שיחה:נגלה וחוזר ונכסה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
רש"י דניאל יב, יב. ועוד.</REF> ובנסתר <REF>ראה אור החמה על הזוהר שמות ז, ב. ויקהל ריב, א. ספר הגלגולים פי"ג. וכן יסד ר' אליעזר הקליר
רש"י דניאל יב, יב. ועוד.</REF> ובנסתר <REF>ראה אור החמה על הזוהר שמות ז, ב. ויקהל ריב, א. ספר הגלגולים פי"ג. וכן יסד ר' אליעזר הקליר
(בסילוק יוצר פרשת החדש). ראה גם המשך "בשעה שהקדימו" תער"ב ח"א ע' תיט-כ. ועוד.</REF> מעידים על ניסיון זה בתקופה של
(בסילוק יוצר פרשת החדש). ראה גם המשך "בשעה שהקדימו" תער"ב ח"א ע' תיט-כ. ועוד.</REF> מעידים על ניסיון זה בתקופה של
טרום ההתגלות הסופית. יש להזכיר גם על דברי חז"ל הידועים 7 שמשיח בא
טרום ההתגלות הסופית. יש להזכיר גם על דברי חז"ל הידועים 7) סנהדרין צז, א7 שמשיח בא
בהיסח הדעת.
בהיסח הדעת.


הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, כשבוע לפני כ"ז אדר תשנ"ב 8, רמז על
הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, כשבוע לפני כ"ז אדר תשנ"ב 8) דבר מלכות פרשת כי תשא ס"ז. ההדגשה איננה במקור.8, רמז על
מצב זה, וזה לשונו הקדוש: "נעשית ירידה לפי שעה (על דרך מה שנאמר
מצב זה, וזה לשונו הקדוש: "נעשית ירידה לפי שעה (על דרך מה שנאמר
"רגע קטן עזבתיך" 9) ובחיצוניות (רק למראה עיניים), בכדי להביא את העליה
"רגע קטן עזבתיך"<REF>ישעי' נד, ז.</REF> ובחיצוניות (רק למראה עיניים), בכדי להביא את העליה
שלא בערך, ולא רק עליה לרגע קטן (כנגד "רגע קטן עזבתיך"), אלא עליה
שלא בערך, ולא רק עליה לרגע קטן (כנגד "רגע קטן עזבתיך"), אלא עליה
. נצחית שאין אחריה הפסק כלל". עד כאן לשונו הקדוש 10
. נצחית שאין אחריה הפסק כלל". עד כאן לשונו הקדוש<REF>וראה דברים נפלאים של אדמו"ר האמצעי בהקדמה ל"שער האמונה".</REF>
ידוע 11 שבעת עליית משה רבנו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את
ידוע<REF>שמות לב, א ובפרש"י.</REF> שבעת עליית משה רבנו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את
התורה ואת הלוחות, הבטיח להם שיחזור לאחר ארבעים יום. ביום הארבעים,
התורה ואת הלוחות, הבטיח להם שיחזור לאחר ארבעים יום. ביום הארבעים,
התעכב משה מלבוא, והשטן הראה להם דמות משה מת בשמים, בני ישראל
התעכב משה מלבוא, והשטן הראה להם דמות משה מת בשמים, בני ישראל
לא עמדו בניסיון וחטאו בחטא העגל, רק שבט לוי עמד בניסיון. בכתבי
לא עמדו בניסיון וחטאו בחטא העגל, רק שבט לוי עמד בניסיון.  
האריז"ל 12 מובא, כי ניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח, כאשר
 
