אכילת מצה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 8 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
שורה 28: שורה 28:
בנוסף לכך קיים חילוק בין שתי סברות החיוב דבהסיבה '''להלכה למעשה''':  
בנוסף לכך קיים חילוק בין שתי סברות החיוב דבהסיבה '''להלכה למעשה''':  


אם אכל את הכזית בלא הסיבה שאז צריך לחזור ולאכול בהסיבה", האם מחוייב הוא לחזור ולברך ״על אכילת מצה״, אם החיוב לחזור ולאכול הוא רק בכדי לקיים מצות הסיבה (אבל מצות אכילת מצה
אם אכל את הכזית בלא הסיבה שאז צריך לחזור ולאכול בהסיבה", האם מחוייב הוא לחזור ולברך "על אכילת מצה", אם החיוב לחזור ולאכול הוא רק בכדי לקיים מצות הסיבה (אבל מצות אכילת מצה
כבר קיים כשלימות) — אין לברך שנית ״על אכילת מצה״; אבל אם
כבר קיים כשלימות) — אין לברך שנית "על אכילת מצה"; אבל אם
חיוב אכילה השניה הוא לקיים מצות אכילת מצה (שלא קיימה כאשר
חיוב אכילה השניה הוא לקיים מצות אכילת מצה (שלא קיימה כאשר
אכל בלא הסיבה), צריך לחזור ולברך ״על אכילת מצה״.
אכל בלא הסיבה), צריך לחזור ולברך "על אכילת מצה".


== שני חיובים ==
== שני חיובים ==
שורה 37: שורה 37:
לאחר ראיות לכאן ולכאן, מוכיח [[הרבי]] כי למעשה ישנם בהסיבה שני החיובים: א) מצוה בפני עצמה. ב) תנאי במצות אכילת מצה וכו'.  
לאחר ראיות לכאן ולכאן, מוכיח [[הרבי]] כי למעשה ישנם בהסיבה שני החיובים: א) מצוה בפני עצמה. ב) תנאי במצות אכילת מצה וכו'.  


וכשאוכל כזית מצה וכר בהסיבה — מקיים הוא המצוה דאכילת מצה כתיקונה ומצות הסיבה המיוחדת בפני עצמה; ובמצות ההסיבה כמו שהיא בפני עצמה — יש עיקר המצוה והוא באכילת כזית מצה ושתיית ד׳ הכוסות ו״מצוה מן המובחר״ — בשאר כל הסעודה, היינו הידור בהמצוה של הסיבה.
וכשאוכל כזית מצה וכר בהסיבה — מקיים הוא המצוה דאכילת מצה כתיקונה ומצות הסיבה המיוחדת בפני עצמה; ובמצות ההסיבה כמו שהיא בפני עצמה — יש עיקר המצוה והוא באכילת כזית מצה ושתיית ד׳ הכוסות ו"מצוה מן המובחר" — בשאר כל הסעודה, היינו הידור בהמצוה של הסיבה.


== ראה עוד ==
== ראה עוד ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט