חב"דפדיה:אולם דיונים
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
קטגוריית גאולה ומשיח
ראו מה שכתבתי בשיחת פורטל:גאולה ומשיח--הנחה - שיחה 19:36, 6 בדצמבר 2014 (UTC)
תבניות בעמוד הראשי - תאריך לועזי
אני לא בטוח במה שאני אומר, אבל ייתכן ועם נלך לפי התאריך הלועזי, נוכל בקלות יותר להפעיל את העדכון האוטומטי בכל התבניות בעמוד הראשי. השאלה, מתאים? • שנוזעל - שיחה • ב' באלול ה'תשע"ג 05:25, 8 באוגוסט 2013 (UTC)
- לענ"ד לא. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באלול ה'תשע"ג • 12:28, 8 באוגוסט 2013 (UTC)
כפר חב"ד ב' - קטגוריות
כיצד לציין בקטגוריות אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב', ההצעה וטעמה:
- [כפר חב"ד ב': אישים] - כך מצוינים כל האישים בקהילות חב"ד השונות.
- [אישים בכפר חב"ד ב'] - כפר חב"ד ב' שונה. בעוד שבכל קהילה יש את הקטגוריה הראשית (לדוגמא: [נחלת הר חב"ד]) ובה יש את המשניות (נחלת הר חב"ד: מוסדות], [נחלת הר חב"ד: אישים]) הרי שבכפר חב"ד ב' אין קטגוריה ראשית, כי אין עוד מה להכניס בה. לכן נראה לציין את האישים המתגוררים שם גם ב[כפר חב"ד: אישים] (כמו בית רבקה המצויין תחת [כפר חב"ד: מוסדות]), ובנוסף [אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב'] או [אישים בכפר חב"ד ב'].
מהי דעתכם? • שנוזעל - שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד 10:28, 24 במרץ 2014 (UTC)
למה אנשים לא תורמים לחב"דפדיה
שלוש סיבות עיקריות שמונעות מאנשים לתרום לחב"דפדיה, כפי ששמעתי אותם בעצמי:
- לא יודעים איך עובדת המערכת, לא יודעים עד כמה היא קלה ופשוטה.
- מפחדים שישחזרו אותם, חלקם מתוך ניסיון העבר. וסיבה זו מהווה קול קורא אלינו, 'אל תשחזרו אנונימיים'! הם לא פושעים, אלא אם כן זו השחתה. גם אם הוסיפו או שינו מידע בלי מקור, אלא אם כן אתם בטוחים שאתם יודעים טוב יותר. גם אם הם שינו קצת את הלשון והסגנון אולי זה שיקול להשאיר או לבצע שינויים קלים בלבד.
- הם מקלידים לאט... ואין להם כוח. אפשר להבין. אולי נפתח קורס?...
• שנוזעל - שיחה • כ"ו באייר ה'תשע"ד 10:27, 26 במאי 2014 (UTC)
- ואולי, כי אנשים רציניים באמת אינם מסוגלים להיות ילדותיים, ואינם רוצים בשום אופן להשתתף איפה שעושים לשון הרע והלבנת פנים
הנה דוגמה, איך מוצצים את דמו של הרב אקסלרוד ומעמידים גם במצב לא נעים את כל בני ביתו: http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%95_%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%9C%D7%A8%D7%95%D7%93
--193.108.195.249 06:25, 29 ביוני 2014 (UTC)ועיקר השאלה היא, איך זה מתחבר עם מטרת החב"דפדיה: "חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד בשפה פשוטה וברורה."
החלפת קטעי הידעת באמצעות תבנית:בחירת מידע
בעבודה חד פעמית ניתן יהיה לעשות שקטעי הידעת יתרעננו מעצמם בכל פעם. השיטה היא באמצעות תבנית:בחירת מידע שבוחרת תוכן באקראי מתוך גלריה.
בעיה קטנה, זה יהרוס את ארכיון קטעי הידעת שהכרנו עד כה, ומעתה הוא יוצג בצורה שונה.
אני חושב שזה כדאי, אך זו פעולה כירוגית רצינית וצריך את הסכמת הקהילה.
