שיחה:יחזקאל סופר

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־03:08, 10 בנובמבר 2024 מאת שיע.ק (שיחה | תרומות) (←‏שבירה - מיקוד)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לעניות דעתי - אין "מצוה" להתייחס לכל הקשת הרחבה של הנושא. כחסידים, כדאי לגעת בעניינים החיוביים המאפיינים כל חסיד, בלי להיכנס לכל ה... של הענין. כך לענ"ד, אשמח לשמוע דעתם של האחרים. יואל

צודק. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
יש כאן קצת הגזמה, אדם שיצא במוצהר שהרבי לא מלך המשיח ואף בזמנו פרסם דברים כגון שצריך למנות רבי חדש וכו' וכו' מביאים אותו כאן כאילו הכל בסדר עם איזה רבע התייחסות לכך שיש לו דעה "הנחשבת חריגה" במקום לכתוב על זה איזה פרק חריף ביותר בנושא. --מענדי ר. - שיחה 20:54, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
הוא לא מאמין בעצמו למילה ממה שכתוב שם.. ואגב, כמה וכמה שמעו זאת מפיו.. • כתית למאורבית הבד 21:47, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

"אתה הראית לדעת..."[עריכת קוד מקור]

כמדומה לי ששם הספר הוא "כי במשיח אי אפשר כבר לגעת". אין לפני כרגע את הספר, האם מישהו יכול להוסיף מידיעותיו? חסיד חב"ד (שיחה)

שם הספר הוא כפי שמופיע בערך. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 10:12, 11 בדצמבר 2009 (UTC)

התוכן של הספר ככל הידוע לי אינו "לבאר את גדרו של משיח", אלא כפי שהיה כתוב קודם לכן "בנושא הרבי כמלך המשיח". הוא לא מדבר שם על "מדוע הרבי משיח" אלא על הצורך להכיר בו.--יוסי ג. בשם משתמש:ד. שטרן

הערה[עריכת קוד מקור]

אני הבנתי שכיום הוא חזר בו כבר מדעותיו הקודמות (מפי כו"כ מאנ"ש והת')... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:56, ו' בטבת, ה'תשפ"א

בפועל שמעתי שהוא עדיין נותן לאנשים את הספר במאי קמיפלגי...-- נכתב ע"י מה עם הארמון? ששכח לחתום את שמו.

זה ש'שמעת' לא מראה ולא מחייב שאכן זה מה שנעשה שהרי יש לו שונאים וכידוע הדין שאם יש שונאים בעיר אזי אין מתייחסים לשמועות. ובמובן מסויים השכל הפשוט אומר שאדרבה ודאי שזה שקר והבל וק"ל. אני הק' שמעתי ממנו בעצמי שחזר בו מדבריו בספר 'במאי קמיפלגי' והוא עצמו לא מבין מדוע כתב דברי הבל כאלו. בברכת 'וכל הזדים מהרה יכרתו'. --זיכער - שיחה, 14:53, ט"ו באב, ה'תשפ"ב 14:53, 12 באוגוסט 2022 (UTC)

