חב"דפדיה:אולם דיונים
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
תיבת ארכיון
|
תבנית:הערות שוליים
בשורה משמחת - תבנית זו היא שדרוג של תבנית הערות שוליים, כך שניתן כיום ליצור על ידה הערות שוליים בשני טורים, על ידי תבנית זו, והוספת |טורים=כן, כך: {{הערות עם טורים|טורים=כן}}. כמו כן, ניתנת האפשרות ליישר את ההערות שוליים לשמאל או לימין, (אך לא ברור שאפשרות זו מועילה לנו).
בתבנית זו, אין אוטומטית את הכותרת ==הערות שוליים==, בשונה מהתבנית הישנה, ויש צורך להוסיף ידנית. דוגמא ניתן לראות בערך הרבי. אקווה שאחד המומחים כאן יוכל לפתור את הבעיה, להכניס את הכותרת לתבנית עצמה ולשלב את שתי התבניות, אבל בנתיים גם זה לא רע :) בנתיים שילבתי את התבנית בערך אחד, רק לדוגמא, ונראה בהמשך מה יאמרו המומחים. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 05:15, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
- נראה שהצלחתי לסדר את הכותרת. תקנתי בהתאמה גם בערך הרבי. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"ב = אעשה לו עזר כנגדו. אעשה - לקב"ה, לו - צדיק, עזר - בינוני, כנגדו - רשע. י"ג בתשרי ה'תשע"ב.
- יש"כ לעוסקים בצרכי ציבור. --שיע 08:32, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
- תודה שלום על היוזמה. איחדתי עם התבנית הישנה בתוספת הכותרת. אגב, שים לב שזה מסיר את אפשרות ה"עריכה" מהפיסקה "הערות שוליים", מה שחוסך בעיות רבות. ייש"כ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג בתשרי ה'תשע"ב 08:55, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
- יש"כ לעוסקים בצרכי ציבור. --שיע 08:32, 11 באוקטובר 2011 (UTC)
היכן אפשר לבקש שינוי שם משתמש ?
מי יכול לעזור לי היכן אני מבקש שישנו לי שם משתמש שנכתב בטעות ? טמיז - שיחה 14:21, 18 באוקטובר 2011 (UTC)
- אין אפשרות לשינוי שם משתמש, פשוט תרשם עוד פעם. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 17:00, 18 באוקטובר 2011 (UTC)
חידוש טכני
הוספתי הודעה המופיעה אוטמטית כאשר עורכים דף שיחה, אודות חתימה. ההזחה אינה חשובה כל כך כדי להעמיס אותה באותה הודעה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 00:01, 24 באוקטובר 2011 (UTC)
- כדאי להוסיף גם לדף זה (אולם דיונים). יש אפשרות כזו? חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"ב = אעשה לו עזר כנגדו. אעשה - לקב"ה, לו - צדיק, עזר - בינוני, כנגדו - רשע. כ"ו בתשרי ה'תשע"ב.
- לא יודע, נראה לי שלא. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 14:11, 24 באוקטובר 2011 (UTC)
- יפה מאוד, שלום. נראה שכדאי להוסיף את השורה בדבר ההזחה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בתשרי ה'תשע"ב 14:27, 26 באוקטובר 2011 (UTC)
- אני ניסיתי, וזה היה נראה לי מסורבל מדי. נסה לעשות זאת. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 15:39, 26 באוקטובר 2011 (UTC)
- יפה מאוד, שלום. נראה שכדאי להוסיף את השורה בדבר ההזחה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בתשרי ה'תשע"ב 14:27, 26 באוקטובר 2011 (UTC)
- לא יודע, נראה לי שלא. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 14:11, 24 באוקטובר 2011 (UTC)
כמה שאלות.
עברתי כעת על כל הארכיונים של אולם הדיונים והתעוררו אצלי כמה וכמה שאלות.
א'- מהי המדניות של חב"דפדיה בנוגע לנושא האנטי-משיחיסטי בנוגע לאישיים בשני הצדדים?
ב'- מה עלה בגורלה של מתקפת הערכים שיצרה כאן התלהבות רבה? (ואגב, לאן נעלם משתמש יואל שהיה פעיל מאוד?)
ג'- מה עלה בגורלו של הפורטל על ההיסטוריה החסידית שאף הוא יצר כאן התלהבות לא קטנה?
ובזאת באתי בכמה הערות למנהלי האתר. א'- כדאי לעשות תמונה יומית של הרבי (יש בחב"ד אינפו גלריות גדולות מאוד של תמונות ולפעמים כשאין מה לשים אפשר להעלות תמונה מהעבר). ב'- כדאי לשנות את מבנה הפורטלים כמו שהוא בויקפדיה זה הרבה יותר יפה והרבה יותר מרשים.
א גוטע וואך. ר'ובן - שיחה 19:38, 29 באוקטובר 2011 (UTC)
- א. אין נ"מ בין משיחסט לאנטי משיחסט. ב. מה שאתה רואה - עבדו עם זה עד שהפסיקו. ג. פנה ליוזם - משתמש שמואל מונקס ושאל אותו. ד. אם תסכים להיות הממונה על כך, ולו באופן זמני. ה. הכול תלוי לפי התוכן הקיים. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ב' בחשוון ה'תשע"ב, למניינם 04:17, 30 באוקטובר 2011 (UTC)
- א'- ראיתי הרבה שקו"ט בערך על האהל לכן פשוט מעניין אותי אלו דברים כותבים [לדוגמה: האם ניתן לכתוב על ר' יואל על כך שהוא אנטי (משהו מעין זה). ב'- חבל מאוד - אגב מאוד התפעלתי מהסגנון של משתמש יואל ומשנתו החב"דפדית (כמובן בהתאם לדעותי וכו'). ג'- הוא קיים עדיין? [פרוייקט שבאמת יש הרבה מה לעשות בו]. ד'- איני יכול לעבוד באופן זמני משום שהיום בערב אנוכי נוסע לישיבה ואהיה רק בעוד חודש. ה'- מזתומרת? ר'ובן - שיחה 07:43, 30 באוקטובר 2011 (UTC)
- רובן שלום. א. אנציקלופדיה עוסקת בעובדות ולכן בדוגמה שנתת ודאי שניתן לכתוב על דעותיו של ר' יואל.