כמובן שכל זה עד שיבוא אדם שיסביר לי, או יסדר בעצמו, את תבניות התאריכים שיעבדו כראוי (כמו תבנית:תאריך עברי נוכחי). • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 00:12, 29 במאי 2014 (UTC)
- בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 03:02, 29 במאי 2014 (UTC)
- לא רואה בזה בעיה. אם כי אני לא מבין מה הבעיה שיהיה טקסט כפול. כלומר להשאיר את הארכיון כמו שהוא, ולשכפל אותו לתבניות אחרות כפי הנדרש. הרי בינתיים הנהלת האתר לא הגבילה אותנו במספר הדפים שמותר לנו לפתוח, ואם כל דבר מקוטלג בצורה נכונה, הרי שזה לא עלול ליצור בלבול כלל. להתראות - שיחה 03:18, 29 במאי 2014 (UTC)
קורות חיים
איזו כותרת מתאימה לדעתכם? נא סמנו הצבעתכם מתחת לכותרת המועדפת עליכם, באמצעות הקוד הבא - #~~~~. (אם יש לכם הצעות נוספות הוסיפו אותן) בברכה --שיע • שיחה י' בתמוז ה'תשע"ד 05:53, 8 ביולי 2014 (UTC)
תולדות חיים
- להתראות - שיחה 17:35, 8 ביולי 2014 (UTC) (אם צריך נימוקים: א. מתאים בערכי אנשים ונשים כאחד. ב. זה מעורר אסוציאציה של ראיון לקבלת משרה...).
- שיע • שיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
- --יוסי ג - שיחה 20:35, 5 באוגוסט 2014 (UTC) (לא הבנתי. כאן למטה כתוב "סוף הצבעה", ופתאום אני רואה בלוח מודעות הזמנה להצביע).
- מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 09:39, 6 באוגוסט 2014 (UTC)
ביוגרפיה
- --chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
- שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:17, 9 ביולי 2014 (UTC) --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:17, 9 ביולי 2014 (UTC)
- אבל אני גם לא אוהב שמציפים את השינויים אחרונים בהסטורית הגרסאות של הערכים, ומכיון שכבר מדובר ב"לאחר מעשה", אני מסתפק אם אכן כל כך חשוב להחליף לביוגרפיה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:20, 9 ביולי 2014 (UTC)
- בבקשה שימו לב, ש'ביוגרפיה' זו מילה לועזית (מיוונית) שפירושה, ביו - חיים, גרפיה - כתיבה. אני לא מבין למה להשתמש במילה לועזית כשיש צמד מילים בלשון הקודש שמתאים. --שיע • שיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
קורות חיים
- --יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד 10:00, 6 באוגוסט 2014 (UTC)
- סוף הצבעה
תוצאות ההצבעה
על פי הרוב הוחלט "תולדות חיים". שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באב ה'תשע"ד, למניינם 00:53, 21 באוגוסט 2014 (UTC)
- בוצע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ד, למניינם 04:05, 24 באוגוסט 2014 (UTC)
קטגוריה: חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א
נראה ששם הקטגוריה זה תחליף 'עדין' למילים 'חסידים מדור השביעי'. כמו שדור השביעי, האחרון לגלות, הוא הדור שלנו, למרות שכבר למעלה מעשרים שנה לא רואים את הרבי, כך 'תקופת אדמו"ר שליט"א' מעולם לא הסתיימה. אולי כדאי לשנות את שם הקטגוריה ל'חסידי דור השביעי' וכדומה.. א"כ, אולי כדאי לשנות גם את כל הקטגוריות של 'מתקופת אדמו"ר..', ל'דור ה...' זו דעתי. מה דעתכם?--מ. פינחסי - שיחה 11:30, 14 באוגוסט 2014 (UTC)
נראה לי גם להוריד את המילה 'מתקופת' ולהכניס 'של' -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- אני בעד 'חסידי הדור השביעי'. אולי נעשה הצבעה? --שיע • שיחה כ"ט באב ה'תשע"ד 23:05, 25 באוגוסט 2014 (UTC)