ואילו אני שמעתי שכבר אז הוא לא באמת האמין במה שכתב, אלא כתב מסיבה צדדית ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ו באב ה'תשפ"ב • 15:46, 12 באוגוסט 2022 (UTC)
ואני שמעתי את המחבר חוזר על דעותיו הכפרניות הללו (בעניין מממלא מקום לרבי רח"ל וכו) לפני כחודש וחצי במעמד כמה וכמה תמימים בבית כנסת מרכזי של קהילת חב"ד חשובה. קיצער לא חזר בו ולא נעליים--חייל של המלך - שיחה, 18:45, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 18:45, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
האמת היא, שדעותיו של נשוא הערך מורכבות יותר מההגדרות השטחיות בהן מתייגים אותו רוב חסידי חב"ד (שלא קראו את ספרו בעיון). ולכן בכל פעם משמעים ממנו דברים אחרים, לפי המצב והעניין. בברכה, בא מועדשו"ת • כ"ו באלול ה'תשפ"ב ליצירה | 14:33, 22 בספטמבר 2022 (UTC)
בחוברת שהוציא לקראת הקהל פ"ג איזכר את כ"ק אדמו"ר עם התואר "נשיא דורנו", כי לא ידח ממנו נידח...--ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. - שיחה, 08:31, כ"ג באייר, ה'תשפ"ג 08:31, 14 במאי 2023 (UTC)
אין שום סתירה בין השימוש בתואר "נשיא דורנו" לבין השיטה אותה פורש בספריו הידועים. אלא שמעולם לא הכרת את שיטתו אלא מהשמועות המסתובבות ולא מהמקורות (לא שאני ממליץ לקרוא...). בא מועדשו"ת • כ"ד באייר ה'תשפ"ג ליצירה | 06:21, 15 במאי 2023 (UTC)
חב"דפדי פעיל, אני סבור שדבריו של רי"ס מספיק חמורים ללא שתוסיף עליהם את מה שאתה רוצה לחשוב עליו. ידוע המנהג הנלוז להוציא שם רע על כל מי שלא מוצא חן בעינינו, אך אני לא סבור שזו דרכה של חב"ד, וודאי לא של מי שרוצה ומנסה לחיות משיח. אני מצפה לציון מדויק לעמוד בה טוען הרי"ס את הדברים אותם אתה מייחס אליו. בא מועדשו"ת • י' בסיוון ה'תשפ"ג ליצירה | 07:52, 30 במאי 2023 (UTC)
לא הוספתי, זה מה שהיה כתוב שם לפנ"ז. ומישהו מחק. ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 12:12, י"א בסיוון, ה'תשפ"ג (31 במאי למניינם), ימות המשיח
מצחיק מאוד. היו כתובים דברים לא נכונים ותקנתי אותם, ואתה החזרת את הטעות לערך. בא מועדשו"ת • י"ב בסיוון ה'תשפ"ג ליצירה | 07:16, 1 ביוני 2023 (UTC)

שיטתו של הרב סופר בעניין נשיאותו של כ"ק אדמו"ר בדורנו הנכחי[עריכת קוד מקור]

לכבוד עורכי חבדפדי"ה, בערך זה נכתב ששיטתו של רי"ס היא, שח"ו דורנו הוא דור שמיני והרבי אינו נשיא דורינו ויש למנות רבי חדש וכו'. וכן נכתב בנוגע לספרו 'יתבררו ויתלבנו' - "שלילת ההנהגה". הדברים להוייתן הינם שקר גס ולה"ר גמור, וכל מי שבקי בדעתו מבין זאת. וראיה פשוטה ביותר לזה: בדף השער של ספר 'יתבררו ויתלבנו' הנ"ל (נמצא גם באוצר החכמה, למי שאין בבית...), הכותרת היא: '"פקיחת העיניים במשנתו האמיתית והשלימה של הוד כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע נשיא דורינו, בעניין משיחיות לאחר הסתלקות" והרי הוא מצהיר במפורש בכותרת לספרו, אף ללא קריאת תוכן דבריו, שכמובן שכ"ק אדמו"ר הוא נשי"ד, מחלוקתו היא רק לעניין 'משיחיותו וכו היינו האם גם לאחר ג' תמוז יש להתייחס אליו כמשיח (ובזה אכן עוסקים כל ספריו, ואין מילה לגבי דור שמיני ורבי חדש באף אחד מהם). אני מקווה שהטעות (...) הזו תתוקן בהקדם האפשרי, בהצגתה באתר זה לאלפי אנשים ישנה הוצאת שם רע שיקרית וש"ד כפשוטה של הרב סופר.-- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו.

נכון שהוא כותב את התואר נשיא דורנו אך משום מה מפורסם שסובר אחרת, (ראה לדוגמה בדף
שיחה:יחזקאל סופר בויקיפידה: "הרב סופר הוא היחיד שכתב בגלוי ובמפורש :שצריך למנות יורש ושהרבי אינו המשיח. דעותיו ורעיונותיו ידועים ומפורסמים :והדישה בזה מיותרת. כשאתה מעטה ערפל בנושא הברור כשמש בצהרי יום :קייצי, אתה מוכיח שאינך מתמצא בתחום ועדיף שתטה אוזן ובכך לקדם את :הערך. חיים נהר • שיחה • ח' בניסן ה'תשע"א 14:49, 12 באפריל 2011 :(IDT)").
בינתיים הוספתי תבנית מקור. --ברכת הגאולה שיחה 17:12, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:12, 28 באוקטובר 2024 (IST)
מה הפירוש 'פרסומים בשמו'? אתה מעדיף תגובה בחבדפדי"ה ללא מקור ע"פ דבר שהמחבר כותב במפורש בכותרת ספרו? אם אתה רוצה לראות את שיטתו האמיתית בזה שחור ע"ג לבן במפורש - עיין בפרק ז' ('אז דיברת בחזון לחסידך') בספרו 'במאי קמיפלגי'. מכיוון שאני מניח שהספר אינו ברשותך, הרי כאן קישור לספר באוצר החכמה (ע' 243) https://tablet.otzar.org/#/book/193282/p/43/t/17301369527091234/fs/0/start/0/end/0/c.

