חב"דפדיה:לוח מודעות/ארכיון 7

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של הודעות ישנות. לפרסום הודעות חדשות יש להשתמש בלוח מודעות. אין לערוך דף זה.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני לוח מודעות
1234567891011נוכחי



כניסה לערך דרך סימניה[עריכת קוד מקור]

[javascript:(location.href="http://chabadpedia.co.il/index.php/" + prompt("%D7%94%D7%A7%D7%A9 %D7%90%D7%AA%20%D7%A9%D7%9D%20%D7%94%D7%93%D7%A3%20%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90."))|מעבר לדף בחב"דפדיה] באמצעות תכונה זו ניתן לעבור לדף ישירות. ההתקנה כמו בבוקמרקלט--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 14:14, 25 בינואר 2017 (UTC)

לא הבנתי למה זה אמור לשמש. שיעשיחה כ"א באדר א' ה'תשע"ט 21:08, 26 בפברואר 2019 (UTC)

סדר בקטגוריות[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לנסות לעשות קצת סדר בקטגוריות. מכיוון שלא כולם עוקבים אחרי כל דפי השיחה בכל הקטגוריות, אני ירכז פה קישורים לכל הדיונים שיתקיימו בנושא.

כולם מוזמנים להעיר ולהאיר, להתנגד ולהסכים ובעיקר להגיב. אחרי שבוע שלא יהיה התנגדות אני יתחיל לישם. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 15:28, כ"ט בטבת, ה'תשע"ז (27 בינו' למניינם), ימות המשיח

דיונים נוספים. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 01:50, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
בשביל הנוחות נוצר הדף משתמש:מחלק דולרים/פרויקט סדר בקטגוריות. מעכשיו אני ימשיך לעדכן שם. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 14:56, י"ד בשבט, ה'תשע"ז (10 בפבר' למניינם), ימות המשיח

שם הערך פסק דין[עריכת קוד מקור]

מה עדיף לדעתכם פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח כמו השם כרגע, או פסק הדין שהרבי מלך המשיח כמו שהפתיח בערך כרגע, לתגובתכם בשיחה:פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח#שם הערך אודה. --שיעשיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 20:09, 29 בינואר 2017 (UTC)

תבנית:וידאו מוטמע[עריכת קוד מקור]

תבנית להצגת וידאו/אודיו מוטמע בדף(ניתן גם מאתר אחר ללא העלאה לחב"דפדיה).--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 12:58, 16 בפברואר 2017 (UTC)

איזה יופי, יש"כ מתכנת. --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 13:20, 19 באפריל 2017 (UTC)
Men770, הרבה זמן רציתי את זה, רק עכשיו אני רואה שעשית את זה. Men770 האם תוכל לתת הסבר כיצד להשתמש בתבנית, כאן או בפסקה המתאימה שם? האם היא מתאימה גם לשמע או רק לוידאו?

דוגמה. בערך ישראל הלפרין אני רוצה להציג את הוידאו נאומו של הרב הלפרין: "כמה יהודים הבאת לרבי?" אם תוכל להראות בפועל איך עושים זאת יש"כ. --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 14:46, 19 באפריל 2017 (UTC)

שיע.ק, גובה ורוחב-256 בד"כ בשתיהם. מקור - כתובת ישירה(לדוגמא http://chabad.info/wp-content/uploads/2017/04/06-04-2017-20-10-19-videoplayback8.mp4). סוג לא צריך לכתוב. בחלק מהאתרים(לדוגמא חב"ד אינפו) מסובך למצוא את הכתובת. במקרה כזה אפשר לפנות אלי בפיתוח Men770 ואני אוסיף את התבנית לערך. בישראל הלפרין כבר הוספתי.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 15:52, 19 באפריל 2017 (UTC)
טקסט-הטקסט שיופע מתחת לטקסט(אופציונלי)--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 15:54, 19 באפריל 2017 (UTC)
תודה. וכשמדובר על וידאו שהועלה לאתר כגון , האם כותבים בכתובת את הכתובת הישירה [1] או משהו אחר. --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 16:06, 19 באפריל 2017 (UTC)
שיע.ק, תמיד כותבים את הכתובת הישירה--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:09, 19 באפריל 2017 (UTC)
עובד גם על שמע.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:10, 19 באפריל 2017 (UTC)
אז לכאורה עדיף להעביר את התבנית לשם 'קובץ מדיה מוטמע'.או 'הטעמת קובץ שמע או וידאו' --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 20:15, 19 באפריל 2017 (UTC)
העברתי לתבנית:הטמעת מדיה והשארתי הפניה.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 11:58, 20 באפריל 2017 (UTC)

תודה, ובקשה אחרונה, האם אפשר להוסיף גם פרמטר ליישור של הוידאו לימין או לשמאל? --שיעשיחה כ"ד בניסן ה'תשע"ז 22:57, 20 באפריל 2017 (UTC)

בוצע. הפרמטר 'ימין'.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 09:35, 21 באפריל 2017 (UTC)

דרושים[עריכת קוד מקור]

דרושים 5 משתמשים בעלי ידיעה בהיסטוריה חסידית לכתוב כל אחד 2 קטעי הידעת לעמוד הראשי חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: כ"ד בשבט ה'תשע"ז

תבנית:תוכן נטען[עריכת קוד מקור]

התבנית עובדת.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 13:17, 24 בפברואר 2017 (UTC)

יש"כ על המאמץ. נראה שזה עדיין לא עובד. בדקתי גם בדף התבנית עצמה, וגם בפורטלים דוגמת פורטל:קראון הייטס --שיעשיחה כ"ט בשבט ה'תשע"ז 22:52, 25 בפברואר 2017 (UTC)
היא דווקא כן עובדת ראה כאן, יישר כח!!!--הנחה - שיחה 09:36, 26 בפברואר 2017 (UTC)
אכן עובד מצוין. כנראה לקח זמן עד שהתעדכן במערכת, כי בדקתי בהרבה מקומות ולא עבדה. men זה פשוט תענוג שיש לנו סוף סוף מישהו שגם מבין בעניינים האלו וגם מתנדב ומשקיע ולא מפסיק לקדם אותנו. תבורך. --שיעשיחה א' באדר ה'תשע"ז 16:19, 27 בפברואר 2017 (UTC)
תודה רבה רבה למתכנת היקר! אין ספק שזה יקדם רבות את חב"דפדיה, ומכאן ואילך יהיה אפשר לגוון ולרענן את הפורטלים באופן אחר לגמרי.
רק אפנה את תשומת לבך ל: 1. כפי ששיע אמר התבנית לא עובדת בפורטל:קראון הייטס (ברשימת הרחובות היא עובדת, אבל יש תקלה ששם הרחוב כפול; וברשימת הרבנים אינה עובדת בכלל). 2. וכן, האם בזכות זה יהיה אפשר להפעיל גם את תבנית:לשוניות ותבנית:לשוניות2? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:43, ח' באדר ה'תשע"ז

חב"דפדיה:דיונים טכניים[עריכת קוד מקור]

דף חדש שמיועד לדיונים על עניינים טכניים.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:39, 27 בפברואר 2017 (UTC)

כללים לאנונימים[עריכת קוד מקור]

כללים לאנונימים ממשפחה מאוד מסויימת, כדי שלא יבואו ויתלוננו למה משחזרים את עריכותיהם:

  1. הכלל "אין לשנות כלל לפני דיון בדף השיחה" תקף גם (ואולי בעיקר) אליכם.
  2. אם כתבתם משהו בדף השיחה אין הפירוש שהתקיים דיון בנושא, וממילא אין לשנות (ומכ"ש אין לכתוב בתקציר עריכה "ראה דיון בדף השיחה)
  3. העובדה שמישהו קשור אליכם משפחתית לא הופך אותו למשפיע מרכזי בחב"ד. גם אם מישהו מסויים הוא המשפיע שלכם תזכרו שיש עוד אנשים בעולם.
  4. בכלל יותר משתלם לשבת בהתוועדות חסידית מאשר לבזבז את זמנכם היקר ביותר - בהילקח בחשבון שאתם הינכם המשפחה המרכזית בחב"ד - במלחמות עריכה בחב"דפדיה..
  5. עצה טובה קמ"ל - אף אחד לא יתייחס לטענותיכם ברצינות כל זמן שאתם כותבים באנונימי (אפילו אם תשתמשו בלשונות מפוצצים כגון "תמהני שאני צריך ללמד אותכם את הכללים כאן" וכדומה). באם הינכם חוששים להיחסם - פשוט אל תשתמשו בבובות קש.

