שיחת משתמש:חייל של המלך
שלום חייל של המלך, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
אשמח לעזור בכל המצטרך ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ח' באדר ה'תש"ף • 08:36, 4 במרץ 2020 (UTC)
אתר לחלוחית חב"ד
מה הסיבה שאתה רוצה למחוק את הקישורים חיצוניים לשם? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' באדר ה'תש"ף • 13:01, 16 במרץ 2020 (UTC)
איירי באתר ליצני אותו מפעיל בחור ישיבה, אתר בעל שם מוזר ובלתי תקין בשפה העברית ('לחלוחית גאולתית'). בכלל נכתבים שם דברים מוזרים רבים על דעת הכותב עצמו ללא הגהה ופיקוח רוחני ובהם ענינים נגד משפיעים חב"דיים וותיקים והדברים מוכרים ומפורסמים לתלמידי ישיבת חב"ד שבצפת--חייל של המלך - שיחה, 13:08, כ' באדר, ה'תש"ף 13:08, 16 במרץ 2020 (UTC)
חלק מההקשרים גם כלל לא תורמים ושייכים לערך כמו הקישור בערך 'התוועדות' ל90 קטעי התוועדויות שונים. מה דעתך שאצרף קישור ל90 תמונות מהתוועדויות שונות או 90 תמונות של עופר מידובניק המתוועד כל שבת, איך זה בדיוק תורם וקשור לערך? מה דעתך?--חייל של המלך - שיחה, 13:13, כ' באדר, ה'תש"ף 13:13, 16 במרץ 2020 (UTC)
- אני לא רואה בעיה להכניס לערך על התוועדות 90 קטעי התוועדות - זה בסופו של דבר מראה מהי התוועדות. לגבי זה שהאתר קצת מוזר - זה לא בולט כלפי חוץ. אם יש מאמר ספציפי באתר זה שנראה לך שלא מתאים לפרסמו והוא פורסם כאן תוכל לציין זאת בדף השיחה של הערך וגולשי חב"דפדיה יחליטו בנידון. תודה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' באדר ה'תש"ף • 20:46, 16 במרץ 2020 (UTC)
- מצטרף לחייל של המלך - הכנסת הקישורים לא נעשתה על מנת לתרום לקוראי חב"דפדיה אלא על מנת לשווק את אותו אתר. הם אינם שייכים ומומלץ להסירם בהקדם. לא אאריך בנימוקים כדי לא להיכנס לענינים בלתי רצויים בשבוע של דבר מלכות ויקהל, אבל אותם קישורים ממשיכים קו ישן באתר חב"דפדיה, של משפחה הקושרת כתרים רבים באתר זה לכל השייך אליה, ואכמ"ל. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:35, כ' באדר ה'תש"ף
- חייל, אחדשה"ט, רציתי להסב תשומת ליבך לדברים הכתובים בחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה#קישורים חיצונים, וכן לדיון כאן, בהם נפגשתי בהשגח"פ. א סאך הצלחה. יחי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:20, כ"ד בסיוון, ה'תש"ף.
- האמת שאני לא ראיתי בהם הגדרות חותכות שפותרות את הדיון. למה בדיוק כבודו מכוון?--חייל של המלך - שיחה, 23:18, כ"ד בסיוון, ה'תש"ף 23:18, 16 ביוני 2020 (IST)
- חייל, אחדשה"ט, רציתי להסב תשומת ליבך לדברים הכתובים בחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה#קישורים חיצונים, וכן לדיון כאן, בהם נפגשתי בהשגח"פ. א סאך הצלחה. יחי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:20, כ"ד בסיוון, ה'תש"ף.
- מצטרף לחייל של המלך - הכנסת הקישורים לא נעשתה על מנת לתרום לקוראי חב"דפדיה אלא על מנת לשווק את אותו אתר. הם אינם שייכים ומומלץ להסירם בהקדם. לא אאריך בנימוקים כדי לא להיכנס לענינים בלתי רצויים בשבוע של דבר מלכות ויקהל, אבל אותם קישורים ממשיכים קו ישן באתר חב"דפדיה, של משפחה הקושרת כתרים רבים באתר זה לכל השייך אליה, ואכמ"ל. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:35, כ' באדר ה'תש"ף
ישר כח!
