שיחת משתמש:חיים נהר

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של חיים נהר התקבלה מהמשתמש Jcsbm בתאריך כ"ט באב ה'תשס"ז.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום חיים נהר, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

--chabadnik - שיחה 17:38, 10 יוני 2007 (EDT)

לארגז החול שלי

פינה חמה

לכל המעונינים ניתן לפנות אלי בכל נושא שהוא, גם נושאים שלא קשורים כלל לויקיפדיה ואשתדל להיות לאחיעזר ואחסימך. --חיים נהר (שיחה) 13:56, 27 יוני 2007 (EDT)

שבועות תשי"ב

עניתי לך בדף השיחה של הערך--מישקפופר 00:03, 24 יוני 2007 (EDT)


ביקורת

רצוי מאד לפני שאתה הופך מילה מסויימת לערך, לחשוב האם יהי'ה יום אחד ערך בשם כזה באנציקלופדי'ה חב"דית (למשל, מספר הניגון בספר הניגונים, אין לו מקום כערך בפני עצמו). בנוסף לזה, ישנם הרבה מילים שאולי התוכן שלהם יהי'ה בע"ה ערך, אבל עם איות שונה. כמו למשל המילה "התוועדו", מובן שיש מקום לערך התוועדות, אבל זה לא יהי'ה לעניין להפוך את המילה "התוועדו" לערך בפני עצמו. לכן, במקרה כזה, הכי נכון זה לכתוב את הפקודה הבאה: [[התוועדות|התוועדו]], זה יוצר מציאות שבדף יראו את המילה "התוועדו" ובפועל הוא יפנה לערך "התוועדות".

המשך הצלחה רבה! --chabadnik - שיחה 01:13, 24 יוני 2007 (EDT)

עניתי לך בדף השיחה שלי. בכלל, רצוי להמשיך דיון במקום בוא הוא נפתח. אם התחלנו דיון בדף שיחה של ערך מסוים, רצוי להמשיך אותו שם. הצלחה רבה! --chabadnik - שיחה 13:06, 24 יוני 2007 (EDT)
שוב עניתי לך בדף השיחה שלי. --chabadnik - שיחה 13:21, 24 יוני 2007 (EDT)

תודה על התיקון

תודה על הוספת ה"]]" בשיחת המשתמש שלי. סוף סוף אני רואה שמישהו מבקר בדף שלי... --ישראל (שיחה | תרומות) 15:51, 24 יוני 2007 (EDT)

הגבתי

במ"ש בדף השיחה ספרי רבו"נ.בני

תוארי הרביים

עניתי לך בקיצור בדף השיחה שלי, ובאריכות ונוגע לפועל יותר בשיחת קטגוריה:ספרי רבותינו נשיאנו. הצלחה --chabadnik - שיחה 20:26, 27 יוני 2007 (EDT)

דף שיחה: שיחה:הופ קוזק (ניגון)

עניתי לך שם. מחכה לתגובתך :) --chabadnik - שיחה 17:46, 28 יוני 2007 (EDT)

פרוייקט הניגונים

בקשר לפרוייקט הניגונים: אשמח מאוד אם תחסוך לי את העבודה לחפש כל הזמן איזה ניגון נוסף ולהוסיף בו קישור לשמיעת הניגון (שלדעתי לפחות זה פרט מאוד עיקרי בעריכה אינפופדית של ניגוני חב"ד - מכיוון שתיאור, מוצלח ככל שיהיה לא מתחרה בשמיעת הניגון עצמו...). תוכל בעצמך על כל ניגון להוסיף לינק לשמיעה מתוך מדור האדיו באתר. רוב הניגונים לכאורה מופיעים באתר חב"ד אינפו, ותוכל לראות בניגונים הקודמים איך בדיוק מוסיפים את הלינק לשמיעת הניגון--שניאור 22:29, 30 יוני 2007 (EDT).


תודה על הרעיון של הכנסת קישור לניגונים בחב"ד אינפו, בהחלט הרעיון עלה לי לראשונה כשראיתי שעשית זאת. התדברתי על זה עם אלחנן ושחתי לו שקודם אתעסק עם עריכת הניגונים ולאחמ"כ הוסיף לכל ניגון לינק חיצוני לשמעית הניגון + תמונה של תוי הניגון, ובאותה הזדמנות גם אעביר הגהה על התוכן והסיגנון.
אגב אורחא: אין שם את כל הניגונים כ"א 171 ניגונים ראויים לשמיעה בהוצאת וולנר. כמובן שעד אז יש עוד כברת דרך. תודה! --חיים נהר (שיחה) 22:39, 30 יוני 2007 (EDT)