- אולי חסידים בדור השביעי? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' באב ה'תשע"ד, למניינם 03:41, 26 באוגוסט 2014 (UTC)
הערך האוכלוסיה החב"דית
לדעתי הבעיה העיקרית שלא מאפשרת העלאת הערך למרחב הערכים היא העדר סימוכין למספרים בו. אמנם כמובן שאין 'מחקרים' אבל אפשר לבסס את המספרים באמצעות ספרי טלפוניים מקומיים של הקהילות וכדו'. --שיע • שיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:45, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- כידוע לך, אם יש הגזמה היא דווקא כלפי מטה כי בספרי טלפונים מכניסים גם את אלו שרק מקורבים וכו' ולא רק את החב"דניקים ממש. ומלבד זאת, אפשר להוסיף בתחילת הרשימה הערה שהיות ואין מקור מסודר, נכתבו המספרים בהערכה משוערת עם עיגול המספרים כלפי מטה. זו לא הערה ממצה שתמנע כל טענות ומענות? להתראות - שיחה 16:49, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- לדעתי זה לא עניין של טענות ומענות, לא שייך להכניס את זה כערך לחב"דפדיה, בזמן שאין לנתונים האלו שום גיבוי. חייב להיות איזשהו מקור לדברים. --שיע • שיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:54, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- חשבתי על זה כמה פעמים שזה מצחיק לחלוטין שאם כתב של ערוץ 7 שאין לו מושג אמיתי מה קורה בקהילות חב"ד ברחבי הארץ יעשה כתבה - נוכל לצטט את זה כמקור ולהשתמך על זה, ואם בחור שמעורה ויודע היטב מה המצב יכתוב את זה בחב,דפדיה - זה יחשב לא אמין. וככה בהמון נושאים. להתראות - שיחה 16:59, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- זה מה שקורה בויקיפדיה בנושא חב"ד. לא אצלנו. אנחנו אף פעם לא נכתוב דברים לא נכונים רק בגלל שכתב שלא מבין כלום כתב עלינו כך, ומאידך מרבית הערכים שלנו מבוססים על אנשים שכותבים מידיעתם וללא מקורות (לא שזה מומלץ, אבל זה המצב). אבל ערך כגון זה, חושבני שלא שייך לכתוב בלי מקורות כתובים. --שיע • שיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:09, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- חשבתי על זה כמה פעמים שזה מצחיק לחלוטין שאם כתב של ערוץ 7 שאין לו מושג אמיתי מה קורה בקהילות חב"ד ברחבי הארץ יעשה כתבה - נוכל לצטט את זה כמקור ולהשתמך על זה, ואם בחור שמעורה ויודע היטב מה המצב יכתוב את זה בחב,דפדיה - זה יחשב לא אמין. וככה בהמון נושאים. להתראות - שיחה 16:59, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- לדעתי זה לא עניין של טענות ומענות, לא שייך להכניס את זה כערך לחב"דפדיה, בזמן שאין לנתונים האלו שום גיבוי. חייב להיות איזשהו מקור לדברים. --שיע • שיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:54, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
- כידוע לך, אם יש הגזמה היא דווקא כלפי מטה כי בספרי טלפונים מכניסים גם את אלו שרק מקורבים וכו' ולא רק את החב"דניקים ממש. ומלבד זאת, אפשר להוסיף בתחילת הרשימה הערה שהיות ואין מקור מסודר, נכתבו המספרים בהערכה משוערת עם עיגול המספרים כלפי מטה. זו לא הערה ממצה שתמנע כל טענות ומענות? להתראות - שיחה 16:49, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
עד כאן העתקה מדף שיחתי. מה דעתכם? --שיע • שיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:21, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
מזל טוב! - 5,700 ערכים!