ישר כח על תרומותיך הרבות לחב"דפדיה! תשתדל רק שלא לרשום ביטויים שלא תלויים בזמן כמו 'לאחרונה' או 'כיום', כך שגם כשיקראו את הערך עמוק בתוך הגאולה הוא ישאר עדכני. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ט בניסן ה'תש"ף • 00:09, 13 באפריל 2020 (IST)
תודה על ההערה. איישם זאת בעז"ה--חייל של המלך - שיחה, 13:10, כ' בניסן, ה'תש"ף 13:10, 14 באפריל 2020 (IST)
שלמה גלעדי
יש מקור לשינוי שעשית בערך שהסיבה שנפגש עם הרב עובדיה לא היתה בגלל שהוא יצא נגד התקנות של הרבי? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 22:18, 14 באפריל 2020 (IST)
- עכשיו ראיתי שכתבת בשיחה שם. תענה שם. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 22:41, 14 באפריל 2020 (IST)
שים לב
תשתדל להזיח כל הודעה בדף השיחה שמאלה באמצעות הסימן : (נקודותיים) בכל תגובה : אחד נוסף, כך נשמר הרצף של השיחה וקל להבין את המהלך. למידע נוסף ראה עזרה:דף שיחה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 22:18, 14 באפריל 2020 (IST)
רמתה של חב"דפדיה
מעניין אותי מאיפה מה שכתבת, שראית במקום די רציני זלזול בחב"דפדיה, בעקבות מידע מוטעה על הגניזה החרסונית. אם תוכל לענות פה מוטב, אם לא אשמח בפרטיות.
בהערת אגב, אני מסכים עם מה שהשיב לך להתראות באופן ספציפי, שהקישור ההוא לא יעלה או יוריד לגבי הרמה של חב"דפדיה; אבל באופן כללי, הדוגמא שהבאת נכונה ביותר, וכמוה עוד טעויות הזויות ביותר שנפוצות לרוב כאן, בגלל ריבוי עורכים רדודים ומיעוט רציניים ומנטרים. רק עכשיו נתקלתי במידע הזוי לחלוטין על מלחמת גוג ומגוג, שהרבי אמר שהיא התקיימה במלחמת המפרץ. כל הטעויות האלו בלתי נסלחות, כי ודאי שיש הרבה טעויות בוויקיפדיה (לאחרונה תיקנתי אחת רצינית) - אבל סוכ"ס, בטוחני שאינטלקטואלים רציניים מכל החוגים משתמשים המון בוויקיפדיה ושואבים ממנה ידע, ומאידך קשה לי להאמין שתלמידי חכמים וחוקרים וכד' חב"דיים משתמשים מעין דמעין זה בחב"דפדיה, לעת עתה. ומובן שהפיתרון (מלבד מחיקות רבות כמובן) הוא הוספת מידע מוסמך ככל הניתן, וציון מקורות בכל דבר. ומפני הכאב הארכתי. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 00:08, ד' באייר ה'תש"ף
- א. גם בויקיפדיה, אנשים רציניים לא יסתמכו על הכתוב אלא בערכי מפתח מגובים ורציניים, ולא בערכים צדדיים, כיון שגם שם הטעויות נפוצות ביותר. ב. היחס לחב"דפדיה משתפר בהתמדה, וריבוי עצום מהסוגים שהזכרת משתמשים במידע בחב"דפדיה כמקור לשאיבת ידע, ולא כמקור להסתמך עליו, כלומר שרואים את המידע, והולכים לאמת אותו לפני שמסתמכים עליו. ג. לענ"ד הפיתרון בשום אופן אינו מחיקות רבות, אלא רק הוספת ידע ומקורות, ולצד זאת - הפעלת השפעה רבה ככל הניתן על כל המעגלים שבאים עמם במגע, לנסות לצרף קוראים וכותבים חדשים, וכן פרסום מתמיד בחב"ד אינפו ובבית משיח על החידושים (ערכים חדשים ומחודשים). כדאי גם לנסות שוב לקדם מול חב"ד אינפו הוספה של תיבת 'הידעת' באתר או של תמונת היום, שתקשר לכמה שיותר ערכים. כל מותג - צריך שיווק. להתראות - שיחה, 09:11, ד' באייר, ה'תש"ף 09:11, 28 באפריל 2020 (IST)
- מר להתראות, אני ממש לא מצליח להבין את דבריך ש"הפיתרון בשום אופן אינו מחיקות רבות". אתה לא מבין שמחיקת דברים מגוחכים, הזויים וברמה נמוכה תשפר את היחס של חב"דפדיה? או שמא הינך סובר שפשוט אין הרבה דברים כאלה ואם כן זו 'פלוגתא במציאות' ואתה מוזמן להתחיל לעיין ביותר ערכים..
- לקרייזי, איני זוכר בדיוק אך קראתי בכמה מקומות (אחד מהם פורום אוצר החכמה) סביב התגלית של חבדפדיה שבתשנ"א נשלח משה אורנשטיין לחלץ את הגניזה מחרסון וראיתי כמה וכמה משתמשים שסגנונם מעיד שאינם חבדיים שמסיקים מכך על רמתה של חב"דפדיה--חייל של המלך - שיחה, 13:18, ד' באייר, ה'תש"ף 13:18, 28 באפריל 2020 (IST)
- א. להתראות, אם כנים דבריך ומומחים רבים משתמשים בחב"דפדיה (לדעתי יש לזה סיכוי רק בתחום האישים מהדורות האחרונים, וקצת גאולה ומשיח, ותו לא), אתה מחזק את דברי שתפקידנו להוסיף כמה שיותר מקורות לכל דבר, ואז יש סיכוי שיוכלו להסתמך על המידע ולא ייאלצו לעבוד לאמת אותו. (וזו הסיבה שמומחים יכולים להסתמך על ויקיפדיה, כי הרבה יותר מהמידע שם מגובה במקורות).
