שיחה:770 - מרכז חב"ד העולמי
הפוך, שם הערך צריך להיות '770 איסטרן פארקווי'. המקום נמצא באמריקה...--שניאור 12:28, 7 במאי 2010 (UTC)
- וגם צריך ליצור הפניה, כמובן.--שניאור 12:29, 7 במאי 2010 (UTC)
- צודק. שיניתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:36, 7 במאי 2010 (UTC)
תמונות
הרווח הענק הוא על הפנים. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- טרם סיימתי. על איזה רווח אתה מדבר? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:36, 25 במאי 2010 (UTC)
- סיימתי עריכה ראשונית. כמובן שיש עוד מה להוסיף ולשפץ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:48, 25 במאי 2010 (UTC)
מקורות
באשר ראיתי שעל הרבה נקודות בפסקאות האחרונות מבקשים 'מקור', הנה המקורות לחלק מהדברים:
http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=34544 הדיונים נמשכו מספר שנים והכרעת בית המשפט המחוזי, בראשות השופט הארקווי, הייתה לטובת העותרים[מקור?]. http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=44331 הגבאים פנו לערעור לבית המשפט העליון של ניו יורק שפסק, ביום י"א שבט תשס"ט, שבית הכנסת הוא מקום ציבורי והוא מנוהל על ידי נבחרי הציבור – הגבאים[מקור?]. http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=53517 בחודש טבת תש"ע, פנו התובעים שוב לבית המשפט, בבקשה שיעניק פרשנות שונה לפסק העליון, ויאפשר להם לנהל את המקום[מקור?]. http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=22128 בשנת תשס"ה, בעקבות ניסיון להחליף את לוח השיש של אבן הפינה, פנו ר' יהודה קרינסקי ור' אברהם שמטוב בשם אגו"ח ומל"ח לבית משפט[מקור?] (לאחר שסירבו להתדיין בבית דין רבני[מקור?])
- תודה רבה. הוספתי את המקורות שיש בהם מסמכים. אשמח שתמציא מקורות נוספים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:30, 26 במאי 2010 (UTC)
- הוספת כעת את הלינק לכך שבית הדין אישר שני מועמדים נוספים, אבל זה לא קשור לגבאים אלא לוועד הקהל. צריך להשמיט מהערך.
- הסרתי. תודה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:04, 1 ביוני 2010 (UTC)
- הוספת כעת את הלינק לכך שבית הדין אישר שני מועמדים נוספים, אבל זה לא קשור לגבאים אלא לוועד הקהל. צריך להשמיט מהערך.
מרכז חב"ד העולמי - 770 איסטרן פארקוויי
מה דעתכם לשנות את שם הערך ל"מרכז חב"ד העולמי - 770 איסטרן פארקוויי"? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בטבת ה'תשע"א 02:11, 23 בדצמבר 2010 (UTC)
- בעקבות חוסר התנגדות - הועבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בשבט ה'תשע"א 17:34, 6 בינואר 2011 (UTC)
- אמנם הגעתי לאחר זמן אך זה היופי אצלנו, שאין תאריך הדפסה... ותמיד אפשר לשנות.
