אורות דספירות - פשיטותם וציורם: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 14: שורה 14:
לפי הבנה זו, כך היא תיווכו ותיווך ה[[אריז"ל]] <ref>ראה בכ"ז ספר הערכין חב"ד ח"ד ע' קלח.</ref>  בין השיטה של ה[[מנחם ריקאנטי|ריקאנטי]] (וה[[מהר"ל]]) שה[[אורות פשוטים]] להשיטה של [[המערכת]] (וה[[רמב"ם]] שה[[אורות מצויירים]]):
לפי הבנה זו, כך היא תיווכו ותיווך ה[[אריז"ל]] <ref>ראה בכ"ז ספר הערכין חב"ד ח"ד ע' קלח.</ref>  בין השיטה של ה[[מנחם ריקאנטי|ריקאנטי]] (וה[[מהר"ל]]) שה[[אורות פשוטים]] להשיטה של [[המערכת]] (וה[[רמב"ם]] שה[[אורות מצויירים]]):
[[ספירות]] הם גם ה[[אורות]] וגם ה[[כלים]] שזהו כשיטת המערכת אלא שציור זה שבאורות נעשה בהם דוקא בבוא האור אל ה[[כלי]] (הריקאנטי סובר שאין ציור באור גם בבואו לכלים, דהיינו שמה שההשפעה שבאה דרך הכלי הוא מצוייר אין זה מתייחס לאור כלל)
[[ספירות]] הם גם ה[[אורות]] וגם ה[[כלים]] שזהו כשיטת המערכת אלא שציור זה שבאורות נעשה בהם דוקא בבוא האור אל ה[[כלי]] (הריקאנטי סובר שאין ציור באור גם בבואו לכלים, דהיינו שמה שההשפעה שבאה דרך הכלי הוא מצוייר אין זה מתייחס לאור כלל)
====מקורות <ref>ראה דרוש ג' שיטות</ref> שהאריז"ל נוטה לומר שאורות מצויירים====
א. מבאר <ref>ע"ח שער הקודים פ"א</ref> שב[[עקודים]] ישנם עשר אורות. אם יש בכלי עשר אורות זה מוכיח שהאור מצוייר.
ב. ב[[עתיק]] "לא יש ענין הכלים כלל." האריז"ל כותב<ref>ע"ח שער עתיק פ"ג</ref> שישנם [[ע"ס]] בעתיק. ה"ז הוכחה ברורה שיש [[ספירות]] באור שלפני ה[[צמצום]].


===החילוק בין הרמ"ק והאריז"ל===
===החילוק בין הרמ"ק והאריז"ל===
68

עריכות

תפריט ניווט