שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)

הוספת נושא

תבנית:מועמד להמלצה

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

א'



בקשר לטבלה

זה טוב. אבל שימו לב ששלושת בני המהרי"ל - האח השני התחיל באמצע כהונת האח הראשון והאח השלישי כיהן במקביל לאח השני. כך ששלושתם זה אותו דור הן בגלל שהם אחים והן בגלל שזה היה באותו זמן ממש. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

בקשר לשנות התחלה של ליאדי וניעזין. הם לא התחילו ממש אחרי פטירת הצמח צדק להנהיג רק אחרי תקופה. אחד אחרי חצי שני כמדומני ואחד אחרי יותר אם אני לא טועה. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אין צורך בעמודה של אדמו"ר הריי"צ אם לא מכניסים בה אף אחד. מהערך לוי יצחק מסיראטשין (חתן בן אדמו"ר הצמח צדק) נראה שהיה לו בן 'יהודה ירחמיאל' שמילא את מקומו לכמה שנים, א"כ כדאי להכניס אותו כדור שלישי (דור שלישי בשושלת שלו). ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:24 • י"ח באלול תש"פ
לגבי העמודה השלישית - מה שתחליטו. אולי אכן כמו שאתה אומר - פלוס בהערה רגילה בקטע של הרבי רש"ב לכתוב את הרבי רייץ על השלוש שנים או בהערות משמאל בטבלה. לגבי הבן של לוי יצחק מסיראטשין - כבר דובר כאן לעיל בשיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)/ארכיון 1#אוורוטש ובשיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)/ארכיון 1#חבר שהוא לא היה אדמור אלא רק רב וכדומה. והוא לא מוזכר בהיום יום כאדמור ובכלל הוא לא מוזכר בהיום יום. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אז אולי כדאי להוריד את זה גם מהערך של אביו ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:53 • י"ט באלול תש"פ
שיניתי השנים של רבי ישראל נח לתרכ"ח ושל רבי חיים שניאור זלמן לתרכ"ז - זה השנים בהם הם עברו לעיירותיהם ופתחו שם חצר וכו'. כמו כן תיקנתי את חצר ליאדי לסיומה בשנת תר"ע (לפני זה היה תרס"ה - אבל זה לא נכון כי זה רק לוי יצחק מסיטיאטשין אבל יצחק דובער שניאורסון נפטר בשנת תר"ע ואז זה נסגר. כמו כן הוספתי מספרי שנים בהם היו קיימים החצרות -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
עשיתי עוד כמה עריכות חשובות. השאלה אם כדאי כך כמו זה או שכדאי כך. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
נראה לי במקום כל השנים בסוף כדאי לשים ליד כל אדמו"ר כמה זמן הוא היה בצורה כזאת: (תרכ"ו - תרמ"ג) ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:45 • כ' באלול תש"פ
אבל חשוב שיבינו שהיה כמה חצרות במקביל וגם החלק של קאפוסט זה מורכב ויש להסביר אותו. אפשר אולי להוסיף גם אצל כל אחד את השנים שהוא היה?!. לא יודע. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
זה יהיה הכי מובן, נראה לי שכדאי ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:51 • כ' באלול תש"פ
בוצע. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
התכוונתי להכל, לא רק לקאפוסט ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:01 • כ' באלול תש"פ
באמצע לעבוד על זה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ישר כח! ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:09 • כ' באלול תש"פ

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── תסתכל בבקשה כעת ואשמח לשמוע כאן מה אתה אומר על כל העריכות -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