יש את ניגוני ההתוועדויות ועוד סדרות שונות (חסידים מנגנים, כלב וכדו')--שניאור 22:47, 30 יוני 2007 (EDT)

זה לא כ"כ פשוט למצוא כמאתיים ניגונים נוספים בערימות הדיסקים שיצאו. רוב ניגוני כלב הם ניגונים מהחלק הראשון שבספר הניגונים, אבל די לצרה בשעתה - כשנאחז שם כבר יימצא הפיתרון, בעז"ה. --חיים נהר (שיחה) 22:51, 30 יוני 2007 (EDT)

הרשאות מפעיל מערכת

בירכותיי לרגל התמנותך כמפעיל מערכת בחב"דפדיה - אנציקלופדיה חב"דית ברשת האינטרנט. הצלחה רבה!

תודה רבה. אפשרויות נוספות לזרז ולו במעט את התגלותו של מלכנו משיחנו תיכף ומי"ד ממ"ש. --חיים נהר (שיחה) 22:36, 2 יולי 2007 (EDT)

שינוי מאדמו"ר הצמח צדק ל"צמח צדק"

בשיחת קטגוריה:ספרי רבותינו נשיאנו הצעת קו אחיד לשמות רבותינו נשיאנו במיזם. הקו האחיד שנקבע הוא שתופיע המילה "אדמו"ר". אני רואה שבניגוני אדמו"ר הצמח צדק שינית שמות 2 ערכים מ"ניגון אדמו"ר הצמח צדק" ל"ניגון הצמח צדק", מדוע?

בהחלט נשמע לי מתאים יותר שיופיע התואר "אדמו"ר" בקביעות אצל רבותינו נשיאנו. --chabadnik - שיחה 23:26, 4 יולי 2007 (EDT)

יש הבדל עקרוני, לדעתי, בין שם ערך לבין סוגריים. בשם ערך צריך להיות עקרון, משא"כ כאשר מדובר בסוגריים שעניינם - הבהרה - אין מקום לתוארים פרט למוכרח. ומכיוון, וכפי שגם אמרת לי בעבר, אצל אדמו"ר הצ"צ לא מוכרחת התואר "אדמו"ר" כמו אצל אדמו"ר הזקן למשל, שלא שייך להשמיט התואר האמור בשו"א, לכן ביצעתי את השינוי. אך בכ"א העניין נתון להחלטתך.--חיים נהר (שיחה) 01:36, 5 יולי 2007 (EDT)
אצלי, הסיבה בגללה חשבתי ש"הצמח צדק" יכול לבוא גם בלי "אדמו"ר" היא, מכיון שזה 'מצלצל' טוב גם ללא התואר הנ"ל. לכן בהמשך הגעתי למסקנא שכן צריך לכתוב בכל פעם "אדמו"ר". העניין לא נתון להחלטתי. זוהי דעתי, ואם אתה חושב אחרת, אתה יכול להשאיר כך. --chabadnik - שיחה 16:48, 5 יולי 2007 (EDT)
השאלה היא מה בנוגע לאדמור הצ"צ כשהוא מופיע בתוך סוגריים. --חיים נהר (שיחה) 21:54, 7 יולי 2007 (EDT)

הפניות כפולות

ישנו דף בממשק שכדאי לעבור עליו מדי פעם על מנת לוודא שלא מופיעים בו לינקים. הדף נקרא: "הפניות כפולות".

משמעות הדף: במקרה בו עשית דף הפניה לדף הפניה אחר - לדוגמה, הפנת את המילה "הרבי" למילים "הרבי מלך המשיח" כאשר המילים "הרבי מלך המשיח" מפנים לערך עצמו: "אדמו"ר שליט"א" - במקרה כזה, חיפוש באתר אחר המילה "הרבי" תפנה לדף ההפניה ולא לערך עצמו. בדף המיוחד הנ"ל, נמצאים שמות ערכים בעייתים כאלה. הדבר הנכון לעשות הוא להיכנס לדף ההפניה הראשון, ולכתוב שם את שם הערך עצמו (ובדוגמה - להיכנס לדף ההפניה "הרבי" ולכתוב בו הפניה ל"אדמו"ר שליט"א").

אני פונה אליך בנושא א. בשביל שתעשיר את הידע בממשק :), ב. מכיוון שרוב ההפניות הכפולות הם מניגוני חב"ד. כרגע יש שם כמה דפים כאלה ובבקשה תסדר אותם.

