7,240
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (כותרת) תגית: עריכה ממכשיר נייד |
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (עריכה) תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
טעם אמירת אשמנו כו' בלשון יחיד ביאר מורינו [[הבעל שם טוב]] שהוא ענין התאוננות השכינה לפני הקב"ה על ההעלם וההסתר מציאות הניצוץ האלוקי שהיה בזמן ובתוך העבירה גופא בבחינת שכינתא בגלותא, דבר המברר כי העבירה היה באונס הסטרא אחרא, וביאר את הענין במשל ארוך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/297&search=%D7%95%D7%99%D7%93%D7%95%D7%99 כתר שם טוב ע' רצז]}}. | טעם אמירת אשמנו כו' בלשון יחיד ביאר מורינו [[הבעל שם טוב]] שהוא ענין התאוננות השכינה לפני הקב"ה על ההעלם וההסתר מציאות הניצוץ האלוקי שהיה בזמן ובתוך העבירה גופא בבחינת שכינתא בגלותא, דבר המברר כי העבירה היה באונס הסטרא אחרא, וביאר את הענין במשל ארוך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/2/297&search=%D7%95%D7%99%D7%93%D7%95%D7%99 כתר שם טוב ע' רצז]}}. | ||
== | ==בתפילה== | ||
[[ | חז"ל תיקנו לומר וידוי ב[[תפילת העמידה]] של יומת החול בברכת "סלח לנו", וכן לומר את הוידוי שעל סדר ה[[אל"ף בי"ת]] לאחריה בשחרית ובמנחה (מלבד משבתות ובימים טובים). | ||
[[הרבי]]{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/10/9/78&search=%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9F תורת מנחם תשי"ד]}} מבאר, שאף שעל פי הסברא, הייתה צריכה להיות אמירת תחנון בתחילת העבודה, כשם שב[[בית המקדש]] התוודו על החטא קודם להקרבת ה[[קרבן]], בכל זאת תיקנו לומר לאחריה, מכיוון שדוקא לאחרי העבודה של [[פסוקי דזמרה]], [[ברכות קריאת שמע]] ו[[קריאת שמע]], עד ל[[שמונה עשרה]], שאז היא ה[[דביקות]] עם הבורא; אזי באים למצב שאותם ענינים שהיו חשובים אצלו עד עתה ל[[עבודה]] ול[[מצווה]], נעשו בגדר של "{{מונחון|מחוי במחוג קמי מלכא|עושה מחווה בידו לפני המלך}}", ובמילא, הרי זה "עבירה" שדורשת תשובה! | |||
==ראש השנה== | ==ראש השנה== |