עכשיו אפשר להוריד את השנים של החצרות ולהשאיר רק את המספר. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:32 • כ' באלול תש"פ
מדוע ? לכל אדמור יש השנים שלו ובחצרות זה מסכם את השנים מאיזה שנה עד איזה שנה לדעתי זה מאוד חשוב דווקה ומסכם יפה. תסתכל -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
הסיכום זה המספר שנים, את השנים העבריות כבר לא צריך שם, אפשר לזוז קצת עם העינים ולראות לבד בטורים הימניים. אגב, החלוקה לשורות במקום שלא נצרך זה לא ממש יפה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:39 • כ' באלול תש"פ
שוב, מספר השנים של החצר. נקח דוגמה קאפוסט הייתה קיימת מתרכ"ו עד תרפ"ג. כעת יש לכל אדמור את השנים רק שלו עצמו. למה לא לעשות קל לקורא ולתת לו מוכן מסודר את כל השנים שהיה קיים בכותרת שנות החצר. זה הכי טוב שיכול להיות. לגבי החלוקת לשורות - מקבל. ביטלתי. אבל השארתי רק במקומות שנוגע לעיצוב הטבלה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ואם אתה מדבר על הדור השני. אם זה לא יהיה שורות - זה יבלבל לגמרי את הכל. אשמח לשמוע דעתך. או אם צריך אני ידגים -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אולי ללא זה התכוונת? -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אם היה ממה להתבלבל מילא, אבל יש רק שני ריבועים וזה לא קשה לראות את התאריך התחלה והסוף. לגבי השורות לא דיברתי על הדור השני אלא על הדור הראשון ושנות החצר. "{{ש}}" ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:08 • כ' באלול תש"פ
לגבי השנים אז רק על ניעזין אין חידוש באיזכור שניהם אבל השאר זה חשוב. בפרט שכתוב חבד ליובאוויטש ממתי עד מתי וזה שלושה חצרות שזה מסכם כמה זמן היה כל חצר לדעתי ני מאוד חושב שזה חשוב. ואם אכן כך אז ניעזין זה רק כדי שיהיה אחיד. לגבי השורות בשנות החצר אני בודק. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אני רואה עשית טוב. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
לא דיברתי על נעיז'ין, הכל זה נראה קצת מוזר שזה סוג של פעמיים. לגבי השורות, צריך לנסות לתמצת שכל דבר יכנס בשורה אחת חוץ מהאדמו"רים שכל אחד יכנס בשורה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:24 • כ' באלול תש"פ
לגבי השורות עבדתי על העיצוב אבל כנראה אתה מכיר פה יותר ואתה חושב שאתה יכול לעשות מעוצב יותר טוב - לך על זה. לגבי השנים רק בניעזין זה פעמיים. השאר במפורש זה לא פעמיים. זה שני שנים נפרדות אחד כללית שמסכם כמה ואיזה שנים היה הענף, לאדי וקאפוסט (למול ליובאוויטש שזה בעצמו גם שוב וזה לא מוזר אלא חשוב מאוד שיראו השנים של לובביץ למול האחרים, לשמשל תקלב שזה שנת ההתחלה) והשני זה כל אדמור ממתי עד מתי הוא היה שזה מידע בפני עצמו. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────יש צורך עכשיו בהערה של קאפוסט? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:38 • כ' באלול תש"פ

אפשר כמובן לערוך אותו יותר טוב שיהיה יותר מובן אבל היא צריכה להיות כי היא מסבירה משהו שהקורא הפשוט ללא התבונונות והכרה מלאה של כל העסק בעל פה וכו לא יבין זאת. אדרבה תערוך אותו שיההי יותר מובן. אתה לא שם לב למשהו שזה מוסיף (אחרי שדנת בזה רבות אז אתה בקי בזה יחסית אבל כנס לראש של מי שלא יודע כלום) -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
יש הבדל בין החסידויות שהורדת לאוורוטש? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:03 • כ' באלול תש"פ
לא מובן מתי התחילה בברויסק, מההערך נראה תר"ס ומהטבלה תרס"ט. מה שמבלבל זה הסוגריים שבטבלה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:09 • כ' באלול תש"פ
לגבי הבדל בין החסידיות - בהחלט יש הבדל גדול. אוורוטש הוא לא חב"ד אבל מוזכרים בהיום יום (ויוסף יצחק מוזכר אף כאדמו"ר), והוא בן של הצמח צדק והיה לו קשר לפיצול אמנם לא חבד אבל קשור לערך הזה. השאר לא קשורים לערך הזה ובכלל לא מוזכרים כלל וכלל בהיום יום (לא שלא מוזכרים כאדמורים אלא בכלל לא מוזכרים) מתוכם רק החתן של אדמור האמצעי רבי יעקב ישראל מצ'רקס מוזכר בהיום יום ולא כאדמור. במילא לדעתי אין להם מקום כאן בערך הזה. יש לעשות להם כבוד במקום אחר לא בפיצול חב"ד.
לגבי בברויסק - מטפל ובודק הבעיה תיכף אתקן אם צריך משהו -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
חבר ברוכים השבים -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
חלוקת קונטרסים צדקת, זה היה טעות שלי, תיקנתי. תגיד אם כעת הכל מובן. טוב שיש כמה עיניים תמיד. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ראה הגרסה הנוכחית בניתי מחדש את ההערה בקאפוסט והערה התייתרה. אם תוכלו לעבור על זה - חבר וחלוקת. תודה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
עשיתי שכל דבר יהיה שורה אחת, נא לשמור על בסיס העיצוב הזה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:08 • כ"א באלול תש"פ
מה שכתב שעשית רעיונית זה טוב בפוע זה יצא אבל משהו אחר לגמרי. הכל בורח בצוגת מחשב מחוץ לדף. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
גם אני מסתכל בתצוגת מחשב, אין אצלי בעיה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:45 • כ"ב באלול תש"פ