- לכלל זה שניתן לכתוב על עובדות יש מספר התסייגויות. א. על העובדות להיות מוסכמות למשל מישהו שלא ברור אם הוא משיחיסט ויש סברות לכאן או לכאן, ב. צריכה להיות לכך חשיבות אנציקלופדית, למשל מאוד חשוב לי מה דעותיו של החבר שלי - אבל אין מקום לכתוב על כך בויקיפדיה. לא רק זאת אלא גם לא על כל חסיד שמוזכר בויקיפדיה רק על כאלה שלדעתם יש משמעות נרחב בחב"ד כגון משפיע / רב מסדר גודל רציני. ג. לגבי משתמש יואל ראה תרומותיו הוא איננו כאן יותר משנתיים. ניתן אגב להגיע לתרומות של כל משתמש על ידי כניסה לדף המשתמש שלו והקשה על 'תרומות המשתמש' בתפריט שמצד ימטין. ד. נשמח לראותך כשתוכל. ה. ראה בדף זה למעלה דיונים "פנים חדשות לעמוד הראשי" ו"מיזם תמונה שבועית". --שיע 15:15, 30 באוקטובר 2011 (UTC)
- א'- ראיתי הרבה שקו"ט בערך על האהל לכן פשוט מעניין אותי אלו דברים כותבים [לדוגמה: האם ניתן לכתוב על ר' יואל על כך שהוא אנטי (משהו מעין זה). ב'- חבל מאוד - אגב מאוד התפעלתי מהסגנון של משתמש יואל ומשנתו החב"דפדית (כמובן בהתאם לדעותי וכו'). ג'- הוא קיים עדיין? [פרוייקט שבאמת יש הרבה מה לעשות בו]. ד'- איני יכול לעבוד באופן זמני משום שהיום בערב אנוכי נוסע לישיבה ואהיה רק בעוד חודש. ה'- מזתומרת? ר'ובן - שיחה 07:43, 30 באוקטובר 2011 (UTC)
שוב תמונה שבועית
המצב הקיים בלתי נסבל. יש לבטל לאלתר את התמונה ה"שבועית" (או השנתית) ולהרחיב את הסמלים המקשרים לפורטלים לכל הדף. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' בחשוון ה'תשע"ב, למניינם 17:43, 4 בנובמבר 2011 (UTC)
- על מה הלחץ? החלפתי לתמונה נטולת שיוך כרונולוגי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בחשוון ה'תשע"ב 08:19, 6 בנובמבר 2011 (UTC)
חשבתי שחב"דפדיה זה מעצמה...
והנה מתברר שזה די עלוב (במיוחד בהתייחס לכמות המשתמשים הרשומים ואלו העורכים/עושים בה משהו).שא''ב - שיחה 10:23, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- מבלי להתייחס לטענה - הינך מוזמן להצטרף. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:50, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- ממש כך! אפילו דף משתמש לא עשית! ר'ובן - שיחה 13:52, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אצטרף בשמחה ואתרום ככל שניתן, אבל צריך לעשות לזה פרסום או משהו כדי שעוד יהודים טובים ייהנו ויתרמו... שא''ב - שיחה 13:53, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- שיתוף הפעולה ביניכם מרשים.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 14:04, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- לא הבנתי... --שא''ב - שיחה 14:05, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- זה בסדר, רובן הבין.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:24, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- צר לי לאכזב אך האמת היא שלא. ר'ובן - שיחה 11:36, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- המשך שיתוף פעולה.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:43, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- תגיד, אתה אחרי לחיים? מה אתה רוצה? ר'ובן - שיחה 11:45, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- תבין, כבר הרבה זמן שכמניין משתמשים, כל אחד משקיע בתחום שלו ועוזר קצת לשני. אתם עובדים ממש ביחד; עורכים דפי שיחה אחד לשני, מתדיינים באינטנסיביות ולרוב גם מסכימים. זה נחמד לראות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:47, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- א'- אנחנו מכירים. ב'- פעם א' הוא תיקן משהו בדף שלי וכבר "אתם עובדים ממש ביחד". ג'- היכן אנו מתדיינים באינטנסיביות והיכן הרוב שבו אנו מסכימים? והיכן המיעוט בו אנו לא מסכימים? ר'ובן - שיחה 11:50, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- הוא תיקן אצלך ואתה מציע לו לערוך את דף שיחתו ותיכף זה קורה. הכלל, נחמד עוד יותר לשמוע שאתם מכירים. גם לי יותר קל עם המשתמשים שאני מכיר מחוץ לחב"דפדיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:53, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- א'- אנחנו מכירים. ב'- פעם א' הוא תיקן משהו בדף שלי וכבר "אתם עובדים ממש ביחד". ג'- היכן אנו מתדיינים באינטנסיביות והיכן הרוב שבו אנו מסכימים? והיכן המיעוט בו אנו לא מסכימים? ר'ובן - שיחה 11:50, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- תבין, כבר הרבה זמן שכמניין משתמשים, כל אחד משקיע בתחום שלו ועוזר קצת לשני. אתם עובדים ממש ביחד; עורכים דפי שיחה אחד לשני, מתדיינים באינטנסיביות ולרוב גם מסכימים. זה נחמד לראות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:47, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- תגיד, אתה אחרי לחיים? מה אתה רוצה? ר'ובן - שיחה 11:45, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- המשך שיתוף פעולה.