בשם חב"ד והצוות מ ז ל ט ו ב ! להתראות - שיחה 04:04, 29 באוקטובר 2014 (UTC)
קטגוריות
מי מחליט באיזה קטגוריה יהיה הערך?--הנחה - שיחה 21:08, 4 בנובמבר 2014 (UTC)
- כל אחד שכותב, או שרואה את הערך יכול להחליט, אם יש התלבטות או מחלוקת, אז פונים לקהילה ותשועה ברוב יועץ. --שיע • שיחה י"ב בחשוון ה'תשע"ה 10:02, 5 בנובמבר 2014 (UTC)
ערכים כפולים
טעימה מהגאולה בדורנו הגאולה בעולם לא נראה לכם כפול? לכאורה היה אפשר לצרף אף את התנוצצות הגאולה וכן את הערך החסידות כטעימה מהגאולה שהם אותו תוכן ממש. (חוץ מהדיון סביב השמות עצמם)
(גם את הערך דור השביעי ושבעה דורות של הורדת השכינה לכאורה היה צריך לשלב?)--הנחה - שיחה 23:27, 1 בדצמבר 2014 (UTC)
- טעימה מהגאולה בדורנו - הגאולה בעולם, בעד איחוד תחת השם 'התחלת הגאולה'.
- התנוצצות הגאולה - החסידות כטעימה מהגאולה בעד איחוד תחת השם 'החסידות כטעימה מהגאולה'.
- דור השביעי - שבעה דורות של הורדת השכינה בעד איחוד תחת השם 'דור השביעי'. --שיע • שיחה כ"ד בכסלו ה'תשע"ה 11:44, 16 בדצמבר 2014 (UTC)
- אולי עדיף במקום 'התחלת הגאולה' משהו בסגנון 'זמן הגאולה' (שהוא על דרך 'שנה' או 'שעה' שמלך המשיח נגלה בה) ובכלל כמדומני שכל הכתוב בו כבר מובא בבשורת הגאולה ושם יותר ציטוטים.--הנחה - שיחה 22:45, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
- עולה בדעתי שלא שייך לעשות "ערך" 'החסידות כטעימה מהגאולה' הוא אמור להיות בתוך הערך תורת החסידות - התגלותה - זמן התגלותה - סיבת התגלותה (אמנם כל הערך שם רדוד, אבל אם כבר לערוך אז לפחות שיהיה במקומו.) (ואולי אם נושא הערך הוא הגאולה - התנוצצות הגאולה כן שייך לעשות ערך)--הנחה - שיחה 12:39, 23 בדצמבר 2014 (UTC)
עדכוני מערכת
בסיעתא דשמיא, התחדשו מספר דברים בחב"דפדיה. 1. האתר לניידים שב לפעול, 2. התחדשנו עם סרגל התראות שמציג הודעות בדף השיחה ועוד למשתמשים רשומים, 3. הופעלה הרשאת מנטרים, המטרה העקרית של ניטור היא איתור שגיאות כתיב ואחרות, כך שעל כל עריכה יעברו לפחות שניים, האדם שכתב אותה ואחד המנטרים. מי שרואה את עצמו מתאים, ויש לו את הזמן לכך (כשעה שבועית) נא לפנות אלי בדף השיחה או במייל 4. כדי להרשם חייבים לפתור CAPTCHA, מה שימנע בעז"ה את משתמשי הספאם שהטרידו אותנו עד כה.
יש"כ לשמוליק שעסק במלאכה.
