1,624
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[כוחות הנפש]] מתחלקים באופן כללי ל''' | [[כוחות הנפש]] מתחלקים באופן כללי ל'''כוחות וחושים''' המהווים דרגות שונות בהתגלות הכוחות מעצם הנפש, שהיא עצמה "[[פשוט|פשוטה]]", היות ואין בה שום ציור ואינה מתחלקת לשום חלקים, ולכן גם לא שייך ש[[גילוי|תתגלה בעולם]], וכל שכן שלא שייך שתפעל בעולם. מה שמתגלה ופועל בעולם הוא לא [[עצם הנפש]] אלא רק בחינת ה"רגל" שלה, ההארה המתפשטת ממנה, שהם הכוחות החושים (וה[[לבושים]]) שלה. '''הכשרון''' – לעומתם - אינו הארה מהנפש אלא תכונת הגוף. דהיינו, עד כמה מזוכך הגוף ומתאים להתגלות הנפש בתוכו, האם כוחות הנפש יקלטו בו בקלות או בקושי{{הערה|עת"ר וישלח יד כסלו, [[לקוטי דיבורים]] המתורגם 221, 275, עבדו את ה' בשמחה תרצ"ט}}. | ||
==כוח== | ==כוח== | ||
שורה 43: | שורה 43: | ||
{{הפניה לערך מורחב|טעם}} | {{הפניה לערך מורחב|טעם}} | ||
{{הפניה לערך מורחב|מישוש}} | {{הפניה לערך מורחב|מישוש}} | ||
==לבושים== | |||
מלבד הכוחות והחושים, מתגלה הנפש גם על ידי שלושה [[לבושים]]: מחשבה דיבור ומעשה. אך הארת הנפש בלבושים כה מצומצמת עד שהם כבר אינם נחשבים כשייכים אליה, אלא כנפרדים. וזאת כדוגמת הלבושים: אף על פי שהלבוש שייך לאדם (ויתר על כן - אין האדם יכול בלעדיו), הרי שהלבוש עצמו אינו מגוף האדם כלל. | |||
==כשרון== | ==כשרון== |
עריכות