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:43, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- צר לי לאכזב אך האמת היא שלא. ר'ובן - שיחה 11:36, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- זה בסדר, רובן הבין.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בחשוון ה'תשע"ב 11:24, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- לא הבנתי... --שא''ב - שיחה 14:05, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- שיתוף הפעולה ביניכם מרשים.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 14:04, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אצטרף בשמחה ואתרום ככל שניתן, אבל צריך לעשות לזה פרסום או משהו כדי שעוד יהודים טובים ייהנו ויתרמו... שא''ב - שיחה 13:53, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- ממש כך! אפילו דף משתמש לא עשית! ר'ובן - שיחה 13:52, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אשמח להכיר אותך גם כן! --שא''ב - שיחה 13:37, 23 בנובמבר 2011 (UTC)
- אם התכוונת אלי, אז קודם שאכיר את עצמי.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בחשוון ה'תשע"ב 13:20, 24 בנובמבר 2011 (UTC)
- כן הוא מתכוון איליך, אולי הוא יוכל לעזור לך להכיר את עצמך. ר'ובן - שיחה 17:30, 24 בנובמבר 2011 (UTC)
- הרבה שנים שאני מחפש מישהו שיעזור לי בעניין. אם אתה מוכן - בשמחה ועדיף בצנעה - בדף השיחה שלי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בחשוון ה'תשע"ב 08:00, 25 בנובמבר 2011 (UTC)
- כן הוא מתכוון איליך, אולי הוא יוכל לעזור לך להכיר את עצמך. ר'ובן - שיחה 17:30, 24 בנובמבר 2011 (UTC)
- אם התכוונת אלי, אז קודם שאכיר את עצמי.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בחשוון ה'תשע"ב 13:20, 24 בנובמבר 2011 (UTC)
ערכים על אירועים
שלום לכולם.
עלה במוחי רעיון, ליצור ערך לאירועים ותאריכים היסטוריים, בפורמט כגון דא: י"ד כסלו - חתונת כ"ק אדמו"ר שליט"א י"ט כסלו - חג הגאולה. מה דעתכם? --שיע 12:43, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- מה ההבדל בין הצעתך לערך מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן ? חסוי - - שיחה 12:51, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- כך נוכל לאחד את צריך להיות י"ט כסלו (מנהגים) עם מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן. כפי שכתבתי בשיחה:י"ט כסלו (מנהגים). --שיע 14:36, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- בעד. חסוי - - שיחה 15:32, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- מה רע במצב הנוכחי? שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בכסלו ה'תשע"ב, למניינם 15:49, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- המצב הקיים: שני ערכים אחד על הסיפור ואחד מנהגים, בעוד שהערך המרכזי שצריך להיות על החג עצמו איננו. לשם ההשוואה. תאר לעצמך אנציקלופדיה עם ערך על סיפור הניצחון של המכבים, ועם ערך על מצוות החנוכה אבל בלי ערך על החג עצמו. --שיע 11:45, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- מה רע במצב הנוכחי? שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בכסלו ה'תשע"ב, למניינם 15:49, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- בעד שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 07:00, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
- מכיון שאין התנגדות, יצרתי את י"ד כסלו - חתונת כ"ק אדמו"ר שליט"א. --שיע 21:33, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
- בעד. חסוי - - שיחה 15:32, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
- כך נוכל לאחד את צריך להיות י"ט כסלו (מנהגים) עם מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן. כפי שכתבתי בשיחה:י"ט כסלו (מנהגים). --שיע 14:36, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
י"ט כסלו
יצרתי את י"ט כסלו - חג הגאולה. הערך עדיין ריק, דורש הרבה עבודה ואשמח לעזרתכם. --שיע 11:59, 28 בדצמבר 2011 (UTC)
ערכים למחיקה