בין השאר הוא מקדיש שם פרק שלם (י') אודות 'אופן ההתקשרות לנשיא דורינו אחר ג' תמוז'. בכל מקרה, אף אם הפרסומים הנ"ל נכונים, מוכח בבירור שחזר בו מהם .--מענדל סופר - שיחה, 19:54, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 19:54, 28 באוקטובר 2024 (IST). אגב, ישנם תגובות רבות (שם, וגם פה, שמשום מה בחרת להתעלם מהן) שמהם עולה בבירור שחזר בו מאז (ואם בכ"ז יש לך ספק בעניין, שב ואל תעשה עדיף, בלי להיכנס לספק לה"ר) ראה לדוגמא: יש לך מקור לכך שהרב כהן אמר זאת עליו? עכ"פ זה שמישהו השמיע פעם דעה מחוץ לקונצנזוס אינו אומר בהכרח שזה צריך להיכתב בוויקיפדיה. זה העניין של פרופורציות. נרו יאיר • שיחה • ו' בניסן ה'תשע"א • 22:49, 10 באפריל 2011 (IDT)

מענדל סופר תרגע, הכול טוב. אתה יכול לקשקש כמה שאתה רוצה, אך כגודל קשקושיך כך גם גודל ההתעקשות שלנו לא לשנות את הערך בעקבות דעתו הידועה של קרוב משפחתך בעניין משיח ונשיאותו של הרבי. אז אל תנסה להתעקש שישנו את הערך כי הערך לא הולך להשתנות בכהוא זה. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 21:06, 28 באוקטובר 2024 (IST)

תירגע אתה בבקשה, ואל תקרא להוכחותיי המוצקות 'קשקושים' (שמעתי פעם ממשהו חכם ש"אתה לא חייב להסכים עם האתר, אבל לכבד את משתמשיו זה בהחלט כן"). במקום להתחמק ולתקוף כדרכך בקודש אנא התייחס לגוף דברי.--מענדל סופר - שיחה, 21:28, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 21:28, 28 באוקטובר 2024 (IST) .

מענדל סופר עכשיו הוכחת לי שאתה או יוסי ת בובת קש אחד של השני. דבר שני "הוכחותיך המוצקות" הם דברים שאתה בעצמך יודע שהם לא נכונים כלל וכלל. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 21:35, 28 באוקטובר 2024 (IST)
דבר ראשון יצירת בובת קש מותרת בהחלט בחבדפדי"ה (רמז: תמים של הרבי). דבר שני: שוב, אינך יכול לשלול את דברי ללא סיבה, אם אתה חושב שהם אינם נכונים עליך להוכיח זאת.--מענדל סופר - שיחה, 21:56, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 21:56, 28 באוקטובר 2024 (IST)
מענדל סופר דבר ראשון תמים של הרבי הוא אחי ואחים הם לא בובות קש, דבר שני תסתכל במכתבים של הרב גופין, ירוסלבסקי, הרשקוביץ, ועוד הרבה רבנים נוספים בנוגע ליחזקאל סופר וספריו ותבין משם למה יש ביקורת על הערך. דבר שלישי אני ממליץ לך לערוך את דף המשתמש שלך. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 22:10, 28 באוקטובר 2024 (IST)

אין לי בעיה שתכתוב ביקורת (שמוצדקת, לדעתך) על שיטתו האמיתית של הרב סופר. אבל לא על עובדות שקריות (כנ"ל לא הסברת לי את אי - נכונות הוכחותי דלעיל). ואגב א"א מהרבנים שהזכרת לא השתמש בביטוי 'עפ"ל'.(עוד רמז: לוי.) --מענדל סופר - שיחה, 22:16, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 22:16, 28 באוקטובר 2024 (IST)

מענדל סופר לוי. הוא אחי גם כן. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 22:40, 28 באוקטובר 2024 (IST)
סוף דיון חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 22:41, 28 באוקטובר 2024