- ב. כחייל של המלך, איני מצליח כלל להבין את טענתך על מחיקות: 1) אם בערך מלחמת גוג ומגוג כתוב שהרבי אמר שהיא התקיימה במלחמת המפרץ, לא צריך לדעתך למחוק זאת? 2) אם בערך אוצרות חיים יש פיסקה המבארת את שם הספר בפלפולים נפלאים על פי פשט רמז דרוש סוד הישר מבטנו הק' של הכותב, ומאידך יש הסבר צנוע בהרבה המופיע בהקדמת המחבר, לא צריך לדעתך למחוק זאת? 3) אם בערך האר"י המציא מישהו תאריך פטירה לא נכון, ודרש על התאריך המוטעה רמז מהפסוק, אך מה לעשות והתאריך הוא אחר (כמה אנרגיה בזבזתי על הטעות הזאת! לא שיערתי שמישהו ימציא שטות ועוד ימציא עליה פסוק, והשקעתי לבדוק אולי יש גירסאות וכד', והכל בגלל שלא האמנתי בדבריו הנכוחים של איינשטיין על גבולות הטפשות האנושית). לא צריך לדעתך למחוק זאת? ד. אם אנונימיים ודומיהם פותחים ערכים שוליים, מגוחכים או חסרי ערך, לא צריך לדעתך למחוק אותם? חיפשתי עכשיו אחד לכבודך... דוגמאות גסות שנתקלתי לאחרונה, ויש רבות לאין מספר...
- ג. בנוגע לפירסום, מסכים עם כל מילה (אף שחשוב שיהיו מנטרים שידאגו לסינון אנושי בקרב המתנדבים, שלא כל ילד יציף את חב"דפדיה בטעויות גוזלות משאבים). עלה בדעתי מכבר שצריך להחזיר את הריבוע שהיה באינפו הישן, אלא שלענ"ד מוכרח בשביל זה כ-100 ערכים מכובדים, וכשחשבתי שוב נראה היה לי שאין מספיק.
- ד. חייל של המלך, מענין היה לראות את הדיון. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 18:55, ד' באייר ה'תש"ף
- חייל של המלך שליט"א, ברוכים המצטרפים. מכיר את הערכים לא פחות ממשתמשים אחרים...איני חדש כאן... ברור שכאשר יש טעות או שטויות צריך למחוק ולהסיר, אבל אני טוען שכאשר פוגשים מידע לא ערוך / לא מעובד / לא מדוייק - אם באמת דואגים לחב"דפדיה, צריך להשקיע זמן לחפש איך אפשר לאמת את המידע ולעבד אותו, ולא להתחיל במחיקה סיטונאית. ועל יסוד דברי אדמו"ר הריי"צ שענין חינוכי צריך 'להלביש' במשפט קליט: אני לא טוען שהחושך אינו חושך, אבל אני כן טוען חושך לא מגרשים במקלות. אגב, עם כל הצניעות, כמדומני שאני התורם בעל הותק הפעיל הארון ביותר בחב"דפדיה, ומנוקדת המבט שלי אני יכול להעיד שאדם שעיקר ענינו היה בביקורת, דיוקים, מחיקות, לא שרד הרבה זמן, אף שהוא צודק, אדם שהקדיש את רוב עיתותיו ופעילותו להוספה והרחבה, שרד יותר זמן. כל דברי מגיעים מתוך רצון להשפיע על הטווח הרחוק, ולא רק על קישור או ערך ספציפי. בתקווה להבנה עד קיץ, ולהמשך תרומות עד אין תכלית. להתראות - שיחה, 21:09, ד' באייר, ה'תש"ף 21:09, 28 באפריל 2020 (IST)
- אם קבלה היא נקבל. ההיגיון אומר להיפך שהוספה והרחבה הם שכלול משא"כ מחיקת שטויות וטעויות תורמות שהמידע יהיה אמין ויהיה ברמה טובה --חייל של המלך - שיחה, 21:24, ד' באייר, ה'תש"ף 21:24, 28 באפריל 2020 (IST)
- קרייזי אבאוט משיח, האחריות אכן מחייבת. שמעתי מחבר אמריקאי שמשמש כשליח ופגש פרופסורים ישראלים בעיר שליחותו עם ידע על חב"ד וכששאל אותם מהיכן המידע, אמרו לו מחב"דפדיה, שמעתי זאת גם מהרשז"ב שמתשמש בעצמו וסיפר לי על עמיתים שמעיינים בחב"דפדיה, בטח ראית את ההקדמה לאנציקלופדיה תלמודית כרך ה-40, ועוד רבות. והגע עצמך, האם אכן חושב הינך שאדם רציני שמחפש מידע לא ישתמש בתוצאות הראשונות שיש לו בחבדפדיה? כמובן שכאשר יהיה ערך גם בויקי וגם בחבדפדיה - אדם שאינו חבדניק יעדיף (לצערנו) את הויקי, אבל כשאנחנו מקור המידע היחיד, או מהראשונים בגוגל, לעומת קישור לדפי אינטרנט אחרים לא מזוהים - אין סיבה שיסמוך על מידע באתר אינטרנט אחר יותר מאשר חבדפדיה. בקשר לפרסום, אם יבואו אנשים, בסופו של דבר ימצאו גם אלו שינטרו, הכמות מביאה את האיכות את הגיוון, ואת התפארת, במשמעות החסידית שלה. בנוגע לריבוע - אפשר להתחיל לאסוף רשימת ערכים מתאימים, או כאלו שאפשר להגיש למועמדות ולשפצר אותם שיתאימו, אבל לדעתי עדיף קטע 'הידעת' או תמונה, משהו קצר ומעורר ענין, משהו ארוך לא בדיוק ימשוך את כולם, לענ"ד. להתראות - שיחה, 21:20, ד' באייר, ה'תש"ף 21:20, 28 באפריל 2020 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה -עם דבריך האחרונים אני די מסכים, ודו"ק כי לזה כיוונתי בדברי "הפיתרון (מלבד מחיקות רבות כמובן) הוא הוספת מידע מוסמך ככל הניתן, וציון מקורות בכל דבר".
