4,016
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 40: | שורה 40: | ||
בשנת [[תשי"ד]] עורר האדמו"ר מסאטמר רבי [[יואל טייטלבוים]] להחמיר בכניסת שבת כשיטת היראים, ובצאת שבת כרבנו תם, בעקבות כך בקהילות רבות ב[[ארצות הברית]] נוהגים כך. | בשנת [[תשי"ד]] עורר האדמו"ר מסאטמר רבי [[יואל טייטלבוים]] להחמיר בכניסת שבת כשיטת היראים, ובצאת שבת כרבנו תם, בעקבות כך בקהילות רבות ב[[ארצות הברית]] נוהגים כך. | ||
ישנם רבים שנוהגים כפי פסקו הראשון של [[אדמו"ר הזקן]], אולם ב[[חב"ד]] פוסקים כפי הפסק השני.{{הערה| ראה ליקוטי שיחות חלק י"א עמ 246}} | ישנם רבים שנוהגים כפי פסקו הראשון של [[אדמו"ר הזקן]] ב[[שולחן ערוך]], אולם ב[[חב"ד]] פוסקים כפי הפסק השני ב[[פסקי הסידור]], משום המסורת החב"דית ש[[פסקי הסידור]] נכתבו אחרי ה[[שולחן ערוך]].{{הערה| ראה ליקוטי שיחות חלק י"א עמ 246}} | ||
==סוף זמן [[תפילת מנחה]]== | ==סוף זמן [[תפילת מנחה]]== | ||
ב[[מסכת ברכות]] נאמר{{הערה|כ"ו, א}} אודות [[תפילת מנחה]]:"תפילת מנחה - עד הערב", [[רש"י]] פירש "שחשכה", וכך פסקו הטור, ה[[שולחן ערוך]], [[הרמ"א]] ו[[הגר"א]] שהכוונה היא עד ל[[שקיעת החמה]].{{הערה|משנ"ב סי' רלג ס"ק יד, וערוה"ש ס"ז-ט. פסקי תשובות שם ס"ק ו, וש"נ. שו"ת יחוה דעת ח"ה סי' כב. שו"ת אור לציון סי' כ. אשי ישראל פכ"ז ס"ו, וש"נ}} | ב[[מסכת ברכות]] נאמר{{הערה|כ"ו, א}} אודות [[תפילת מנחה]]:"תפילת מנחה - עד הערב", [[רש"י]] פירש "שחשכה", וכך פסקו הטור, ה[[שולחן ערוך]], [[הרמ"א]] ו[[הגר"א]] שהכוונה היא עד ל[[שקיעת החמה]].{{הערה|משנ"ב סי' רלג ס"ק יד, וערוה"ש ס"ז-ט. פסקי תשובות שם ס"ק ו, וש"נ. שו"ת יחוה דעת ח"ה סי' כב. שו"ת אור לציון סי' כ. אשי ישראל פכ"ז ס"ו, וש"נ}} |