שיחה:בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש
תיבת ארכיון
|
הכפלת והרחבת בית הדין תשפ"ד
רקע להרחבת והכפלת בית הדין. ומכאן ניתן להוסיף במינון מתאים לתוך הערך:
בסוף אייר פ"ד בוצע מהלך מוזר ולא מובן בבית הדין, כאשר במעמד 6 חברי בי"ד, הוצע באופן פתאומי ללא דיון או הודעה מוקדמת, למנות שישה חברי בית דין, ובכך להכפיל את מספר החברים.
היה ברור כי המהלך נועד להשתלט על הרוב בבית דין, כדי לקבל החלטות מסויימות בקשר להנהלת אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, אשר הרכבה מצוי בדיונים מתקדמים בבית המשפט.
נקדים. חברי בית הדין לא שותפו במהלכי בי"ד בקשר לדיונים המשפטיים של אגו"ח ובתחילת אייר הוזמנו החברים כדי להוציא קריאה לבית המשפט, שרק הבי"ד אחראי למנות את חברי אגו"ח, אבל הדיון התפוצץ כאשר שלושה מהרבנים (הרב גוראריה, הרב העכט והרב הבלין) לא הביעו הסכמה עם המהלכים שנעשו בלי לעדכנם כלל, והשלושה יצאו מבית הדין לפני שהחל הדיון.
ושוב, בסוף אייר נקראו חברי בית הדין לדיון בנושאים שונים ומשונים, והרב העכט לא הסכים לבוא לאחר התרגיל בדיון הקודם. התאספו איפוא ששה חברי בי"ד, ובלי הודעה מוקדמת, החלה הקראת שמות רבנים חדשים לבית דין, ומיד החל דיון סוער, הרב גוראריה הביע תרעומת כיצד זה אחד מהרבנים מחליט על דעת עצמו ומביא את הרבנים להחתמה מהירה. לאחר דין ודברים בקולות רמים, הרב גוראריה והרב הבלין יצאו מהדיון. ובשעות הקרובות הופצה ידיעה כי מונו רבנים חדשים. אלא שלתדהמת כולם, בו ביום יצא מכתב הכחשה למינוי הרבנים, והחותמים בתחתית המכתב: הרב ירוסלבסקי, הרב העכט, הרב גוראריה והרב הבלין.
בשעת לילה מאוחרת של יום הדיון, הגיעו ארבעה רבנים חדשים יחד עם הרב גלוכובסקי לבית הרב ירוסלבסקי, והוא בירכם אלכסנדר - שיחה, 10:26, כ"ז באייר, ה'תשפ"ד 10:26, 4 ביוני 2024 (IDT)
אלכסנדר - שיחה, 10:36, כ"ז באייר, ה'תשפ"ד 10:36, 4 ביוני 2024 (IDT)
אלכסנדר יישר כח. אגב יש לך מייל? תמים של הרבי - שיחה ~ מרחיבים את חב"דפדיה עכשיו!!! כ"ז באייר ה'תשפ"ד14:06, 4 ביוני 2024 (IDT)
מאמר מערכת חב"ד אינפו תשפ"ד
"לאחרונה מתקשה הרב גלוכובסקי להעביר החלטות בבית הדין ככל העולה על רוחו, לאחר שהרבנים יוסף הכט, יוחנן גורארי' ומשה הבלין מנעו בעדו לפלג את חב"ד. משכך היו פני הדברים, תכנן הרב גלוכובסקי מחטף כוחני שלא היה כמותו, כדי להוסיף שישה חברים חדשים מטעמו לבית דין, שיבטיחו לו את הרוב הנדרש לכל החלטה.
כנגד כל כללי התנהגות תקינים, נגד הצדק והיושר ונגד ההלכה, הוזמנו חברי בית הדין לפגישה דחופה מבלי שנושא הוספת רבנים לבית הדין צויין ברשימת הנושאים שעל סדר יום הפגישה! מסיבה זו לא כל החברים טרחו להשתתף בפגישה, חלקם גם לא יכלו. לו ידעו היו דואגים לדחייתה של הפגישה למועד בו יוכלו כולם להשתתף בפגישה, להביע את דעתם, ולקבל החלטה בהתאם.
משנודע לרבנים הבלין וגוראריה בתחילת הפגישה כי זו מטרתה הם דרשו במפגיע להוריד את הנושא מיידית מסדר היום. הרב גלוכובסקי לא נענה לדרישתם ואף גער בהם בצורה מאוד לא מכובדת בלשון המעטה. משכך, קמו הרבנים ויצאו מן הפגישה, כשהם מותירים במקום את הרבנים הלפרין, הנדל, גלוכובסקי וירוסלבסקי. (האחרון אינו בקו הבריאות ואינו כשיר כרגע לדיוני בית הדין, ישלח לו השי"ת רפו"ש.)
