משתמש:שלום

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קישור = תורת הנגלה משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת הנגלה


משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד מתורת הגאולה

מיזם חידושי הרבי

חיוך מתוק של אבא אוהב. כל הזכויות שמורות למשתמש יואל. אדמו"ר שליט"א.

הקמתי את המיזם מיזם חידושי הרבי על הש"ס בסיוע המשתמשים מפעילי המערכת "חיים נהר" ו"חסיד".

הסיבה לכך היא, כי לדעתי אדמו"ר שליט"א, שהוא כידוע ממשיך דרכו הלימודית של הגאון רבי יוסף רוז'ין מרוגוטשוב זצ"ל, הינו גדול התורה העצום ביותר בדורנו. לכן בכל גמרא שלומדים, חשוב לראות בראש ובראשונה את ביאוריו של הרבי על המסכתא.

חשוב לפרסם את תורתו של הרבי על הש"ס לקהל הרחב. להודיע ולהוודע, כי תורתו של מלך המשיח, היא התורה הברורה ביותר בעולם.


בא גם אתה ליהנות, אל תפספס!!! גם לך מגיע!!!

קובץ:Garden.jpg
שנתבונן בפעולותיו. (רמב"ם)

למי שעדיין לא יודע יש דרך ליהנות מהחיים. זה מתחיל כאן (בעולם הזה) וממשיך שם (בעולם הבא).

בחידושי אחד מגדולי הראשונים רבינו אברהם מן ההר בחידושי נדרים מח. כתוב מצווה לפרסם לשונו: [הריני עליך חרם המודר אסור כו', ואסורים בדבר של אותה העיר כגון כו' והספרים.] ואיכא מאן דמקשה והיאך נאסרים לקרות בספרים, והלא מצווה היא ומצוות לאו ליהנות ניתנו.

ולאו קושיא היא, דלא שייך טעמא דמצוות לאו ליהנות ניתנו אלא במצווה שהיא תלויה במעשה, שכשאדם עושה אותה אינו מתכוין לדבר הנאה, שאינו עושה אותה להנאת גופו אלא לעשות מה שנצטווה מאת השם, כמו שפירשנו באלו מותרין, אבל מצוות לימוד שהוא ענין ציור הלב וידיעת האמת, עיקר הציוי הוא כדי לצייר האמת ולהתענג וליהנות במדע לשמח לבבו ושכלו, כדכתיב פקודי ה' ישרים משמחי לב, ומשום הכי אבל אסור לקרות בתורב ובנביאים ובכתובים, מפני שהם משמחים לבו על כרחו, הלכך לא שייך למימר במצוות לימוד דלא ניתן ליהנות, שעיקר מצוותו היא ההנאה והתענוג במה שמשיג ומבין בלימודו, הלכך כשהדירו זה את זה או הדיר זה את זה אסור לקרות בספר האוסר, שהרי על כרחו מגעת לו הנאה מממונו.)

וכן פסק הרמב"ם בספר המצוות: המצווה השלישית היא שנצטוינו על אהבתו יתעלה, והוא שנתבונן ונסתכל במצוותיו ופעולותיו, כדי שנשיגהו ונתענג בהשגתו תכלית התענוג, וזוהי האהבה המצווה עלינו. ולשון ספרי לפי שנאמר ואהבת את ה' אלקיך, יודע אני, איני יודע כיצד אוהב את המקום, תלמוד לומר והיו הדברים האלה אשר אנכי מצווך היום על לבבך, שמתוך כך אתה מכיר ויודע את מי שאמר והיה העולם. הנה ביארנו לך שבהשכלות תבא לידי השגה וימצא לך התענוג ותבא האהבה בהכרח.

על פי זה ביארתי לענ"ד השייכות של ברכות קריאת שמע לקריאת שמע עצמה. הרמב"ן מסביר שברכת המצוות על קריאת שמע היא ברכת אהבת עולם, וברכת יוצר אור היא ברכה צדדית של הודיה שקבעוה לפני קריאת שמע.

אבל לעניות דעתי נראה לומר הביאור בזה, דהנה החפצא של קריאת שמע היא מצוות אהבת השם. ומכיןו שמצוות אהבת השם היא לא מצווה ככל המצוות שהציווי הוא על אהבת השם עצמה, שהרי איך עושים זאת? לכן הציווי הוא על המעשים שמביאים לידי אהבת השם שהם: א. התבוננות בגדלות השם. ב. לימוד התורה בעיון. וגם הברכה של קריאת שמע מברכים על המעשה שאנו מחויבים לעשות כדי לבוא לידי אהבת השם, ולכן אנו מברכים א. יוצר אור על המאורות ועל הארץ ומלואה שהם מספרים כבוד קל, וב. על התורה הקדושה שהיא מספרת לנו את חכמתו הגדולה של השי"ת ומביאה לנו לאהוב אותו.

תורהפדיה

בכוונתי להקים בצמוד ל"מיזם חידושי הרבי על הש"ס" מקום שבו יוכל כל אחד להעיר הערות בתורה הקדושה, בפרט על חידושי הרבי, וכל אחד יוכל להשיב שם. בדומה "אידישעפדיה שהוא מקום לפערבריינגען 24 שעות ביממה, כך יהיה מקום של תורה 24 שעות ביממה. (אני אישית אשתדל מאוד שכל אחד יקבל תשובה ברורה בל"נ תוך 48 שעות לכל היותר.)

בתקווה שהדבר (הראשון! מסוגו באתרי האינטרנט השונים) ימשוך למקום אוהבי תורה וחסידות, ועל ידי זה גם נבוא לידי הפצת המעיינות כאשר לומדי התורה יתוודעו גם לחלק החסידי של האתר, ותתקים בנו הבטחת מלך המשיח לבעל שם טוב: אימתי קאתי מר - לכשיפוצו...

[כמובן שכל זה באם מפעילי המערכת יסכימו ויסייעו... בסייעתא דשמיא.]