עלה בדעתי לעשות סינון קטן של כל הערכים שאינם קשורים לחב"ד או שאינם חשובים מספיק. מספר דוגמאות א'- כל פרשות השבוע. ב'- חותן. ג'- יולדת. ד' בנדיקטין. ה'- זאל ועוד. ר'ובן - שיחה 10:32, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- א. לא קשורים? איך יכול להיות משהו שלא קשור, הרי תורת החסידות מאירה כל נושא באור חדש. ב. יש ערכים שהם לא הכי חשוב, אבל כל עוד הם מכילים מידע חסידי שיתכן ומישהו יחפש מדוע למחוק? חלק מאלו שהבאת הם קצמרים ובהחלט לא ממש רציניים, אך אפשר בהחלט להרחיב אותם. --שיע 11:52, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- א. כבתניא, זהו ערכים בסיסיים שיש להרחיבם. על כל פרשת השבוע יש ריבוי עצום של רעיונות הרבי על הפרשה אותם ניתן לתמצת בערך ולהביא מקור להרחב העניין. מיזם הכרחי ביותר ולדעתי רק בשביל זה שווה כל החב"דפדיה. ב. אכן ערך מיותר. ראה מה שכתבתי בדף השיחה שם. ג. איחדתי עם לידה. ד. ערך יפה. לא הבנתי מה הבעיה בו, בפרט שיש סביבו פולמוסים של כשרות ודת. ה. אפשר למחוק. רק להשתדל קודם לרשום את התוכן בערכים מתאימים כמו "תומכי תמימים" "ישיבה" וכדומה. הכלל, כל מקרה לגופו ואין בזה החלטות גורפות. בהצלחה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בכסלו ה'תשע"ב 13:49, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- לעת עתה לא ראיתי ערך על פרשת שבוע עם [ריבוי] רעיונות מהרבי. הבנדיקטין זה דבר שאינו קשור לחב"ד וזה לא נושא שעומד בפולמוס נרחב. לא התכוונתי רק לדוגמאות שהבאתי אלא לכל הערכים הקטנים וחסרי החשיבות. ר'ובן - שיחה 16:44, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- 1. יש קישור לרעיונות ושיחות באתר חב"ד בישראל. ובכך אנחנו מהווים שער לעולם החסידות. 2. לדעתי כל ערך על נושא ביהדות שקיים בחב"דפדיה, אין למחוק. הכרך לא נהיה עבה יותר כשנוספים עוד ערכים... 3. אני מבין את ההיגיון ברצון למחוק ערכים קצרים על נושאים לא מרכזיים, שכן ערכים כאלו לא מועילים לגולש, וכן לא מכבדים אותנו. אני אישית נוטה להעדיף להשאיר אותם, מתוך תקווה שירחיבו אותם. --שיע 20:13, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- א'- אין בזה תועלת, איש אינו מחפש רעיונות לפרשת השבוע מחבדפדיה. ב'- איך אפשר להרחיב ערך כמו זאל או מי"ד???????? ר'ובן - שיחה 20:40, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- במקום לנהל דיון באוויר, נהל דיונים ספציפיים בכל ערך הנראה לך שיש למחוק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בטבת ה'תשע"ב 08:21, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
- בבקשה הבאתי לך, חותן, מי"ד, זאל בנדיקטין. ר'ובן - שיחה 18:11, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
- רובן, חבל שאינך עוקב אחר הדיון. על החלק מהערכים התייחסתי ועל ערכים נוספים, פתח דיון פרטי בדף שיחת הערך הנראה לך מחיק. אין הגדרה כללית למחיקת ערכים, כל ערך צריך דיון בנפרד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בטבת ה'תשע"ב 08:47, 28 בדצמבר 2011 (UTC)
- בבקשה הבאתי לך, חותן, מי"ד, זאל בנדיקטין. ר'ובן - שיחה 18:11, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
- במקום לנהל דיון באוויר, נהל דיונים ספציפיים בכל ערך הנראה לך שיש למחוק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בטבת ה'תשע"ב 08:21, 27 בדצמבר 2011 (UTC)
- א'- אין בזה תועלת, איש אינו מחפש רעיונות לפרשת השבוע מחבדפדיה. ב'- איך אפשר להרחיב ערך כמו זאל או מי"ד???????? ר'ובן - שיחה 20:40, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- 1. יש קישור לרעיונות ושיחות באתר חב"ד בישראל. ובכך אנחנו מהווים שער לעולם החסידות. 2. לדעתי כל ערך על נושא ביהדות שקיים בחב"דפדיה, אין למחוק. הכרך לא נהיה עבה יותר כשנוספים עוד ערכים... 3. אני מבין את ההיגיון ברצון למחוק ערכים קצרים על נושאים לא מרכזיים, שכן ערכים כאלו לא מועילים לגולש, וכן לא מכבדים אותנו. אני אישית נוטה להעדיף להשאיר אותם, מתוך תקווה שירחיבו אותם. --שיע 20:13, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- לעת עתה לא ראיתי ערך על פרשת שבוע עם [ריבוי] רעיונות מהרבי. הבנדיקטין זה דבר שאינו קשור לחב"ד וזה לא נושא שעומד בפולמוס נרחב. לא התכוונתי רק לדוגמאות שהבאתי אלא לכל הערכים הקטנים וחסרי החשיבות. ר'ובן - שיחה 16:44, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
