שיחה:פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח
באלול ה'תשנ"ח התארגנו מספר רבנים בארה"ק וכתבו פסק דין שתוכנו שהרבי הוא מלך המשיח, וכבר הגיע זמן הגאולה, מאז ועד היום הצטרפו לפס"ד זה למעלה משלוש מאות רבנים מהארץ ומחו"ל, אף מחוגים שאינם נמנים על חסידי חב"ד. יש לציין כי פסקי דינים שהרבי מלך המשיח נכתבו בגירסאות שונות כבר משנת התשנ"א, לחלק מהם התייחס הרבי בעצמו בשיחת ש"פ משפטים ה'תשנ"ב, ואמר שפסקי דין אלו מזרזים את הגאולה. בנוסף לכך הרבי עצמו ביקש פעמים רבות מרבנים שיפסקו שכבר הגיע זמן הגאולה. לאלחנן נא להוסיף את זה לתוך הערך.
- הכנסתי את התוכן. הסרתי גם את ההגנה מהערך, כך שכל אחד יכול לערוך אותו. הצלחה! --chabadnik - שיחה 13:06, 2 יולי 2007 (EDT)
תמונה חדשה
מצו"ב קישור לידיעה עם עותק מההדפסה היותר מתקדמת של ה'פסק דין'.
אפשר להחליף את התמונה ב. לתת אופציה להוריד את הפסק דין (בקישורים)
- כרגע אין לי פוטושופ, בהזדמנות אעלה גירסה מחודשת של הפסק דין. את הפסק ניתן להוריד בקישור המובא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 13:54, 6 ביוני 2010 (UTC)
הערת שוליים
ניסתי להוסיף הערת שוליים אף נתקלתי בחסימה
זו ההערה
הערת שוליים|לדוגמא: בעת ביקור הרבנים הראשיים י"ג אייר תשמ"ט, מאמר ד"ה אנכי הוי'-ערב שבועות תשמ"ט ועוד. דרך אגב, עושים קטגוריה שלימה על רבנים שחתמו על הפסק, הרבי עושה שטורעם כ"כ גדול והערך נראה כה עלוב. אם יש סיבה ממשית לחסימה כדאי לעשות אותה רק אחרי שהערך נראה נורמלי.--לל 16:05, 6 ביוני 2010 (UTC)
- הוספתי את ההערת שוליים, ואין כל חסימה, וצ"ע. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ד בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:12, 6 ביוני 2010 (UTC)
- כי 'חסיד' הוסיף תבנית, ופלא גדול שאשר עיניים לו לא הבחין בזה. מענדל'ה, 444 - תא דואר
- יש לי גם עיניים וגם אוזנים[1] ועדיין איני מבין מה הבעיה ואיזה תבנית הוסיף "חסיד". --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ד בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:15, 6 ביוני 2010 (UTC)
- אנסה להסביר את כוונת מענדל'ה. לל הכניס הערת שוליים, וכיוון דלא הי' שם תבנית 'הערות שוליים' בתחתית העמ', הופיעה לו הכיתובית האדומה. הוא אץ-רץ להתלונן בדף השיחה, ואדהכי והכי - לפני שהספיק לשמור את תלונתו - הכנסתי אני תבנית. וכששלום הגיע - הוא לא ראה כלל בעי'...---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- יש לי גם עיניים וגם אוזנים[1] ועדיין איני מבין מה הבעיה ואיזה תבנית הוסיף "חסיד". --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ד בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:15, 6 ביוני 2010 (UTC)
- כי 'חסיד' הוסיף תבנית, ופלא גדול שאשר עיניים לו לא הבחין בזה. מענדל'ה, 444 - תא דואר
- תודה. עכשיו אני מוודא שאכן יש לי עיניים[2] --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ד בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:23, 6 ביוני 2010 (UTC)
הערות שוליים
מה הקשר?
מה הקשר בין דברי הרבי ב'דבר מלכות' לפסק הקיקיוני בו עוסק הערך? מענדל'ה, 444 - תא דואר
- הוראה בישראל שכבר הגיע זמן הגאולה, יעמוד מלך מבית דוד.. בחזקת משיח ועד למעמד ומצב דהרי זה משיח בוודאי.
