שיחה:כפר חב"ד (שבועון)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אם אינני טועה, כתב העת הראשון שיצא בהכרזת הקודש "יחי" על השער היה העיתון "ישראל שלנו" של שמואל שמואלי, כבר בחודש אייר בשנת תנש"א

קצת מוזר

זה קצת מוזר העסק הזה הרי יצחק יהודה הולצמן עזב את העיתון. אז איך הוא רשום בתור עורך של חדשות חב"ד?

עזב - לא ידעתי אני פשוט לא כ"כ מתמצא שם. חסיד חב"ד* הצטרפו למיזם כולל חב"ד* אידישעפדיה*

תמונה?

איזה תמונה להעלות לערך - לוגו, שער, מכתב הרבי?

אבקש דעתכם. חסיד חב"ד* אידישעפדיה

שופר של הרבי

הצעתי לרשום בקצרה את המקור לביטוי, מבלי להיכנס למחקר עיוני בנושא. יהיה בזה מספיק כדי לבטא את ההסתייגות המתאימה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באדר א' ה'תשע"א 01:47, 10 בפברואר 2011 (UTC)

ככה יותר טוב? --שיע 02:35, 10 בפברואר 2011 (UTC)
הייתי מוריד גם את המילים "ישנה טענה בלתי מוכחת" וכתוב בפשטות: "הרב הלפרין, מייסד העיתון, סיפר שהרבי אמר לו ביחידות שהעיתון הוא השופר שלי{מקור}". לדעתי, כך הוא תיאור העובדה לאשורה, מבלי להביע דעות מחקריות. מה דעתך? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באדר א' ה'תשע"א 12:38, 10 בפברואר 2011 (UTC)
צודק. אסור לערבב רגשות עם עובדות. עדיין אני חושב שחשוב לציין את העובדה, שהרעיון צץ רק לאחר ג' תמוז ופתיחת 'בית משיח'. לפחות בהערה. מה דעתך? --שיע 16:43, 11 בפברואר 2011 (UTC)
הטוב ביותר הוא להיצמד לעובדות ולרשום "בשנת ??? כתב הרב הלפרין..." וכו'. ההיקשים והמשמעויות יהיו ברורים לכל מעין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' באדר א' ה'תשע"א 13:42, 13 בפברואר 2011 (UTC)
צודק, אבל אני לא יודע באיזו שנה נכתבה הטענה לראשונה. --שיע 00:24, 17 בפברואר 2011 (UTC)
בינתיים זה בסדר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג באדר א' ה'תשע"א 02:48, 17 בפברואר 2011 (UTC)

נר החמישי

אהרון דוב בעצמו הודה בפה מלא בזמנו אז שכל הסיפור של סוד הנר החמישי מצוץ ושהוא רצה לעורר את הקהל אחרי ג' תמוז, הוא אמר את זה מיד אחרי שפירסמו את הכתבה נגד הסיפור בבית משיח היום הוא כבר לא מודה בזה אבל יש עדים ששמעו ממנו שהוא המציא את זה. איך אפשר להאמין לו על ה"שופר" המסכן?! תתיעצו בחברי הועדה הרוחנית של החבדפדיה ונראה מה תהיה תגובתם??? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

והיכן כתוב שמאמינים לו? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג באייר ה'תשע"א, למניינם 12:43, 27 במאי 2011 (UTC)

אין לכם מה לעשות?

ורובא דרובא של הערך הוא במקום אובייקטיביות עוסק באם כן היה יחי ומתי ולמה ולטעמייהו ולשטתייהו אין לכ מה לעשות? פוליטיקה!!! יש נוחלין - שיחה 01:57, 29 במאי 2011 (UTC)

עדכון

מישהו פה שמע משהו על כך שהגליון הפסיק לצאת לאור? נראה שלא... -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

א. אישית נמנעתי מלהוסיף זאת בשל ההיסטוריה ההפכפכה של העיתון, כאשר לא יוצא לאור מספר פעמים בשנה/שנים האחרונות. אני סבור שעדיף להוסיף אירועים לאנצקלופדיה רק לאחר שיש עליהם פרפסקטיבת זמן, מינימום חודש חודשיים. אחרת יכול להיות שתעדכן שהעיתון הפסיק לצאת ואחרי שבוע הוא כבר יוצא שוב, והעדכון הזריז יצא שכרו בהפסדו. ב. באמת כבר הגיע הזמן לעדכן. נשמח אם תעשה זאת. כפי שאתה וודאי יודע חב"דפדיה חופשית לא רק לקריאה, אלא גם לכתיבה ועריכה. --שיע 23:16, 26 בפברואר 2012 (IST)
עדכון רק לאחר שהגבתי, ראיתי שכבר עשית זאת... תודה ולהתראות...--שיע 23:59, 26 בפברואר 2012 (IST)
לאור ההתפתחויות האחרונות. מוכח שעדיף להמתין לפרספקטיבה נכונה. כפי שכתבתי לעיל. --שיע 18:25, 13 במרץ 2012 (IST)

מוסף 'קינדערלאך'

כפי שהתבקשתי בדף המשתמש שלי, הריני לפתוח דיון. ר' שייע שליט"א, מדוע ולמה להשמיט את העובדה שהוצאתו לאור של זה החלה מייד לאחר הפסקת הוצאתו לאור של זה. אפשר לנסח בצורה יותר מדוייקת, אבל מדוע לא לציין? 67.85.189.182 14:43, 5 בנובמבר 2013 (UTC)

לפי ידעתי במקום ההוצאה לאור של תורתך שעשועי יצאה (על ידי צא"ח) ממתק לשבת ורק לאחר כחצי שנה (אולי יותר) הופיעה קינדערלאך --חיים - בכל יום שיבוא 16:15, 5 בנובמבר 2013 (UTC)

אולי אפשר לכתוב שקינדערלאך יצאה לאור בגלל שתורתך שעשועי הפסיק--אליהו - מלך המשיח כאן 16:23, 5 בנובמבר 2013 (UTC)

אין שום קשר בין העיתונים, אלו שתי הוצאות שונות, כותבים שונים, מערכת שיווקית שונה, מנויים נפרדים, והם אפילו לא התחילו לצאת מיד עם הפסקתו ההו"ל של 'תורתך שעשועי'. העניין הוא, שפעמים רבות פרוייקט חדש, מנסה לנכס לעצמו וותק (כמו כל החנויות שכותבתו מאז 1890 וכדו'), רק שבמקרה זה עדיין לא הוצג ולו בדל של שמידע שיתמוך בכך שיש קשר בין העיתונים. --שיעשיחה ב' בכסלו ה'תשע"ד 16:43, 5 בנובמבר 2013 (UTC)