- אמנם, דווקא בגלל העולה מדבריך, שיותר נחמד להתעסק בעריכה מאשר במחיקה, מצווה נפלאה למחוק בהקדם כל דבר לא רציני שרואים - מב' טעמים: א. כדי לתת לעורכים תחושה טובה, שלא יצטרכו לבזבז זמנם על שטויות. אם ילד לא חשב הרבה והעלה איזה ערך בלי עבודה מינימלית, עדיף למחוק את הערך, מאשר שכל העורכים יכלו את זמנם על עריכתו (במקום תרומות חשובות יותר). ב. מי שלא יודע לכתוב ועושה עריכות ברמה נמוכה, אם ימחקו לו מיד, יחשוב בפעם הבאה פעמיים ולא יעלה משהו אא"כ ערוך כיאות. משא"כ כשהשטות נשארת לאורך שנים, בינתיים הוא מספיק להוסיף כהנה וכהנה עריכות שיעשו כאבי ראש. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:29, ד' באייר ה'תש"ף
- ברור לי שרבים נכנסים לקבל מידע, האתר פופולרי ללא ספק. לכן הדגשתי מומחים שמתמצאים בנושאים, וכאלה לענ"ד יזלזלו כשיחפשו מידע ויווכחו במצב כאן. בנוגע לריבוע, לכאורה יש לפתוח דיון נפרד, בדף שיחתי או שיחתך, או אולם דיונים, ואשמח לקדם משהו אם יתאפשר. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:34, ד' באייר ה'תש"ף
- זו לא פעם ראשונה שהנושא עולה לדיון, ולא האחרונה. דעתי לא השתנתה, וככל הנראה גם לא תשתנה. סתם דוגמא: זכורני עדיין כיצד בעל כתית למאור זכה בראשית דרכו למטר זועם של תגובות על עריכות בוסריות, שהיו שהתייחסו אליהן כשטותיות, אך בורה התחתונה בזכות הסברת פנים ותמיכה, נשאר ותרם הרבה יותר ממה ש'הזיק'. ייתכן וחלק מהעריכות ה'בוסריות' שלו עדיין פזורות ברחבי הפדיה, ואולי חלקן יכולתם להביא כדוגמאות לדברים ה'נוראיים' שמורידים כביכול את חב"דפדיה פוגעות ומפריעות ומשחיתות, אבל אין לי ספק שההשקעה היתה שווה. אין מה לעשות, כדי להביא כותבים וכוחות חדשים עלינו לעסוק בהוספת אור ואיכות שבעזרת השם תביא כמות ותגרש את החושך. גם אני משתדל לסקל טעויות, אבל הקאך אינו ב'סור מרע' אלא ב'עשה טוב', בדיוק כמו בשאר עניני העבודה של הדור השביעי. בנוגע לענין השני, גם מומחה שמתמצא בנושאים, לא מזלזל, אלא מקסימום לא מסתמך. הפוך, הוא מתפעל מהיקף המידע, מריכוזו, מהנוחות, ועוד. להתראות - שיחה, 23:50, ד' באייר, ה'תש"ף 23:50, 28 באפריל 2020 (IST)
- להתראות, אם אתה מתייג אותי, זה סימן שאתה רוצה תשובה כאן.. הזכרת לי את הערך הראשון שלי (בטחון) שבאמת זקוק ליד תומכת ומטפחת. • כתית למאור • בית הבד 10:59, ה' באייר, ה'תש"ף (29 באפר' למניינם), ימות המשיח 10:59, 29 באפריל 2020 (IST)
- תייגתי כי חשבתי שתוכל לחזק את דברי, ובכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות בבחינת '... בסתר'. להתראות - שיחה, 12:31, ה' באייר, ה'תש"ף 12:31, 29 באפריל 2020 (IST)
- מסכים עם קרייזי שצריך ללמד משתמש חדש איך כותבים ואם הוא כותב בצורה שצריך אח"כ לעבוד עליה עדיף למחוק או להעביר לשיחה. אני יכול להעיד באופן אישי שהערכים שיצרתי בויקיפדיה השקעתי עליהם פי 4 בערך זמן מאשר על הערכים שכתבתי כאן וזה כי ידעתי שאני לא יכול לכתוב משהו בלי מקור או מנוסח בערך. מצד שני אם נעבוד כך באופן גורף א. העורכים לא ישארו להרבה זמן וזה מנסיוני בעריכה ב'המכלול' ששם מקבלים פני חדשים בסבר פנים יפות ואם