למרות שמדובר במחצית מחברי בית הדין ובנושא הכי רגיש של הוספת רבנים לבית הדין, נושא שחובה לדון בו בהשתתפות כלל חברי בית הדין, ניצל את הרב גלוכובסקי את יציאתם של הרבנים הבלין וגוראריה והעדרו של הרב הכט, וקיבל "החלטה" על הוספת שישה רבנים לבית הדין.
אם מישהו ציפה שבין הרבנים החדשים יש גיוון כל שהוא, אולי רב משיחיסט, אולי גם רב ספרדי (שיהי' סוף סוף יצוג בבית הדין לחלק גדול מאוד מחסידי חב"ד הנמנים על עדות המזרח), קיבלו שוב את אותו הדבר בדיוק! דווקא בימי ספירת העומר, במקום להבטיח שחסידות חב"ד תישאר מאוחדת למרות חילוקי הדעות, נעשה ניסיון נואל להפריד ולפלג בין החסידים, בהוספת רבנים "יס-מנים" שיבטיחו רוב קבוע לרב גלוכובסקי ולאהרונוב בבית הדין מעתה ועד עולם.
למזלם של חסידי חב"ד, שלושת רבני הערים בבית הדין, הרבנים הכט, גורארי והבלין, המחוייבים בהנהגה ממלכתית ומקובלים על כלל אנ"ש, החליטו לא לתת יד למחטף הזה,והוציאו שני מכתבים על בלנק בית הדין שמבטלים את המינויים החדשים מכל וכל.
יצויין כי התנהגות זו סותרת במפורש את הוראותיו הק' של הרבי לבית הדין כיצד עליו להתנהל ואיך צריכים להתקבל ההחלטות. על זה וכגון זה כתב הרבי לרב ירוסלבסקי (בפיענוח הראשי-תיבות): "יאמר לכל אחד ואחד מחברי הבית-דין אם הפסק דין לא על-פי שולחן-ערוך אין בזה שום תוקף".
אחרי שלושה עשורים של הפיכת בית דין רבני חב"ד לגוף שאיבד כמעט לגמרי את הלגיטימציה ואת אמון הציבור, עדיין לא מאוחר להחליט שדוקא שם, בבג"צ של חסידות חב"ד, יוסיפו רבנים מכלל הדעות (ובאותה הזדמנות – מכלל העדות), ויחזירו אותו להיות מוסד לשם ולתהילה, המאחד ומייחד את חסידות חב"ד, כפי רצון קדשו של הרבי.}}
מי שרוצה לראות את זה בקישור: מי אמר בג"ץ ולא קיבל? תמים של הרבי - שיחה 18:47, 5 ביוני 2024 (IDT)
- ה' ישמור, איזה מצב מזעזע עובר עלינו, רק משיח יושיענו --משתמש:ברכת הגאולה 21:53, כ"ז באייר, ה'תשפ"ד 21:53, 4 ביוני 2024 (IDT)
כפי שראיתי כבר קדמני שניים יקרים בשם כגן וחיים כ. בטענה שלא כדאי להזדרז למחלוקת תוך יום יומיים במיוחד שמדובר בב"ד שהרבי מינה וכלשונו תוקף הנהגת אנ"ש בידיו ויש בו רבע משיחסטים בניגוד לאי האמת הקיצוני וגם לפני למעלה מעשרים שנה היה בו רבע משיחיסטים כשהיה גדול ב % 150 והתקבלו בו כל מיני החלטות ע"ד הרוב בענייני גאו"מ שלא יערבו לרבים אבל ע"ז המיעוט לא מחה כלום רק לא הצטרף
ואני רוצה לציין שבנוסף לרבע המשיחסטים ( כשבמחילה רבה לעניות דעתי יש מקסימום % 15 ולא באתי לקנטר אלא להפך לומר למה חייבים וגם כדאי ונכון מצד נה"ב לכבד ) פעמיים הרוב התפשר בפרשת אנשי מיידנצ'יק ובעניין הוספת היחי ליד סמל צא"ח על ידי אחינו עצמינו ובשר מבשרינו המשיחיסטים שי'ג"ז בניגוד קיצוני לאי האמת
וכן לגבי הדברים החמורים שלא היה עדיין כמותם בפומבי ולמרות צינזורם בדף שיחה ברצוני לציין לשיחות כמדומה משפטים מ"ו על מניעת כבוד לרבנים ( וכמדומה הוספות לחי"ש תש"נ כי הספרים אינם פה איתי הלילה ) על מילות חירוף וגידוף לרבנים
ויש להאריך ומסיימים בטוב משיח נאו זלדקן - שיחה, 01:37, כ"ח באייר, התשובה
תמים של הרבי 😯 ממליצך להיכנס לאתר הארץ ולעשות קישור לדף זה זהו סגנונם וסגנון עיתוני היבסקציה כפי ששמורים בידי כמה אסמכתאות
תגובת אנונימי
שאלת הגיון לגוף העניין אם חלילה הב"ד ואגו"ח.,.. כמו שאומרים עליהם רבים לצערינו בחב"ד אז מה העניין להיות שם חלק הרי האומרים לא מקבלים סמכות הב"ד ויש אגו"ח אחר ? ואם כן מקבלים אז יש רוב בב"ד לעניין אגו"ח לעניין גאולה ומשיח ולעוד עניינים ויש לקבלם בקב"ע כהוראת הרבי ?