בתקווה להבנה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:53, 2 במרץ 2017 (UTC)

דעתכם חשובה[עריכת קוד מקור]

דעתכם חשובה בכל הדיונים כאן אבל במיוחד בשיחת קטגוריה:עיירות חסידיות#צריך את הקטגוריה?. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 02:00, ה' באדר, ה'תשע"ז (3 במרץ למניינם), ימות המשיח

ניגוני תשל"ד[עריכת קוד מקור]

אשמח לראות תגובות המשתמשים שי' כאן.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ט"ו בניסן ה'תשע"ז 20:44, 11 באפריל 2017 (UTC)

תמונת קונטרס יא ניסן תש"נ[עריכת קוד מקור]

כל מי שזכה מי ממשפחתו או הוא בעצמו להיות ולקבל את הקונטרס או מי שיש בידו את הקונטרס באופן אחר ובידו לסרוק את הכריכה התכולה, יסרוק ויעלה לערך ותבוא עליו ברכה.--הנחה - שיחה 13:20, 19 באפריל 2017 (UTC)

אני קורא לציבור שוב הרי לא יתכן כי מתוך כלל התורמים אין אפילו לא אחד שיש לו את האפשרות הנ"ל יסרוק על ידי צילום בנייד (כמובן באפליקציה המתאימה ל"סריקה".) ויעלה.

מיזם הידעת[עריכת קוד מקור]

פתחתי את הדף לכתחילה אריבער, במחשבה שמקסימום אטול את כל העבודה על עצמי על פי מיסת הפנאי וכו'. אבל כמובן שאשמח מאוד לראות השתתפות כלשהי משאר המשתמשים שליט"א, במיוחד בהצבעות - שזה לא דורש מאמץ כלל.
אם יהיה שיתוף פעולה, אפילו קטן, נוכל לקראת יום ההולדת העשירי (שחבר מאוד קאכט זיך בו) להעלות 50 קטעי הידעת לעמוד הראשי להחלפה אוטומטית (ואולי גם בתבנית:תמונה נבחרת?) זה ממש לא בשמים! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:08, כ"ז בניסן ה'תשע"ז
קרייזי אבאוט משיח, אוכל לסדר את ההחלפה האוטומטית אבל צריך שזה יהיה בתוך דף משנה( כמו תבנית:הידעת?/קטעים/1) ואם אפשר שיעבירו את הקטעים כל פעם לכתובת הזו לפי סדר אוכל לעדכן שיהיה אטומטי.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 08:15, 25 באפריל 2017 (UTC)
א. אתה מוזמן לפתוח דפי משנה כרצונך, אמנם לא כ"כ דחוף עכשיו כי אין כמעט הידעת מוכנים (בשביל זה צריך עוד משתמשים שיצביעו, וגם אתה מוזמן). בהמשך נצטרך.
ב. להעיר שהרבה מההידעת קשורים למועדי השנה, לכן כדאי שבדף המשנה זה יסודר כך שההחלפה האוטומטית תתאים לימי השנה.
ג. בנוסף, נראה לי שבלאו הכי כדאי שזה יהיה כמו בויקיפדיה עם אותם שמות וכו', כי כך קל להעתיק מהם הרבה פרטים, כך כתב שיע.ק פעם. והרי בויקיפדיה בלאו הכי זה מסודר לפי תאריכים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:26, א' באייר ה'תשע"ז
משתמש:Men770, אשמח אם תתחיל לטפל כפי יכלתך ליצירת דפי משנה עבור הידעת לעמוד הראשי. אני רואה שאין כ"כ שיתוף פעולה בהצבעות וחבל על הזמן, צריך להתחיל לקדם את זה לבד. אחרי שתיצור דפים אעביר אליהם בל"נ את ההידעת שלטעמי בסדר. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:22, כ"א באייר ה'תשע"ז
קרייזי אבאוט משיח, מה שצריך זה להעביר את הקטעים לדפים שמתחילים בתבנית:הידעת/קטעים/ ואז מספר סידורי--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 13:36, 28 במאי 2017 (UTC)
איפה הדפים האלה? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:52, י' בסיוון ה'תשע"ז
קרייזי אבאוט משיח, הם לא קיימים וכל אחד יכול ליצור אותם. הם צריכים להתחיל בתבנית:הידעת/קטעים/ ואז מספר סידורי ואם זה לפי תאריך אז במקום מספר סידורי תאריך--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 13:55, 4 ביוני 2017 (UTC)
ואיפה יהיה הריכוז שלהם, התבניות שיגרמו להם להתעדכן אוטומטית וכו' (כמו ששיע.ק עשה ב"תמונה מומלצת" לאחרונה)? אין ענין סתם לפתוח תבניות בלי סדר... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:24, י"א בסיוון ה'תשע"ז
אחרי שהם יהיו שם עם סדר (מספר סידורי זה במספרים עוקבים) ואחרי שהכל יהיה מוכן אעדכן את התבנית וזה יהיה אוטומטי--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 13:43, 5 ביוני 2017 (UTC)

מי מוכן להתראיין בנושא חב"דפדיה[עריכת קוד מקור]

מי שמוכן להתראיין בנושא חב"דפדיה ל'בית משיח', רצוי בשם האמיתי אך אפשר גם בעילום שם, נא ליצור איתי קשר. המטרה (מבחינתי כמובן) היא לפרסם את המיזם ולהביא כותבים נוספים למיזם. יש"כ למתגייס/ים. --שיעשיחה כ"ח באייר ה'תשע"ז 20:37, 24 במאי 2017 (UTC)

מדובר על עניין מיידי למחר מחרתיים. --שיעשיחה כ"ח באייר ה'תשע"ז 20:46, 24 במאי 2017 (UTC)
בתשלום? פנה אלי באימייל... • כתית למאורבית הבד 10:32, כ"ט באייר, ה'תשע"ז (25 במאי למניינם), ימות המשיח
תדגישו שלכבוד העשור.--חבר - שיחה - בואו נתוועד! היום, כ"ט באייר ה'תשע"ז מגיע משיח. 14:09, 25 במאי 2017 (UTC)
כתבתי למי שצריך לכתוב שאם צריך אני מוכן. עדיין לא החלטתי אם להראיין תחת הניק זוננשיין או להתראות להתראות - שיחה 15:03, 25 במאי 2017 (UTC)
יש"כ לכל הנענים עניתי בפרטי. --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ז 13:27, 28 במאי 2017 (UTC)

ישר כוח[עריכת קוד מקור]

יש"כ לכל המעורבים בעניין הראיון יצא מאד יפה ונקוה שבעקבות הראיון יתווספו לנו כמה עורכים חדשים--חיים - בכל יום שיבוא 19:03, 4 ביוני 2017 (UTC)

גם אני מצטרף . ראיון יפה - מדגיש גם את ההצלחה והפוטנציאל הגדול שיש לחב"דפדיה, וביחד עם זה גם כמה אנחנו רחוקים מלממש אותו וזקוקים להרבה כח אדם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:30, י"א בסיוון ה'תשע"ז
לדעתי היה חסר בראיון את 'אנשי השטח'. אם במקביל היה מתפרסם גם טור אוהד של א. אברהם זה בכלל היה נפלא... להתראות - שיחה 11:35, 5 ביוני 2017 (UTC)
אציין רק שהמראיין חיפש דווקא אנשים שיסכימו להזדהות, ולא היו הרבה כאלו... --שיעשיחה י"ט בסיוון ה'תשע"ז 21:19, 13 ביוני 2017 (UTC)

ערכים מומלצים[עריכת קוד מקור]

חברים, הוספתי רשימה של ערכים בדף חב"דפדיה:ערכים מומלצים, אבקש מכל מי שמעוניין שיעיין בהם ויציע ערך אחד (לציינו כאן) בו הוא מעוניין שיתחילו את העבודה. (הערה: כולנו עסוקים וכו' - מי שאין ביכולתו - לא נדרשת אחריות מלאה על הערך כי אם לעקוב אחרי הערך לדון, להביע דעה, לשפר סגנון, ניסוח, תיקון טעויות, לציין למקורות, כל אחד וכשרונו ויכולתו.)--הנחה - שיחה 09:40, 14 ביוני 2017 (UTC)

אדמו"ר הזקן--הנחה - שיחה 09:41, 14 ביוני 2017 (UTC)
למען הסדר פתחתי דף מיזם. מקווה שילך טוב. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:42, כ' בסיוון, ה'תשע"ז (14 ביוני למניינם), ימות המשיח

איחוד[עריכת קוד מקור]

עירוי מכלי ראשון ועירוי חמין לצוננין.