מישהו עשה טעות לא מתקנים אותו אלא מסבירים לו וזה גורם שיהיה מאוד נחמד לערוך שם וכך נשארים שם העורכים. ב. הרמה של חב"דפדיה תעלה בקצב של כתיבת הערכים - מאוד איטי בשונה מאיך שעלתה (לדעתי) עד עכשיו, כי עם כל הכבוד לסינונים רמת ויקיפדיה עולה מעט מאוד לעומת איך שיכלה לעלות אילו לא היו על כל ערך דיוני חשיבות אידיאולוגיים וכו'. וע"כ אני לא יודע מה עדיף אבל ודאי שצריך משני הצדדים - גם למחוק דברים שלא ראויים ובלי להיכנס ליותר מדי שקלא וטריא וגם להשאיר ערכים שלא ממש מזיקים גם אם הם לא מעלים את הרמה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ו' באייר ה'תש"ף • 03:16, 30 באפריל 2020 (IST)
- התבלבלתי לגמרי מדבריך, להתראות. כיצד לשיטתך יש להתייחס למשתמש חדש פזיז שלא מודע לכללים? להתעלם ממנו ולהתמקד בהוספה באור, או להתחיל במעקב אחרי עריכותיו ולהדריך אותו כיצד להתאים לכללים (כולל גם מחיקת תוכן לא אנציקלופדי שהכניס, מבלי סתירה לקבלתו בספ"י והדרכה בנעימות)? אני מזדהה עם עדותו של חלוקת קונטרסים שכאן משקיעים פי 4 פחות מוויקיפדיה, כי יודעים שבמילא לא ישנה כלום. ואם נצליח בעבודתנו לפעול שישקיעו רק פי 2 פחות, והיה זה שכרנו. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 14:27, ו' באייר ה'תש"ף
- כבר לא נעים לי.. בכל מקום שאני שולח את ידי מתפתחים דיוני ענק שלא ראתה חבדפדיה מזה שנים--חייל של המלך - שיחה, 14:52, ו' באייר, ה'תש"ף 14:52, 30 באפריל 2020 (IST)
- להדריך, בנעימות, ולעשות את זה כבדרך אגב, כי לא זו עיקר שליחותנו. אינני נגד מחיקת תוכן לא אנציקלופדי, אני נגד מחיקת חומר לא ערוך בצורה סיטונאית "כדי להעלות את ערכה של חב"דפדיה". אינני יכול להשוות לויקיפדיה כי ברוך השם רגלי לא דורכת שם במרחב העריכה. מצטרף לתפילה. להתראות - שיחה, 15:50, ו' באייר, ה'תש"ף 15:50, 30 באפריל 2020 (IST)
- כבר לא נעים לי.. בכל מקום שאני שולח את ידי מתפתחים דיוני ענק שלא ראתה חבדפדיה מזה שנים--חייל של המלך - שיחה, 14:52, ו' באייר, ה'תש"ף 14:52, 30 באפריל 2020 (IST)
- התבלבלתי לגמרי מדבריך, להתראות. כיצד לשיטתך יש להתייחס למשתמש חדש פזיז שלא מודע לכללים? להתעלם ממנו ולהתמקד בהוספה באור, או להתחיל במעקב אחרי עריכותיו ולהדריך אותו כיצד להתאים לכללים (כולל גם מחיקת תוכן לא אנציקלופדי שהכניס, מבלי סתירה לקבלתו בספ"י והדרכה בנעימות)? אני מזדהה עם עדותו של חלוקת קונטרסים שכאן משקיעים פי 4 פחות מוויקיפדיה, כי יודעים שבמילא לא ישנה כלום. ואם נצליח בעבודתנו לפעול שישקיעו רק פי 2 פחות, והיה זה שכרנו. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 14:27, ו' באייר ה'תש"ף
- מסכים עם קרייזי שצריך ללמד משתמש חדש איך כותבים ואם הוא כותב בצורה שצריך אח"כ לעבוד עליה עדיף למחוק או להעביר לשיחה. אני יכול להעיד באופן אישי שהערכים שיצרתי בויקיפדיה השקעתי עליהם פי 4 בערך זמן מאשר על הערכים שכתבתי כאן וזה כי ידעתי שאני לא יכול לכתוב משהו בלי מקור או מנוסח בערך. מצד שני אם נעבוד כך באופן גורף א. העורכים לא ישארו להרבה זמן וזה מנסיוני בעריכה ב'המכלול' ששם מקבלים פני חדשים בסבר פנים יפות ואם