איזכור שנים לחבד ליובאוויטש בטבלה

חבר אני רואה שהסרת השנים לגבי חבד ליובאוויטש. לא כדאי שזה כן יהיה? [זה: תקל"ב-היום (252 שנים)]. אם זה ממש חשוב לך אני לא יריב על זה אבל אני רק רוצה להבין החשיבה. בפרט שיש לזה ערך מוסף. חלוקת קונטרסים מה אתה אומר? -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

עולה בדעתי להוציא לגמרי את ליובאוויטש מהטבלה, היא לא קשורה לפיצול. מה דעת המשתמשים? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:11 • כ"א באלול תש"פ
לדעתי יש להשאיר ולהזחיר את הכמות שנים ככה זה מראה כמה ליובאוויטש קיימת וכמה הם ושהם קצת. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
בשביל זה יש את שאר הערך, הטבלה קשורה לפיצול ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:44 • כ"ב באלול תש"פ
בעקבות דבריך, עשיתי כך "השוואה לחב"ד ליובאוויטש" - מה אתה אומר? כמו כן את עריכה זו - שיניתי מ"דור" ל"בני" ו"נכדי". -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
חלוקת: אני חושב שעשית מצויין. אלמ - שיחה, 20:28, כ"ד באלול, ה'תש"ף 20:28, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
דעתכם בעניין השנים כעת? | נכתב בשעה 20:37 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ד באלול תש"פ מגיע משיח.
חבר, העריכות שלך מצויינות מלבד שנים: לגבי "בני המהרי"ן סרבו להתמנות כאדמו"רים והענף חדל מלהתקיים" זה משפט לא נכון, היה מחשבה שחתנו שמירה נח יהיה אבל זה לא יצא לפועל. ועוד אחד על השנים אבל לא אריב על זה. אלמ - שיחה, 21:42, כ"ד באלול, ה'תש"ף 21:42, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
בכל מקרה יש לצמצם את הטקסט ששמת בשנים כי זה מבלבד את הטבלה. באזור זה צריך להיות קצת טקסט בשני שורות שלא ירחיב את הטבלה. כמו שקיים כעת אחרי ששמת טקסט גדול. אלמ - שיחה, 21:43, כ"ד באלול, ה'תש"ף 21:43, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
אולי כך? [1]. אבל עדיין זה חסר. נשמע כאילו איזה טובה שהיא המשיכה להתקיים. זה לא נשמע טוב. למה לא לעשות השנים המלאות? זה מראה על סדר גדל אחר 250 שנה. אלמ - שיחה, 21:45, כ"ד באלול, ה'תש"ף 21:45, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
אבל אנחנו מדברים על הפיצול, לא על חב"ד בכלל. חוץ מזה שחב"ד החלה להיקרא 'חב"ד - ליובאוויטש' רק בתרכ"ו, כדי לבדל מקאפוסט וכו' | נכתב בשעה 22:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ד באלול תש"פ מגיע משיח.
לגבי מהרי"ן אתה צודק, דוקא בגלל שמריה נח כתבתי בני המהרי"ן, מלבד זאת שהוא עצמו לא הסכים להתמנות בניעז'ין. כך שהמשפט נכון לגמרי | נכתב בשעה 22:05 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ד באלול תש"פ מגיע משיח.
אוקיי לגבי ניעזין. אבל לגבי ליובאוויטש - זה נקרא כך מאז הרב האמצעי עוד ולא מהפיצול כלל. טעות בידך. אלמ - שיחה, 04:52, כ"ה באלול, ה'תש"ף 04:52, 14 בספטמבר 2020 (UTC)
ובכל מקרה מדובר על שושלת מרכזית של שבעה דורות שאין חולק על זה ואני בטוח שגם לא אתה. אלמ - שיחה, 04:53, כ"ה באלול, ה'תש"ף 04:53, 14 בספטמבר 2020 (UTC)
אבל מה זה קשור לפיצול? אנחנו מדברים על הפיצול! לא על כל ההיסטוריה של חב"ד! רק על הפיצול! | נכתב בשעה 11:27 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ו באלול תש"פ מגיע משיח.
אם מכניסים את ליובאוויטש אפשר כבר להכניס את סטרשלה, לא? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 01:20 • כ"ח באלול תש"פ
מה פתאום. שום קשר לפיצול. והרביים התייחסו לאלו שכאן בפיצול כאדמורי חב"ד אבל לסטרשלה בשום אופן לא כאדמור ולא כחצר אלא כחסיד גדול (בלבד) של אדמור הזקן (ולא כאדמור). אלמ - שיחה, 19:24, כ"ח באלול, ה'תש"ף 19:24, 17 בספטמבר 2020 (UTC)