לדעתי מיותר לחלוטין ההוספה של שם הרחוב, לא מקל על איתור הערך להפך מקשה עליו. גם לא נותן תיאור מדוייק. הרי העובדה ש-770 נכלל בשם הערך, היא לא בגלל שאנחנו כותבים כתובות של ערכים בשמותיהם אלא בגלל שזה הוא שמו. אז למה להוסיף את שם הרחוב, או אולי נכתוב מרכז חב"ד העולמי בניו יורק? ברור שלא כי זה לא שם המקום. --שיע 12:09, 10 באוקטובר 2011 (UTC)
- הבעיה היא שכל המשמעות של המספר מתחילה מהרחוב. נכון שכעת זה מושג כשלעצמו, אבל חשוב שהמספר יופיע בהקשר הנכון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ב בתשרי ה'תשע"ב 12:17, 10 באוקטובר 2011 (UTC)
- זה לא נכון. כיום למספר 770 לבדו משמעות עצמאית = שם הבית. מקור השם נובע ממספרו הסידורי ברחוב. אך המקור רלוונטי לגוף הערך ולא לשם הערך. --שיע 07:34, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
- ובאותו עניין מטעמי גוגל נראה לי שעדיף 770 - מרכז חב"ד העולמי מאשר מרכז חב"ד העולמי - 770. האם כדאי לדעתך? --שיע 15:37, 1 בנובמבר 2011 (UTC)
- אם נראה לך שזה קריטי, שנה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' בחשוון ה'תשע"ב 15:38, 1 בנובמבר 2011 (UTC)
- ובאותו עניין מטעמי גוגל נראה לי שעדיף 770 - מרכז חב"ד העולמי מאשר מרכז חב"ד העולמי - 770. האם כדאי לדעתך? --שיע 15:37, 1 בנובמבר 2011 (UTC)
- זה לא נכון. כיום למספר 770 לבדו משמעות עצמאית = שם הבית. מקור השם נובע ממספרו הסידורי ברחוב. אך המקור רלוונטי לגוף הערך ולא לשם הערך. --שיע 07:34, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
בוצע --שיע 14:16, 6 בנובמבר 2011 (UTC)
האם הערך עדיין זוקק עבודה?
--בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז באייר ה'תשע"א, למניינם 17:10, 20 במאי 2011 (UTC)
- שלום, ישר כח על הדחיפה של עניין הערכים המומלצים. התחלתי לעבור על הערך ובהחלט מצאתי על מה לעבוד. בינתיים עברתי על הפתיח. אשתדל בימים הקרובים לעבור על הערך כולו. אם שלושה אנשים יעברו מחדש על כל הערך וימצאו אותו ראוי נוכל להמליץ עליו כמוסכם. חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ערכים מומלצים. בברכה --שיע 07:55, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
- ייש"כ שיע. אצטרף כפי הזמן המתאפשר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג בתשרי ה'תשע"ב 08:48, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
הערות
שלום שיע, לדעתי הפיסקה המפרטת את פרטי ההתנהלויות המתרחשות מ-770 מיותרת ועלולה לעורר בעיות. די באמירה שהמקום הוא "מרכז חסידות חב"ד". כמו כן, אולי כן כדאי להוסיף "החל משנת ת"ש". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג בתשרי ה'תשע"ב 09:23, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
- ערכתי . מקווה שיותר טוב. --שיע 12:38, 14 באוקטובר 2011 (UTC)
- בהחלט. ערכתי גם. מקווה שעוד יותר טוב. ממתין להערותיך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בתשרי ה'תשע"ב 12:43, 14 באוקטובר 2011 (UTC)
בקטגוריה 'הוספת מקורות'
מישהו יכול לציין איזה מקורות חסרים?
- בכל מקום שמופיעה התבנית הזו: [דרוש מקור] -- שמואליק - »יחי מלכנו!« - יום ראשון ז' אייר ה'תשע"ב, 01:19pm.
פתיח
מציע לשנות
מ: (שמו הרשמי הוא בית אגודת חסידי חב"ד העולמי - אוהל יוסף יצחק. מכונה סֶוֶון סֶוֶונְטִי
ל: (שם רשמי: בית אגודת חסידי חב"ד העולמי - אוהל יוסף יצחק. כינוי: סֶוֶון סֶוֶונְטִי... --שיע 21:37, 11 בספטמבר 2012 (IDT)
- לא נראה לי קריטי, אבל אם לדעתך זה נראה יותר טוב, מסכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד באלול ה'תשע"ב 21:43, 11 בספטמבר 2012 (IDT)
- אכן לא קריטי, אבל נראה לי שהניסוח יותר אנציקלופדי, ועוד והוא העיקר שהוא יותר קצר בקצת. --שיע 22:00, 11 בספטמבר 2012 (IDT)
מזכירות
לא כתוב כלום על המזכירות! ועל שאר החדרים בקומה.
