12,050
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (עריכה) תגית: עריכה ממכשיר נייד |
מ (החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
כאשר אדם עובר עבירה הוא יוצר בכך [[מלאך]] רע, שחומרו נעשה מ[[אותיות המחשבה]] של העבירה וחיותו היא מחיות והתענוג שבעבירה, כאשר אדם שב בתשובה הוא עוקר ב[[חרטה]] שמעומק הלב וקבלה על העתיד את חיות המלאך, ואילו בוידוי שהוא באמירת אותיות החטא הוא עוקר את האותיות שהם חומרו של המלאך הרע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/5b/5b&search=%D7%9E%D7%9C%D7%97 שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי]}}. | כאשר אדם עובר עבירה הוא יוצר בכך [[מלאך]] רע, שחומרו נעשה מ[[אותיות המחשבה]] של העבירה וחיותו היא מחיות והתענוג שבעבירה, כאשר אדם שב בתשובה הוא עוקר ב[[חרטה]] שמעומק הלב וקבלה על העתיד את חיות המלאך, ואילו בוידוי שהוא באמירת אותיות החטא הוא עוקר את האותיות שהם חומרו של המלאך הרע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/tshu/2/5b/5b&search=%D7%9E%D7%9C%D7%97 שערי תשובה לאדמו"ר האמצעי]}}. | ||
טעם אמירת אשמנו כו' בלשון יחיד ביאר מורינו [[הבעל שם טוב]] שהוא ענין התאוננות | טעם אמירת אשמנו כו' בלשון יחיד ביאר מורינו [[הבעל שם טוב]] שהוא ענין התאוננות ה[[שכינה]] לפני הקב"ה על ההעלם וההסתר מציאות הניצוץ האלוקי שהיה בזמן ובתוך העבירה גופא בבחינת שכינתא בגלותא, דבר המברר כי העבירה היה באונס הסטרא אחרא, וביאר את הענין במשל ארוך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/297&search=%D7%95%D7%99%D7%93%D7%95%D7%99 כתר שם טוב ע' רצז]}}. | ||
==בתפילה== | ==בתפילה== |