הערות

היות שב"ה משקיעים בהפיכת הערך למומלץ, רציתי להעיר על כמה ענינים בו, שתיקונם נצרך כדי לשפרו כדבעי:

  1. לעיל בשיחה נזכר שיחה מהרבי ב"המלך במסיבו" ודובר שיכניסו משם לערך, ובפועל לא מצאתי.
  2. בכלל בעניין המקורות, יש כמה מקורות עמומים בערך (כמו אוצר סיפורי חב"ד חלק ח' - איזה עמוד? ובכלל לא כדאי לציין לספר זה שהוא רק לקט, אלא למקור שבטח מופיע שם, מספר השיחות וכד'. וכהנה כמה וכמה). כן מוזכר המחלוקת בעניין אותיות הרשימה אם נגע בהם הצמצום, כאילו שכל קורא כבר מכיר את המחלוקת בלי להרחיב בזה במילה או לפחות להפנות למקורות המרחיבים בזה (יש בהמלך במסיבו ח"ב הוספה ארוכה על זה).
  3. יש כפילות בקטע של יחס ליובאוויטש וקאפוסט, צריך להחליט אם זה יופיע רק בהתחלה או רק בסוף, אבל לא בשניהם. וכן נראה שישנם עוד כמה דברים חוזרים על עצמם בערך.

בהצלחה רבה ומופלגה, וכוח"ט -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:59, כ"ח באלול ה'תש"ף

וגם שיחה זו כדאי להזכיר בערך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:08, כ"ח באלול ה'תש"ף
יש"כ גדול על הערות החשובות! לקחתי אותם לתשומת ליבי.. בעניין של הערות 1 ו2 בעז"ה אטפל בהמשך. בעניין הערה 3 טפלתי - מחקתי דברים כפולים החוזרים על עצמם ועשיתי קצת סדר בערך.    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 20:43, 21 בספטמבר 2020 (UTC)

דרך מצוותיך

באם מצטטים את דברי הרבי הרשב נגד, יש להביא שאחר כך כבר כן משתמשים בזה. אחרת זה מטעה. ואין צורך להביא את דברי הרבי רש"ב. לא חכם להביא לקורא חצי תמונה. בפרט שיכול להיות יניקה לחיצוניים. אלמ - שיחה, 04:56, ד' בתשרי, ה'תשפ"א 04:56, 22 בספטמבר 2020 (UTC)

אכן, אגב, בעקבות הפיצול נתנו לקאפוסט להדפיס את הספר והם הוסיפו הקדמה משלהם (שנדפסת עד היום בספר) שם רמזו שאדמו"ר הצמח צדק המשיח במילים 'משיח מנחם שמו' כאות לאי הסכמה להנהגת אדמו"ר הרש"ב. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:59 • ד' בתשרי ה'תשפ"א

ערך מאוד יפה

קראתי והנה כמה הערות (אולי אני חוזר על דברים שנאמרו לעיל):

  1. כפילויות. ובעיקר בסיפור הבית דין, הפתק והיכחדות שאר החסידויות.
  2. צריך אחידות בערך אם לכתוב אדמו"ר המהר"ש או הרבי המהר"ש.
  3. יותר מידי קישורים פנימיים בשמות האדמו"רים.
  4. הגהה מילולית.

