וידוי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 273 בתים ,  22 בספטמבר 2016
מ
עריכה
מ (כותרת)
תגית: עריכה ממכשיר נייד
מ (עריכה)
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 5: שורה 5:
טעם אמירת אשמנו כו' בלשון יחיד ביאר מורינו [[הבעל שם טוב]] שהוא ענין התאוננות השכינה לפני הקב"ה על ההעלם וההסתר מציאות הניצוץ האלוקי שהיה בזמן ובתוך העבירה גופא בבחינת שכינתא בגלותא, דבר המברר כי העבירה היה באונס הסטרא אחרא, וביאר את הענין במשל ארוך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/297&search=%D7%95%D7%99%D7%93%D7%95%D7%99 כתר שם טוב ע' רצז]}}.
טעם אמירת אשמנו כו' בלשון יחיד ביאר מורינו [[הבעל שם טוב]] שהוא ענין התאוננות השכינה לפני הקב"ה על ההעלם וההסתר מציאות הניצוץ האלוקי שהיה בזמן ובתוך העבירה גופא בבחינת שכינתא בגלותא, דבר המברר כי העבירה היה באונס הסטרא אחרא, וביאר את הענין במשל ארוך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/297&search=%D7%95%D7%99%D7%93%D7%95%D7%99 כתר שם טוב ע' רצז]}}.


==לאחר שמונה עשרה==
==בתפילה==
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/10/9/78&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F תורת מנחם תשי"ד]}} מקשה, מה הטעם אמירת סלח לנו בשמונה-עשרה ותחנון לאחרי שמונה-עשרה דוקא - שלכאורה היתה צריך להיות אמירת תחנון בתחילת העבודה, כשם שצריך להתוודות על החטא קודם הקרבת ה[[קרבן]].
חז"ל תיקנו לומר וידוי ב[[תפילת העמידה]] של יומת החול בברכת "סלח לנו", וכן לומר את הוידוי שעל סדר ה[[אל"ף בי"ת]] לאחריה בשחרית ובמנחה (מלבד משבתות ובימים טובים).  


וביאר הרבי, כי, דוקא לאחרי העבודה של [[פסוקי דזמרה]], [[ברכות קריאת שמע]] ו[[קריאת שמע]], עד ל[[שמונה עשרה]], שאז היא ה[[דביקות]] עם הבורא, אזי באים להכרה שאותם ענינים שהיו חשובים אצלו עד עתה לענין של [[עבודה]] ו[[מצווה]], הם בגדר ד"מחוי במחוג קמי מלכא", ובמילא, הרי זה "עבירה" שדורשת תשובה!
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/10/9/78&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F תורת מנחם תשי"ד]}} מבאר, שאף שעל פי הסברא, הייתה צריכה להיות אמירת תחנון בתחילת העבודה, כשם שב[[בית המקדש]] התוודו על החטא קודם להקרבת ה[[קרבן]], בכל זאת תיקנו לומר לאחריה, מכיוון שדוקא לאחרי העבודה של [[פסוקי דזמרה]], [[ברכות קריאת שמע]] ו[[קריאת שמע]], עד ל[[שמונה עשרה]], שאז היא ה[[דביקות]] עם הבורא; אזי באים למצב שאותם ענינים שהיו חשובים אצלו עד עתה ל[[עבודה]] ול[[מצווה]], נעשו בגדר של "{{מונחון|מחוי במחוג קמי מלכא|עושה מחווה בידו לפני המלך}}", ובמילא, הרי זה "עבירה" שדורשת תשובה!


==ראש השנה==
==ראש השנה==

תפריט ניווט