לעדכונים נוספים שעל הפרק ראו בחב"דפדיה:פיתוח התשתית. שימו לב נא לא לשנות דף זה. הארות/הערות/בקשות, נא כיתבו בדף השיחה - שיחת חב"דפדיה:פיתוח התשתית או בדף השיחה שלי. --שיע • שיחה כ"ד בכסלו ה'תשע"ה 11:52, 16 בדצמבר 2014 (UTC)
קטגוריות בקלות
כלי מדהים להוספת קטגוריות: ראו עזרה:Gadget-HotCat --שיע • שיחה ל' בכסלו ה'תשע"ה 18:32, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
שינוי יעוד 'לוח מודעות'
חנוכה שמח לכולם. אני מציע לשנות את היעוד של 'לוח מודעות' למקום שבו יכתבו פרוייקטים שדרושים מתנדבים כדי לבצעם (בדומה למה שנשאר שם כעת לאחר שארכבתי והעברתי את כל שאר הדיונים. מה דעתכם? --שיע • שיחה ל' בכסלו ה'תשע"ה 19:11, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
- בעד הרבה יותר שימושי ויעיל.--די העכסטע צייט - שיחה 21:09, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
- בעד --770770 - שלמה חיים לשעבר - שיחת הגאולה 19:44, 23 בדצמבר 2014 (UTC)
סליחות
מישהו יודע למה צריך להיות גם ערך סליחות וגם ערך ימי הסליחות וגם ערך שבת סליחות?--די העכסטע צייט - שיחה 19:56, 23 בדצמבר 2014 (UTC)
- צריך עיון ביותר בפרט שיוצר הדפים הוא אותו אחד..--95.86.113.40 23:06, 23 בדצמבר 2014 (UTC)
סדר בקבצים
מכיוון שיש הרבה קבצים שהועלו לחב"דפדיה ומאד קשה למצוא אותם אולי יש דרך לסדר את כל הקבצים בתיקיות\קטגוריות מסודרות לפי נושאים וכדו' ואז אם מוצאים בערך קובץ שבור יהי' קל לתקן ע"י שימצאו את המקור --מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 10:02, 2 בינואר 2015 (UTC)
- אתה מתכוון ע"ד ויקישיתוף? להתראות - שיחה 10:06, 2 בינואר 2015 (UTC)
- הכוונה ל - "קטגוריה:קבצים" מה דעתך --מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 10:40, 2 בינואר 2015 (UTC)
או שאולי כדאי להיצמד לקטגוריות של הערכים רק בתוספת המילה "קבצי" או שאפשר לעשות בכל קטגוריה של ערכים קטגוריה של הקבצים שלו --מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 10:53, 2 בינואר 2015 (UTC)
ערך גאולה האמיתית והשלימה
ישנו ערך ימות המשיח כמו"כ ישנו ערך ביאת המשיח לדעתי הנם כפילויות. התוכן של שניהם אמור להיות יעודי הגאולה העתידה גדריה מקורה וכו' (מעניין שהדף גאולה האמיתית והשלימה מפנה לימות המשיח במקום שיהיה הפוך).--הנחה - שיחה 16:10, 5 בינואר 2015 (UTC)
למה האתר כל כך רדום???
יש למשהו מושג למה? התייאשו ממנו?
קיצור הליכים בהעלאת תמונות
אולי אפשר לפעול שנוכל להכניס תמונות מאינפו בצורה יותר קלה? (משהו אוטומטי ע"ד בומרקלט). להתראות - שיחה 14:25, 20 בינואר 2015 (UTC)
שיווק חבדפדי"ה
שימו לב, לאחרונה עלה רעיון לשווק את חבדפי"ה בציבור החבד"י ע"י כתבה בבית משיח, נשמח אם יש מישהו שיש לו רעיון איך לעשות זאת, או מישהו שיכול לכתוב את הכתבה או לדאוג לכתבה, יוכל לדאוג לקדם את הענין, בברכת התגלות, --די העכסטע צייט - שיחה 19:51, 22 בינואר 2015 (UTC)
לוח שבועי או יומי?
לאחרונה רציתי כמה פעמים לעדכן את התבנית השבועית של חב"דפדיה, אבל רציתי לעשות את זה יסודי וזה לא עלה בידי. סתם בשביל להבין, מומלץ להציץ בהאחרון שהעליתי עכשיו לתבנית, בו ניתן לראות כמה זמן זה גודל. זה פשוט המון מידע.