יש מידע רב ומפורט בחוברות של את"ה העולמי 'נוסעים לרבי'. המידע חובה. הפצצת המעיינות • שנוזעל - [[שיחת משתמש:בוא נתוועד] • 11:41, 13 במרץ 2013 (IST)
- אכן, רוב מי שייכנס לערך יעדיף שלא יהיה כתוב כלום בנושא הזה כדי לא להעמיס על הערך. אפשר להוסיף פסקה קצרה בו יפורטו החדרים, וכל חדר יהווה קישור לערך מורחב (לדוגמא, החדר האחרון בקומה יפנה למרכז שידורי חב"ד, וכדו'). זוננשיין - שיחה 16:10, 13 במרץ 2013 (IST)
- קדימה.. הפצצת המעיינות • שנוזעל - בוא נתוועד • 21:10, 13 במרץ 2013 (IST)
- אם היה לי זמן... - אגב, הבעתי את דעתי כבר מספר פעמים שכל אחד כותב את הערכים הקרובים לליבו. כרגע אני עובד על ערך שייקרא בשם פרעות תקצ"ד (אל דאגה, עוד כמה שעות זה יכחיל). זוננשיין - שיחה 01:04, 14 במרץ 2013 (IST)
- קדימה.. הפצצת המעיינות • שנוזעל - בוא נתוועד • 21:10, 13 במרץ 2013 (IST)
החלפת התמונה
שנוזל, אתה בטוח במעשיך? נראה לי שאתה טועה ובגדול... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ה' באב ה'תשע"ג • 21:42, 12 ביולי 2013 (UTC)
- ובכן, שנוזל, התמונה הראשונה והעליונה היא הרבה יותר יפה לאין ערוך, פשוט מיוחדת. גם הצבעים וגם הקומפוזיציה. התמונה שהוספת לא מתקרבת לאיכות הצילום המתאפשרת במצלמה דיגטלית ביתית. אני יכול להראות לך תמונה שצילמתי לא מזמן במלצמה האישית שלי שנראית לאין ערוך יותר טוב. לענ"ד פשוט צריך להסיר את התמונה שהוספת. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ז' באב ה'תשע"ג • 22:45, 14 ביולי 2013 (UTC)
- בכבוד. • שנוזעל - שיחה • ז' באב ה'תשע"ג 23:45, 14 ביולי 2013 (UTC)
- הקדימו אותי. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באב ה'תשע"ג • 16:29, 15 ביולי 2013 (UTC)
- בכבוד. • שנוזעל - שיחה • ז' באב ה'תשע"ג 23:45, 14 ביולי 2013 (UTC)
לבדוק מה הקובץ ולשלב בתוספת הסבר מתאים
--שיע • שיחה כ"ט באדר א' ה'תשע"ד 21:07, 1 במרץ 2014 (UTC)
ניהול 770
א. באמת מעניין מהו המקור לכך שכשחברי אגו"ח התערבו במינוי הגבאים התנגד לכך הרבי... אני שמעתי הפוך לגמרי: הרבי מחה בחריפות כשניסו לבחור גבאים בלי לשאול את חברי אגו"ח. ב. למה לא מעודכן פה (ובעצם בשום מקום) ההתפתחות במשפט של תמוז ע"ה? כל 770 הי' מניינים לתהילים... מישהו מוכן להסביר מה קרה? יישר כח מראש.
