משתמש:לענ"ד לוי מאן/שכר ועונש
שכר ועונש מנה הרמב"ם ביסודי האמונה, והסיבה שהוא מיסודי האמונה מובן בפשטות דבלי זה לא ירצה האדם לקיים מצוות[1].
שכר ועונש ענין טבעי[עריכה | עריכת קוד מקור]
השל"ה[2]מביא ב' דיעות האם שכר ועונש הוא ענין נסי (כלומר השכר והעונש אינם מגיעים מהמצוה או מהעבירה באופן של סיבה ומסובב ממש אלא הם בדוגמת שכר ועונש שאדם קובע כרצונו בשביל מעשה טוב או הפכו), או שהם באים באופן טבעי טבעי (זאת אומרת שהקב"ה הטביע במצוות ובעבירות עצמן שהם יגרמו לשכר או לעונש).
וההכרעה בחסידות הוא שהם ענין טבעי,