יש להניח תבנית:איחוד בראש שני הערכים. בלוח מודעות כותבים רק הודעות הקשורות לכל חב"דפדיה או שאין להם מקום אחר. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 11:51, י"א באב, ה'תשע"ז (3 באוג' למניינם), ימות המשיח
האמת היא שאין צורך באיחוד. הערך הראשון דן בשאלת גדר כלי ראשון, והשני דן בסוגיית עירוי על מים צוננים. מדובר בשני נושאים שונים. --שלום - עליכם י"א באב ה'תשע"ז, למניינם 17:28, 3 באוגוסט 2017 (UTC)

תבנית שמע בחב"דפדיה[עריכת קוד מקור]

צריך ליצור איזו תבנית שתונח בכל מקום בו יש קובץ שמע שהועלה לחב"דפדיה. מי מתנדב? אולי Men770 שיעשיחה כ' באלול ה'תשע"ז 20:27, 11 בספטמבר 2017 (UTC)

@שיע.ק: , בתבנית {{א}} לא כותבים משתמש: אלא את שם המשתמש. יש את {{הטמעת מדיה}}.--Men770 - שיחה. כעת,כ"א באלול ה'תשע"ז, 15:47 מגיע משיח! יחי המלך! 12:32, 12 בספטמבר 2017 (UTC)
Men770 תודה אך כוונתי לתבנית של סמליל, מעין אלו {{אינפו}} {{צליל}} {{קישור חבד אינפו שמע}} וכיו"ב. --שיע בוט - שיחה 20:45, 20 בדצמבר 2017 (UTC)

צריך סמל. כשיהיה אצור אי"ה--Men770 - שיחה. כעת,ג' בטבת ה'תשע"ח, 16:12 מגיע משיח! יחי המלך!


הוספת קישורים לניגונים[עריכת קוד מקור]

כדאי לקשר ניגונים מסוימים לביצועי הפרויקט "צמאה"--יבא - שיחה 17:14, 26 בדצמבר 2017 (UTC)יבא--יבא - שיחה 17:14, 26 בדצמבר 2017 (UTC)

חב"דפדיה גם בטלפון הכשר![עריכת קוד מקור]

זהו אינו פיתוח שלי! מהיום יש את חב"דפדיה אפילו בטלפון הכשר (לא כולל עריכה!). אפשרות א' - זיהוי קולי. אפשרות ב'- הקלדה על המקשים. המספר: 079-9177042. פניתי אליהם שישימו קרדיט. --Men770 - שיחה. כעת,ה' בשבט ה'תשע"ח, 17:31 מגיע משיח! יחי המלך!

תוכל להסביר בבקשה למה אתה מתכוון? • כתית למאורבית הבד 18:58, ה' בשבט, ה'תשע"ח (21 בינו' למניינם), ימות המשיח
אולי כדאי לשלוח על כך כתבה לאינפו--164.138.120.157 19:03, 21 בינואר 2018 (UTC)
יציאה חזקה, לעת עתה כל חיפוש שלי מניב את התוצאה כי אנו עמך (ניגון). --יוסי ג - שיחה 19:10, 21 בינואר 2018 (UTC)
וואו! זה מטורף! זה יכול לשמש לכל בחורי הישיבות בהתמצאות בכל נושא חב"די בו יתקלו. כרגע יש שם רק 8 ערכים. --בקרו בפנקס המשימות שלי, יחי המלך! 20:38, 28 באפריל 2018 (IST)

חיים שלום סגל[עריכת קוד מקור]

מי יודע מי האיש ולאיזה ערך שייכת התמונה הזו? שיעשיחה ט' בניסן ה'תשע"ח 12:48, 25 במרץ 2018 (IST)

חיים שולם סגל השליח של הרבי בעפולה, בן ר' מרדכי זלמן בן חיים שולם בן וכו',

שינוי בעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

יש לשנות בעמוד הראשי בתיבת אירועים בלוח העברי, מ"פרשת שמיני ... בגולה" ל"פרשת שמיני ... בחוץ לארץ". ליובאוויטשער - שיחה 20:54, 8 באפריל 2018 (IST)

צפיות[עריכת קוד מקור]

לצורך החזרה חלקית של מספר הצפיות בחב"דפדיה יש צורך בידיעת המספר האחרון בערך של הצפיות שהיה. נשמח אם מי שזוכר יכתוב כמה. --Men770 - שיחה - מייל. כעת,כ"א באייר ה'תשע"ח, 16:50 מגיע משיח! יחי המלך!

תוכל תמיד לבדוק באתר - ארכיון האינטרנט האתר מגבה את פעילות האינטרנט אחת לכמה ימים.. לא הצלחתי לשלוח קישור אז שלחתי קישור לויקיפדיה שם יש קישור לאתר.

ערכים שאינם בעלי קטגוריות[עריכת קוד מקור]

ישנם ערכים רבים שאינם יכולים להכנס לשום קטגוריה מרכזית, כגון רכבת, תה, גליונות ועלונים וכדומה. כדאי ליצור קטגוריות נוספות, כדי שאדם רגיל שנכנס לחבדפדיה ידע איזה חומר הוא ימצא באתר. בנוסף, הקטגוריות מקומות ואתרים · היסטוריה חב"דית לא מסומנות כשאר הקטגוריות, ללא סמל וכדו'. כדאי לדאוג לכך בהקדם -- נכתב ע"י יבא ששכח לחתום את שמו.

א. הערכים כמו רכבת, תה וכדומה צריכים לכאורה להיכנס לקטגוריה:מושגים כלליים או עדיף בקטגוריה:ערכים במבט החסידות (או בקטגוריות משנה במקרה וקיים כזה) כמו שהערכים מקוטלגים עכשיו. ב. הקטגוריה "מקומות ואתרים" בשלבי מחיקה וכן הקטגוריה "היסטוריה חב"דית" צריכה להימחק בשלב מסויים. ג. לא הבנתי על איזה סמל אתה מדבר, כמדומני שלקטגוריות אין סמל (או שהתבלבלת עם פורטל?). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 02:14, ט"ז בסיוון, ה'תשע"ח (30 במאי למניינם), ימות המשיח

שלום פניתי אליכם מספר פעמים אך לא חזרת אליי וגם לא הסרתם את הכתובת הנ"ל מהרשימה השחורה ללבנה

yeshuot-itzhak.com פתחנו דף על השם הרב מאיר דוד מלכא וכל מה שאנו מעלים זה לא מתאפשר בגלל קישורים חיצוניים... הקישורים שאנו מעלים הם מהאתר שלנו שהוא אתר מאובטח נשמח לעזרתכם תודה על עזרתכם ועל היחס חנוכה שמח



תקלה[עריכת קוד מקור]

עדכון: ככל הנראה מתקפה על השרתים שלנו השביתה את האתר למספר ימים. זה כמובן סימן שאנחנו עושים עבודה טובה וקדושה, העניין בטיפול הצוות הטכני ובעז"ה נקווה שלא יחזור על עצמו. שיעשיחה כ"ט בסיוון ה'תשע"ח 14:26, 12 ביוני 2018 (IST)

המהר"ל מפראג[עריכת קוד מקור]

בערך יש כמה תקלות והועתק ממקום אחר עם ניקוד. כדאי לתקן..

בוצע תודה. יוסי ג - שיחה 12:26, 4 ביולי 2018 (IST)

עריכה חזותית - כדאי ונצרך![עריכת קוד מקור]

כדאי לצרף לעריכה אופציה של עריכה חוזתית. זה יגדיל את מספר העורכים והעריכות, ויקל מאד על העריכה המסורבלת למי שלא מכיר את התחום כ"כ. יבא - שיחה 12:26, 5 בדצמבר 2018 (UTC)

אכן. הוספתי לחב"דפדיה:פיתוח#עורך חזותי שיעשיחה י"ב בטבת ה'תשע"ט 08:44, 20 בדצמבר 2018 (UTC)

רעיון לפרוייקט[עריכת קוד מקור]

הערותפדיה חשבו על זה...