מישהו עשה טעות לא מתקנים אותו אלא מסבירים לו וזה גורם שיהיה מאוד נחמד לערוך שם וכך נשארים שם העורכים. ב. הרמה של חב"דפדיה תעלה בקצב של כתיבת הערכים - מאוד איטי בשונה מאיך שעלתה (לדעתי) עד עכשיו, כי עם כל הכבוד לסינונים רמת ויקיפדיה עולה מעט מאוד לעומת איך שיכלה לעלות אילו לא היו על כל ערך דיוני חשיבות אידיאולוגיים וכו'. וע"כ אני לא יודע מה עדיף אבל ודאי שצריך משני הצדדים - גם למחוק דברים שלא ראויים ובלי להיכנס ליותר מדי שקלא וטריא וגם להשאיר ערכים שלא ממש מזיקים גם אם הם לא מעלים את הרמה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ו' באייר ה'תש"ף • 03:16, 30 באפריל 2020 (IST)
- תייגתי כי חשבתי שתוכל לחזק את דברי, ובכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות בבחינת '... בסתר'. להתראות - שיחה, 12:31, ה' באייר, ה'תש"ף 12:31, 29 באפריל 2020 (IST)
- להתראות, אם אתה מתייג אותי, זה סימן שאתה רוצה תשובה כאן.. הזכרת לי את הערך הראשון שלי (בטחון) שבאמת זקוק ליד תומכת ומטפחת. • כתית למאור • בית הבד 10:59, ה' באייר, ה'תש"ף (29 באפר' למניינם), ימות המשיח 10:59, 29 באפריל 2020 (IST)
- זו לא פעם ראשונה שהנושא עולה לדיון, ולא האחרונה. דעתי לא השתנתה, וככל הנראה גם לא תשתנה. סתם דוגמא: זכורני עדיין כיצד בעל כתית למאור זכה בראשית דרכו למטר זועם של תגובות על עריכות בוסריות, שהיו שהתייחסו אליהן כשטותיות, אך בורה התחתונה בזכות הסברת פנים ותמיכה, נשאר ותרם הרבה יותר ממה ש'הזיק'. ייתכן וחלק מהעריכות ה'בוסריות' שלו עדיין פזורות ברחבי הפדיה, ואולי חלקן יכולתם להביא כדוגמאות לדברים ה'נוראיים' שמורידים כביכול את חב"דפדיה פוגעות ומפריעות ומשחיתות, אבל אין לי ספק שההשקעה היתה שווה. אין מה לעשות, כדי להביא כותבים וכוחות חדשים עלינו לעסוק בהוספת אור ואיכות שבעזרת השם תביא כמות ותגרש את החושך. גם אני משתדל לסקל טעויות, אבל הקאך אינו ב'סור מרע' אלא ב'עשה טוב', בדיוק כמו בשאר עניני העבודה של הדור השביעי. בנוגע לענין השני, גם מומחה שמתמצא בנושאים, לא מזלזל, אלא מקסימום לא מסתמך. הפוך, הוא מתפעל מהיקף המידע, מריכוזו, מהנוחות, ועוד. להתראות - שיחה, 23:50, ד' באייר, ה'תש"ף 23:50, 28 באפריל 2020 (IST)
- ברור לי שרבים נכנסים לקבל מידע, האתר פופולרי ללא ספק. לכן הדגשתי מומחים שמתמצאים בנושאים, וכאלה לענ"ד יזלזלו כשיחפשו מידע ויווכחו במצב כאן. בנוגע לריבוע, לכאורה יש לפתוח דיון נפרד, בדף שיחתי או שיחתך, או אולם דיונים, ואשמח לקדם משהו אם יתאפשר. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:34, ד' באייר ה'תש"ף
- קרייזי אבאוט משיח, האחריות אכן מחייבת. שמעתי מחבר אמריקאי שמשמש כשליח ופגש פרופסורים ישראלים בעיר שליחותו עם ידע על חב"ד וכששאל אותם מהיכן המידע, אמרו לו מחב"דפדיה, שמעתי זאת גם מהרשז"ב שמתשמש בעצמו וסיפר לי על עמיתים שמעיינים בחב"דפדיה, בטח ראית את ההקדמה לאנציקלופדיה תלמודית כרך ה-40, ועוד רבות. והגע עצמך, האם אכן חושב הינך שאדם רציני שמחפש מידע לא ישתמש בתוצאות הראשונות שיש לו בחבדפדיה? כמובן שכאשר יהיה ערך גם בויקי וגם בחבדפדיה - אדם