- האתר מורכב ממתנדבים, אנשים כמוני וכמוך. אתה מוזמן לעדכן... --שיע • שיחה י"ט באב ה'תשע"ה 19:06, 4 באוגוסט 2015 (UTC)
תבנית תמונות מרובות/מצגת
ריבוי התמונות בערך הזה מקשה על הקריאה הרציפה. ניסיתי ללא הצלחה להשתמש בתבנית:מצגת, ו/או בתבנית:תמונות מרובות, או תבנית:תמונות מרובות/הסבר. אשמח אם מישהו ירים את הכפפה וייטפל בזה. כפשוט שיש עוד ערכים שצריכים, אבל לא כרגע. מ. פינחסי - שיחה 22:45, 27 באוקטובר 2016 (UTC)
בית רבינו שבבבל
כל מי שלמד את הקונטרס הנפלא הזה, וכל מה שיש לו לכתוב על זה זה "ביום כ' בחשוון שנת תשנ"ב חילק הרבי קונטרס חדש בשם "בית רבינו שבבבל" ובו ביאור על 770 שהוא, בין היתר, מקומו של נשיא הדור", הוא שטחי ברמות מטורפות, וזכאי לדעתי לתואר "משיחיסט".
למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיב • קאנפרענץ רום 22:10, 23 באפריל 2018 (IST)
מקום מנוחתו כבוד של הרבי
כוונתי בעריכה האחרונה היא, שאין אף מקור לכך שהרבי "מוכרח" להיות ב-770 ולא במקום אחר (בקיץ תשנ"ד הרבי הי' בבית ישראל כידוע). ובמילא אין בעי' שיכתב בערך האוהל שהרבי נמצא שם (חי בגופו הגשמי – לטענתכם). וד"ל וק"ל (זו העריכה האחרונה שלי שתחשב כהשחתה, ובמילא – אין טעם לחסום אותי). ממ"ד - שיחה, 13:43, י"ב בחשוון, ה'תש"ף 13:43, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
- הרבי כותב זאת פעמים בקונטקסט בית רבינו שבבבל.
- פעם אחת "עשר גלויות גלתה ליובאוויטש.." עד שקבע את מושבו ב-770 "עד ביאת גואל צדק". בפעם השניה כתוב "עד עולם"
- לגבי הטענה שהרבי היה בבית ישראל ניתן להסביר את זה כמו שהרבי מסביר בשיחה שלימה בדבר מלכות ויקהל על כך שרבותינו נשיאינו לא היו בארץ הקודש, וגם מה שאדמו"ר הריי"צ נסע זה רק מפני שנמנע ממנו לבקר ברברי אבות... אבל באמת לא היה בארץ. (זה נמצא גם בתקציר מוגה אבל כל שיחה ג' או ד' הרבי מדבר על זה).
- ועפ"ז ניתן לומר שהרבי בתשנ"ד גם לא היה בבית ישראל, דהיינו השפעתו של הרבי היא ניצחית ב770 והענין החיצוני שהיה באוהל הוא רק ענין חיצוני, -באותה מידה שהרבי הריי"צ לא היה בארץ הקודש כמבואר שם בהרחבה. ותן לחכם ויחכם עוד ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 18:35, 10 בנובמבר 2019 (UTC)
- (עכ"פ – עדיין אפ"ל לשיטתך – שבחיצוניות כ"ק אדמו"ר נמצא לע"ע (בגופו הגשמי) באהל הק' – וכבזמן שהי' באהל הק' עד כ"ז אד"ר תשנ"ב, וכפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד, וכפי שכ"ק אדמו"ר מוהריי"צ הי' באה"ק... וק"ל וד"ל). ממ"ד - שיחה, 12:39, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 12:39, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- "ועפ"ז יש לבאר העילוי ד"בית רבינו שבבבל" – שלהיותו מקומו הקבוע (בית) של נשיא הדור..." (קונטרס בית רבינו שבבבל) יעקב בן שמואל - שיחה, 19:51, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 19:51, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- כתשובה למה שכתבת שלא מוכרח שהרבי לא נמצא ב770, הבאתי את שני המקורות בהתחלה שהרבי נמצא ב770 'עד עולם'. ובמילא גם בקשר למה שכתבת ש'גם לפי דעתכם' אפשר לכתוב שהרבי חי באוהל זה לא נכון, אם רק תסתכל שוב על השיחות לעיל תבין שהרבי חי בגוף גשמי ב770 כמו שהיה עד ג' תמוז תשנ"ד, ואין הכוונה שכך הוא ע"פ האמת ובחיצוניות הוא להיפך, כ"א שכך הוא ע"פ האמת גם בחיצוניות אלא שרק נראה לעינים הגשמיות שלנו אחרת - ע"ד 'נדמה להם שמת' שאין הכוונה שהוא מת בחיצוניות אלא שרק נראה לנו שכך אך באמת הוא חי כמקודם. מקוה שהייתי מובן ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 20:42, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- אנסה להבהיר את כוונתי: האם – לדעתכם – ניתן לומר שהרבי נמצא באוהל כפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד? וכפי שנכתב בערך בית ישראל (מרכז רפואי) שהרבי הי' שם. באם לא – נא לנמק! ממ"ד - שיחה, 21:26, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 21:26, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- אני ינסה לענות בקצרה אם אראה שזה לא מובן אאריך אי"ה.
