שיחה:עבודת הבירורים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עבודת הבירורים היא העבודה שהיתה מוטלת על כל יהודי בדורות הקודמים?

זהו נכון? הרבי אמר כך? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 11:32, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

בתשנ"ב הכריז הרבי ש"נשלמו כל מעשינו ועבודתינו נסתיימה עבודת הבירורים", כיוון שעומדים בסף הגאולה ועתה יש עבודה מיוחדת - לקבל פני משיח ולהביא גאולה לעולם! (ע"ם שיחות חיי שרה וויצא). ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
הכל נכון, אך בתחילת הערך יש לתת קצת יותר רקע על משמעות עבודת הבירורים ואח"כ להסביר שכיום אנו אחרי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:52, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

להבין נכון את המשפט נסתיימה עבודת הבירורים[עריכה]

בשיחת אור לשושן פורים קטן תשנב (פורסם השנה בשיחה יומית לשושן פורים קטן תשנב) הרבי דיבר על עבודת הבירורים בהקשר לשלושה דברים, למרות שזה כבר היה אחרי שיחת פרשת וישלח תשנב. אפשר היה להסביר שהכוונה היא לבירורים בדרגה דלעתיד לבוא שמבררים מה שכבר הוברר להעלותו לדרגה עליונה יותר (ראה ליקוטי תורה פרשת צו, הועתק בפנים), אבל הרבי גם הדגיש בירורים שמהפכים את הלעומת זה כמו עניין שושן פורים, שמהפכים את שושן עיר הבירה של הלעומת זה, ומהפכים ומבררים את ארור המן. מזה הבינו רבים שעדיין ישנה עבודת הבירורים, אבל היא צריכה להיות חדורה ברוח הדברים שהכול כבר מוכן, וגם בגלוי, ומה שנשאר זה רק לפתוח את העיניים. בעצם כבר בשיחת פרשת וישלח נאמר שזה שנגמר עבודת הבירורים מתחיל כבר מיעקב אבינו, שגם אחרי שנודע לו שעשו עדיין לא נתברר, לא התנתק מהעניין שנמצאים כבר אחרי גמר הבירורים. והרבי הוסיף קל וחומר עכשיו. אם כן זה לא משהו שהשתנה בשבת פרשת וישלח תשנב. ועל כרחן צריכים לומר שהנקודה היא ההרגש. כד דייקת שפיר בשיחת שושן פורים קטן שהזכרנו, אפשר להבין שמשיח הוא לגמרי נעלה מהבירורים. (על דרך כמו שיעקב אבינו היה נעלה מהבירורים ואם כן אפשר להסיק שאם מתדבקים בנשיא (ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו) הדור, במשיח, כל אחד יכול להעמיד את עצמו להיות למעלה לגמרי מעבודת הבירורים. את זה הבנתי לפי קט דעתי. וה' הטוב יכפר). נכתב מהנייד, שלא יכולתי לשים חתימה. Toramedia770 יט אדר א שנת ופרצת.

חסר תוכן[עריכה]

צריך לעדכן את הפסקה אופן הבירורים. עיקר עבודת הבירורים היא בכללות ע"י גמ"ח, ובפרטות ע"י צדקה, ויש בזה אריכות גדולה בשיחות ומאמרים של כל רבותינו, 'בפרט של הרבי, וכל זה אינו מוזכר כאן אפילו ברמזMdafula - שיחה, 19:53, כ"ה בטבת, ה'תשפ"א 19:53, 9 בינואר 2021 (UTC)

להעיר שבערך צדקה יש פסקה עבודת הצדקה, אבל: א. גם שם לא כתוב כלום. ב. צריך לקשר משם לכאן והפוך.Mdafula - שיחה, 19:59, כ"ה בטבת, ה'תשפ"א 19:59, 9 בינואר 2021 (UTC)
Mdafula היקר, אנו נמצאים באנציקלופדיה חופשית לעריכה (כמובן בהתאם למדיניות) , כך שהערות וביקורת נכונות תמיד, אך אם תעבור על כל הערכים שצריך לערוך או שצריך להשלים אותם - העבודה עבורך לא תהיה קלה. מה שאני מציע, תקן בעצמך, אל תחשוש משחזורי עריכה, מקסימום יתקנו את מה שצריך. אם צריך עזרה, תמיד פה לשירותך (למרות שהנני מאמין שתעדיף את להתראות.. קריצה.jpg ), בהצלחה רבה בעבודת הקודש! נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 20:12, כ"ה בטבת, ה'תשפ"א (9 בינו' למניינם).
חס ושלום ביקורת! בקשה נפשית למלא את החסר, שבאה מתוך צער. ברור לי שאם הכותב היה יודע יותר היה עושה זאת, ואם היו עיתותי בידי הייתי "יושב" בעצמי ומתמסר לזה. רק מבקש מאלו שיכולים לעשות זאת טוב ממני ובהינף קולמוס אחד בלא שום מאמץ - ויש רבים כאלו. Mdafula - שיחה, 06:22, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:22, 13 בינואר 2021 (UTC)
לא רואה בעיה באמירת ביקורת ענינית בצורה זו שנאמרה כלל. לצערנו ישנם מאות ערכים במצב זה, שאכן דורשים גיוס כללי של המשתמשים. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 06:27, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א (13 בינו' למניינם).