- א. כבתניא, זהו ערכים בסיסיים שיש להרחיבם. על כל פרשת השבוע יש ריבוי עצום של רעיונות הרבי על הפרשה אותם ניתן לתמצת בערך ולהביא מקור להרחב העניין. מיזם הכרחי ביותר ולדעתי רק בשביל זה שווה כל החב"דפדיה. ב. אכן ערך מיותר. ראה מה שכתבתי בדף השיחה שם. ג. איחדתי עם לידה. ד. ערך יפה. לא הבנתי מה הבעיה בו, בפרט שיש סביבו פולמוסים של כשרות ודת. ה. אפשר למחוק. רק להשתדל קודם לרשום את התוכן בערכים מתאימים כמו "תומכי תמימים" "ישיבה" וכדומה. הכלל, כל מקרה לגופו ואין בזה החלטות גורפות. בהצלחה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בכסלו ה'תשע"ב 13:49, 26 בדצמבר 2011 (UTC)
חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ביטויים ומושגים
בעקבות ההתעוררות למושגים חב"דיים קצרים ותדירים, עלתה הצעה לפתוח מיזם שירכז ביטויים ושגרי לשון חב"דיים. אם יש התנגדויות, הערות, הצעות לשם המיזם - נשמח לשמוע. למיזם יסופחו, בשלב ראשון ולאחר הסכמה בדפי השיחה, הערכים: חותן ומי"ד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בטבת ה'תשע"ב 07:05, 6 בינואר 2012 (UTC)
- אני לא חושב שכדאי להעביר הכול לדף המיזם, אלא עדיף להשאיר אותם במסגרת ערכים רגילים, כשלהם תתווסף הקידומת "מילון" - לדוגמא: מילון:מי"ד, מילון:חותן. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בטבת ה'תשע"ב, למניינם 18:26, 6 בינואר 2012 (UTC)
- אישית, אני גם לא הייתי רץ להעביר הכל לדף מיזם, אבל אם כבר מיזם - אז כמו מיזם, לאפשר שם יד חופשית ליצירה, ולא לרוץ למחוק כל דבר "שלא מצא חן בעיני דונין".... אולי יתפתחו מכך ערכים יפים, והי' זה שכרנו פרידבערג - שיחה 19:02, 6 בינואר 2012 (UTC)
- הצעתו המשופרת של שלום יפה כפליים בעיני פרידבערג - שיחה 02:29, 8 בינואר 2012 (UTC)
- אולי עדיף מי"ד (ערך מילוני), חותן (ערך מילוני)? --שיע 15:06, 10 בינואר 2012 (UTC)
- לא נראה הגיוני. חנה - שיחה 00:09, 11 בינואר 2012 (UTC)
- שלום לכולם. איני רואה שום ערך מילוני שיכול להתפתח בצורה כלשהי, ואי לכך אני מצדד בעד פתיחת המיזם. ר'ובן - שיחה 17:25, 12 בינואר 2012 (UTC)
- מכיוון שרובן הביע את הסכמתו המפורשת לרעיון שלי (בקטע למטה), ויש לנו רוב מוחלט, אתחיל להעביר את הערכים תחת המרחב "מילון". שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 19:58, 15 בינואר 2012 (UTC)
- כיון שגם אני וגם שיע התנגדנו למרחב ערכים חדש, הרי שאין כאן רוב ובכלל, היות ומדובר בשאלה מערכתית (מרחב ערכים חדש), יש להגיע להסכמה הרחבה ביותר. שיחזרתי לבינתיים את ה"מילון" עד להגעה להסכמה מוחלטת ולמיצוי הדיון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"א בטבת ה'תשע"ב 10:44, 16 בינואר 2012 (UTC)
- יש רוב קטן (שלום, ר'ובן ופרידבערג) לפתיחת מרחב הערכים החדש, אך חיים נהר צודק, יש להגיע להסכמה רחבה יותר. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב בטבת ה'תשע"ב, למניינם 00:07, 17 בינואר 2012 (UTC)
- במחשבה נוספת לא בטוח שמתאים בכלל שנשתמש במילה מילון. הרי הערכים האלו לא הולכים לעסוק באטימולוגיה, שורש, הטיות וכו' של המילים. אולי כדאי שבפתיח של כל ערך תופיע 'תבנית הבהרה' שזהו ערך שמטרתו לבאר ביטוי או מושג ולא ערך אנציקלופדי? --שיע 12:51, 16 בינואר 2012 (UTC)
- כיון שגם אני וגם שיע התנגדנו למרחב ערכים חדש, הרי שאין כאן רוב ובכלל, היות ומדובר בשאלה מערכתית (מרחב ערכים חדש), יש להגיע להסכמה הרחבה ביותר. שיחזרתי לבינתיים את ה"מילון" עד להגעה להסכמה מוחלטת ולמיצוי הדיון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"א בטבת ה'תשע"ב 10:44, 16 בינואר 2012 (UTC)
- מכיוון שרובן הביע את הסכמתו המפורשת לרעיון שלי (בקטע למטה), ויש לנו רוב מוחלט, אתחיל להעביר את הערכים תחת המרחב "מילון". שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 19:58, 15 בינואר 2012 (UTC)
- שלום לכולם. איני רואה שום ערך מילוני שיכול להתפתח בצורה כלשהי, ואי לכך אני מצדד בעד פתיחת המיזם. ר'ובן - שיחה 17:25, 12 בינואר 2012 (UTC)
- לא נראה הגיוני. חנה - שיחה 00:09, 11 בינואר 2012 (UTC)
- אולי עדיף מי"ד (ערך מילוני), חותן (ערך מילוני)? --שיע 15:06, 10 בינואר 2012 (UTC)
כמה ענינים חשובים
א'- כדאי לפתוח קטגוריה על ערכים קצרים, ביטוים וכן הלאה [אשמח שמישהו יסביר לי את נחיצותם של ערכים כאלו. תודה], ולמחוק מיותרים.
ב'- כדאי לפתוח מיזם לערכים מומלצים, כבר ראיתי שהיה מיזם כזה ולא יצא ממנו כלום. ערכים שיש לעשותם למומלצים הם בעיקר על רבותינו נשיאינו חסידים ידועים ומושגים חשובים בחסידות.
ג'- משתמש:חסוי פתח מיזם תולדות החסידות בארגז החול שלו ונראה שהוא קצת שוקע, אני קורא בזאת לכל המשתמשים להחלץ חושים ולעודדו ולעזרו להמשיך. יצויין שחסרונו של פורטל כזה הוא בולט ואינו רצוי. [להודעות כגון זאת חושבני שיש לפתוח דף לוח מודעות כפי שיש בויקפדיה.