אני לא מפה אבל יש איזשהו ארכיון לכל קובצי ההערות? תודדה מראש 95.86.107.22

חידושים בחב"דפדיה[עריכת קוד מקור]

  • ב"ה נוסף הכיתוב "ב"ה" לסמליל ומופיע כעת בכל דף בחב"דפדיה
  • מערכת הדוא"ל חזרה לעבוד, ניתן לשלוח אימיילים למשתמשים, לאמת את האימייל שלך, לקבל התראות למייל בנושאים שתגדירו ב'העדפות' וכו'.
  • נוספה האפשרות שרבים ביקשו, לבצע עריכות גם ממכשיר נייד.

יש"כ גדול לMen770 על החידושיםשיעשיחה כ"א באדר א' ה'תשע"ט 18:47, 26 בפברואר 2019 (UTC)

נא ונא לעשות את הב"ה קצת יותר ובלי גרשיים הפוכים... ומה טוב באותו פונט של חב"ד/פדיה. להתראות - שיחה, 19:22, כ"א באדר א', ה'תשע"ט 19:22, 26 בפברואר 2019 (UTC)
שיע.ק, כרגע הסמליל הוא מה שמעלים לקובץ:סמל ב"ה.png--Men770שיחהמייל. כעת,כ"א באדר א' ה'תשע"ט, 22:18 מגיע משיח! יחי המלך!
את הב"ה אני הוספתי לסמליל, לצערי אין לי ידע בפונטים, אם מישהו יכול להכין משהו יותר יפה, או לחילופין להגיד באילו פונטים עלי להשתמש אעשה זאת בעז"ה. אפשר להוריד את קובץ המקור מכאן שיעשיחה כ"א באדר א' ה'תשע"ט 21:26, 26 בפברואר 2019 (UTC)
שיע.ק, הסמל מורכב מ2 פונטים שונים. אני יודע שהדק זה Segoe UI או Segoe UI Light (הם מגיעים עם ווינדוס)--Men770שיחהמייל. כעת,כ"ב באדר א' ה'תשע"ט, 06:30 מגיע משיח! יחי המלך!
להתראות, איך עכשיו (שיניתי)--Men770שיחהמייל. כעת,כ"ב באדר א' ה'תשע"ט, 07:21 מגיע משיח! יחי המלך!
Men770, העליתי קצת יותר מעודן. אין לי יכולת לדרוס או להחליף את הקובץ ששיע.ק קישר אליו. להתראות - שיחה, 19:08, כ"ח באדר א', ה'תשע"ט 19:08, 5 במרץ 2019 (UTC)

תזכורת בענין מחיקה[עריכת קוד מקור]

הנני להזכיר למשתמשים החשובים כי הדרך להביא לתשומת לב המפעילים את הצורך במחיקת ערך, היא על ידי הוספת תבנית לראש הערך ולא על ידי מחיקת הערך וריקונו המונעת מהמפעילים לראות את תוכן הערך לפני שנמחק. שלום עליכם - שיחה, 23:05, ג' בסיוון, ה'תשע"ט 23:05, 6 ביוני 2019 (IST)

איך ניתן למחוק ערך? - חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 00:52, 7 ביוני 2019 (IST)
רק למפעילים ישנה אפשרות טכנית כזאת. לשאר המשתמשים ישנה אפשרות להוסיף בראש הערך תבנית מחיקה ובכך לידע את המפעילים על הצורך במחיקה שלום עליכם - שיחה, 21:04, ו' בסיוון, ה'תשע"ט 21:04, 9 ביוני 2019 (IST)

ניצול התקופה לגיוס כותבים/ות חדשים לחב"דפדיה.[עריכת קוד מקור]

חברים בתקופה בה אישים רבים, ובמיוחד תמימים ואחיות התמימים שוהים בבית ללא מסגרת רגילה, זה הזמן לגייס כותבים חדשים לאתר. להלן הודעה שהפצתי בסטטוס שלי. אתם מוזמנים להעתיק אותה ולהפיץ בקבוצות סטטוסים וכו' או לכתוב אחת שלכם. כמובן מומלץ לשנות את השם והטלפון לשלכם (כך שהטלפונים יתחלקו בין כולם) אבל אפשר גם לשים את שלי אם אתם מעדיפים. בסטטוס, עדיף לחתוך את ההודעה לשתיים שלוש חלקים.

שבוע טוב תרשו לי להציע לכם תעסוקה חסידית ואיכותית🏆, נחוצה מאין כמוה🥈וממלאת בסיפוק😇, מתאים לתמימים ולכל חסיד או חסידה בואו להשתתף בכתיבת ✍ חב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית, שמהווה את האתר המקיף והנצפה ביותר להפצת המעיינות ובשורת הגאולה 👑 בישראל ובעולם. אתם יכולים לתרום בעזרת הגהה ושיפור של ערכים קיימים (שזו העבודה הקשה והנחוצה באמת) וגם באמצעות כתיבת ערכים חדשים. מומלץ לבחור ערכים בתחום שאתם אוהבים לדוג': ניגונים 🎻, אישים 🕵‍♂, היסטוריה, מושגים בחסידות וכו'. אם אתם צריכים הדרכה טכנית איך עושים את זה, אשמח לעזור. (שיע קעניג +972548147703) אז קדימה כנסו ותתחילו להפיץ http://chabadpedia.co.il לעזרה של חב"דפדיה katzr.net/9b357e בברכת חסידים

סוף הודעת וואטסאפ שיעשיחה כ"ה באדר ה'תש"ף 17:57, 21 במרץ 2020 (UTC)
שיע.ק, העיר לי א' מחכימאי דיהודאי שאם כבר רוצים שזה אכן יפעל, צריך לעשות דף מיזם ולתת בו הצעות ספציפיות במה ניתן לכתוב, משהו שימקד ויתפוס את ההתלהבות או ההתעניינות הראשונית ויוריד אותה למעשה. (סתם לדוגמא, אח שלי שאל אותי הבוקר בעקבות מה שכתבתם אם יש לי המלצה לערך בחסידות שחסר בחב"דפדיה כדי לכתוב עליו. לא לכל אחד יש אח שקשור לחב"דפדיה...). להתראות - שיחה, 10:10, כ"ו באדר, ה'תש"ף 10:10, 22 במרץ 2020 (UTC)
אולי כדאי להפיץ גם את זה. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • כ"ו באדר ה'תש"ף • 11:57, 22 במרץ 2020 (UTC)
להתראות, רעיון נכון, יש לי עוד הערה בנושא, כתיבה בחב"דפדיה לא מיועדת לכל אחד אלא רק למי שבאמת משקיע, לומד את המערכת, את השפה והסגנון וכו'. ז"א נרוויח הרבה אם יצטרפו לכאן כמה כותבים בודדים אבל איכותיים, מאשר עשרות שלא ממש ישקיעו בלהבין ולכתוב בצורה מותאמת וידרשו מאיתנו עבודה כפולה ומכופלת לעבור אחריהם. שיעשיחה ו' בניסן ה'תש"ף 23:43, 31 במרץ 2020 (IST)
זה אחד הסיבות שהבאתי לכאן את תבנית:תחזוקה, אבל אני ו'די העכסטע צייט' עדיין באמצע לעבוד עליו ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ז' בניסן ה'תש"ף • 00:07, 1 באפריל 2020 (IST)

חתימה[עריכת קוד מקור]

למי שרוצה ניתן להשתמש בתאריך עברי ללא תאריך לועזי על ידי הוספת התבנית: {{ס:#זמןמ: H:i, xhxjj xjx, xhxjY}} לחתימה בהעדפות האישיות וחתימה של 3 טילדות (~~~) ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 05:24 • י"ח באייר ה'תש"ף

הזמנה למיזם[עריכת קוד מקור]

עם ישראל מוזמן לייעץ ולהשתתף חב"דפדיה:מיזמים/מיזם תאריך לועזי--בנימין770 - שיחה, 07:32, כ"ז באייר, ה'תש"ף 07:32, 21 במאי 2020 (IST)

