זרע אדם
זרע אדם הוא כינוי לנשמות של עולם האצילות[1], כגון נשמות אדם הראשון לפני החטא [2] הנביאים ורבי שמעון בר יוחאי, דוד[3] ואליהו[4], שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות בעולם האצילות. נשמות אלו הם מדרגה הגבוהה בנשמות ישראל, ושונות מזרע בהמה, שהם נשמות הנמשכים מעולמות בי"ע.
ענינם
יש לפשט ערך זה: הערך מנוסח בצורה תורנית ובשפה גבוהה מידי, וקשה להבנה לקהל הרחב. | |||
יש להוסיף מבוא אינטואיטיבי שיסביר את הרעיונות והמושגים בצורה פשוטה יותר, רצוי בליווי דוגמאות. אם אתם סבורים כי הערך אינו ברור דיו או שיש נקודה שאינכם מבינים בו, ציינו זאת בדף השיחה שלו. יש לציין כי ערכים רבים המסבירים מושגים בחסידות מצריכים רקע מוקדם. |
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, אדם מלשון אדמה לעליון שהם הנשמות הגבוהות שנמשכו מן עולם האצילות כמו נשמות הנביאים והמיוחד שבתנאים כמו רבי שמעון בר יוחאי וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על הכסא שהוא בבחינת שם מ"ה של עולם האצילות שלא נפגע בשבירה שלכן הם דומים לעליון בכל שהם אינם מעורבים ברע. ועבודת נשמות אלו היא לא לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מאצילות שלא יגור במגורו רע כלל ולא נפגעו מהשבירה, ולכן כל עבודתם בעולם הזה הוא באופן אחד ממש, שכל עסקם בתורה ומצוות הוא בכדי להוסיף אורות בעולם האצילות ולא בשביל לברר בירורים קליפת נוגה. אדמו"ר הזקן [5] מסביר: שזרע אדם, בשונה מזרע בהמה שזה אדם שמתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה להדבק בה' ונק' זרע בהמה כי התלהבותו מגיעה מהתבוננות בעולם, זרע אדם הוא בעל תורה ז"א אדם שלומד תורה (ומקשר את זרע אדם לאדם שעל הכיסא שבמאמר אחר מסביר זאת על עולם האצילות שהוא מעל הכיסא שזה עולם הבריאה).