בית המקדש השלישי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 27: שורה 27:


להלכה כתב הרמב"ם "יעמוד מלך מבית דוד . . ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל", מהסדר בדבריו מוכח דעתו שבנין בית המקדש קודם לקבוץ גלויות.
להלכה כתב הרמב"ם "יעמוד מלך מבית דוד . . ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל", מהסדר בדבריו מוכח דעתו שבנין בית המקדש קודם לקבוץ גלויות.
===בפנימיות הענינים===
בנין בית המקדש הוא המקור לכל הגילויים שיבואו לאחריו. כלומר, בכל דבר יש סדר מסודר, וגם בהתגלות האלקות בעולם (ששם אלקים הוא חד עם שם הוי' כיון ששניהם באים מאותו המקור{{הערה|ראה באריכות ד"ה [[גדול יהיה תשכ"ב]].}}) ישנו סדר, והוא יתגלה קודם בבית המקדש; ולאחר מכן כשיבואו בני ישראל מכל קצוות תבל, זה יגלה איך שגם שם ישנו אלקות, עד שלבסוף יחיו המתים שהוא הגילוי הנעלה ביותר.
הרבי מסביר{{הערה|מגולה לגאולה.}}: שבזה טמונה אהבתו הגדולה של הקב"ה אלינו, שכיון שמה שמגיע אחרון הוא יותר נעלה, לכן מעדיף שבנין ביתו יהיה מוקדם אף שבגלל זה יהא נחות במדרגה בכדי שקיבוץ גלויות יהיה במעלה יותר נעלית{{הערה|הרבי הרש"ב כותב במכתב שלאחר קיבוץ גלויות יתעלה הבית במעלה נוספת, ויש לומר, כי המובא בפנים הוא על זמן זה שבין בניית הבית לקיבוץ הגלויות.}}.


==החידושים שיתווספו בו==
==החידושים שיתווספו בו==

תפריט ניווט