המיזם התחיל! --בנימין770 - שיחה, 20:15, כ"ט באייר, ה'תש"ף 20:15, 23 במאי 2020 (IST)
ישנם רק 2 משתתפים. מה קורה? --בנימין770 - שיחה, 19:46, ז' בסיוון, ה'תש"ף 19:46, 30 במאי 2020 (IST)

הצעה למיזם - ימי מודעות ביהדות - יום בשנה[עריכת קוד מקור]

אני מביא כאן רעיון אדיר וכביר למיזם חדשני וייחודי. אשמח אם מישהו יוכל להופכו לערך בחב"דפדיה. מדובר במיזם לאומי, יהודי, ישראלי, סוציאלי ודתי, ראשון במעלה. ארגונים רבים מתכוונים להנחילו בתודעת הציבור. אשמח לעזרתכם ושותפותכם לקידום הפרוייקט הכביר בדעת הקהל ולהסבת תשומת לב הציבור אליו. כאתר מוביל ונחשב במגזר הדתי בפרט והישראלי בכלל, כוחה של חב"דפדיה רב לקידום הענין. חלק מהתאריכים והנושאים, אינם מתאימים לכל החברה הישראלית, והם יצטרכו לעבור: שינוי, שדרוג ותיקון. וכן ניסוח מחודש לשפה יותר 'ישראלית'. ניתן יהיה לבחור בחלק מן התאריכים בלבד, שמתאימים במיוחד לקהל היעד המסויים, שבו ממקדים את הגברת המודעות אל הנושאים. נהפוך בסייעתא דשמיא את הדבר הזה להיסטוריה בהתגלמותה. אני מצטט את פרטי הרעיון בשורות הבאות. הנה הרעיון:

[ יצחק סילמן - מראשי 'קביעותא - המשנה וההלכה היומית' ]

'יום בשנה' ימי מודעות שנתיים – בנושאי יהדות מרכזיים

תאריכים מיוחדים בלוח השנה העברי - להגברת המודעות לנושאים חשובים ומרכזיים בעם היהודי


רקע הרעיון ומטרותיו

ימי מודעות בעולם תאריכים רבים בלוח השנה הלועזי, נקבעו, הוכרזו והוכרו על ידי האנושות, כימי ציון וזיכרון, לנושאים ולאירועים - שונים ומגוונים. התאריכים משמשים להגברת המודעות אל הנושאים והאירועים ולהכרתם, ונועדו לשם: - עידודם, קידומם, חיזוקם והעצמתם - הנצחה וזיכרון - לחשיבותם, השפעתם ונחיצותם

ימי מודעות ביהדות נראה, כי גם ביהדות - ראוי לבחון, לבחור ולקבוע, ימים מיוחדים על נושאים מרכזיים, בסגנון האמור. התאריכים יתבססו על לוח השנה העברי, תוך שימת דגש על זיקה ברורה וקשר ישיר של הנושא הנבחר - עם תאריך ציונו.

קישור התאריך לנושא את יום המודעות לכל נושא, יש לבחור, בדרך כלל, על פי התאריך שבו חל יום פטירתו של האישיות איתה מזוהה הנושא במיוחד. חיזוק המודעות לנושא בתאריך זה, יוכל לשמש גם גלעד וזיכרון לאישיותו ומפעליו של הדמות אליה הוא קשור. הפעילות סביב הנושא באותו יום, תוקדש להנצחתו ולעילוי נשמתו. חלק מהתאריכים יקבעו, על פי התאריך שבו התרחש אירוע היסטורי, הנוגע ומשתייך לנושא הנידון באופן מיוחד. תאריכים רבים יקבעו, על רקע מספר סיבות ומשוואות – המחברות כולן, את הנושאים הנידונים עם תאריך ציונם.

מטרות ימי המודעות המטרות העיקריות לשמן מוקם מיזם זה, הינן המטרות הבאות: - הגברת המודעות לנושאים ולאירועים החשובים בעם היהודי - הגברת המודעות לדמויות ולאישים הנודעים והחשובים בהיסטוריה היהודית - הגברת המודעות של חלקי העם השונים והמגוונים; קהלים, שבטים ומגזרים – בארץ ובעולם, לדת, למורשת ולמסורת ישראל - הגברת המודעות ללוח השנה העברי, לתאריכיו ולשימוש בו כאמור, בקביעת ימי מודעות אלו, יוכל גם העם שבשדות, להתקרב ולהתחבר אל היהדות ולהכירה כראוי. תקוותנו, כי הרעיון יתקבל בברכה ובאהדה, בידי כל רובדי העם ושכבותיו, ויהוה כלי נוסף לשימור ולחיזוק היהדות, תכניה, מנהגיה ומנהיגיה.

הפעילות בתאריכים אלו בימים אלו: - ארגונים העוסקים בהפצת ובהחדרת הנושאים, יגבירו את הפרסום ואת הפעילות, יגייסו כוחות חדשים להרחבה והתעצמות ויחשפו ויחברו אליהם קהלים וציבורים חדשים. - לוחות שנה ואמצעי תקשורת [-עיתונים, תחנות רדיו ואמצעים דיגיטליים שונים] יקדישו להם פינות מיוחדות, ויציפו ויעלו אותם בדרכים ובצורות שונות ומגוונות. - מערכות חינוך, מוסדות לימוד והשכלה ובתי ספר, יעלו על נס את הנושאים וירחיבו אודותם. בכך יכירו לצעירים ולבני הנוער את הנושאים, ויגבירו אצלם את ההיכרות וההזדהות עמם.

הצעות נושאים ותאריכים בשורות הבאות, מוצעים תאריכים לימי מודעות, על הנושאים המרכזיים והחשובים בעם היהודי, במסורתו ובמורשתו [-התאריכים נכתבו לפי סדר השנה העברית]. נציין, כי אין חובה לקבל, לקבוע ולאמץ, את כל הנושאים והתאריכים המוצעים כאן, כמקשה אחת ובלתי נפרדת. אפשר בהחלט לאמץ רק חלקים מהם. זאת, משום שכל תאריך ונושא, עומדים בזכות עצמם, ויתכן שיהיו ציבורים וקהלים שיתעניינו בחלק מהנושאים בלבד. כן, יהיה ניתן לקבוע עוד תאריכים, על נושאים חשובים נוספים. נדגיש, כי כמובן שאין בכוונתנו לקבוע ימים אלו כך שיחולו בהם דינים ייחודיים או הלכות מיוחדות. ימים אלו נועדו, אך ורק לשם הגברת המודעות והעצמת הפעילות.


תשרי

- א' תשרי-ראש השנה, תחילת עשרת ימי תשובה

- יום המסירות-נפש העולמי [ - עקידת-יצחק ( - הניסיון העשירי והקשה ביותר מבין העשרה ניסיונות שנתנסה בהם אברהם אבינו, כלשון הגמרא במסכת סנהדרין דף פ"ט: ואף הקדוש ברוך הוא אמר לאברהם, ניסיתיך בכמה ניסיונות ועמדת בכולן, עכשיו עמוד לי בנסיון זה, שלא יאמרו אין ממש בראשונים) – ב'פ"ו; מקור התאריך: ספר הזוהר, ומשמעות מדרש ויקרא רבה פרשה כ"ט פיסקא ט', וכן נוהגים להזכיר את זכות עקידת-יצחק ב'סדר זיכרונות' שבתפילת מוסף של ראש השנה. אולם במדרש שמות רבה מבואר, שהעקידה הייתה בחודש ניסן. ובאחרונים מובא בשם פרקי דרבי אליעזר ( - ולא נמצא בידינו) שהעקידה הייתה בי' תשרי]

- יום הצניעות העולמי [ - פטירת שרה-אמנו ( - הראשונה והחשובה מבין שבע הנביאות שקמו לישראל; ירושלמי מסכת סוטה פרק ז' הלכה א' דף כ"ט) – ב'פ"ו; מקור התאריך: ספר הזוהר, ומשמעות מדרש תנחומא פרשת וירא פיסקא כ"ג ( - ממה שכתב ששרה אמנו נפטרה ביום עקידת יצחק - ומשמע שם קצת, שאף העקידה הייתה בא' תשרי). ויש אומרים שגם נולדה אז – א'תתקנ"ט. אולם במדרש אסתר רבה כתוב, שנפטרה בחודש חשון]

- יום פקידת-העקרות העולמי [ - פקידת: שרה-אמנו - ב'מ"ט, רחל-אמנו - ב'קצ"ט, וחנה-אם שמואל הנביא - ב'תת"ל; מקור התאריך: מסכת ראש השנה דף י"א]