שאינו חבדניק יעדיף (לצערנו) את הויקי, אבל כשאנחנו מקור המידע היחיד, או מהראשונים בגוגל, לעומת קישור לדפי אינטרנט אחרים לא מזוהים - אין סיבה שיסמוך על מידע באתר אינטרנט אחר יותר מאשר חבדפדיה. בקשר לפרסום, אם יבואו אנשים, בסופו של דבר ימצאו גם אלו שינטרו, הכמות מביאה את האיכות את הגיוון, ואת התפארת, במשמעות החסידית שלה. בנוגע לריבוע - אפשר להתחיל לאסוף רשימת ערכים מתאימים, או כאלו שאפשר להגיש למועמדות ולשפצר אותם שיתאימו, אבל לדעתי עדיף קטע 'הידעת' או תמונה, משהו קצר ומעורר ענין, משהו ארוך לא בדיוק ימשוך את כולם, לענ"ד. להתראות - שיחה, 21:20, ד' באייר, ה'תש"ף 21:20, 28 באפריל 2020 (IST)
- אם קבלה היא נקבל. ההיגיון אומר להיפך שהוספה והרחבה הם שכלול משא"כ מחיקת שטויות וטעויות תורמות שהמידע יהיה אמין ויהיה ברמה טובה --חייל של המלך - שיחה, 21:24, ד' באייר, ה'תש"ף 21:24, 28 באפריל 2020 (IST)
- חייל של המלך שליט"א, ברוכים המצטרפים. מכיר את הערכים לא פחות ממשתמשים אחרים...איני חדש כאן... ברור שכאשר יש טעות או שטויות צריך למחוק ולהסיר, אבל אני טוען שכאשר פוגשים מידע לא ערוך / לא מעובד / לא מדוייק - אם באמת דואגים לחב"דפדיה, צריך להשקיע זמן לחפש איך אפשר לאמת את המידע ולעבד אותו, ולא להתחיל במחיקה סיטונאית. ועל יסוד דברי אדמו"ר הריי"צ שענין חינוכי צריך 'להלביש' במשפט קליט: אני לא טוען שהחושך אינו חושך, אבל אני כן טוען חושך לא מגרשים במקלות. אגב, עם כל הצניעות, כמדומני שאני התורם בעל הותק הפעיל הארון ביותר בחב"דפדיה, ומנוקדת המבט שלי אני יכול להעיד שאדם שעיקר ענינו היה בביקורת, דיוקים, מחיקות, לא שרד הרבה זמן, אף שהוא צודק, אדם שהקדיש את רוב עיתותיו ופעילותו להוספה והרחבה, שרד יותר זמן. כל דברי מגיעים מתוך רצון להשפיע על הטווח הרחוק, ולא רק על קישור או ערך ספציפי. בתקווה להבנה עד קיץ, ולהמשך תרומות עד אין תכלית. להתראות - שיחה, 21:09, ד' באייר, ה'תש"ף 21:09, 28 באפריל 2020 (IST)
יחי
מה עם איזה ערך על הרב סורוצקין ר"י עטרת שלמה?.. נראה לי הוא מאוד נחשב אצלם.. כיפת יחי - שיחה, 11:38, י' בסיוון, ה'תש"ף 11:38, 2 ביוני 2020 (IST)
- צודק. האמת שאני כרגע דיי עסוק ובלי גישה למחשב. כמובן שגם אתה יכול ומוזמן ליצור ערך כזה לעשות חיפש באינפו - אונליין - אוצר החכמה ולהתחיל להזין חומרים. בהצלחה!--חייל של המלך - שיחה, 23:10, י"ט בסיוון, ה'תש"ף 23:10, 11 ביוני 2020 (IST)
ישר כוח!
על ההוספות בערך יחי אדונינו!, יחי המלך! --שמואל חיים ♦ שיחה 13:23, 20 בדצמבר 2020 (UTC)
- כנ"ל הערך שיחת שבת בראשית תשמ"ה--שמואל חיים ♦ שיחה 13:09, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- לדעתי עדיף להחליף את שמו או אולי כדאי פשוט להעביר את כל התוכן לערך על הספר 'יחי המלך'. ועצ"ע--חייל של המלך - שיחה, 13:18, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:18, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- להעביר לערך "יחי המלך" פחות משתלם, אבל אפשר לחשוב על שם אחר --שמואל חיים ♦ שיחה 13:20, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- "משתלם"? מה הפשט?