בהצלחה רבה. אליהו ב. - שיחה, 00:12, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 00:12, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

יש"כ על ההערות ועל ההארות! עכשיו בעז"ה אעבוד על כך, בהחלט צריך אחידות בערך, לדעתי במקום אדמו"ר עדיף לכתוב הרבי, כי אחרי הכל זה יותר מבטא את התוכן.. מה חושבים על כך שאר המשתמשים?    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 00:27, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
עכשיו אני באמצע לעבוד על פסקה חדשה בערך על קהילות חב"ד של הענפים שהונים שהיו בזמן הפיצול. 'לכל מי שיש ידע בעניין מוזמן לבוא ולהרחיב על כך! בתודה מראש עבדיכם הנאמן,    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 00:29, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בכל חב"דפדיה כותבים אדמו"ר המהר"ש, למען האחידות. אליהו ב. - שיחה, 01:18, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 01:18, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בהחלט יחסית ערך יפה. אבל יש בו המון עבודה. אלמ - שיחה, 04:01, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 04:01, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

כמה הערות חשובות

  1. להוסיף רשימת החסידים של כל חסידות?
  2. ראיתי עכשיו בויקיפדיה שחסידות קאפוסט לא הוספקה אצל רבי שמריהו נח, אלא חתנו המשיך אותו בשלשלת והוא נרצח בשואה, ורק אז נפסקה שושלת קאפוסט.
  3. ראיתי שהיה דיון האם להוסיף את חסידות ארטווש או לא, לכאורה גם שאר החסידיות ניעזין וליאדי לא צריך להוסיף, מפני שהם לא קיבלו רשמית את החסידות אלא רק כיהנו כרבנים בערים האלו, וכונו כך.
  4. הוספתי את התמונה שנמצא השנה שיש אומרים שהיה של אדמו"ר הרש"ב, תחת הכיתוב התמונה שע"פ אחת הגרסאות שייכת לאדמו"ר מרציצה
  5. בויקיפדיה הכיתוב בתמונה של ר' שמריהו נח הוא:"רבי שמריהו נח עם איחו רבי שלום דובער..." זה נכון?

-- שיחה 06:40, 30 בספטמבר 2020 (UTC) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

  1. לא נראה לי שצריך. סתם יסרבל את הערך, ובכלל, איפה יש?
  2. אתה רוצה בעצם להגיד שצריך להחליף את הפסקת השושלת?
  3.   מצטרף .
  4.   יישר כוח.
  5. אם בויקיליפה (אע"ג כל החסרונות, ורבים הם) כותבים משהו, מסתמא שיש להם 'אסמכא'. --ערנסקייט - שיחה, 07:15, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 07:15, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
ממש לא להוסיף רשימה של חסידים, מספיק הדיון שיש באולם דיונים. (נא למעט בהערות בדפי שיחה, זה מציק להיסחב עם התבנית אח"כ) ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:09 • י"ב בתשרי ה'תשפ"א
לשמואל חיים: 1. כחלוקת. 2. תסתכל שוב, לפני שאתה אומר כזה דבר, כתוב שהוא המשיכו ברבנות ולא באדמו"רות. 3. מאיפה ההמצאה? 4. כמו שעשה ערענסקייט וכתב בתקציר העריכה. 5. תבדוק את מקור התמונה, ייתכן (וא"כ אז אין סיכוי שהתמונה שנמצאה זה רשד"ב מרציצה...) ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:30, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א
כתוב בויקיפדיה שמקור התמונה הוא בחב"דפדיה -- שיחה 10:53, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
תסתכל מי העלה א"ז שם וכתב ככה ותשאל אותו... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:08, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א
אני בצמי מעדיף לא להסתכל בויקיפדיה יותר מייד, מי מוכן להתנדב ולשאול אותו -- שיחה 11:13, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────בעניין התמונות של רבי שמריהו נח יש מחלוקת גדולה מאוד אם זה אחיו או לא, לדעתי זה סתם קשקוש שזה אחיו. זה א', ב': כמו שאמרו לפניי המשיכו אותו רק ברבנות, ג: ניעז'ין וליאדי היו אדמו"רים ואמרו חסידות והיו להם חסידים משלהם כך שהם לא היו רבנים אלא אדמו"רים - וזה לכל הדעות! ג': יש"כ על ההערות וההארות החשובות! בברכה,    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:41, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

