ברגע האמת (ספר)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שער הספר

ברגע האמת - הרבי מלובביץ' והדיאלוג הביטחוני-מדיני עם מקבלי ההחלטות בישראל, הינו ספר שנכתב על ידי שלושת העיתונאים: אריה ארליך, יוסי אליטוב ושלום ירושלמי.

הספר יצא לאור והודפס בישראל בשנת תשע"ז (2017) בהוצאת "כנרת זמורה ביתן דביר" ומכיל 476 עמודים כולל מפתח, הערות, ותמונות.

הספר

הספר סוקר את הקשרים שניהל הרבי עם הצמרת הצבאית-ביטחונית (בצה"ל) והפוליטית (בכנסות ובממשלות השונות) במדינת ישראל, והוא שם דגש על ההשקפה המדינית והביטחונית הבלתי מתפשרת שהרבי הנחיל לראשי המדינה בנושאים הביטחוניים[1]. כמו-כן הוא עוסק במעורבתו העמוקה של הרבי בעניינים הביטחוניים והצבאיים של מדינת ישראל, שבמקרים מסוימים אכן השפיעו על החלטותיהם של הבכירים בצמרת השלטון ובצמרת הצבאית.

המכתבים בספר

הספר כולל מכתבים רבים החושפים את עומק מעורבתו של הרבי בעניינים הביטחוניים לבכירים בצה"ל באותו זמן, כמו אריאל שרון - (אלוף פיקוד הדרום בזמנו) יצחק רבין - (הרמטכ"ל בזמנו), חיים בר לב - (הרמטכ"ל בזמנו), האלוף אהרן יריב (ראש אמ"ן בזמנו), מנחם בגין - (שר בלי תיק בממשלה ולאחר מכן ראש הממשלה בזמנו) ועוד אלופים, מפקדים, ראשי ממשלות, וחברי כנסת רבים נוספים.

בספר מובאים מכתבים בהם הציע הרבי מספר פעמים לבכירים בצה"ל על מספר רעיונות תקיפה, בין השאר בתעלת סואץ[2]. כמו כן מובאים שם מספר מכתבים שכתב הרבי בשפת קודים, מכיוון שהנושאים היו חשאיים, ומיועדים לנמען בלבד[3].

הראיונות עבור כתיבת הספר

כותבי הספר קיימו מספר ראיונות ארוכים ומיוחדים עבור כתיבת הספר, כשהבולט שבהם, הוא ראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אודות פגישותיו עם הרבי. בין דבריו אמר:

"אני רואה את הרבי כנביא עכשווי. בשיחה איתו עמדתי מול חכמה עצומה, הייתי אומר אינסופית, לצד אמונה עמוקה ואיתנה. זה מה שהקסים אותי באישיותו. הרבי לא ברח מאתגרים. להפך, הוא נענה לאתגרים, נתן להם תשובה. הוא פתר סוגיות סבוכות מאוד, והיתווה דרך ליהודים בכל העולם כיצד להתמודד עם אתגרי העידן המודרני"

.

קישורים חיצוניים

  ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.

הערות שוליים

  1. מסירת שטחים, בנושאי מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים, ועוד.
  2. הרבי הציע אז להפציץ את התעלה כדי שהיא תצא מכלל שימוש מצרי, ראה בעמוד 113 בספר.
  3. ראה בספר בעמודים 100, 101.