- להעביר לערך "יחי המלך" פחות משתלם, אבל אפשר לחשוב על שם אחר --שמואל חיים ♦ שיחה 13:20, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- לדעתי עדיף להחליף את שמו או אולי כדאי פשוט להעביר את כל התוכן לערך על הספר 'יחי המלך'. ועצ"ע--חייל של המלך - שיחה, 13:18, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:18, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
הערה
תודה על עריכותיך באתר, רק ברצוני להעיר שיש להימנע מלהכניס ציטוטים ארוכים לערך. עדיף פשוט לסכם בשפה אנציקלופדית. בהצלחה! נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:13, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- לא הבנתי עד מתי אני אמור לקבל תודות ובתור מי בדיוק אתה מודה אבל פיין... אני חושב שבדברים של הרבי עדיף לצטט, בפרט בדברים שאין לי כח לשבת ולסם דברים של הרבי שליט"א מלך המשיח - דבר שכמובן חייב להיות בשיא הדיוק והזהירות. בפרט כשהמדובר בנושאים דקים ועדינים. וד"ל.--חייל של המלך - שיחה, 11:22, ט' בטבת, ה'תשפ"א 11:22, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- בעיקרון כל עריכה מועילה שווה תודה - אך אפשר לעשות זאת בתור שליחת תודה בגרסאות, ובנידו"ד אני נוהג לפתוח הערה בברכה, (למרות שאולי הייתי צריך בסוף - 'מסיימים בטוב'..) וכן: בתור משתמש קטן במיזם ענק שנהנה להאיר ולהעיר כשצריך.. ולגופו של עניין: כמוני כמוך, גם אני חושב שחבל לוותר על ציטוטים ובטח משיחות של הרבי, אך למען השמירה על ה'פדיה', הדקדוק והניסוח - מן הראוי לסכם זאת בשפה אנציקלופדית, גם כשקשה - תמיד משתלם המאמץ. בהצלחה רבה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:42, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- כשיש לי כח ולא מדובר בנושא מורכב ועדין וכו' ניחא. בזה אין לי כח ועדי להביא הציטוט מאשר כלום. אם יש לך את הכח לשבת לסכם וכו' כהנ"ל בצורה אוביקטיבית להשאיר את כל התכן של דברי הרבי הללו במילם 'פדיות', אשריך וטוב לך באתר הזה ובאתר הבא...--חייל של המלך - שיחה, 12:05, ט' בטבת, ה'תשפ"א 12:05, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- בקשר לתודות לא התכוונתי רק לך אלא גם לשמואל חיים שהודה לי לעיל בלי הערה על אף שאני 'משתמש' באתר מזמן רב... -- נכתב ע"י חייל של המלך ששכח לחתום את שמו.
- ראשית, אכן, לא אמרתי שזה קל - וכמובן שבמקרה זה ציטוט זה חשוב, והוא לא יורד. באם יהיה לי כח רצון וזמן - בל"נ אסכם זה, למרות שאין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה.. ובכל מקרה, לא קיים לע"ע מדיניות האוסרת למשתמשים להודות בלי הערה או סיבה .. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 12:12, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- בענייני תודה אתה מוזמן לעיין להנאתך ולצחוקך כאן: https://77012.blogspot.com/2019/09/blog-post_31.html. ... חייל של המלך - שיחה, 12:27, ט' בטבת, ה'תשפ"א 12:27, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- ראשית, אכן, לא אמרתי שזה קל - וכמובן שבמקרה זה ציטוט זה חשוב, והוא לא יורד. באם יהיה לי כח רצון וזמן - בל"נ אסכם זה, למרות שאין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה.. ובכל מקרה, לא קיים לע"ע מדיניות האוסרת למשתמשים להודות בלי הערה או סיבה .. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 12:12, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- בקשר לתודות לא התכוונתי רק לך אלא גם לשמואל חיים שהודה לי לעיל בלי הערה על אף שאני 'משתמש' באתר מזמן רב... -- נכתב ע"י חייל של המלך ששכח לחתום את שמו.
- כשיש לי כח ולא מדובר בנושא מורכב ועדין וכו' ניחא. בזה אין לי כח ועדי להביא הציטוט מאשר כלום. אם יש לך את הכח לשבת לסכם וכו' כהנ"ל בצורה אוביקטיבית להשאיר את כל התכן של דברי הרבי הללו במילם 'פדיות', אשריך וטוב לך באתר הזה ובאתר הבא...--חייל של המלך - שיחה, 12:05, ט' בטבת, ה'תשפ"א 12:05, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- בעיקרון כל עריכה מועילה שווה תודה - אך אפשר לעשות זאת בתור שליחת תודה בגרסאות, ובנידו"ד אני נוהג לפתוח הערה בברכה, (למרות שאולי הייתי צריך בסוף - 'מסיימים בטוב'..) וכן: בתור משתמש קטן במיזם ענק שנהנה להאיר ולהעיר כשצריך.. ולגופו של עניין: כמוני כמוך, גם אני חושב שחבל לוותר על ציטוטים ובטח משיחות של הרבי, אך למען השמירה על ה'פדיה', הדקדוק והניסוח - מן הראוי לסכם זאת בשפה אנציקלופדית, גם כשקשה - תמיד משתלם המאמץ. בהצלחה רבה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:42, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
הסתרת גרסא
מעונין שאני יסתיר את הגרסא בה מופיע דבריו של האנונימי בדף המשתמש שלך? --שמואל חיים ♦ שיחה 13:13, 20 ביוני 2021 (UTC)
;"הגרסא בה מופיע דבריו של האנונימי"? לא יודע למה כוונתך.--107.77.76.93 07:46, 21 ביוני 2021 (UTC)