לגבי מספר 2: (#ראיתי עכשיו בויקיפדיה שחסידות קאפוסט לא הוספקה אצל רבי שמריהו נח, אלא חתנו המשיך אותו בשלשלת והוא נרצח בשואה, ורק אז נפסקה שושלת קאפוסט.) זה לא נכון. חתנו המשיך אותו ברבנות העיר. לא באדמורוץ. במפורש הוא לא רצה לקבל האדמורות. וזה לא החתן. זה הנכד. הוא היה חסיד ליובאוויטש ואדמורות הוא לא קיבל. אלמ - שיחה, 17:22, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 17:22, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

הפסקה הזו

הובא הפסקה הזו: "קהילות חב"ד הגדולות בארץ ישראל רוכזו בערים חברון וירושלים, כאשר רוב חסידי חב"ד בירושלים נמנו על חסידי ליובאוויטש ובחברון על חסידי קאפוסט" היא כלל לא נכונה. והסרתי אותה. מניין ומהיכן דנתוני?. היה לפחות רוב הזמן שבחברון זה לא היה כך. והפוך. הרביים רצו חברון וקאפוסט רצו ירושלים. אלמ - שיחה, 17:30, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 17:30, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

אז טעיתי בין השניים.. מה שבטוח זה שקאפסוט וליובאוויטש שלטו כל אחד בעיר אחרת. אז אם אתה אומר שקאפוסט היו בירושלים ולא ליובאוויטש אז תתקן, אל תמחק.    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:34, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
מאיפה אתה מביא את זה? נא ציין מקור. לא שייך שבגלל שלא יודעים לכתוב משהו עמום שלא יודעים. "שמא יבוא תלמידי אחריכים ונמצא שם שמים מתחלל". מניין אתה מביא זאת? אלמ - שיחה, 17:40, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 17:40, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בתולדות חב"ד בארץ הקודש כתוב שהחסידים שהיו הם (כפשוט ומובן) רובם חסידי ליובאוויטש, אמנם בירושלים באמת היה ריכוז גדול של קאפסוט אבל היא היתה חצויה, כפי שניתן לראות ממסמכי כולל חב"ד המיוחד ועוד... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:01, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א

עובד כעת

על הפסקה של הצוואה והבית דין. אתם יכולים גם לערוך. שמתי התבנית כי אני מכין בסיס למראי מקומות ודברים שאני באמצע עבוד. אתם יכולים אבל לערוך את זה למרות שרשום בעבודה. אם יש מקורות נוספים או מידע נוסף או דברים שרואים שיש לערוך. אלמ - שיחה, 18:00, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 18:00, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

לתשומת לב

הערך כרגע מלא כל יום בעשרות עריכות (לצערי חלקן לא תוכניות, אלא כל 10 עריכות שמתקנות את הקודמת...), ובמצבו הנוכחי צריך לחכות עד שיעשו אותו מומלץ. עם זאת, כאשר הוא יועמד ברצינות להמלצה, אשמח להיות בל"נ בע"ה אחד משלשת המגיהים... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:09, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א

לא צריך שלוש מגיהים, מספיק אחד - וכך גם עדיף - שלערך יהיה סגנון אחיד. ואני מעדיף בעצמי להגיה את הערך המתוק שלי.. מקווה שתבין אותי.    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:23, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בשביל שזה יהיה מומלץ צריך שלוש! וכרגע ההגהה שלך במחילה לא מספקת בכלל! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:35, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
עכשיו עיינתי בהרחבה בערך, יש שם כ"כ הרבה שגיאות כתיב, טעויות הקלדה, פרטים לא נכונים, ועוד הרבה בעיות, וודאי שחייבים להגיה אותו טוב מאד לפני שהוא נכנס למומלץ! ואגב, הפיסקה "אצל רבותינו נשיאנו" - אמורה להכנס אצל הפסקה של "היחסים בין ליובאוויטש לענפים שהתפצלו", ולהעיר שגם המהר"ש והרש"ב התייחסו בכבוד רב לבני הצ"צ שהתפצלו, כדמוכח מכך שלפני הברמ"צ של הרש"ב שלחו המהר"ש עם הרז"א לקבל ברכת הרחש"ז, והבעיה היתה עם בניהם! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:49, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