חוסר ה.... הגמור מתחיל כשאלו שלא מקבלים סמכות הב"ד ופסקם טוענים לקיפוח פגיעה בהם וכו'
וכדי לטשטש הסיבה האמיתית טוענים שאגו"ח וכו' הם שפועלים בניגוד להוראות הרבי ( שהורה להישמע לב"ד לצא"ח ואגו"ח וכל האומר שמועה זו נאה כו' )
איך אפשר לקפח מי שלא מקבל פס"ד של הב"ד ולא מקבלו כבורר בלי ספק ? איך אפשר לטעון לרצון בחברות באגו"ח הישנה אם פתחו חדשה ? ומה הטעם לדרוש להיות גם בישנה ?
את הסיבה לא אכתוב שלא אמחק ולכן לא אעשה השוואה זועקת שמסבירה זאת ( 👈ואין כוונתי 👉 לשונאי הדת כדוגמת ח"כים ידועים תקשורת ומערכת המשפט )
אין כוונתי לקנטר אלא שהרבי תמיד ענה גם לטענות הכי משונות בהגיון למרות שע"פ טבע ונסיון בד"כ זה לא מועיל
( אולי בד"ת כי שמא יועיל מעט או יועיל גם אם לא בגלוי ) -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
-- תמים של הרבי - שיחה 18:55, 5 ביוני 2024 (IDT)
אין קשר בין המצולם לכתבה ולכן זה לא יכול לענות על אף א' מתמיהותי
אם לא הובנתי דיברתי על ה....יסגי לדרוש בלי להכיר בסמכות וכאשר גוף מתחרה פועל ( הדבר השני גם חסר הגיון ותועלת ישרה וצודקת )
בלי להיכנס לגופם של דברים ובלי להיכנס לגופו של מקור והסטורייתו בכגון דא
- תמים של הרבי הפסק שהעלתה כבר נמצא בחב"דפדיה כמו שתוכל לראות בערך ולזלדקן מותר לכתוב את דעתך בדף שיחה ככה אולי נבין יותר למה כוונתך --חיים כ - מסמ ציכל - כ"ח באייר 22:00, 5 ביוני 2024 (IDT)
חיים כ א. לא הבנתי מה אתה רוצה במה שאמרת :"אולי נבין יותר למה כוונתך" ב. הפסק ששמו זה מכ"ו אייר, ואני שמתי מכ"ז אייר. בברכה תמים של הרבי - שיחה 22:03, 5 ביוני 2024 (IDT)
ר' חיים כ כנראה אני סובל מקושי הסברה בכתיבה כפי שהעיר לי כמ"פ שייע שלא הבין אינני יודע יותר להסביר וכתבתי בדף שיחה איפה אנחנו לא בדף שיחה ?
ואם כוונתך לדף שיחתי מאי שנא
זלדקן - שיחה, 00:25, כ"ט באייר, ה'תשפ"ד זלדקן - שיחה, 00:25, כ"ט באייר, ה'תשפ"ד 00:25, 6 ביוני 2024 (IDT)
ולתמים של הרבי שהעלה את הטור מאינפו א. תודה על העזרה כוונתו כמדומה עלי ולא עליך
ב. יעויין בקטע משיחת הרבי קורח מ"ז שנשמטה נדפסה רק במקדש מלך החדש ב' תער"ב ובאידיש אם אתה יודע
שם אומר הרבי שמעדיף להישאר בחדר ולא להתוועד כדי לא להסתכל בפני מחרחרי ריב
שהם מחפשים רמזים ממנו הפך ההלכה כדי להראות התקשרות שמגינים עליו
שהם כגזלן שלא מפחד מה'
👈 וכן הזכיר מאמחז"ל שפירש שבגלל המחלוקת חיילים נופלים בקרב 👉
שמוסרו לא מועיל ועוד ועוד בחריפות
ובנוסף למענה שהזכיר צדיק נסתר על הרפורמים ומי שטוען הטענות הנזכרות בטור
וכן בהוספות לשיחת חיי שרה תש"נ שאסור לבעה"ב לומר לרב מה לעשות ובעה"ב שאומר שרב צריך לעשות תשובה זה מעקד"מ
זלדקן - שיחה, 00:34, כ"ט באייר, ה'תשפ"ד 00:34, 6 ביוני 2024 (IDT) זלדקן - שיחה, 00:34, כ"ט באייר, ה'תשפ"ד
וכן הרמז על גזענות מעורר סלידה מצריך מחאה ומהווה כתם שיש ואפשר להסירו
תשאלו בבקשה את הספרדים החב"דניקים ושאינם מנחל'ה מרחובות מהגבעה הצרפתית מחולון מקריית גת וממגדל העמק ( באילת אין אנ"ש ) האם אכן אין זו הוצאת ש"ר ?