- כשאני הולך למכולת, אני לא עובר דירה למכולת. כשאני הולך לבית רפואה אני לא עובר דירה לבית רפואה, שניהם זה מקומות זמניים ובמילא אינם סותרים לשיחה של 'הגלות האחרונה (מתוך העשר)-עד ביאת גואל צדק' כי הוא גר בביתו האמיתי אך כשמישהו עובר לבית החיים - ל"ע - הוא לא קופץ לשם לביקור, אלא ממש כפי שאתה בעצמך כתבת "מנוחתו כבוד", שם זה המקום שלו, הבית שלו ובמילא לומר כך זה לומר 'מה שהרבי אומר זה טעות-יש אחד עשרה גלויות ולא עשר!'. לכן כשהרבי כותב ש770 הוא ביתו הקבוע של נשיא הדור, לא יכול להיות ש'מנוחתו' במקום אחר חוץ מ770. ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 01:11, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
- [הערת אגב: איש לא חשב לומר שביתו ומקומו הקבוע של הרבי הוא באוהל – ח"ו וח"ו – אלא כפתגמו של הרמ"ז גרינגלאס: "אדם כי ימות" – בגימטריא ג' תמוז – "באהל" – דירת עראי].
גם לשיטתך (שלמי שנפטר – קברו הוא מקומו הקבוע (ומה עם תחיית המתים?!)) – אזי מי שלא הייתה בו הסתלקות (בנידון דידן (לשיטת חב"דפדי'): כ"ק אדמו"ר) ודאי וודאי שניתן לומר שנמצא במקום אחר – באופן עראי (בנידון דידן: האוהל). ממ"ד - שיחה, 12:35, י"ד בחשוון, ה'תש"ף 12:35, 12 בנובמבר 2019 (UTC)- אם אתה מחפש גימטריאות אז אתה יכול לעיין בסוף כרכי הדבר מלכות פיענוחים יש שם הרבה פרפראות לחכמה, כמו "ג' תמוז" = "עוד משיח חי" וכד'.
- בנוגע לעצם הענין, עניתי ע"כ קודם בקצרה, אחד מהעשר גלויות היה לחודשיים בריגה, והיו עוד כמה גלויות בין שנתיים לארבע, ובכל זאת כפי שהסברתי קראו לזה גלות, אמנם חלקם היו ענין זמני אבל הרבי קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל היה שם ולכן זה נקרא גלות, בשונה (כפי שדובר) מבית ישראל שהרבי לא קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל לא היה שם, ולא בשונה מג' תמוז שאמנם זה ענין זמני אך בית (בדיוק כמו חלק מהעשר גלויות שהיו זמניים). אך בשונה מהעשר גלויות, הרבי שליט"א כתב שהגלות העשירית - 770, היא עד ביאת גואל צדק ובמילא אין שום מקום לעוד גלות (לטענתך ה'אוהל'). ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 20:04, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
- [הערת אגב: דברי הרמ"ז הובאו כפתגם – להבהיר את הענין (כידוע – שענין יוצר גימטריא, ולא – שגימטריא יוצרת ענין), ולא – כראי'].