חשבתי לתומי, שאולי כדאי להעביר את זה לתבנית יומית, שאותה יותר קל לעדכן (כשאני יודע שתוך רבע שעה אסיים עם זה), מה שיעניק באופן ממילא עדכון לא קבוע לעיתים קרובות יותר (כלומר שגם מי שיראה שזה לא מעודכן, לא יראה תאריכים מחודש חשוון, אלא יום מלא ועשיר בתוכן), או שעדיף לפי שבועות? קיצור, אני עייף ומקווה שהבנתם את השאלה. להתראות - שיחה 22:29, 24 בינואר 2015 (UTC)
- שיע, אם התכוונת שנעדכן את התבנית שהנחת, צריך להסביר לנו איך עושים את זה כדי שזה יתעדכן באופן אוטומטי. 95.86.98.62 05:50, 25 בינואר 2015 (UTC)
- לא היו כוונת נסתרות. אני מנסה להעתיק את התבניות שעובדות בעמוד הראשי של ויקיפדיה. בפשטות כדי שזה יעבוד אצלנו. צריך עכשיו ליצור סדרת תבניות לכל ימי השנה תבנית:ה' בשבט וכן הלאה. זה פרוייקט רציני, אולי כמה ביחד נוכל להשלים איתו בזמן ראלי. המידע נמצא כרגע בערכים ה' בשבט וכן הלאה. שיע • שיחה ה' בשבט ה'תשע"ה 11:54, 25 בינואר 2015 (UTC)
- אבל צריך גם להחליט איך זה יראה.
- א) לא מספיק להעתיק. צריך למלא את הערכים החסרים, ויש לצערי הרבה כאלה במהלך השנה.
- ב) האם אנחנו מעתיקים רק את התאריכים החב"דיים או גם את דברי ימי ההיסטוריה היהודית (לדעתי רק החב"דית)?
- ג) בסדר כרונולוגי (כמו בתבנית השבועית), או מקוטלג לפי אירועים (לידה/פטירה/אירועים - כמו בערכים של התאריכים עצמם)?
- ואחרי הכל, יש גם את השאלה האם בכל מקרה זה כדאי, או שבגלל שיש ימים שבהם אין מה לכתוב, או אין כמעט מה לכתוב - עדיף להשאיר את זה כתבנית שבועית? 84.94.202.226 07:28, 26 בינואר 2015 (UTC)
- בנוסף להנ"ל הייתי מציע לערוך מסגרת ובתוכה ערך יומי מובחר (על דרך התיבה שהייתה התמיד בחב"ד אינפו הישן על איטצ'ה שפרינגר אלא שהוא לא השתנה אף פעם (דא"ג מכאן הערה לאלו שרוצים לערוך כתבה ופרסום וכו' שלפנ"ז על האתר להראות רצינות וכו' והעובדה שהערך שם לא השנה והשתדרג לא נתן הרגשה כזאת ולכן קודם יש להשקיע בזה - בשידורג הערכים)) זה יכול להיות לפי החגים אולי לפי הנושא בהיום יום ועוד. כמובן שבשביל זה צריך ערכים מלאים ולכן בתחילה ישתנה כל כמה ימים ובהמשך יש להגיע לכל יום ואם זה יהיה כך יהיה שייך לעשות זאת גם בחבד אינפו (וכמובן שהנושאים צריכים להיות נושאים לימודיים ולא על אישים אלא א"כ מדובר באישים החשובים ביותר רק כך זה יצור התעניינות באתר) והנעל"ד כתבתי--הנחה - שיחה 13:21, 26 בינואר 2015 (UTC)
- הנחה'לה, לפני שאתה פותח במיזם חדש, בקר בדף חב"דפדיה:ערכים מובחרים, ואולי תימנע מהשקעת כוחות חסרי תועלת. אני לא רוצה לקרר, רק חבל להשקיע במיזמים גדולים במקום בתחזוקה שוטפת.
