לדלג לתוכן

משתמש:חנוך רולניק/פורים תשמ"ז

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
ערך זה אינו ראוי להיות תחת המרחב הראשי של חב"דפדיה לדעת מניח תבנית זו. ייתכן שהערך הועתק מכתבה או מאתר חיצוני ולא הותאם כראוי לחב"דפדיה.
אתם מוזמנים לערוך מחדש את הערך על מנת שיהיה ראוי להיות במרחב הראשי, או לדון על כך בדף השיחה שלו.

נהוג להקצות לשם כך פרק זמן של שבוע, אם בתוך זמן זה לא יתוקן הדף, תישקל אפשרות העברתו למרחב האישי של יוצרו (ניתן לראות מתי הוצבה התבנית בהיסטוריית הדף)

{{קטגוריה בתבנית| בהתוועדות פורים הרבי דיבר חזק על משיח (מעיין השיחה הידועה של כח ניסן) בה הוא אמר שהוא מעביר את התפקיד של ביאת המשיח מהנשיא להכל.

בהתוועדות זו ביקש הרבי שידפיסו הגדה של פסח מיוחד לילדים עם תמונות וכ'ו.

בסוף ההתוועדות בעת חלוקת דולרים ע"י הטנקיסטים עבר הגבאי ר' שיע פינסון כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לא התייחס עליו כלל והוא עמד מול הרבי כל החלוקה, הרבי אמר ברכה אחרונה פעם שנייה (כנראה כדי לרמז לו לרדת) כל זה היה בהמשך לפרשת יתרו שהגבאים לא כבדו את העלי' של עשרת הדיברות לרבני השכונה.

תוכן ההתוועדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

שיחה א:

המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו"

שיחה ב:

א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם

ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע

שיחה ג:

א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם

ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה

שיחה ד:

א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים"

ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"

שיחה ה:

בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה)

שיחה ו:

א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים

ב) שאלה בשיעור היומי ברמב"ם (בסוף הל' ברכות) ההבדל בין הילול וברכה, דיוק בל' הרמב"ם בהל' מילה

ג) מגבית ל"קופת רבינו" וסיום ההתוועדות - בניגונים, וב"גזירה חדשה" - להשתדל שלכל ילד תהי' "הגדה של פסח" משלו