ד'- בהמשך להנ"ל, מה דעתכם אם אפתח פורטל דברי ימי החסידים או תולדות החסידות ואעבוד בו עם חסוי בשותפות אם רק יסכים. ר'ובן - שיחה 11:41, 13 בינואר 2012 (UTC)
ר'ובן - שיחה 09:34, 13 בינואר 2012 (UTC)
א - אתה הרי נגד פתיחת קטגוריה כזו, זה הרי מה שרציתי לעשות תחת הפתיח מילון:מי"ד. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בטבת ה'תשע"ב, למניינם 18:37, 13 בינואר 2012 (UTC)
- נכון אני נגד וכתבתי שאני מבקש הבהרה ברורה ע"ד נחיצות הערכים, אך כיון שאני בדעת מיעוט אין לי אלא להסתפק במיעוט. מה דעתך על הפורטל?ר'ובן - שיחה 18:40, 14 בינואר 2012 (UTC)
- 1. אם כן אתה מצטרף להצעתי לפתוח ערכים תחת הפתיח "מילון"? 2. הגבתי בדף השיחה של המיזם/ארגז חול/פורטל שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"ב, למניינם 04:01, 15 בינואר 2012 (UTC)
- כלל לא מוצא חן בעיני הקול קורא שהוצאת עלי אך היות והעניין נכון הריני מוחל לך ואף מוסיף את תודתי על האכפתיות הרבה ועל ההצעה לפתוח פורטל, והיות ואצבעותי כבר על המקלדת לא אוכל שלא לצרף את חתימתי לקריאה לבנות את הפורטל. תודה ראובן. חסוי - - שיחה 19:09, 14 בינואר 2012 (UTC)
- שלום, אני עדיין מבקש הבהרת חשיחבות ומחוסר ברירה אני מצטרף להצעה. ר'ובן - שיחה 10:16, 15 בינואר 2012 (UTC)
- הניסיון הארוך הוכיח שפרוייקטים גדולים ורעיונות עצומים לא שרדו יותר מכמה ימים. רק יוזמה פרטית אישית של משתמש - לקחת ערך ערך ולשפר אותם - הם שהצליחו וגרמו לקידומה של חב"דפדיה. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בטבת ה'תשע"ב 12:24, 15 בינואר 2012 (UTC)
- שלום, אני עדיין מבקש הבהרת חשיחבות ומחוסר ברירה אני מצטרף להצעה. ר'ובן - שיחה 10:16, 15 בינואר 2012 (UTC)
- נכון אני נגד וכתבתי שאני מבקש הבהרה ברורה ע"ד נחיצות הערכים, אך כיון שאני בדעת מיעוט אין לי אלא להסתפק במיעוט. מה דעתך על הפורטל?ר'ובן - שיחה 18:40, 14 בינואר 2012 (UTC)
מתקפת השחתות
שלום לכולם, בימים האחרונים אנו נתקפים בספאם, ככל הנראה אוטומטי, היוצר חשבונות סרק ופותח דפי פרסומת. הנושא בטיפול הצוות הטכני של האתר ואמור להסתדר בימים הקרובים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד בשבט ה'תשע"ב 10:20, 7 בפברואר 2012 (UTC)
- לנוכח אוזלת היד של הצוות הטכני, אני מציע כנוהל חירום שעד שהעניין יסתדר, נסיר את דף השינויים האחרונים מתיבת הכלים, כדי שחב"דפדיה לא תשמש במה לפרסומת של הטרור. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בשבט ה'תשע"ב, למניינם 13:30, 9 בפברואר 2012 (UTC)
- הפרסומת היא לא מהשינויים האחרונים, אלא מעצם קיום הדפים. לגבי הוזלת היד, חבל שהינך מוציא דיבה על לא סיבה. הצוות עושה כמיטב יכולתו. -חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בשבט ה'תשע"ב 16:43, 9 בפברואר 2012 (UTC)
- איני מוציא דיבה על רצונם הכן של הצוות הטכני, אלא על היכולת. למעשה עד עכשיו לא ראינו תוצאות, ולו הייתה לי את הגישה הטכנית לתוכנת האתר, הייתי יכול לעשות זאת בקלות - ביררתי אצל מומחים את מה שצריך לעשות. אצור קשר עם הצוות, אבל אני לא חושב שאתם מבינים את חומרת העניין. טרול אפל משתמש במיזם הענק שלנו, כדי לפרסם מקומות אפלים ברחבי הרשת. רחמנא רבוניה דעלמא כוליה! ואנו לא עושים כמיטב יכולתינו למנוע זאת, ולכל הפחות על ידי העלמת דף השינויים האחרונים - הרי אף אחד לא יחפש את הדפים עם השמות המוזרים האלו, ולכן החשש שמשתמשים תמימים יבואו לדפים אלו שלא דרך השינויים אחרונים בדקות המעטות עד שמפעיל המערכת ימחוק אותם - אפסי! שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בשבט ה'תשע"ב, למניינם 19:26, 9 בפברואר 2012 (UTC)
- באמת לוקח כזה הרבה זמן לסדר את זה!? (כמה כבר 9 ימים, לא?) --שמואל מונקס - שיחה 01:19, 10 בפברואר 2012 (UTC)
- אנא הגב על הצעתי, להסתיר את דף השינויים אחרונים, כי באו מים עד נפש, עיי"ש. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז בשבט ה'תשע"ב, למניינם 01:20, 10 בפברואר 2012 (UTC)
- יש סברה לדברך --שמואל מונקס - שיחה 02:17, 10 בפברואר 2012 (UTC)
- ואאו, כבר חודש שלא הייתי כאן. רק רציתי לאחל הצלחה לצוות הטכני ואן אמליץ בעד הצעתו של שלום. ר'ובן - שיחה 18:06, 11 בפברואר 2012 (UTC)
- בעד הסתרת דף שינויים אחרונים. ובהקדם האפשרי. --שיע 16:24, 12 בפברואר 2012 (UTC)
