כל
"כל", ענינו הוא, שכולל הכול. מורה על ברכה והשפעה מורבה.
מובא בחסידות ביאורים שונים ברובדים שונים איך ש"כל" מורה על גילוי אלקות.
ספירת היסודעריכה
ערך מורחב – ספירת היסוד |
בפסוקים מ"לך ה' הגדולה" עד "לך ה' הממלכה" מסבירים בחסידות שזה הולך על כל השבע ספירות, ו"כי כל בשמים ובארץ" הולך על ספירת היסוד.
כי ענינו של ספירת היסוד הוא שהוא כולל בו את כל הספירות הקודמות, ומעביר אותם לספירת המלכות.
חמישים שערי בינהעריכה
ערך מורחב – חמישים שערי בינה |
כללות הכלעריכה
ערך מורחב – עצמות א"ס ברוך הוא |
הקב"ה הוא כללות הכל, הקב"ה הוא הכל, והכל הוא הקב"ה, נושא עוון[1].
מעין לעתיד לבאעריכה
"שלשה הטעימן הקב"ה בעולם הזה מעין העולם הבא .. אברהם יצחק ויעקב, אברהם דכתיב בי' בכל, יצחק דכתיב בי' מכל, יעקב דכתיב בי' כל"[2].