הבדלים בין גרסאות בדף "השיחה הידועה"
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|הרבי בשעת אמירת השיחה]] | [[קובץ:כ"ח ניסן נ"א.png|שמאל|ממוזער|250px|הרבי בשעת אמירת השיחה]] | ||
− | '''השיחה הידועה''' הינו כינוי שמקובל לייחס ל[[שיחה|שיחת]] | + | '''השיחה הידועה''' הינו כינוי שמקובל לייחס ל[[שיחה|שיחת]] כ"ח ניסן [[תנש"א]], בה אמר [[הרבי]] ל[[חסיד|חסידים]] "אני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את [[משיח]] צדקנו" (תרגום חופשי). בכינוי 'השיחה הידועה' השתמש הרבי במכתב לר' [[רחמים אנטיאן]]. |
השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן ה[[תנש"א]] וגרמה להתעוררות רבה בנושא הצפיה ל[[גאולה]]. | השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן ה[[תנש"א]] וגרמה להתעוררות רבה בנושא הצפיה ל[[גאולה]]. |
גרסה מ־21:12, 15 במרץ 2011
השיחה הידועה הינו כינוי שמקובל לייחס לשיחת כ"ח ניסן תנש"א, בה אמר הרבי לחסידים "אני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם להביא בפועל את משיח צדקנו" (תרגום חופשי). בכינוי 'השיחה הידועה' השתמש הרבי במכתב לר' רחמים אנטיאן.
השיחה נאמרה ביום חמישי אור לכ"ח ניסן התנש"א וגרמה להתעוררות רבה בנושא הצפיה לגאולה.
תוכן הדברים היה פירוט תוכנו המיוחד של הזמן הנוכחי, כ"ח בניסן, מבחינת השנה, החודש, פרשת השבוע, מספר הימים בספירת העומר וכו'.
הרבי פירט את כל אלו וביאר כיצד כל אחד מהם קשור בגאולה השלימה. אחרי כל הפירוט הזה אמר הרבי בנימה של כאב רב ש"על פי האמור לעיל על דבר הדגשת ענין הגאולה (במיוחד) בזמן זה מתעוררת תמיהה הכי גדולה: היתכן שמבלי הבט על כל הענינים – עדיין לא פעלו ביאת משיח צדקנו בפועל ממש".
הרבי המשיך: ש"גם כשצועקים "עד מתי" – הרי זה מפני הציווי כו', ואילו היו מתכוונים ומבקשים וזועקים באמת, בוודאי ובוודאי שמשיח כבר היה בא!!"...
בסוף השיחה אמר הרבי: "אני את שלי, עשיתי, ומעתה והלאה אני מוסר זאת לכל אחד ואחת מכם, ומכאן ולהבא עשו כל אשר ביכולתכם, ויהי רצון שימצאו ביניכם אחד, שנים שלושה, או עשרה עקשנים שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, והעיקר שיפעלו שיהיה תיכף ומיד ממש!".
קישורים חיצונים
לצפייה בשיחה - אתר חב"ד אינפו
השיחה כפי שהוגהה והודפסה בכתב - אתר torah4blind
- חב"ד חיה ופועלת "הרב ד"ר יצחק קראוס חוזר לאירוע המכונן בכ"ח ניסן תשנ"א" - מאמר שהתפרסם ב-ynet