בדבריך ישנה הנחת יסוד: האוהל – הוא בית וגלות נוספת; בית ישראל – לא הי' בית, ובמילא לא גלות נוספת; השאלה היא: זאת מניין לך? [לדידי – האוהל אינו בית, ובמילא – לא יוקשה מקונטרס בית רבינו]. ממ"ד - שיחה, 21:43, י"ד בחשוון, ה'תש"ף 21:43, 12 בנובמבר 2019 (UTC)
- [הערת אגב: דברי הרמ"ז הובאו כפתגם – להבהיר את הענין (כידוע – שענין יוצר גימטריא, ולא – שגימטריא יוצרת ענין), ולא – כראי'].
- [הערת אגב: איש לא חשב לומר שביתו ומקומו הקבוע של הרבי הוא באוהל – ח"ו וח"ו – אלא כפתגמו של הרמ"ז גרינגלאס: "אדם כי ימות" – בגימטריא ג' תמוז – "באהל" – דירת עראי].
- אנסה להבהיר את כוונתי: האם – לדעתכם – ניתן לומר שהרבי נמצא באוהל כפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד? וכפי שנכתב בערך בית ישראל (מרכז רפואי) שהרבי הי' שם. באם לא – נא לנמק! ממ"ד - שיחה, 21:26, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 21:26, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- כתשובה למה שכתבת שלא מוכרח שהרבי לא נמצא ב770, הבאתי את שני המקורות בהתחלה שהרבי נמצא ב770 'עד עולם'. ובמילא גם בקשר למה שכתבת ש'גם לפי דעתכם' אפשר לכתוב שהרבי חי באוהל זה לא נכון, אם רק תסתכל שוב על השיחות לעיל תבין שהרבי חי בגוף גשמי ב770 כמו שהיה עד ג' תמוז תשנ"ד, ואין הכוונה שכך הוא ע"פ האמת ובחיצוניות הוא להיפך, כ"א שכך הוא ע"פ האמת גם בחיצוניות אלא שרק נראה לעינים הגשמיות שלנו אחרת - ע"ד 'נדמה להם שמת' שאין הכוונה שהוא מת בחיצוניות אלא שרק נראה לנו שכך אך באמת הוא חי כמקודם. מקוה שהייתי מובן ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 20:42, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- "ועפ"ז יש לבאר העילוי ד"בית רבינו שבבבל" – שלהיותו מקומו הקבוע (בית) של נשיא הדור..." (קונטרס בית רבינו שבבבל) יעקב בן שמואל - שיחה, 19:51, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 19:51, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
- (עכ"פ – עדיין אפ"ל לשיטתך – שבחיצוניות כ"ק אדמו"ר נמצא לע"ע (בגופו הגשמי) באהל הק' – וכבזמן שהי' באהל הק' עד כ"ז אד"ר תשנ"ב, וכפי שהי' בבית ישראל אחר כ"ז אדר תשנ"ד, וכפי שכ"ק אדמו"ר מוהריי"צ הי' באה"ק... וק"ל וד"ל). ממ"ד - שיחה, 12:39, י"ג בחשוון, ה'תש"ף 12:39, 11 בנובמבר 2019 (UTC)
גם על זה עניתי בקצרה. כשאתה הולך לחנות, אתה לא עובר דירה לחנות אלא הולך לשם לביקור וחוזר, כך גם כשהולכים לרופא - הולכים לביקור וחוזרים, בשונה מכך כשאדם הולך לעולמו הוא לא הולך לביקור (הן מצד זה שכדבריך 'מנוחתו כבוד' הן מצד שהוא קונה את המקום, וכו') ולכן הוא עובר לגור שם (אא"כ הוא הולך לשם בכדי להתפלל..), אמנם באופן זמני - עד תחיית המתים אבל באופן של דירה - גלות. אתה אולי יכול לחלוק אבל אני לא מכיר אחד שחושב שקבר זה לא בית זמני אם לא קבוע.. וע"כ אני לא מבין למה אתה מסבך את עצמך. הייתי ממליץ לעיין לפני כן טוב במה שכתבתי בהתחלה בקצרה ואולי יהיה שם תשובות גם להמשך ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 00:52, 13 בנובמבר 2019 (UTC)
סיכום ומסקנה
דומני שמיצינו את הדיון, ואסכם:
צד א' (ממ"ד): גם לשיטת חב"דפדי' – שהרבי חי וקיים בגוף גשמי – ניתן לכתוב שגופו של הרבי נמצא באוהל – בתור מקום עראי ולא בית קבוע (השיטה שהייתה הסתלקות אינה נוגעת לענייננו, היות וחב"דפדי' לא אוחזת בשיטה זו);
צד ב' (חלוקת קונטרסים): אחר שאדם (כלשונו) "הלך לעולמו" – קברו הוא מקומו ודירתו של האדם; לא ניתן יחס האם גם לשיטה שהרבי חי בגוף מוכרח שהרבי לא נמצא באוהל, ובמילא – מן הסתם מסכים עם השיטה הקודמת.