- י"ט תשרי-ד' דחול המועד סוכות – יום יהדות ליטא העולמי [ - פטירת רבי אליהו מווילנה-הגאון ( - הגאון החסיד, ובפשטות – הגאון מווילנה, וביידיש: דער וילנער גאון, או בראשי תיבות: הגר"א. היה גדול בכל התורה - במקרא, בתלמוד, במדרש, בהלכה ובקבלה, וחיבר ספרים וביאורים לרוב חלקי התורה. נחשב לאיש אשכולות הבקיא גם במדעים - על פי עדות של תלמידיו והספרים שנכתבו מפיו, הוא היה בעל ידע במתמטיקה, הנדסה, ביולוגיה, רפואה וניתוח, אסטרונומיה, גאוגרפיה, בלשנות ומוזיקה, אך נמנע מלעסוק בלימוד רקיחת סמי רפואה – על פי הוראת אביו. הוא החכים גם בהגות האנושית ובפילוסופיה, ועם זאת התנגד ללימודי מדעי הרוח הכלליים, משום שלא ראה בהם תועלת אמיתית לחיי האדם היהודי. וראה בהקדמת ספר פאת-השולחן - מתלמידו המובהק רבי ישראל משקלאוו ( - שנפטר בט' סיון תקצ"ט), שהאריך לפרט את חכמתו, בקיאותו וידענותו – בנושאים הנזכרים, והביא את השקפתו על לימודם ועל אמיתות ודיוק מהותם ותכנם) – ה'תקנ"ח]

חשון

- י"א חשון – יום הגאולה והישועה העולמי [ - פטירת רחל-אמנו ( - עליה נאמר בירמיהו פרק ל"א פסוקים י"ד-ט"ז: כה אמר ד' קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבכה על בניה מאנה להנחם על בניה כי איננו, כה אמר ד' מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה כי יש שכר לפעולתך נאום ד' ושבו מארץ אויב, ויש תקוה לאחריתך נאום ד' ושבו בנים לגבולם) – ב′ר"ז; מקור התאריך: על פי ילקוט שמעוני שמות פרק א' שכתב: 'בנימין נולד בי"א במרחשון' (וכן העתיק רבינו בחיי שמות פרק א' פסוק ו' בשם מדרש תדשא) - ובספר בראשית פרק ל"ה פסוקים ט"ז-כ' הרי כתוב בפירוש שרחל קשתה בלידתו ומתה. וכעין זה כתב גם בספר היובלים ( - מהספרים החיצוניים) פרק ל"ב פסוק ל"ט. אולם יש הטוענים כי נפטרה בחודש אייר, בין פסח לשבועות, זאת לאור המבואר במקורות הבאים: מדרש פסיקתא רבתי פרשה ג', מדרש בראשית רבה פרשה פ"ב פיסקא ז', ומסכת מגילה דף י"ז]

כסלו

ימי התורה-שבעל-פה, י"ב - ט"ו כסלו

- י"ב כסלו – יום הספרות והיצירה התורניים העולמי [ - תאריך זה נבחר לנושא הבא, מפאת סמיכותו לשאר נושאי התורה-שבעל-פה – שיפורטו להלן בסמוך]

- י"ג כסלו – יום התלמוד-בבלי העולמי [ - חתימת התלמוד הבבלי, ופטירת רב אבינא בר רב הונא-רבינא האחרון ( - כנראה בן אחיו של רבינא הראשון (שהיה חברו של רב אשי והחל עמו בעריכת התלמוד הבבלי), שימש כתלמידו וממשיכו של רבה תוספאה, השלים וחתם את עריכת התלמוד הבבלי, מותו ציין את סיום תקופת האמוראים, והוא רבינא שנאמר עליו במסכת בבא מציעא דף פ"ו: רב אשי ורבינא סוף הוראה) – ד'רל"ד/ר"ס ? ; מקור התאריך: אגרת רב שרירא גאון]

- י"ד כסלו – יום התלמוד-ירושלמי העולמי [ - תאריך זה נבחר לנושא הבא, מפאת מיקומו - בין יום התלמוד-בבלי ליום המשניות. זאת, היות ואין תאריך אחר המתקשר באופן מובהק אל התלמוד-ירושלמי]

- ט"ו כסלו – יום המשניות - ששה סדרי משנה העולמי [ - פטירת רבי יהודה הנשיא-רבינו הקדוש ( - הקרוי גם 'רבי', שימש כנשיא ישראל וכראש הסנהדרין, וכתב וערך את ששת סדרי המשנה) – ג'תתקנ"ד/תתקע"ג/תתקע"ט/תתק"פ ? ]


- 4/12 – יום חסידי-אומות-העולם העולמי [ - תאריך זה מצויין בטעות על ידי ההיסטוריונים הגויים, כיום שבו נהרג כורש השני-כורש הגדול מלך פרס ( - שבהכרזה הקרויה הכרזת-כורש, הוא נתן ליהודים רשות לשוב לארץ ישראל, ואף אישר להם לבנות את חומות ירושלים וכן לבנות את בית המקדש השני, תוך השבת כלי המקדש, החזרת כספי יהודים והבטחת סיוע כספי מקופת השלטון, כמתואר בספר עזרא פרק א' ופרק ו'. במקומות רבים בתנ"ך נכתבו עליו ביטויים מופלגים וניתנו לו תארים נדירים. על פי ההיסטוריונים הגויים, ממלכתו השתרעה על השטח הגדול ביותר שידע העולם עד אותה עת, ותקופתו זכורה לטובה מפאת העובדה שהוכרז בה חופש פולחן דתי לכל העמים שהיו תחת שלטונו) – 530 לפני הספירה ( - ט"ו כסלו ג'רל"א ? ); מקור התאריך: כאמור, תאריך זה הוא תאריך שגוי, שכן הוא אינו מתאים ללוח הזמנים והשנים בהן חי ופעל כורש על פי המסורת היהודית. על פי חז"ל, הכרזת-כורש אירעה בערך בשנים 350-360 לפני הספירה ( - ג'ת"א-תתי"א). ההפרש הגדול נובע מתיארוך שונה של אורך שלטון הממלכה האחמנית על ממלכת פרס - הידוע בשם 'השנים החסרות'. למרות כל זאת, היות ותאריך זה מצויין על ידי אומות העולם כיום הריגתו של כורש במלחמה באסיה-המרכזית - הוא נבחר לציין את הנושא המדובר, מפאת סמליותו הרבה]

- י"ט כסלו – יום החסידות העולמי [פטירתו של רבי דב בער ממזריטש-המגיד ( - גדול תלמידי הבעל-שם-טוב הקדוש וממשיך דרכו בהנהגת תנועת החסידות) – ה'תקל"ג, ושחרורו מהכלא של רבי שניאור זלמן ברוכוויטש מלאדי-בעל התניא ( - מחבר ספרי: התניא, שולחן ערוך הרב ועוד, מייסד שושלת חסידות חב"ד, ומכונה גם: 'האדמו"ר הזקן', 'הרב' ו'רש"ז') – ה'תקנ"ט; מקור התאריך: תאריך זה נקבע, נטבע וצויין על ידי אדמור"י חב"ד כ'חג הגאולה' ו'ראש השנה לחסידות'. הראשון שטבע ביטוי זה, הוא רבי שלום דובער שניאורסון-הרש"ב. זאת למרות שיום פטירת רבי ישראל בן אליעזר-בעל שם טוב מייסד תנועת החסידות – חל ביום טוב ראשון של חג השבועות, ו' סיון - ה'תק"כ ( - יש הטוענים כי נפטר ביום שני של חג השבועות ( - יום טוב שני של גלויות), ז' סיון)]

טבת

- ח' טבת – יום לשון-הקודש העולמי [ - תרגום שבעים ושנים זקנים את התורה בימי תלמי המלך – ג'תקט"ו; מקור התאריך: 'ימי הצומות' שבמגילת תענית, כנאמר שם: בשמונה בטבת נכתבה התורה יונית בימי תלמי המלך והחשך בא לעולם שלשה ימים]