מעניין שהאחראים לא חשבו ככה... בכל מקרה, התיקון הנכחי שלי אושר ע"י ברכת הגאולה, אין לך למה לשנותו--מענדל סופר - שיחה, 23:33, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 23:33, 28 באוקטובר 2024 (IST)

אל חב"ד בדרך לגאולה ומענדל סופר, אין להכנס למלחמת עריכה ושחזורים הדדיים. חברים יקרים, נא לא לחזור על ההתנהלות הזו.
לגופו של דיון מצטט כאן מ'יתבררו ויתלבנו', למרות שהייתי מעדיף להימנע מכך...
בעמ' 116 תחת הכותרת היתכן דור בלי נשיא - בעלמא דין? מסביר (בסוף הפרק) שברוחניות אנו ממשיכים לקבל חיות מהרבי נשיא הדור השביעי, אך בגשמיות חייב להיות (חלילה) שיש נשיא חדש לדור. ומאריך לבאר מיהו יכול להיות ומדוע הרבי לא מינה אותו כפי שמשה מינה את יהושע (ומתרץ שמדובר בתינוק שנולד בג' תמוז וכו') עד כאן. וסליחה מהמשתמשים הנכבדים על שהבאתי דברים חמורים אלו. אך כפי שם הספר 'יתבררו ויתלבנו' כשאנו כותבים בערך שהוא כותב דברים כה חמורים אנו נאלצים גם להוכיח זאת. שיעשיחה כ"ח בתשרי ה'תשפ"ה 19:13, 30 באוקטובר 2024 (IST)

להעמיד דברים על דיוקם: הרב סופר לא כותב שכעת הרבי אינו נשיא דורינו, אלא רק אחרי שיקום נשיא חדש, ועד אז - כ"ק אדמו"ר ממשיך להיות נשיא דורינו בכל המובנים.--מענדל סופר - שיחה, 22:30, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ה 22:30, 30 באוקטובר 2024 (IST)

מענדל סופר אתה מבין מה שאתה כותב?? אתה בעצם אומר ח"ו שאחרי הרבי יהיה מישהו אחר!!! שיע.ק המנהל היקר תודה רבה על דבריך הנבונים שסיימו את הויכוח הזה. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 23:14, 30 באוקטובר 2024 (IST)

א. זה לא אני זה הרב סופר, ב. לשיטתו אכן רעיונית כן, אבל טכנית עדיין לא קם מישהו כזה, ולכן גם לדעתו נשיא דורינו כעת הוא כ"ק אדמו"ר, ומכש"כ אין זה מוצדק לכתוב שדעתו בספר הנ"ל היא שכ"ק אדמו"ר כבר אינו נשיא דורינו. ג. הוויכוח לא הסתיים. --מענדל סופר - שיחה, 23:28, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ה 23:28, 30 באוקטובר 2024 (IST)
מענדל, אם תביא מקור למה שכתבת אפשר יהיה להכניס את זה. כמובן לצד הבהרה שהדברים סותרים את דבריו ב'יתבררו ויתלבנו'. שם כתב להפך שחובה לומר שיש מישהו כזה, רק שאיננו יודעים מיהו, והציע שהוא תינוק שנולד בג' תמוז תשנ"ד.
שם עמ' 116: "עם הסתלקות הנשיא .. נסתיים דור השביעי, ומה עתה?".
ובהמשך בעמ' 117, תחת הכותרת 'היתכן דור בלי נשיא דור בעלמא דין' ואחרי ציטוט השיחה המפורסמת על חייו הנצחיים של משה בגוף הגשמי של נשיא כל דור כתב (הדגשה והסוגריים המרובעים אינם במקור): "ברור כשמש כי וזרח שמש [כלומר שזרחה רח"ל שמשו של נשיא חדש], וכמו בכל דור חייבת להיות נשמה כללית מלובש בגוף גשמי גם כיום.
חובה עלי לציין שניכר היטב כשרונו של הסופר ומודעותו לכך שכל חסיד עם אמונה פשוטה לא יקבל את דבריו, ולכן הכל מנוסח בעמימות ועטוף ברוב מלל כך שנדרש זמן למצוא את המשפטים המדוייקים הנ"ל, אך כמובן שמי שיקרא את כל דבריו יבין היטב את כוונתו.שיעשיחה כ"ט בתשרי ה'תשפ"ה 13:42, 31 באוקטובר 2024 (IST)