מסקנה: יש לפנות בשם המשתתפים בדיון (ממ"ד ומחלק הקונטרסים) למנהלי חב"דפדי' ולבקשם להכניס לערך האוהל שגופו הגשמי של הרבי נמצא שם.
בברכה, ממ"ד - שיחה, 13:25, ט"ו בחשוון, ה'תש"ף 13:25, 13 בנובמבר 2019 (UTC)
- גם לי נראה לי שכבר נגמר הדיון, ואסכם:
חלוקת קונטרסים: קבר הינו הבית זמני (עד תחיית המתים) בדיוק כמו חלק מהגלויות שהיו בית זמני ובגלל שהרבי אומר שמקום 770 הוא מקום הגלות האחרונה עד הגאולה אין לומר שאח"כ יש עוד גלות בשם 'אוהל'.
ממ"ד: אין לכם מה להסביר לי אני במילא לא יבין, כך חונכתי שקבר זה כמו ללכת לחנות ולא כמו אפילו בית זמני. אמנם אין לו תשובה אבל כך חונך ולכן מסתבר שמסכים עם דעת חלוקת קונטרסים.
למסקנה: דעת חב"דפדיה הובנה אצל ממ"ד ובמילא כדאי לכתוב בערך האוהל שגופו של הרבי לא נמצא שם ובמילא אין מה ללכת לשם בג' תמוז וכד' ● חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 20:06, 13 בנובמבר 2019 (UTC)- (ולמסקנה זו: העריכה שבתחילת הדיון, שמקום מנוחתו כבוד של הרבי היא ב-770, נכונה ויש להחזירה לערך). בריך רחמנא דסייען. ממ"ד - שיחה, 12:41, ט"ז בחשוון, ה'תש"ף 12:41, 14 בנובמבר 2019 (UTC)
- א. המילים מנוחתו כבוד הולכים על אדם שנפטר ולכן לא נכון להכניס אותם על הרבי (לשיטתך: 'לדעת חב"דפדיה').
ב. נראה שאתה מסכים שיש מקור בדברי הרבי שגופו של הרבי נמצא ב770 ולכן אתה רוצה שיכתב ששם היא מנוחתו.
ג. מה אתה אומר על מה שכתבתי בסוף, האם גם על זה אתה מסכים?
(אגב: אתה בארץ עכשיו?)
- א. המילים מנוחתו כבוד הולכים על אדם שנפטר ולכן לא נכון להכניס אותם על הרבי (לשיטתך: 'לדעת חב"דפדיה').
- (ולמסקנה זו: העריכה שבתחילת הדיון, שמקום מנוחתו כבוד של הרבי היא ב-770, נכונה ויש להחזירה לערך). בריך רחמנא דסייען. ממ"ד - שיחה, 12:41, ט"ז בחשוון, ה'תש"ף 12:41, 14 בנובמבר 2019 (UTC)