- י' טבת-צום עשרה בטבת – יום הקדיש הכללי [ - מקור התאריך: קביעת הראשון לציון הספרדי הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל, והרב הראשי האשכנזי הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, וחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, לזכר חללי השואה שלא נודע יום פטירתם – כ"ז כסלו ה'תשי"א; רבנים חשובים רבים התנגדו לקביעה זו, משלל סיבות ותפיסות. משכך, החלטה זו לא התמסדה באופן משמעותי בציבור החרדי. כיום התאריך מצויין בעיקר על ידי הציונות הדתית]

- כ' טבת – יום יהדות המזרח העולמי [ - פטירת רבי משה בן מימון-הרמב"ם ( - הוכתר בכינוי הנשר-הגדול ( - שעולה בגימטריא כמנין: משה רבנו – 603. ראה בסמוך על הדימוי ביניהם), קרוי גם איש-האשכולות ( - ראה מסכת סוטה פרק ט' משנה ט' על פי מיכה פרק ז' פסוק א'), ועליו נאמר: ממשה (בן עמרם) עד משה (בן מימון) לא קם כמשה ( - כנראה מקורו בשער השמים לרבי יצחק אבן לטיף ( - נפטר בערך בשנת ה'ר"נ) בסוף ההקדמה) – ד'תתקס"ה; מקור התאריך: תאריך זה הינו לפי המקובל. אולם ראה 'מאמר על סדר הדורות' מרבי סעדיה אבן דנאן ( - נפטר בערך בשנת ה'רנ"ג), שבו כתוב שנפטר בי"ח כסלו]

שבט

- י' שבט – יום יהדות תימן העולמי [ - פטירת רבי (אבא) שלום שבזי ( - מגדולי היוצרים והסופרים וגדול משוררי יהדות תימן) – ה'תמ"ו/ת"ע ? , ולידת ופטירת רבי שלום שרעבי-הרש"ש ( - מגדולי המקובלים, ראש 'ישיבת המקובלים בית א-ל', ראש 'חברת אהבת שלום', רבם של: רבי חיים יוסף דוד אזולאי-החיד"א, רבי יום טוב אלגאזי-מהרי"ט אלגאזי, רבי חיים דילרוזה ורבי גרשון מקיטוב-גיסו של הבעל-שם-טוב) – ה'תס"ג/ת"פ ? – ה'תקל"ז/תקמ"ב ? ; שניהם מהחשובים ומהנודעים שבגדולי רבני ומנהיגי יהדות תימן. מקור התאריך: תאריך זה הינו לפי המקובל. אולם יש הסבורים, כי חלק מהתאריכים אירעו בט' שבט. מסורת תימן מספרת, כי ביום בו נפטר הרב שבזי - נולד הרב שרעבי]

- יום שלישי פרשת בשלח – יום הפרנסה העולמי [ - מנהג אמירת פרשת-המן. באחרונים ( - ראה טור ושולחן ערוך אורח חיים סימן א' סעיף ה' ובנושאי כלים שם) מובא בשם הירושלמי בברכות (ואינו לפנינו): כל האומר פרשת המן [בכל יום] מובטח לו שלא יתמעטו מזונותיו. מקור התאריך: כך מקובל בשם רבי מנחם מנדל מרימנוב]

- כ"ה שבט – יום המוסר והמידות העולמי [ - פטירת רבי ישראל ליפקין מסלנט ( - מייסד תנועת-המוסר, מחברם של: אור-ישראל, אגרת המוסר ועוד, רבם של: רבי יצחק בלאזר - רבה של פטרבורג ( - מי שכתב את ספרו אור-ישראל, ומכונה גם 'רבי איצ'לה'), רבי נפתלי אמסטרדם ורבי שמחה זיסל ( - מרדכי זיסקינד) זיו - הסבא מקלם) – ה'תרמ"ג]

אדר

- א' אדר – יום השירה והפיוטים העולמי [ - משנכנס אדר מרבין בשמחה; מסכת תענית דף כ"ט, ופטירת רבי אברהם בן מאיר אבן עזרא ( - היה מגדולי הראשונים; מגדולי וחשובי המשוררים והפייטנים, בלשן, פרשן מקרא, סופר והוגה דעות. עסק גם במתמטיקה, אסטרולוגיה ואסטרונומיה) – ד'תתקכ"ד/תתקכ"ז/תתקנ"ד ? ; מקור התאריך: הוספה בפירוש האבן עזרא סוף שמות, בכתב יד המצוי בספריה הלאומית של ווינה]

- ז' אדר – יום התורה שבכתב העולמי [ - לידת ופטירת משה-רבינו ( - גדול-הנביאים, מושיעם ומנהיגם של ישראל ( - ועל שם כך מכונה בזוהר הקדוש: 'רעיא מהימנא' – הרועה הנאמן) ומוסר התורה) – ב'תפ"ח; מקור התאריך: מסכת קידושין דף ל"ח ומסכת סוטה דף י"ב, וראה ילקוט שמעוני יהושע רמז ט"ו]

- כ"ג אדר – יום המקדש והכהונה העולמי [ - תחילת הקמת המשכן ושבעת ימי המילואים – ב'תמ"ט; מקור התאריך: המקורות לתאריך זה, שלא כפשוטו של מקרא, הם: ספרי במדבר פרק ז' פסוק א', ספרא שמיני פרק ט' פסוק א' ועוד מקומות רבים בתלמוד ובמדרש, וכן מוסכם על דעת רוב הראשונים. אולם בספרי בהעלותך פרק ט' פסוק ו' כתוב, שלדעת רבי עקיבא החלו שבעת ימי המילואים בא' ניסן - וראה גם מסכת סוכה דף כ"ה ( - ובתוספות שם בדיבור המתחיל שחל שביעי שלהן בערב הפסח) ומסכת פסחים דף צ' - והסכים לכך האבן עזרא בביאורו הארוך לשמות פרק מ' פסוק ב', וכן נמצא במגילת המקדש ( - שכנראה נכתבה על ידי: כת ים-המלח/הכיתיים/הבייתוסים) – מהחשובות שבמגילות קומראן]

- כ"ו אדר א' – יום בית-יעקב העולמי [ - פטירת מרת שרה שנירר ( - סופרת, מחנכת, מורה ומייסדת רשת בתי הספר בית-יעקב לבנות ישראל בפולין - מוסדות חינוך ולימוד ראשוניים מסוגם בעולם לחינוך בנות יהודיות ממשפחות תורניות) – ה'תרצ"ה]

ניסן

- א' ניסן

– יום האמונה העולמי – יום הצדקה והחסד העולמי [ - לידת ופטירת האבות הקדושים: אברהם - א'תתקמ"ח – ב'קכ"ג, יצחק - ב'מ"ח – ב'רכ"ח, ויעקב - ב'ק"ח – ב'רנ"ה; מקור התאריך: המקור לכך הוא מדיוק בדעת רבי יהושע במסכת ראש השנה דף י"א, וראה מדרש תנחומא סוף פרשת פקודי שכתב בפירוש שאז נולד יצחק]

- יום החכמה והתבונה היהודית העולמי [ - א) תחילת החודש הראשון בשנה העברית ( - על פי הכתוב בתורה, בספר שמות פרק י"ב פסוק ב', ועוד) – ב'תמ"ט; מקור התאריך: ספרא שמיני פרק ט' פסוק א'. ב) ראש השנה למלכים ולרגלים; מקור התאריך: מסכת ראש השנה פרק א' משנה א'. ג) בו ניתנה המצוה הראשונה: קידוש-החודש ( - עליה נאמר בגמרא במסכת שבת דף ע"ה: אמר רב שמואל בר נחמני אמר רבי יוחנן, מנין שמצוה על האדם לחשב תקופות ומזלות, שנאמר: (דברים ד, ו) ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים, איזו חכמה ובינה שהיא לעיני העמים, הוי אומר זה חישוב תקופות ומזלות) – ב'תמ"ח; מקור התאריך: שמות פרק י"ב פסוקים א'-ב']

- י"ג ניסן – יום ההלכה העולמי [ - פטירת רבי יוסף קארו-מרן המחבר ( - בעל ספרי: שולחן-ערוך, בית-יוסף, כסף משנה, אבקת רוכל ועוד, ומגדולי הרבנים והפוסקים בעם היהודי) - ה'של"ה]