להעיר, שהרבי הוסיף את המילים ועד למעמד ומצב דהרי זה משיח בוודאי למרות שלא היה כתוב בפסק דין שהרבנים הגישו לרבי.
לחביבותא, לענ"ד זה המקום היחיד בו מתבטא הרבי על פעולה מסוימת שראו את פירותיה כיום.
- ומה הקשר לפסק הדין הקיקיוני של אקסלרוד-ליפש? מענדל'ה, 444 - תא דואר
- השמות זה לא העניין. יש כאן יישום מעשי של דרישת הרבי שרבנים יפסקו ובזה הם פועלים בעולם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:51, 6 ביוני 2010 (UTC)
עוד פסקי דין
אני חושב שהיה פסק נוסף לפני הפסק של נ"א. אם יש למישהו פרטים נוספים אשמח לראות בערך.
אני חושב שיש המון אפיזודות מעניינות עם רבנים שונים שחתמו על הפסק הנוכחי, זה מתאים לכתיבה בערך או שזה שייך לחסדישע פארבריינגען?
נא להכניס לקישרים את החוברת 'העובדות שמאחורי הפסק' המתארת את אירועי כ"ח ניסן נ"א, הפסק הדין המובא בערך מנ"א והאירועים שסבבו לו.
זה הכתובת: http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/45333_he_1.pdf
--לל 18:07, 6 ביוני 2010 (UTC)
אתר לפסק דין
האינטרנט אצלי חסום, אבל אפשר לבדוק את האתר הבא ואולי הוא יכול להיכנס כקישור בערך www.psakdin.net --לל (שיחה) 01:26, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
התלבטות
האם להשאיר את הערך הוא להפנות להרבי כמשיח?--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 21:34, 5 ביולי 2013 (UTC)
טעויות כתיב רבות
אמנם צויין בראש הדף כי הערך זקוק לעריכה, אך אין זה מצדיק את רשימת הרבנים שחתמו - המלאה בטעויות כתיב, רבנים שחסרים שמותיהם הפרטיים, ועוד. התחלתי לתקן עד שראיתי כמה זה קשה והתייאשתי. (חשיבותה של הרשימה כחלון ראווה לעוצמתו של הפסק דין, מאבדת את האפקט לאור השגיאות...) כמו כן קשה לי להבין את המחסור הנורא בקישורים, כאילו רק על 5% מהמוזכרים ברשימה יש ערך בחב"דפדיה. יחי המלך המשיח -- נכתב ע"י אלמוני ששכח לחתום את שמו.
- אני חושב שההתחלה צריכה להיות באמצעות חלוקה של כל שם לשורה בפ"ע עם טורים..• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 00:24, 24 בינואר 2016 (UTC)
- ייש"כ לכל העורכים על השיפוץ החשוב! לאחר הגהה מפורטת הגעתי למסקנה שיותר מכובד למחוק את כל הרבנים שאין עליהם ערך בחב"דפדיה (בכל מקרה כתוב "רשימה חלקית"). אין שום ערך אנציקלופדי לעובדה שרבה של צפון מזרח אנטרקטיקה חתם על הפסק... זו רק דעתי, מה דעתכם? קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 04:06, 26 בינואר 2016 (UTC)
- לדעתי צריך לשמור בדף נפרד את כל מי שאתם, כמו ברשימת הקבוצות. ולעבור שם שם ולבדוק אם יש ערך, או אם הוא מצדיק ערך על שמו. ויש כאלו שאפשר לשים אותם גם אם אין עליהם ערך.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 04:12, 26 בינואר 2016 (UTC)
- עברתי שם שם אם יש ערך (אולי פספסתי ממש טיפה). את מי אפשר לשים אם אין ערך? אולי כמה בודדים. "מצדיק ערך על שמו" - זה נותן כר נרחב לפרשנויות... ובכל מקרה שאלה טובה מי יכתוב את הערך הזה. לשמור בדף נפרד זה רעיון מצויין. קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 04:18, 26 בינואר 2016 (UTC)
- לדעתי צריך לשמור בדף נפרד את כל מי שאתם, כמו ברשימת הקבוצות. ולעבור שם שם ולבדוק אם יש ערך, או אם הוא מצדיק ערך על שמו. ויש כאלו שאפשר לשים אותם גם אם אין עליהם ערך.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 04:12, 26 בינואר 2016 (UTC)
- ייש"כ לכל העורכים על השיפוץ החשוב! לאחר הגהה מפורטת הגעתי למסקנה שיותר מכובד למחוק את כל הרבנים שאין עליהם ערך בחב"דפדיה (בכל מקרה כתוב "רשימה חלקית"). אין שום ערך אנציקלופדי לעובדה שרבה של צפון מזרח אנטרקטיקה חתם על הפסק... זו רק דעתי, מה דעתכם? קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 04:06, 26 בינואר 2016 (UTC)
פסקי דין שונים
- - הועבר משיחת משתמש:שיע.ק
ראית שקישרת את "פסק הדין" לערך פסק דין שהרבי מלך המשיח. אם אכן מדובר באותו פסק, לא ברור הכתוב בגוף הערך שהרבנים התדיינו על הנוסח. זהו הרי נוסח שכבר קבוע וידוע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בשבט ה'תשע"ז 13:35, 29 בינואר 2017 (UTC)
- ביררתי ומדובר בספק דין מחודש. בהתאם לכך, אשחזר עריכתך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בשבט ה'תשע"ז 16:45, 29 בינואר 2017 (UTC)
- חיים שלום. הערך פסק דין שהרבי מלך המשיח, אמור לעסוק בכל פסקי הדין שהרבי הוא מלך המשיח. לא נפתח ערך נפרד על כל פסק דין... --שיע • שיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 16:47, 29 בינואר 2017 (UTC)
- בסדר. חידדתי את הפתיח ושיחזרתי את השיחזור בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בשבט ה'תשע"ז 16:54, 29 בינואר 2017 (UTC)
- יש"כ. --שיע • שיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 16:56, 29 בינואר 2017 (UTC)
- בערך המכון החזרתי את הקישור. בערך הפס"ד, דורש מחשבה. משאיר זאת לך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בשבט ה'תשע"ז 16:56, 29 בינואר 2017 (UTC)
- יש"כ. --שיע • שיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 16:56, 29 בינואר 2017 (UTC)
- בסדר. חידדתי את הפתיח ושיחזרתי את השיחזור בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בשבט ה'תשע"ז 16:54, 29 בינואר 2017 (UTC)
- חיים שלום. הערך פסק דין שהרבי מלך המשיח, אמור לעסוק בכל פסקי הדין שהרבי הוא מלך המשיח. לא נפתח ערך נפרד על כל פסק דין... --שיע • שיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 16:47, 29 בינואר 2017 (UTC)
- - סוף העברה
שם הערך
מה עדיף לדעתכם פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח כמו השם כרגע, או פסק הדין שהרבי מלך המשיח כמו שהפתיח בערך כרגע, לתגובתכם אודה. --שיע • שיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 20:08, 29 בינואר 2017 (UTC)
- ואולי בכלל כפי שהציע ידיד עלום, ימצא מישהו שם אנציקלופדי וקליט יותר. --שיע • שיחה ב' בשבט ה'תשע"ז 21:18, 29 בינואר 2017 (UTC)
אפשרות הב'--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: ב' בשבט ה'תשע"ז
- מהו מהות הפסק? (א) שהרבי הוא משיח או (ב) שמשיח צריך לבוא? אם הראשון מדוע בפסק הראשון זה לא הודגש? ובפסק הרביעי ודאי שהכוונה כאופן הא' ולכאורה הכותרת אמורה להתייחס לזה (הערך עצמו מתכחש לזה לא ברור אם מתוך חוסר שימת לב או באופן מכוון), שיחות הרבי (לבד משפטים נ"ב) בעניין הפסק היו בנוגע לעניין הא' או הב'?--הנחה - שיחה 22:06, 29 בינואר 2017 (UTC)