שיחה:בית המקדש השלישי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שוב, כתית, 'מגולה לגאולה' לא נחשב עדיין מקור. צריך מספר עמוד. 'מרדכי אליהו' לא נחשב מקור, צריך ציון מדוייק של מיקום/תאריך/בעל השמועה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באב ה'תשע"ג • 23:07, 9 ביולי 2013 (UTC)

הוספתיח אצל הר' אליהו. ואין לי כעת גישה לס' חשוב זה, אך זה נמצא בפ' על ביהמ"ק, זה ציון מספיק. וזה גם בשערי גאולה (מן הסתם..) • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 23:15, 9 ביולי 2013 (UTC)
אז פעם הבאה כדאי לא להוסיף, אלא לציין את זה בארגז החול שלך ב'לטיפול', או בטיוטה באימייל הפרטי שלך (כמו שאני נוהג), וכשתזדמן האפשרות - לבדוק ולהשלים. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באב ה'תשע"ג • 23:19, 9 ביולי 2013 (UTC)
המקור שציינת בהוצאה דשנת תשנ"ג או בהוצאה דשנת תשע"ב?! קריצה.jpg ... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באב ה'תשע"ג • 23:47, 9 ביולי 2013 (UTC)

תמונה[עריכה]

אם מישהו יכול, בבקשה להעלות תמונה מאינפו של הדמיה של מבנה המקדש, או מהחוברת של את"ה, ולהוריד את התמונה שיש עכשיו לחלק תחתון יותר של הדף. תודה רבה.  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 17:47, 6 באפריל 2016 (UTC)

כותרת המשוב[עריכה]

אם ישתמשו בעלקטריק

לא מופרך הלכתית ברוב הדברים. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 12:38, ט' באב, ה'תש"ף 12:38, 30 ביולי 2020 (UTC)

בשונה מבתי המקדש הקודמים, בית זה יהיה נצחי. נצחיותו נובעת מדרגת האור הרוחני שתאיר בו, שגבוהה בהרבה מזו שבבתי המקדש הקודמים.[עריכה]

תמיד מגיל קטן מאוד אמרו לי את הדבר הזה אבל לא ראיתי לזה מקור בדברי הגמרא וגם לא ראיתי כך ברמב"ם. אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עיני.

דבר זה מופיע כמה פעמים בזהר (ראה לדוגמא: כאן. וכאן) והרבי בשיחותיו מסביר פעמים רבות ובאריכות את מעלת הבית השלישי שהוא נצחי - ונקודת הביאור שהוא חיבור של מעלה ומטה בשלימות ותוקפו גם מצד העליון ומצד התחתון - דבר זה הוא מצד זה שדרגתו של הבית השלישי היא נעלית ביותר ויכולה להפוך הפכים (מידת התפארת - מידת האמת - מידתו של יעקב שהוא נחלה בלי מיצרים ומבריח מן הקצה אל הקצה. ובעומק יותר: עצמותו ומהותו ית' שבוכוח לחבר את כל ההפכים). ראה לדוגמא כאן - (גם שתי השיחות שלאחר מכן קשורים לנושא, כאן (בעיקר מאות ה'), כאן בעיקר אות ה' ובעוד הרבה מקומות. בברכה. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 12:34, ט' באב, ה'תש"ף 12:34, 30 ביולי 2020 (UTC)

להרחבה[עריכה]

מי שרוצה להרחיב את הערך, כדאי להביא את ג' השיטות בשינויים בבית דלעתיד: שיטת החת"ס שיהי' על ידי נביא, שיטת התוי"ט וכן היא שיטת הרבי שליט"א מה"מ (ראה בהפתיחה להלכות בית הבחירה עם ציונים וביאורים ועוד) שיהי' זה על ידי שהחכמים יבינו בשכלם שכך צריך לעשות על פי תורה וימצאו לזה סמך בפסוקים (הרבי מסביר שיחזקאל הוא זה שיסביר את זה - אבל אין הכוונה באופן של נבואה אלא באופן שיסביר שכ"ה ע"פ תורה), שיטת אבן האזל שמותר לשנות ללא חשש חוץ מהדברים המעכבים ובמילא לא תהי' סיבה שלא לשנות.

כמו"כ אפשר להאריך בעניין האם אנו יכולים לבנות את ביהמ"ק בזמן הזה - האם זהו מצווה על היחיד או על המלך והציבור (האמת שזה שייך יותר לבית המקד בכלל אף שהפרטיקה של זה והדיונים בזה הם בביהמ"ק השלישי), ראה דרישת ציון לרב קלישר (שבשיטה זו הולכים תלמידי הרב ישראל אריאל ונאמני הר הבית כיום), שו"ת בניין ציון הסימנים הראשונים, שיחת הרבי שליט"א מלך המשיח ועוד. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 12:49, ט' באב, ה'תש"ף 12:49, 30 ביולי 2020 (UTC)

התרשים של ביהמ"ק השלישי[עריכה]

בפשטות - בשיטה של התוי"ט וכו' ולפי התיווך של הרבי שליט"א מה"מ שאנו נבנה כפי שאנו נבנה רק לפי דברים המפורשים ביחזקאל שלהבנתי הכוונה היא שנבנה כפי שהבינו את יחזקאל בוני בית שני - כלומר נבנה בתבנית בית שני שהרי הרבי מסביר שלכן מידות נוגע להלכה (ראה באריכות בשיחה שם (הפתיחה להלכות ביהב"ח עם חידושים וביאורים - מחלק ח"י) - אזי בית שלישי כפי שאנו מבינים היום כיצד הוא נראה - אנו מבינים אותו כבית שני, הכיצד? אינני יודע, אבל זהו הפשט לכאורה (אולי חוץ מכמה דברים מפורשים ממש כגודלו של הר הבית). (ואכן התוי"ט ועוד מנסים להשוות כמה שיותר את בית יחזאל עם בית שני משא"כ הרמח"ל שלומד באופן עצמאי)

- כהנ"ל נכתב בעיקר מהזיכרון ופחות מבדיקה של המקורות כעת. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 12:57, ט' באב, ה'תש"ף 12:57, 30 ביולי 2020 (UTC)