חשוב! במקרה ואתה חושב שדף הפניה מסוים מיותר ואתה רוצה למחוק אותו, תבדוק לפני המחיקה האם ישנם דפים שמקושרים לדף הזה, זאת על ידי לחיצה על "דפים המקושרים לכאן" (אופציה שנמצאת בתיבת הכלים בצד ימין). במקרה וישנם דפים שמקושרים לדף, תשנה בדפים האלה את הקישור לקישור הנכון (אגב, זו פעולה שצריכים לבצע לפני כל מחיקה של עמוד באתר). הצלחה רבה! --chabadnik - שיחה 19:03, 6 יולי 2007 (EDT)

תודה רבה על המידע! שים לב שכל ההפניות הכפולות קשורות לדיון שלנו לעיל בנוגע ל"אדמו"ר", נחליט על הנ"ל ונסדר גם את זה, בעז"ה. --חיים נהר (שיחה) 21:59, 7 יולי 2007 (EDT)
בנתיים אין מספיק חברים בקהילה שיש בשביל מה לפתוח דיון על העניין. ההחלטה היא שלנו. לדעתי צריך לשים "אדמו"ר" בכל פעם, גם בסוגריים, וזאת בגלל שנראה לי לא לעניין שחלק מהרביים יכתבו עם התואר הנ"ל וחלק ללא. --chabadnik - שיחה 22:10, 7 יולי 2007 (EDT)
כבקשתך, טפלתי בכל ההפניות הכפולות. --חיים נהר (שיחה) 11:10, 10 יולי 2007 (EDT)

תודה רבה. כדאי תמיד לעבור על הדף הזה מדי פעם. --chabadnik - שיחה 16:40, 10 יולי 2007 (EDT)

בעז"ה ככל שהזמן יאפשר. כאמור - אין לי פה מחשב פרטי, צריך להתחשב במקומיים. --חיים נהר (שיחה) 19:10, 10 יולי 2007 (EDT)

קטגורית הקונטרס יחי המלך המשיח

נשמע לך לעניין לפתוח קטגוריה על הקונטרס? החומר בחוברת צריך להיכנס כערכים, לא כפרקים בקונטרס. כך לדעתי עלכ"פ - זאת אנציקלופדי'ה. כרגע הקטגוריה נמצאת בדפים המיועדים למחיקה. מחכה לשמוע את דעתך.

ואגב, רוב החומר בערכים הקיימים בקטגוריה:גאולה ומשיח הם מהקונטרס הנ"ל.. :)--chabadnik - שיחה 03:34, 13 יולי 2007 (EDT)

בסדר גמור. בעצם כתב אותם אותו מ. פ. מה שכן רציתי זה לפתור את בעיית הדיונים המקומיים בדפי השיחה הקשורים באופן ישיר או עקיף לנושאים עליהם ישנם דיונים - עוד בטרם הם יתחילו לצבור תאוצה. הקונטרס "חי וקיים - התשובות לכל השאלות" עדיין לא מופיע פה ואין עדיין מענה הולם לשאלות הנידונות שם. מה אתה אומר? --חיים נהר (שיחה) 16:03, 13 יולי 2007 (EDT)
כדאי מאד להכניס את התוכן של החוברת חי וקיים התשובות לכל השאלות, בערכים קיימים, או לפתוח חדשים. אבל לא כ"אינפוציטוט" :). --chabadnik - שיחה 17:38, 13 יולי 2007 (EDT)
השאלה היא איך עושים את זה? --חיים נהר (שיחה) 17:40, 13 יולי 2007 (EDT)
אמממ, עובדים קשה :).

בהצלחה! לא יותר מדי! אתה צריך שיהיו לך כוחות בשביל.... בכ"א יש לי כמה רעיונות לביצוע שנראים לי דחופים יותר. --חיים נהר (שיחה) 01:17, 15 יולי 2007 (EDT)

אבל מה נסגר? אתה מוחק את הקטגוריה עם הערכים? --chabadnik - שיחה 01:31, 15 יולי 2007 (EDT)
תן לי כמה ימים לבדוק האם כל החומר שבקונטרס הוכנס או לא. חשבתי שאולי התת-כותרות יכולות להיות כל אחת ערך בפני עצמו, באם עדיין זה לא הוכנס. ידוע לך משהו ע"כ? --חיים נהר (שיחה) 01:33, 15 יולי 2007 (EDT)
לא הבנתי על מה אתה מדבר. כל אופן, תבדוק ואדרבה, יש מקום ועניין להגדיל ולעבד כמה שיותר את ערכי גאולה ומשיח. הצלחה. --chabadnik - שיחה 01:40, 15 יולי 2007 (EDT)