המלך המשיח עצמו יתעלם. ונאמר במדרש 13 , כי "בתקופת כיסוי המשיח, כל
בכתבי האריז"ל<REF>"ארבע מאות שקל כסף" ע' רמ"א.</REF> מובא, כי ניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח, כאשר
המלך המשיח עצמו יתעלם. ונאמר במדרש<REF>במדב"ר יא, ג.</REF> כי "בתקופת כיסוי המשיח, כל
מי שמאמינו אוכל גחלי רתמים ושרשי מלוחים"!
מי שמאמינו אוכל גחלי רתמים ושרשי מלוחים"!
כמו כן כתוב אודות ניסיון נוסף: בתחילה מתגלה המשיח רק "לעדת
כמו כן כתוב אודות ניסיון נוסף: בתחילה מתגלה המשיח רק "לעדת
, המייחלים לו" 14 , אך בבוא העת, מתגלה לכל ישראל. ומובא בספרים 15 שבדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח
, המייחלים לו"<REF>אגרות הרמב"ן ח"א ע' שכ"ב. וכן בכתבי האריז"ל שעה"ג פי"ג.</REF>, אך בבוא העת, מתגלה לכל ישראל. ומובא בספרים 15 שבדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח
מתחילה, ויתנגדו לו. כך היה במלכות בית דוד 16 שגדולי ישראל לא הלכו
מתחילה, ויתנגדו לו. כך היה במלכות בית דוד 16 שגדולי ישראל לא הלכו
מתחילה עם המלך שבחר ה', כך גם היו התנגדויות לגדולי ישראל רבים, החל
מתחילה עם המלך שבחר ה', כך גם היו התנגדויות לגדולי ישראל רבים, החל
ממשה רבינו שקרח ועדתו 17 מגדולי האומה חלקו עליו, והמשך ברמב
ממשה רבינו שקרח ועדתו 17 מגדולי האומה חלקו עליו, והמשך ב[[רמב]]
ובנשיאי החסידות 18 . אך לבסוף יתקיים "ואויביו אלביש בשת" 19 - אלו
ובנשיאי החסידות 18 . אך לבסוף יתקיים "ואויביו אלביש בשת" 19 - אלו
החולקים עליו, והם "מבינים ואומרים בודאי זה מלך המשיח" 20 , "אבל כל
החולקים עליו, והם "מבינים ואומרים בודאי זה מלך המשיח" 20 , "אבל כל
המאמין משנה הראשונה כופלים לו שכרו כפלי כפלים".
המאמין משנה הראשונה כופלים לו שכרו כפלי כפלים".
ומעניין לציין שבשיחת ג' תמוז ה'תנש"א, שנקבע ל'דבר מלכות' ליום ג'
ומעניין לציין שבשיחת ג' תמוז ה'תנש"א, שנקבע ל'דבר מלכות' ליום ג'
תמוז מעיר הרבי שליט"א מלך המשיח 21 , כי ג' תמוז הוא אחד מהארבעים
תמוז מעיר הרבי 21, כי ג' תמוז הוא אחד מהארבעים
יום הראשונים שמשה רבנו היה בהר! ולא במקרה "ג' תמוז" ( 456 ) עולה
יום הראשונים שמשה רבנו היה בהר! ולא במקרה "ג' תמוז" (456) עולה
בגימטרייא בדיוק "נכסה וחוזר ונגלה", עובדה המראה בהשגחה פרטית כי
בגימטרייא בדיוק "נכסה וחוזר ונגלה", עובדה המראה בהשגחה פרטית כי
זהו בדיוק השלב עליו דיברו חז"ל. כן בהשגחה פרטית "ג' תמוז" בגימטרייא
זהו בדיוק השלב עליו דיברו חז"ל. כן בהשגחה פרטית "ג' תמוז" בגימטרייא
"עוד משיח חי"!
"עוד משיח חי"!
7) סנהדרין צז, א.
8) דבר מלכות פרשת כי תשא ס"ז. ההדגשה איננה במקור.
9) ישעי' נד, ז.
10 ) וראה דברים נפלאים של אדמו"ר האמצעי בהקדמה ל"שער האמונה".
11 ) שמות לב, א ובפרש"י.
12 ) "ארבע מאות שקל כסף" ע' רמ"א.
13 ) במדב"ר יא, ג.
14 ) אגרות הרמב"ן ח"א ע' שכ"ב. וכן בכתבי האריז"ל שעה"ג פי"ג.




39,916

עריכות

תפריט ניווט