- בנוסף להנ"ל הייתי מציע לערוך מסגרת ובתוכה ערך יומי מובחר (על דרך התיבה שהייתה התמיד בחב"ד אינפו הישן על איטצ'ה שפרינגר אלא שהוא לא השתנה אף פעם (דא"ג מכאן הערה לאלו שרוצים לערוך כתבה ופרסום וכו' שלפנ"ז על האתר להראות רצינות וכו' והעובדה שהערך שם לא השנה והשתדרג לא נתן הרגשה כזאת ולכן קודם יש להשקיע בזה - בשידורג הערכים)) זה יכול להיות לפי החגים אולי לפי הנושא בהיום יום ועוד. כמובן שבשביל זה צריך ערכים מלאים ולכן בתחילה ישתנה כל כמה ימים ובהמשך יש להגיע לכל יום ואם זה יהיה כך יהיה שייך לעשות זאת גם בחבד אינפו (וכמובן שהנושאים צריכים להיות נושאים לימודיים ולא על אישים אלא א"כ מדובר באישים החשובים ביותר רק כך זה יצור התעניינות באתר) והנעל"ד כתבתי--הנחה - שיחה 13:21, 26 בינואר 2015 (UTC)
- לא היו כוונת נסתרות. אני מנסה להעתיק את התבניות שעובדות בעמוד הראשי של ויקיפדיה. בפשטות כדי שזה יעבוד אצלנו. צריך עכשיו ליצור סדרת תבניות לכל ימי השנה תבנית:ה' בשבט וכן הלאה. זה פרוייקט רציני, אולי כמה ביחד נוכל להשלים איתו בזמן ראלי. המידע נמצא כרגע בערכים ה' בשבט וכן הלאה. שיע • שיחה ה' בשבט ה'תשע"ה 11:54, 25 בינואר 2015 (UTC)
- ולגוף הענין, לדעתי עדיפה תבנית שבועית, שיהיה לזה יותר סיכוי לעבוד, וגם כדי שלא יהיו ימים ריקים (כמו שציין האנונימי לעיל). אולי אפשר לחלק את העבודה שיעשו את זה בתורנות.--יוסי ג - שיחה 13:30, 26 בינואר 2015 (UTC)
אני לא מבין מה התועלת לעשות לפי שבועות. העבודה היא אותה עבודה, וההחלפה היומית מתבצעת אוטומטית. כוונתי שכמות הטקסט והאירועים לא תתמעט אם נרכז אותם בצורה שבועית או יומית. --שיע • שיחה ט' בשבט ה'תשע"ה 10:10, 29 בינואר 2015 (UTC)
הערות שוליים
- ↑ ולא אמרתי שאתה לא עורך, אבל מיזם ערכים מובחרים שאב בזמנו המון זמן וכוחות נצרכים.
ערכים - סידורם ואירגונם
בשלב בינים בעריכה
חב"דפדיה - כאנציקלופדיה חב"דית - תפקידה הראשון הוא הגדרת והסברת ערכים (בתורת החסידות) וזו היא מטרתנו. הצלחת חבדפדיה היא בכך שאומנם תהפוך לכלי איכותי שכזה להמונים! ככל שיגדלו השימוש והמשתמשים כך תגדל ההצלחה (לפחות הכמותית) להשגת המטרה הנ"ל. מכיון שהשגת המטרה תלויה בכמות השימוש והמשתמשים, חשוב לנתח את ציפיות המשתמש שהרי בבחירתו להשתמש בחבדפדיה תלויה השגת המטרה. ניתן להגדיר את ציפיות המשתמש - בקצרה: הצלחה במשימתו, נוחות שימוש ןאף הנאה, ובהרחבה נוסיף את התכונות (משלימות ונגזרות מהראשונות): פשטות, וידידותיות .
ולכן מחד, סדר בניית/הגדרת "ערך בודד" ומאידך, סידור ואירגון סך כל הערכים (כולל הקשרים שבינהם) צריך להוביל לעמידה בציפיות המשתמש. הן (ראשית) שמדובר בכלי איכותי שיכול לספק לו הגדרה והסברה לו של ערכים בנוחות ואף בהנאה. אמשיל את המשתמש הזה לדייג אשר מטיל חכה לים. ככל שיתפוס יותר דגים - תגדל חווית הדייג ולהיפך. ולכן (כמו כל מוצר אחר שמשווק בעולם) הצלחת חבדפדיה תלויה ביכולתנו לספק לו כלי איכותי ל"דייג" ערכים.