מחמאות ששמרתי בלב

חיים, עשית עבודה ממש יפה. במיוחד בעניין התמונות של הניגונים, וגם הסדר החדש בקטגוריה. ממך יראו וכן יעשו (ואני בתוכם...) --ישראל (שיחה | תרומות) 23:53, 15 יולי 2007 (EDT)

מצטרף למחמאות. אגב, לגבי התמונות של תווי הניגונים - אין בעיה של זכויות יוצרים?--M&n 00:54, 16 יולי 2007 (EDT)

אגב, עד עכשיו דף השיחה שלך הופיע בקטגוריה גאולה ומשיח, תוכל לראות כאן מה גרם לכך. --ישראל (שיחה | תרומות) 00:08, 16 יולי 2007 (EDT)

מצטרף ג"כ. אתה וM&n כצוות חבל"ז.. --chabadnik - שיחה 21:03, 16 יולי 2007 (EDT)

תודה רבה

מחמאותיכם נתקבל בתשואות חן חן. בעז"ה בשמחתכם נחמיא לכם גם כן, בעז"ה. --חיים נהר (שיחה) 19:54, 16 יולי 2007 (EDT)

תודה גם לך חב"דניק. וכמובן כבירוקרט האחריות עליך כבדה ביותר וכמוה גם ההערכה. --חיים נהר (שיחה) 22:02, 16 יולי 2007 (EDT)

הערך מארש נפוליאון

באופן כללי, לא כדאי לפתוח ערך חדש ללא תוכן, ולשים בו 'תבנית בעבודה', רצוי לכתוב לפחות כמה מילים. אם אתה רואה ערך חדש ללא תוכן - תמחק אותו בבקשה. המשך הצלחה רבה --chabadnik - שיחה 22:35, 19 יולי 2007 (EDT)

לצורך הסדר הכללי בניגונים הייתי צריך לעשות תשעה עשרה כאלה, עשר מתוכם כבר ערכתי ונותרו לי כרגע עוד תשעה אותם אני יערוך בימים הקרובים. בכל אופן כרגע אני יוסף שם שתי מילים ויוריד את התבנית בעבודה. --חיים נהר (שיחה) 01:01, 20 יולי 2007 (EDT)

איזו תמונה מתאימה לערך דגל משיח

האם מתאימה התמונה הקיימת (שמראה שהדגל הוא לא נחלתם של קיצונים הזויים) או שמא תמונה זו שרואים בה יותר טוב את הדגל? --ישראל (שיחה | תרומות) 23:39, 26 יולי 2007 (EDT)

בכלל הדרך היא לשים את התמונה שיש בה מן השוני והמיוחד, כשבנוגע לעניינו אני לא חושב שיש תמונה שיותר מעניינת ואטרקטיבית מהתמונה של הרב גלכובוסקי (אולי כשיתקעו ד"מ על הירח), (וד"א זה לא בדיוק מראה שהדגל הוא לא נחלתם של ההזויים בלבד לצופה מן הצד). --חיים נהר (שיחה) 23:59, 26 יולי 2007 (EDT)
בטוח שישנה תמונה שרואים בה רק את הדגל, כזאת תמונה צריך לשים בערך. הדרך היא לא לשים תמונה שיש בה מן השוני, אלא תמונה שהכי מבטאת את תוכן הערך. גם אין עניננו להוכיח ש"הדגל הוא לא נחלתם של קיצוניים" (אלא אם כן, זה יהי'ה קשור באופן ישיר לנכתב בערך), בשביל זה יש אולי את הפורום של חב"ד אינפו. זאת דעתי עלכ"פ. --chabadnik - שיחה 03:22, 27 יולי 2007 (EDT)
דעתי היא, שתוכן הערך צריך להיות מועבר בצורה הברורה ביותר בגוף הערך עצמו. התמונה, אמורה לתת זווית לא שגרתית לתוכן הערך. כאשר מדובר על דגל משיח ויש עליו תיאור מלא, אין צורך לשים תמונה של הדגל שכבר ממילא נמצא בראשו של הקורא (בהתחשב בזה שתשעים אחוז מהקוראים מכירים את דגל המשיח). מה שכן, תמונה של אדם מוכר וידוע בחב"ד שמנפנף בדגל נותן לערך מימד שלא יכול להיכתב באותיות. --חיים נהר (שיחה) 15:30, 27 יולי 2007 (EDT)
אני מכריז בזאת על "מלחמת מפעילים" :)... --ישראל (שיחה | תרומות) 22:16, 28 יולי 2007 (EDT)
אם היו לנו מטרות נוספות, חוץ מהמטרה להוות אנציקלופדי'ה חב"דית, הי'ה מקום לטענות שלך. מכיוון אבל שמטרתנו היא להיות אנציקלופדי'ה חב"דית בלבד, אין מקום לתמונה כזאת, אלא אם כן זה נוגע לעצם הערך. בדיוק כמו שבערך על הרבי לא תחפש תמונה מיוחדת, מזווית לא שגרתית, למרות שדמותו של הרבי נמצאת בראשם של 100 אחוז מהקוראים. --chabadnik - שיחה 22:19, 28 יולי 2007 (EDT)

