כ"ג בחשוון
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ג בחשוון הוא היום העשרים ושלושה בחודש חשוון.
יום זה היה יום-טוב בעקבות הוצאת אבני המזבח שחוללו בידי היוונים וסתירתה הסורג בעזרה.
אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תקפ"א (31/10/1820 למניינם) - רבי רפאל יוסף חזן מאיזמיר, הראשון לציון, מחבר 'חקרי לב', נפטר.
- תרע"ב (14/11/1911 למניינם) - רבי יהוסף פנט מקוסון, מחבר 'בני שלשים', נפטר.
- תר"צ (26/11/1929 למניינם) - רבי משה מידנר, מנהל ישיבת 'תורת חסד - סלונים' בברנוביץ', נפטר.
ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תרי"א (29/10/1850 למניינם) - ר' ישראל דב פרומקין, מחסידי אדמו"ר הרש"ב, מראשוני העיתונאים בארץ ישראל בערש הדפוס העברי עורך " החבצלת". ועסקן ציבורי.
- תרפ"ו (10/11/1925 למניינם) - ר' פרץ הכט, מראשוני ובחירי תלמידי תומכי תמימים באמריקה.
- תש"ד (21/11/1943 למניינם) - הרב חנניה יוסף אייזנבך, מעורכי האנציקלופדיה תלמודית, ראש המכון ללימודי הוראה בבריסל שעל ידי מרכז רבני אירופה, ובעבר ראש ישיבות תומכי תמימים בקריית גת ובבני ברק.
- תשי"ב (22/11/1951 למניינם) - הרב יוסף יצחק חיטריק, משלוחי הרבי לארץ הקודש, מנהל סמינר בית חנה ומנכ"ל כולל חב"ד בעיר.
- תשל"ב (11/11/1971 למניינם) - הרב אליעזר אשכנזי, משלוחי הרבי בבנגקוק, תאילנד.
- תשמ"ז (25/11/1986 למניינם) - הרב שלום דובער וולף, ר"מ ומשפיע בישיבת חח"ל צפת מרצה וסופר בעניני גאולה ומשיח.
נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תשנ"ו (16/11/1995 למניינם) - הרב משה שלמה סלונים, מנהל רשת אוהלי יוסף יצחק ומנהל עזרת אחים.
- תשס"ג (29/10/2002 למניינם) - הרב אהרון זאקאן, משלוחי הרבי בפילדלפיה.
- תשס"ג (29/10/2002 למניינם) - הרב שניאור זלמן לוין, בעל מנגן חסידי יליד העיירה נעוועל.
- תשע"א (31/10/2010 למניינם) - הרב זאב אריה קרינסקי, שוחט ומוהל של קהילת חב"ד במלבורן שבאוסטרליה.
- תשע"ה (16/11/2014 למניינם) - הרב יעקב דב כ"ץ, ראש ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד.
הפתגם היומי - כ"ג בחשוון - מלוח היום יום |
---|
צוויי און צוואנציג מאל האט מען ארערסטירט דעם צ"צ אויף דער אסיפת הרבנים אין פעטערבורג, תר"ג, פאר זיין אנטקעגענשטעלען זיך דער פאדערונג פון דער מלוכה וועגען שינוים בחנוך וכו'. דער מיניסטער האט אים געפרעגט: דאס איז דאך מרידה במלכות? דער צ"צ האט אים געענטפערט: מורד במלכות איז חייב מיתה בגוף, אבער מורד במלכות שמים איז חייב מיתה בנפש. איז וואס איז גערעסער.
תרגום מאידיש: עשרים ושניים פעמים אסרו את הצמח צדק באסיפת הרבנים בפטרבורג, תר"ג, על התקוממותו נגד דרישת המלוכה אודות שינויים בחינוך וכו'. השר שאל אותו: "זהו הרי מרידה במלכות?" הצמח צדק ענה לו: "מורד במלכות חייב מיתה בגוף, אבל מורד במלכות שמים חייב מיתה בנפש. אז מה יותר גדול?". |