ערכים הם השלד עליו בנויה חבדפדיה והם גם הפתחים אותם בוחר המשתמש לפתוח. סידור וארגון נכון של הערכים הוא בעל השפעה ראשונית במעלה על חווית המשתמש ולכן גם על הצלחת חבדפדיה! עקרון סידור ואירגון הערכים נגזרת מצ
להבנתי בחבדפדיה (מאחר ואני חדש) עומדים לרשותנו מס' רמות - להלן: הערך + כותרת משנית + המילים + הכותרת "ראה גם". בנוסף, החיפוש בחבדפדיה הוא "משוכלל", כאשר אכתוב בו חכמה הוא יתן לי גם ערכים המכילים את המילה חכמה (חכמה ובינה וכו'). לכן: א. יש לשקול מהוא שם הערך (עץ המוצר) שמן הראוי להגדירו כ"ערך" עצמאי. ב. באם יש ערכים משניים / נגזרים (לדוגמא:"ימי הסליחות" ביחס לערך "סליחות) ניתן להגדירם בכותרת משנית או תחת הכותרת "ראה גם". ברם, באם הערך המשני/הנגזר ראוי להגדרה נפרדת, יש לשקול להגדירו בנפרד (כאשר בכדי למנוע כפילויות בהסברים - שולחים בקישור פנימי מהערך המשני לערך הראשוני)
דוגמאות: דוגמא 1 - הערך יחוד או"א - {לדעתי) ראוי להגדיר הערך "או"א", כאשר המושג: יחוד או"א יופיע ככותרת משנית בערך או"א. כך הערך "או"א" והערך/המושג המישני "יחוד או"א" מוגדרים בקצרה ובפשטות לעומת זאת הערך "גאולה ומשיח" (ראה בדוגמא 2) אשר - לאור חשיבותו- ראוי להגדרה כערך נפרד (בנוסף לערכים "גאולה" ו"משיח"). דוגמא 2: הערך "גאולה ומשיח" הוא בעל חשיבות בפני עצמו (לדעתי) ולכן מן הראוי לקבעו כערך נפרד - כאשר הערך נבנה על הערכים גאולה ומשיח כשהם מקושרים למקורן ונוסף להם ההסבר הנוסף בלבד הנצרך לערך "גאולה ומשיח". היינו, מומלץ לערוך ולפשט הצעה זו --ד"ק - שיחה 14:29, 29 בינואר 2015 (UTC)
- בלי קשר מעניין מה כוונתך שיש צורך ליצור ערך גאולה ומשיח חוץ מערך גאולה וערך משיח בפני עצמם?--הנחה - שיחה 15:08, 29 בינואר 2015 (UTC)
טקסט לא מעוצב ערכתי את הדוגמאות להבהרתן. קריטריונים לקביעת נושא כערך נפרד או כתת נושא בערך - הם: א. חשיבות ותכיפות השימוש (חסרונו- זה קריטריון סוביקטיבי. לדוגמא חשיבות הערך "חכמה ובינה" לעומת הערך "שמחה ודיצה"). ב. בכי השיג המטרות הנ"ל - פשטות, נוחות וידודתיות למשתמש (נגזר מהן גם קיצור כפי האפשר) - היינו, הערך "גאולה ומשיח" או "שמחה ודיצה" או "יחוד או"א" -אשר בנוי על ערך אחד או יותר ("גאולה" + "משיח"=2 ערכים) באם ניתן להגדיר בפשטות / בקצרה "גאולה ומשיח" כתת נושא בערך "גאולה" - דיינו! ובאם לא (היינו, שהפישוט והקיצור האפשרים של הערך "גאולה" יפגעו) - מן הראוי לקבוע "גאולה ומשיח כערך נפרד.
לכן חשוב ליצור מקבץ המלצות לעזרת הכותב (באם קיים/לא קיים), בנוסף לנושא זה נושאים כמו :ערכים - מקורות בחסידות (קישורים למפתחות ענינים בתניא/ תורה אור .. ספרי הליקוטים צ"צ ועוד.
בערכי החבדפדיה (לדוגמא, "חכמה","בינה", "חכמה ובינה") ליורה במטווח, באם יוכל "לפגוע" בכמה שיותר ערכים בזמן הקצר ביותר (או למשל לסוחר שקונה בשוק מקסימום עגלים..) - חווית המשתמש שלו תתעלה.