המשפט

"ואף בתקופה ההיא חסידי ליובאוויטש לא למדו בספר תורה אור משום שהודפס בקאפוסט[דרוש מקור]" הוספתי לזה מקור. ונראה לי לא נכון כי זה הודפס בדפוס קאפוסט, אמנם בעיירה קאפוסט אבל הרבה לפני המחולוקת ואין שום קשר בין זה לבין המחלוקת. היה בעבר דפוס בקאפוסט שנסגר כשלושים שנה לפני שנפתח חסידות קאפוסט. כשלושים שנה לאחר שנסגר לתמיד דפוס קאפוסט רק אז נפתח חצר קאפוסט ואין כל קשר בין הדברים. לדעתי יש להסיר. אלמ - שיחה, 20:35, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 20:35, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

אכן. כבר הסרתי את זה בעבר, לא יודע מי החזיר את זה..    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:22, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

מדוע

בציטוט צף המקור לא מופיע בערך עצמו? אלמ - שיחה, 20:49, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 20:49, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

איזה ציטוט?    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:21, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
  תוקן!--יוסימ. • י"ב בתשרי ה'תשפ"א 22:04, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

שאלה

רק אני לא הצלחתי להבין את הפיסקא הבאה?:

"מסופר שלפני שהסתלק רבי שלמה זלמן שניאורסון בעל ה"מגן אבות" שלחו חסידי קאפוסט פ"נ לאדמו"ר הרש"ב שיקרא על ציון הצמח צדק, וכשחזר מהציון היה נראה שהוא מוטרד ועצוב, כשראתה זאת הרבנית רבקה היא שאלה אותו מדוע פניו נפולות, ואדמו"ר הרש"ב ענה לה שמיד כשהדליק את הנר לזכות רבי שלמה זלמן הוא כבה. ואכן זמן קצר לאחר מכן הסתלק רבי שמריהו נח שניאורסון.

החסידים שלחו פ"נ לפני התסלקות רבם, אדמו"ר הרש"ב הדליק נר לזכותו, והנר כבה היה סימן על כך שלא הוא אלא אחיו נפטר?

לא מדובר בנר לעילוי נשמתו אלא בהדלת נר לזכותו, כידוע שכל פעם מתי שמגיעים לציון מדליקים נר נשמה.. וגם אם כן על רבי לא שואלים שאלות.    •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 00:55, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
לא זכיתי למענה, למה העובדה שהנר כבה הי' סימן על הסתלקות אחיו ולא על הסתלקות עצמו (או שהכוונה שהוא מצד עצמו כבר היה אבוד, ורק שהנר שלו שיאיר אחריו גם כבה?).
יש פה הרבה בלבול אצל העורכים בין האחים. ייתכן שטעו. בכל מקרה. מה המקור לזה? אלמ - שיחה, 06:18, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 06:18, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
אני רואה ששמו מקור בפנים. זה בוודאות טעות של העורך כאן. שמריה נח נפטר שלוש שנים אחרי הרבי הרש"ב. כנראה זה הולך על פטירתו של שלמה זלמן. זה ממגדל עוז. אנסה להסתכל בפנים בהמשך. אלמ - שיחה, 06:22, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 06:22, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
הסיפור הזה מופרך מיסודו, כי הרש"ז הסתלק בתר"ס, והרש"נ בתרפ"ג, הרבנית רבקה בתרד"ע והרבי הרש"ב בתר"פ, ולמה שהקאפוסטער'ס ישלחו פ"נ לרש"ב לאחר המחלוקת הקשה? וזה חוץ מהתמיהות שהציג אלמ, ובמגדל עז עמ' תרט"ו אין זכר לסיפור הזה אפי' לא ברמז!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:45, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

ציור מהרש

תמונות_וציורי_רבותינו_נשיאנו#ציורי אדמו"ר המהר"ש מפורש שזה השערות בלב וכלל לא בטוח. אלמ - שיחה, 07:04, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 07:04, 1 באוקטובר 2020 (UTC)

ציור של משפחת גינזבורג. אבל לא יודע אם יש טעם להשאיר... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:36, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
חזרה לדף "התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)".