- ההחלטה דומה לבניית בית חולים מתחת לגשר שבור. מה לעשות שדעתי היא מיעוט ו"אחרי רבים להטות". בכל אופן, למעוניינים ניתן להגיע לדף בקישור מיוחד:שינויים אחרונים--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בשבט ה'תשע"ב 09:32, 13 בפברואר 2012 (UTC)
- מה באמת קורה? איך שייך לתקן את ה"גשר"? --שמואל מונקס - שיחה 11:07, 13 בפברואר 2012 (UTC)
- הנושא בטיפול. אני המלצתי לאיש הטכני לשדרג את הגירסה של חב"דפדיה וככל הנראה זה גם יפתור את בעיית הספאם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"א בשבט ה'תשע"ב 09:35, 14 בפברואר 2012 (UTC)
- מה באמת קורה? איך שייך לתקן את ה"גשר"? --שמואל מונקס - שיחה 11:07, 13 בפברואר 2012 (UTC)
- ההחלטה דומה לבניית בית חולים מתחת לגשר שבור. מה לעשות שדעתי היא מיעוט ו"אחרי רבים להטות". בכל אופן, למעוניינים ניתן להגיע לדף בקישור מיוחד:שינויים אחרונים--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בשבט ה'תשע"ב 09:32, 13 בפברואר 2012 (UTC)
- בעד הסתרת דף שינויים אחרונים. ובהקדם האפשרי. --שיע 16:24, 12 בפברואר 2012 (UTC)
- ואאו, כבר חודש שלא הייתי כאן. רק רציתי לאחל הצלחה לצוות הטכני ואן אמליץ בעד הצעתו של שלום. ר'ובן - שיחה 18:06, 11 בפברואר 2012 (UTC)
- יש סברה לדברך --שמואל מונקס - שיחה 02:17, 10 בפברואר 2012 (UTC)
- הפרסומת היא לא מהשינויים האחרונים, אלא מעצם קיום הדפים. לגבי הוזלת היד, חבל שהינך מוציא דיבה על לא סיבה. הצוות עושה כמיטב יכולתו. -חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בשבט ה'תשע"ב 16:43, 9 בפברואר 2012 (UTC)
חיים, היות שהמתקפה מגיעה מאי פי משתנה (שהרי כשחוסמים משתמש חוסמים גם את האי פי שלו) כנראה שהבוט משתמש באי פי אנונימי (כלומר כזה שאינו מזוהה עם ספק מסויים, והוא נועד מלכתחילה למטרות מפוקפקות, כדי להסתיר את האדם המשתמש בו). בויקיפדיה הם נחסמים באופן עקרוני, כמדומני שמומלץ היה להעתיק עניין זה גם לכאן. ראה כאן וכאן. --שיע 14:09, 14 בפברואר 2012 (UTC)
- כמובן שיש לחסום את כל הכתובות הנרשמים מכתובותת פרוקסי, כמו בויקיפדיה, אך ידוע לנו כיצד מבצעים זאת. מי שיודע איך עושים זאת מוזמן לכתוב כאן. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בשבט ה'תשע"ב, למניינם 23:22, 16 בפברואר 2012 (UTC)
שדרוג התוכנה
נראה כי התוכנה שודרגה: הגישה לחב"דפדיה נחסמה היום במשך מספר שעות. והחל מהחזרת חב"דפדיה לרשת, הגישה קלה ומהירה יותר. אם כי, נראה שהשדרוג לא פעל, עדיין, מאום על המשחיתים. מצד שני, קיימים שינויים קלים בתוכנה. (ניתן להבחין בהם בתיבת החיפוש, ובחסימת משתמשים). ובנוסף, הרבה אופציות שלא עבדו בעבר, נוכל להפעיל החל מעתה. אחת מהן, היא אפשרות ה"מונחון" שלא עבדה בעבר. כולכם מוזמנים להשתמש בתבנית:מונחון.
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין תודה.
שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז בשבט ה'תשע"ב, למניינם 02:31, 20 בפברואר 2012 (IST)
- נמתין יום ונראה האם הספאם ממשיך ונמשיך את הטיפול. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז בשבט ה'תשע"ב 18:30, 20 בפברואר 2012 (IST)
- מצטרף לדעתו של חיים כדלעיל, וגם לתגובתו. הייתי ממליץ להחזיר את הדף במידה - וכן עדיף - שימצא פתרון אחר. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים 13:13, 21 בפברואר 2012 (IST)
- כמובן שאין חולק שזה פתרון של בלית ברירה וכל פיתרון אחר עדיף. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בשבט ה'תשע"ב, למניינם 21:24, 21 בפברואר 2012 (IST)
- מצטרף לדעתו של חיים כדלעיל, וגם לתגובתו. הייתי ממליץ להחזיר את הדף במידה - וכן עדיף - שימצא פתרון אחר. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים 13:13, 21 בפברואר 2012 (IST)
בעיות בשילוב תמונה
מי יאיר עיני, מדוע איני מצליח לשלב תמונה [1] בערך. אולי זה השם עם הגרשיים, אם כן מה הפתרון? --שיע 14:33, 15 בפברואר 2012 (UTC)
- אכן הגרשיים הם כנראה הבעיה, אבל לא עצם הגרשיים אלא זה שהן גרש כפולה ('') ולא גרשיים ("), ולכן התוכנה קוראת אותם כקוד ולא כטקסט. פתרון אפשרי: להעביר את התמונה לשם אחר (רק מפעיל מערכת) או לחלופין להעלות את התמונה תחת שם חדש. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"ב = אעשה לו עזר כנגדו. אעשה - לקב"ה, לו - צדיק, עזר - בינוני, כנגדו - רשע. כ"ב בשבט ה'תשע"ב.
