הערה|סידור אדמו"ר הזקן.}}.


לקריאת התורה בשחרית מוציאים ב' ספרי תורה בראשון קוראים ששה קרואים בפרשת אחרי מות המדברת אודות עבודת כהן גדול ביום הכיפורים. אם חל בשבת קוראים שבעה קרואים. בספר תורה השני קוראים בעניינו של יום בספר במדבר "ובעשור לחודש"{{הערה|במדבר כט, ז}}.
לקריאת התורה בשחרית מוציאים ב' ספרי תורה בראשון קוראים ששה קרואים בפרשת אחרי מות המדברת אודות עבודת כהן גדול ביום הכיפורים. אם חל בשבת קוראים שבעה קרואים. בספר תורה השני קוראים בעניינו של יום בספר במדבר "ובעשור לחודש"{{הערה|במדבר כט, ז.}}.


רבותינו נשיאנו לא היו עולים לתורה בשחרית אלא רק במנחה ל[[מפטיר יונה]]. אך קרה פעם שהעלו בטעות את [[אדמו"ר הרש"ב]] בשחרית, ועלה הן בשחרית והן במנחה{{הערה|[[ליובאוויטש וחייליה]] עמ' 30 ובאוצר מנהגי חב"ד}}.
רבותינו נשיאנו לא היו עולים לתורה בשחרית אלא רק במנחה ל[[מפטיר יונה]]. אך קרה פעם שהעלו בטעות את [[אדמו"ר הרש"ב]] בשחרית, ועלה הן בשחרית והן במנחה{{הערה|[[ליובאוויטש וחייליה]] עמ' 30; אוצר מנהגי חב"ד.}}.


מפטירין בשחרית בישעיה "ואמר סלו סלו פנו דרך"{{הערה|ישעיה נז יד}} לפי שבפרשה זו נתבאר ענין תשובה ותענית{{הערה|שולחן ערוך אדמו"ר הזקן תרכא א}}. לאחר ההפטרה אומרים "[[יזכור]]".
מפטירין בשחרית בישעיה "ואמר סלו סלו פנו דרך"{{הערה|ישעיה נז יד}} לפי שבפרשה זו נתבאר ענין תשובה ותענית{{הערה|שולחן ערוך אדמו"ר הזקן תרכא א.}}. לאחר ההפטרה אומרים "[[יזכור]]".


==הקריאה במנחה==
==הקריאה במנחה==
1,711

עריכות

תפריט ניווט