אייר

- כ"ט אייר – יום חינוך הילדים העולמי [ - ערב ראש חודש סיון שניתנה בו תורה, ומנהג אמירת תפילת-השל"ה להצלחת הבנים; מקור התאריך: מקור המנהג הוא מרבי ישעיה הלוי הורוביץ-השל"ה הקדוש ( - שנפטר בין השנים: ה'ש"פ – ה'ש"צ), שהביאו בספרו ש'ני ל'וחות ה'ברית, מסכת תמיד, פרק נר מצווה, ענייני תפילה. מקובל לכנות תפילה זו 'תפילת-השל"ה', על אף שהשל"ה כתב שם שתפילה זו אינה פרי יצירתו, אלא של 'אחד המדקדקים הדבקים בהשם'. השל"ה לא פירט מי הוא אותו מדקדק, ובעקבות כך נאמרו השערות שונות בדבר זהותו של מחבר התפילה. יש שכתבו שמקור התפילה הוא מרבי שבתאי סופר ( - מפרמישלאן), שכן אף בסידורו ( - סידור הרש"ס) נמצאה תפילה זו. אחרים דחו טענה זו, משום שנראה שתפילה זו נוספה בסידורו מאוחר יותר בעקבות דברי השל"ה. יש שכתבו, שמקור התפילה הוא מהמקובל רבי בנימין הלוי, שלדעתם אף חיבר את ספר חמדת-ימים ( - ששאלת זהותו וטיבו של המחבר - האם היה קדום או מאוחר, והאם היה שבתאי או נאמן למסורת, היו שנויים במחלוקת, ובעקבות כך גם היחס למנהגים הכתובים בספר)]

סיון

- ו' סיון-שמיני עצרת, חג השבועות, יום מתן תורה, חג הקציר ויום הביכורים – יום התהילים והתפילות העולמי [ - פטירת דוד-המלך ( - מלך ישראל, אבי שושלת מלכות בית-דוד, וזכה בתואר נעים-זמירות-ישראל) – ב'תתקכ"ד; מקור התאריך: ירושלמי מסכת חגיגה פרק ב' הלכה ג']

- י"ד סיון – יום עולם-הישיבות העולמי [ - פטירת רבי חיים איצקוביץ מוולוז'ין ( - תלמידו של הגאון מווילנה, רבה של העיירה וולוז'ין שבמחוז מינסק שבבלארוס ומייסד ישיבת 'עץ חיים - וולוז'ין' הנודעת בכינויה אם-הישיבות) – ה'תקפ"א]

- י"ח סיון – יום רבני ומנהיגי ישראל העולמי [ - פטירת רבן גמליאל דיבנה-נשיא ישראל וראש הסנהדרין ( - עליו ביקש רבן יוחנן בן זכאי מאספסיאנוס: תן לי יבנה וחכמיה ושושילתא דרבן גמליאל; מסכת גיטין דף נ"ו) – ג'תת"ק]

תמוז

- א' תמוז – יום הקדושה העולמי [ - לידת ופטירת יוסף-הצדיק ( - שנקרא כן: על שעמד בניסיון אשת פוטיפר, וכן על שנשמר שלא ללמוד ממעשי מצרים על אף היותו המשנה למלך, כמתואר בהרחבה בבראשית פרקים ל"ט-נ') – ב'קצ"ט - ב'ש"ט; מקור התאריך: המקורות לכך שנולד בתאריך זה, הינם המקורות הבאים: רבינו בחיי שמות פרק א' פסוק ו' בשם מדרש תדשא, וספר היובלים ( - מהספרים החיצוניים) פרק כ"ח פסוק ל"ב. וכן נראה להוכיח ממה שנאמר על רחל אמו שנפקדה בא' תשרי - תשעה חדשים בדיוק לפני א' תמוז, אך ניתן לדחות הוכחה זו. אולם ב'דובר שלום' בסידור 'אוצר התפילות' דף תנ"ד נכתב, שנולד בכ"ז תמוז. ויש הסוברים ( - המקור הוא בגירסת מדרש תדשא כפי שמובאת באוצר מדרשים-אייזנשטיין עמוד תע"ח אות ח') שנולד בכ"א תשרי. המקור לכך שנפטר בתאריך זה, הוא מדיוק גירסת הזית-רענן (לבעל המגן-אברהם) בילקוט שמעוני שמות פרק א']

- כ"ט תמוז – יום המפרשים העולמי [ - פטירת רבי שלמה יצחקי-רש"י הקדוש, ( - מגדולי הראשונים, גדול פרשני התנ"ך והתלמוד ומכונה על שם כך: פרשנ-דתא) – ד'תתס"ה ( - יום חמישי 13/7/1105); מקור התאריך: כן נמצא בכתב יד סידור רש"י, וראה גם תשובות מהרש"ל סימן כ"ט]

אב

- א' אב – יום השלום והאחדות העולמי [ - א) פטירת אהרן-הכהן ( - הלל אומר, הוי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, מסכת אבות פרק א' משנה י"ב) – ב'תפ"ז; מקור התאריך: תאריך זה הוא תאריך הפטירה היחיד המופיע בפירוש בתנ"ך, בחומש במדבר פרק ל"ג פסוק ל"ח: בחודש החמישי באחד לחודש, וכן פסק בשולחן ערוך סימן תק"פ סעיף ב'. אולם לפירוש הרלב"ג, הכוונה לא' שבט. ב) יש המציינים את תאריך זה, גם כיום פטירת בני-אהרן: אלעזר – ב'תקט"ז, ואיתמר. ג) על יום זה נכתב: משנכנס אב ממעטין בשמחה; מסכת תענית פרק ד' משנה ו'. תחילת תשעת-הימים ( - בהם חלים דינים מיוחדים של אבילות על חורבן בתי המקדש. בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם; מסכת יומא דף ט')]

- ה' אב – יום הקבלה העולמי [ - פטירת רבי יצחק לוריא-האריז"ל ( - המכונה גם האר"י-הקדוש, גדול מקובלי צפת, הוגה תורת 'קבלת-האר"י' ורבם של 'גורי-האר"י') – ה'של"ב]

- ט"ו אב – יום השידוכים העולמי [ - אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמשה-עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאין בכלי לבן שאולים, שלא לבייש את מי שאין לו וכו', ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים, ומה היו אומרות: שא נא עיניך בחור, וראה מה את בורר לך, אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה וכו'; מסכת תענית פרק ד' משנה ח']

אלול

ימי שמירת הדת והמסורה, כ"א – כ"ג אלול

- כ"א אלול – יום התקנות והגדרים העולמי [ - תאריך זה נבחר לנושא הבא, מפאת סמיכותו לשאר נושאי שמירת הדת והמסורה – שיפורטו להלן בסמוך. זאת, היות ואין תאריך אחר המתקשר באופן מובהק אל התקנות והגדרים]

- כ"ב אלול – יום המנהגים והסגולות העולמי [ - פטירת רבי יעקב סגל הלוי בן משה מולין-המהרי"ל ( - מנהיג יהדות אשכנז בימיו, רבה של מגנצא וראש ישיבה בה, אבי מנהגי אשכנז ומחבר ספרי: מנהגי מהרי"ל ( - הידוע גם בשמות: 'ספר מהרי"ל' ו'המנהגים'), שו"ת מהרי"ל ושו"ת מהרי"ל החדשות) – ה'קפ"ז]

- כ"ג אלול – יום החיזוקים והקבלות הטובות העולמי [ - תחילת השבוע האחרון בשנה ( - מקובל בשם הקדמונים, שכל יום בשבוע זה, בכוחו לתקן את אותו יום בשבוע של כל השנה החולפת. כנראה, על פי הכלל: הכל הולך אחר החיתום; ראה מסכת ברכות דף י"ב)]


לפרטים ולהערות: 0504193355 is0504193355@gmail.com

הודעה חשובה במיוחד[עריכת קוד מקור]

משתמשים יקרים שימו לב - מתנהלת כעת הצבעה למינוי מפעילי מערכת חדשים בחב"דפדיה. ניתן להצביע (או להתמודד לפי הקריטריונים) בדף חב"דפדיה:אולם דיונים/מפעיל מערכת בהצלחה לכולם!!! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:15, כ' בסיוון, ה'תש"ף

ההצבעה מסתיימת ביום חמישי הזה - כ"ו סיון, מועמדים: כתית למאור, חלוקת קונטרסים וקרייזי אבאוט משיח!
רוצו להצביע!!! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:36, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף