תשנ"ד
אירועים
- י"ד בחשוון - תפילת מנחה ביום שישי זה, היתה הפעם האחרונה שראינו את הרבי מתפלל עם הציבור ומעודד את שירת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".
- בחודש חשוון הפך הרבי את קופת רבינו למוסד הצדקה המרכזי של חסידות חב"ד, האחראית על קרן השנה, מעות חיטים ומעמד.
- בר"ח כסלו תשנ"ד עברו השלוחים מול הרבי בפעם האחרונה קודם ההעלם בג' תמוז תשנ"ד. הרבי הביט בכל אחד ואחד מהשלוחים בזה ניכרה האהבה של הרבי לשלוחיו ברחבי תבל. עבר גם המשפיע מנחם מענדל פוטרפס ליד הרבי והרבי עשה מאמץ מיוחד והתרומם לכבודו.
- ביום ג' בתמוז - הרבי ע"פ גדרי ההלכה הסתלק מהעולם. אך כל חסידי חב"ד מאמינים ויודעים בבירור, שהרבי ממשיך להנהיג את צאן מרעיתו ללא שום שינוי, וממשיך לתת הכוחות למלאות התפקיד המיוחד שהטיל על כל אחד ואחד בפרט - לפקוח את העיניים ולגלות את הגאולה בעולם ולפעול בזה ג" כ על כל אנשי הדור לקבל פני משיח צדקנו.
ובפרטיות: ממשיך לתת כל הכוחות הדרושים לעבודת ה' ברגעים האחרונים של הגלות כולל עבודת השליחות בהפצת כל התורה ומצוות באופן שחדור בבשורה ש "הנה הנה משיח בא" ו"הנה זה עומד אחר כתלינו", כולל מה שזכינו שהקב"ה מינה יועץ ושופט לדורינו, והוא הראוי להיות משיח (כפי שבכל דור ודור ישנו א' מזרע יהודה הראוי להיות משיח) וכבר מחכה לגאול את עם ישראל בפועל ממש והדבר תלוי אך ורק בכאו"א מישראל שיעשה עוד פעולה מצדו להביא את המשיח. והיינו שכפי הנראה בחוש באופן מופלא ואולי חסר תקדים אצל כל נשיאי ישראל בכל הדורות, חייו של הרבי ממשיכים לפעול בגשמיות העולם לא רק בלי הפסק אלא ללא שום שינוי כלל - כלומר; ממשיכים להתרחב ולגדול לאין קץ - חיים גשמיים ממש, ובמילא המצב שנוצר עם היותו חשוך וכואב עכ" ז הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של מלך המשיח. זאת גם על פי דברי רש"י בסוף ספר דניאל על הפסוק המדבר על מלך המשיח[1], "אשרי המחכה ויגיע" וגו': ".. שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, שמלך המשיח נכסה וחוזר ונגלה.
- סגירת חדרי תורה אור.
ימי חב"ד משנת תנש"א (1991) |
---|
תנש"א | תשנ"ב | תשנ"ג | תשנ"ד | תשנ"ה | תשנ"ו | תשנ"ז | תשנ"ח | תשנ"ט | תש"ס | תשס"א | תשס"ב | תשס"ג | תשס"ד | תשס"ה | תשס"ו | תשס"ז | תשס"ח | תשס"ט | תש"ע | תשע"א | תשע"ב | תשע"ג | תשע"ד | תשע"ה | תשע"ו | תשע"ז | תשע"ח | תשע"ט | תש"פ | תשפ"א | תשפ"ב | תשפ"ג | תשפ"ד |
הערות שוליים
- ↑ פרק י"ב פסוק י"ב.