"יחיד ורבים הלכה כרבים". לא נותר לי אלא להמתין.. --חיים נהר (שיחה) 23:40, 28 יולי 2007 (EDT)


לחיים נהר - ראה 'שיחת המשתמש' שלי... - מענדי פ.

נימוק ולמזער גופן

  • תודה על ההערה תחת הכותרת: "נימוק".
  • פעמים שנכתב בסוף ערך "נלקח מתוך" וכדו' ואתה או אחרים משנים זאת לחלק מהחומר נלקח, או שלגמרי מוחקים. האם אתם בודקים לפני שכותבים/מוחקים? עיין לדוגמא בשינוי שלך בערך אליהו פאר.
  • שאלה - כיצד למזער גופן?

Jcsbm 07:25, 12 אוגוסט 2007 (EDT)

א. בד"כ כשישנו שינוי או הוספה כלשהם זהו סיבה מספקת בשביל שזה יהיה "חלק מחומר". ב. מיזעור גופן ייעשה באמצעות העתקה של הלהלן מתוך ה"עריכה" של דף זה:
הכנס לכאן את הטקסט שברצונך למזער
--חיים נהר (שיחה) 09:35, 12 אוגוסט 2007 (EDT)

תודה. עזרתני. Jcsbm 10:22, 12 אוגוסט 2007 (EDT)

קרדיט

אולי צריך לנקוט באפשרות הנהוגה בקישור הבא:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%AA%D7%91_%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%99

קישורים חיצוניים האתר ממנו נלקח רוב החומר לערך זה (באנגלית) Jcsbm 07:47, 13 אוגוסט 2007 (EDT)

שים לב: הערך שם הוא 'ערך ממולץ', כלומר ערך מוגמר. הערכים אצלנו הם עדיין בתחילתם, כאשר המטרה היא שבכל ערך ימוצה הקשר שלו לחב"ד ולתורתה, מה שאמור להיעשות בעזרת ה'תרומות' של חב"דפדים. ברגע שערך מסויים יגיע לידי גמר וימצא שרובו נלקח מתוך מקור אחד, אכן יהיה מן הראוי לציין זאת באופן הנהוג בקישור שהבאת (ודרך אגב: כנראה שהרבה מן הקרדיטים המופיעים כרגע יוסרו כאשר הערכים בהם הם מופיעים יפשטו צורה וילבשו צורה חדשה, צורה חב"דפדית יותר). --חיים נהר (שיחה) 09:30, 13 אוגוסט 2007 (EDT)

ובכל אופן בתחתית כל דף עריכה נכתב המשפט הבא: אל תפרסמו אותה פה. כמו־כן, אתם מבטיחים לנו כי כתבתם את הטקסט הזה בעצמכם, או העתקתם אותו ממקור שאינו מוגן על־ידי זכויות יוצרים. אל תעשו שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

אי לכך ובהתאם לזאת, אין אפשרות לפרסם מאמר/כתבה חצי מאמר/חצי כתבה, שפורסם במקום כלשהוא, גם אם הפרסום הוא זמני (כמה זמני? חודש, יותר? איש לא יודע). לכן, כאשר מצטטים קטע קצר, שורה, עובדה וכדו', זה ענין של טעם, אבל כאשר מצטטים מאות ואלפי מילים ממאמר אחד, גם אם מוסיפים עליו כמה שינויים מיזעריים, אזי יש לקחת בחשבון, שגולשים, יקחו את החומר יעתיקו ממנו ויתנו קרדיט: "חב"ד פדיה", ועל כך למה? כאשר הכתבה שייכת לעיתונים, ספרים, סופרים, ועיתונאים מסויימים?

אם אתה רוצה להבין על מה אני שח, תנסה בויקפדיה הכללית, לקחת כתבה שלימה של אלפי מילים ולהכניס זאת תחת ערך, מבלי לציין קרדיט. מיד ימחקו את התוכן, בטענה שמדובר ככל הנראה בהעתקה ללא רשות!!! Jcsbm 09:52, 13 אוגוסט 2007 (EDT)