משוב
לפי דברי הרב ירוסלבסקי פעמים רבות בראיונות וכו' אחרי כמה שנים הרבי ביטל את עניין האב"ד וקבע שהמזכיר הסמכות העליונה ממילא שניים מהנזכרים לא היו אב"ד
כמו כן על הקמת הב"ד קראתי במקומות רבים וישנם כמה שמוזכרים כאן שמעולם לא ראיתי שמותם בכל הכתבות הללו ומעולם לא ראיתים חתומים ומדובר על רבנים מכל הדעות בחב"ד כך שהערה זו איננה פוליטית ולכן לא נקבתי בכוונה בשמות מי שמעוניין בפרטים נוספים 0522696301
זלדקן - שיחה, 20:46, כ"ח באייר, ה'תשפ"ד 20:46, 5 ביוני 2024 (IDT)
- אין סתירה הרבנים יהודה בוטרשווילי דוד חנזין ונחום טרבניק שימשו בו זמנית כאבדי"ם כאשר כל שלושה חודשים היה הגרלה על תפקיד האב"ד ולגבי הרב אשכנזי המקום היחיד שראיתי את זה כתוב היה באתר --חיים כ - מסמ ציכל - כ"ח באייר 21:46, 5 ביוני 2024 (IDT)
- ולגבי הרבנים שלא ראית באף פסק אני מנחש שאתה מתכוון לרבנים גדליה אקסלרוד ומשה אשכנזי ואולי עוד כמה אבל כמו שאתה יכול לראות בערך הם צורפו לאחר שכבר התחילו את הבית דין ופרשו בשנים הראשונות ככה שלא תראה אותם בכתבות על הקמת הבית דין ולא בפסקים המאוחרים יותר --חיים כ - מסמ ציכל - כ"ח באייר 22:00, 5 ביוני 2024 (IDT)
לגבי הרבנים טרבניק ובוטראשווילי אולי ולא בסתירה לדברי כי יתכן שממש בשנים הראשונות
לגבי הרבנים אקסלרוד ואשכנזי (👈 אבל עוד 👉 יפה ניחשת ) אבל אחזור שוב קראתי גם בעוד מקומות כמה וכמה רשימות על הקמת הבי"ד 👈 ורבים 👉 לא הוזכרו כלל מכל הדעות / כשהיתה דעה א' כך שאין ראיה ממה שכתבת וגם מקור אין וחבל
בסעיף על
סמכות הב"ד יש מענה שלמרות שבד"כ לא חוזרים פעמיים באותו ערך על אותו דבר כדאי להוסיפו בסעיף הוספת חברי ב"ד תשפ"ד וכן בדף השיחה שמעתיק את הדברי ענות ( כפירש"י בכי תשא על המילים ) האישיים עם שמות הרבנים חברי הב"ד
וכך המענה בערך מי שחושב שהרב פועל מטעמים פוליטיים הוא כמו אצל הרפורמים
👈והרבי לא דיבר על כאלו מילים כבאינפו וגם על החלק המצונזר שנעתק וגם לא על הב"ד שמינה 👉
👈 הבודדים בלבד 👉 שעשו הנ"ל וכופים על המציאות עובדות שלא היו ומתאימות לאג'נדתם גם בפרשיות אחרות הם פרקו לחלוטין עולו של הרבי
( ולא אפרט עד היכן זה הגיע שלא אמחק אבל כולם יודעים מאמחז"ל על הפוסל אולי כדי לכסות על... )
ותולים זאת בב"ד בקרינסקי באהרונוב וכו'
ע"ד מאמחז"ל הידוע שבנ"י עשו א' מג' חמורות ומטרתם היתה אחרת מהג'
ובאם יעשו כעצתי הנ"ל יודיע בזה שמם המפורש
ולסיום כל העוסקים במלאכה הנמבזה נפלו על הקרבן הלא נכון הרב גלוכובסקי רך כקנה בקהילתו וכולם פה א' מכל הדעות אוהבימו
רק שכנגד הבודדים הפוסלים במומם דווקא הוא קשה כארז כי האחריות על הב"ד ואגו"ח היא שלו בהוראת ומינוי הנשיא הנצחי שלהם ושלנו
אגב אני ב"בק'י שמכירו די מעט וראיתיו כמדומה פ"א