אתה צודק שבספר אכן כותב שצריך להיות נשיא בגוף וכו', אולם מייד לאח"ז (ע' 119) שואל: "ומאחר ולעת עתה לא נראה באופק (דגש במקור) אדמו"ר ונשיא שיורנו את הדרך וילמדנו דעת, מהיכן, א"כ, נדע את המסילה נעלה בה לעת כזו?" ומביא השיחה גבי השפעת המן אחר הסתלקות משה כו' ומסיק: "אף אנו קשורים עתה לנשיא דורנו הנשיא השביעי כ"ק אדמו"ר זי"ע" כלומר, כל עוד לא קם נשיא חדש, כהמצב כעת, גם לשיטתו עדיין כ"ק אדמו"ר נשי"ד לכל עניין (אגב, בגירסא הקודמת נכתב שטוען ש'צריך למנות רבי חדש' ואין זה נכון, שמהספר שם משמע שצריך לקום מאליו נשיא, שהרי 'איך נדע לזהותו' כדבריו). ומחילה שנצרכתי להביא דברים אלו.--מענדל סופר - שיחה, 11:38, ל' בתשרי, ה'תשפ"ה 11:38, 1 בנובמבר 2024 (IST)

כלומר: בקטע שציטטת, אכן מחלק, שהתקשרות פנימית ניתן להתקשר לנשמה, אך 'ללמד דעת' (שיחות וכו') דרוש נשיא גשמי, ואא"פ לקבל מנשמה (לדבריו). אך ממשיך, שמכיוון ש'לא נראה באופק' (אגב אין הכרח לשיטתו לומר שכבר קיים נשיא כזה, כמו שטענת, כמ"ש 'כי אולי לא נולד עדיין ממשיך דרכו.. עד בא העת כו' . ושוב הדגשים במקור) אכן גם דרך ההתקשרות השני' היא (לע"ע, לדעתו) ע"י כ"ק אדמו"ר - ע"י 'המן', תורתו שהשאיר לנו. וכ"ז כתשובה לשאלתו 'איך נוכל לקבל חיות מראש בני ישראל - לא ידוע?' וההסבר שבינתיים (כל עוד לא ידוע, שוב לשיטתו) גם חיות זו מכ"ק אדמו"ר (ואגב, גם לדעתו אם יתגלה נשיא כזה עדיין כ"ק אדמו"ר יהי' נשיאנו מבחי' התקשרות פנימית, רק שחיצונית נקבל תורה ע"י אחר) 'נשיא דורינו'.--מענדל סופר - שיחה, 11:53, ל' בתשרי, ה'תשפ"ה 11:53, 1 בנובמבר 2024 (IST)

מענדל סופר טוב את דברי ההבל והשטויות שלך תכתוב בויקיפדיה או באתר המכלול הם אוהבים את הדברים הללו, משא"כ באתר חב"די שנגד דברי יחזקאל סופר בספריו. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 16:04, 1 בנובמבר 2024 (IST)
חב"ד בדרך לגאולה, בבקשה תבחר אם להימנע מהדיון, או להשתתף בו בצורה מכובדת עם כתיבה לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, וכמובן להימנע ממילות תואר שלא מוסיפות מאומה.
מענדל סופר, לא הבנת את דבריו. הוא טוען שחייב להיות נשיא בגוף, (שבזה כמובן הוא צודק ודעתו זהה לדעת המאמינים שהרבי חי וקיים). ואח"כ ממשיך וטוען (ובזה כמובן טועה לדעתי) שמסיבה זו חייב להיות שכיום יש נשיא חדש חלילה, שהוא בגוף גשמי.
אח"כ מוסיף שמכיוון שכרגע לא ידוע לנו (חלילה וחס) מי נשיא הדור, עדיין אפשר להמשיך ולקבל מנשיא הדור השביעי (כלומר שלדעתו - חלילה - כבר אינו הנשיא העכשווי, אך עדיין אפשר לקבל ממנו ברוחניות וכו' כמו שאפשר לקבל מנשיאי הדור הקודמים, כל רבותנו נשיאנו). שיעשיחה א' בחשוון ה'תשפ"ה 19:51, 2 בנובמבר 2024 (IST)
שיע.ק אני בוחר להשתתף בדיון בצורה מכובדת. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 23:12, 2 בנובמבר 2024 (IST)

שיטתו היא, שאת החיות (הרוחנית היא לכ"ק אדמו"ר בכ"מ, גם אחר ש'יתגלה' ה'נשיא החדש') וההתקשרות הגשמית ('ללמוד דעת' כלשונו), ניתן לקבל רק מנשיא חי, וזאת משום שצריכים לשמוע את דבריו בפ"מ וכו'. אך כיום, שעדיין 'לא נתגלה הנשיא החדש' לדבריו, גם את ההתקשרות הגשמית אנו מקבלים מכ"ק אדמו"ר, ע"י ה'מן' שהותיר לנו כו' (ופשוט שלשיטתו אא"פ להתקשר גשמית לנשיא לא ידוע, דא"כ נותרנו אם אותה בעי', דאא"פ ש'ילמדנו דעת' בפ"מ, וא"כ במה אותו נשיא נסתר הינו 'נשיא', הרי אין ממנו לא חיות גשמית ולא רוחנית, אלא רק אחרי ש'יתגלה'). כך הבנתי את שאלתו וביאורו בע' 119.--מענדל סופר - שיחה, 10:15, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 10:15, 3 בנובמבר 2024 (IST)

שבירה - מיקוד[עריכת קוד מקור]

נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דורנו. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. שיע.ק (שיחה | תרומות) לא חתם. 20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)

בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? כלומר, מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "עד בא העת אשר יבחר ה'" ו"עד... כי יבוא שילה" (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--מענדל סופר - שיחה, 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)
הדוגמה של המן מבהירה היטב את דעתו. כשם שבדורו החדש של יהושע המשיך משה להשפיע מן. כך חלילה גם בדור החדש עם נשיא דור חדש ממשיך הרבי להשפיע גם בגשמיות. בנוסף לא התייחסת לציטוט שהבאתי לעיל (1). כמו גם להסבר שפירטתי בסעיף 2, שאמנם אינו ציטוט קצר אך הוא מפורש ומובן לכל בר דעת שקורא את דבריו, הוא מביא 2 אפשרויות: או שנולד לפני או שנולד בו ביום ולא מביא את האפשרות שאתה מעלה כאן שאחרי ג' תמוז אין נשיא דור בגוף גשמי. וכפשוט כשמביא את האפשרות לנשיא דור תינוק בן יומו, פשוט שחולק על הדברים שהמצאת בשמו, כביכול נשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום. ליהפך, כותב שהיה כן בעבר, וכך הוא היום. שיעשיחה ג' בחשוון ה'תשפ"ה 23:39, 4 בנובמבר 2024 (IST)
לשיטתו, שחיות והתקשרות הרוחנית עדיין לכ"ק אדמו"ר, מה מועיל נשיא גשמי שאינו גלוי (הרי איננו יונקים ממנו חיות רוחנית וכה"ג, רק שנצרך ל'לימוד דעת')?--מענדל סופר - שיחה, 14:14, ה' בחשוון, ה'תשפ"ה 14:14, 6 בנובמבר 2024 (IST)
זה לא רלוונטי לערך, עדיין לא התייחסת למה שכתבתי לעיל, נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו.--שיעשיחה ה' בחשוון ה'תשפ"ה 22:54, 6 בנובמבר 2024 (IST)
אין לי כח להתווכח איתך. הסברתי כבר 6 פעמים את השתלשלות הביאור לאחמ"כ (בפיסקא 'הרבי איתנו'. ובכלל כמדומני שלא טרחת לעיין שם). ותעיד כמאה עדים כותרת הספר, שבה מופיע הביטוי 'נשיא דורינו'. חסר תוחלת להתווכח עם מי שממילא לא רוצה לקבל את דעתך --מענדל סופר - שיחה, 13:58, ו' בחשוון, ה'תשפ"ה 13:58, 7 בנובמבר 2024 (IST)
עכשיו סוף סוף אפשר לשים את תבנית סוף דיון בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 15:36, 7 בנובמבר 2024 (IST)
לשלימות העניין אוסיף, שהרב זלמן גופין שלא נמנה על מכריזי היחי לעת עתה, כתב: "בדפים מסויימים יש בו דברים המכחישים ח"ו את כל האמונה שלנו בענין 'דור השביעי' כפשוטו, או בענין'והוא יגאלנו' ועוד...." ובהמשך מכתבו "ההשקפות המובאים בדפים אלו הנ"ל, אינם השקפת חסידי חב"ד כלל! ואין להם כל מקום בליובאוויטש![1]" --שיעשיחה ט' בחשוון ה'תשפ"ה 03:08, 10 בנובמבר 2024 (IST)