- בוצע, . לחסיד ולשלום. --שיע 15:08, 16 בפברואר 2012 (UTC)
שאלה - מנחם מענדל בן רחל לאה
יש לי קובץ לימוד י"א ניסן התשס"ד, יום תמים לרבי, של ועד תלמידי התמימים העולמי. יצא לרגל יום תמים לרבי בכפר חב"ד התשס"ד. מופיע שנסדר והוכן לדפוס ע"י מנחם מענדל בן רחל לאה. האם הוא קשור למש' מונדשיין? מישהו מכיר? תודה! --פירנאי - שיחה 08:47, 16 בפברואר 2012 (UTC)
- סביר יותר שתקבל תשובה בפורום חב"ד אינפו, ובאותו עניין, אני סבור שלא ממש מתאים לפרסם בן אדם שבחר שלא לציין את שם משפחתו, הבירור צריך להעשות לא על גבי במה פומבית. --שיע 15:04, 16 בפברואר 2012 (UTC)
העיצוב החדש לעמוד הראשי
האחראים לעיצוב החדש מתבקשים לפרט את שמם כדי שנוכל לומר להם ייש"כ. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז בשבט ה'תשע"ב, למניינם 21:51, 20 בפברואר 2012 (IST)
- תוכל לראות כאן לדוגמא.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בשבט ה'תשע"ב 11:49, 21 בפברואר 2012 (IST)
עדכונים בחב"דפדיה
בהמשך למתקפת הטרול והניסיונות לחסום אותו בהפעלת האיש הטכני, נעשים שיפורים נוספים; שדרוג הגריסה ואיפשור פונקציות נוספות. עיצוב מחודש של האייקונים והלוגו ועוד. השיפורים בעיצומם ובימים הקרובים נדווח על סיום השידרוגים לתועלת כולנו. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בשבט ה'תשע"ב 11:53, 21 בפברואר 2012 (IST)
- טוב לשמוע. --שיע 17:35, 21 בפברואר 2012 (IST)
- השיפורים שבוצעו: אייקונים חדשים. לוגו חדש. סידור מחודש של הקטגוריות הראשיות (ע"פ הצעה ישנה באולם הדיונים). הגדלה מועטת של האייקונים. הסרת כפילות תמונת הרבי בעמוד הראשי (בעקבות אי הפעלת מיזם "תמונת השבוע"). פישוט הצבעים בעמוד הראשי. והעיקר: שדרוג התוכנה, מה שמאפשר פונקציות חדשות נוספות. בימים אלו עובדים על שיפור המראה הכללי התוכנה וכן של האפשרות להשלמה אוטומטית של חיפוש ערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ג' באדר ה'תשע"ב 10:21, 26 בפברואר 2012 (IST)
- בהחלט ניכר שיפור מבורך והשקעה נמשכת. יוסי (מכל מלמדי השכלתי).
- תודה. נשמח לראותך יותר עימנו כבימים עברו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באדר ה'תשע"ב 08:57, 29 בפברואר 2012 (IST)
- בהחלט ניכר שיפור מבורך והשקעה נמשכת. יוסי (מכל מלמדי השכלתי).
- השיפורים שבוצעו: אייקונים חדשים. לוגו חדש. סידור מחודש של הקטגוריות הראשיות (ע"פ הצעה ישנה באולם הדיונים). הגדלה מועטת של האייקונים. הסרת כפילות תמונת הרבי בעמוד הראשי (בעקבות אי הפעלת מיזם "תמונת השבוע"). פישוט הצבעים בעמוד הראשי. והעיקר: שדרוג התוכנה, מה שמאפשר פונקציות חדשות נוספות. בימים אלו עובדים על שיפור המראה הכללי התוכנה וכן של האפשרות להשלמה אוטומטית של חיפוש ערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ג' באדר ה'תשע"ב 10:21, 26 בפברואר 2012 (IST)
חסימה לצמיתות
משתמשים-משחיתים-אוטומטיים יש לחסמם והיות ואין לנו (וגם איננו צריכים, לדעתי) את היכולת לבדוק כתובות האייפי של משתמשים רשומים, אי לכך אין ערובה והצדקה לחסימה לצמיתות ויכול להיות שאנו חוסמים כתובה רגילה. מה נראה לכם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א באדר ה'תשע"ב 09:11, 5 במרץ 2012 (IST)
ביות שכבר התקיים על כך דיון בעבר, (בדיון על מתקפת ההשחתות), ואיני אוהב לחזור על עצמי, אעתיק את מה שכבר על ידי ושיע ק. בדיון ההוא:
חיים, היות שהמתקפה מגיעה מאי פי משתנה (שהרי כשחוסמים משתמש חוסמים גם את האי פי שלו) כנראה שהבוט משתמש באי פי אנונימי (כלומר כזה שאינו מזוהה עם ספק מסויים, והוא נועד מלכתחילה למטרות מפוקפקות, כדי להסתיר את האדם המשתמש בו). בויקיפדיה הם נחסמים באופן עקרוני, כמדומני שמומלץ היה להעתיק עניין זה גם לכאן. ראה כאן וכאן. --שיע 14:09, 14 בפברואר 2012 (UTC)
- כמובן שיש לחסום את כל הכתובות הנרשמים מכתובות פרוקסי, כמו בויקיפדיה, אך לא ידוע לנו כיצד מבצעים זאת. מי שיודע איך עושים זאת מוזמן לכתוב כאן. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בשבט ה'תשע"ב, למניינם 23:22, 16 בפברואר 2012 (UTC)
- מצטער, אבל אני לא רואה בציטוט (הידוע לי מכבר) שום התייחסות לשאלתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ב באדר ה'תשע"ב 09:22, 6 במרץ 2012 (IST)
- הטרולים משתמשים בכתבות אי פי מכתובות פרקוסי שמשמים טרולים בלבד, ולכן נהוג בויקיפדיה לחסום לצמיתות. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באדר ה'תשע"ב, למניינם 21:45, 6 במרץ 2012 (IST)
- פעם רביעית שאתה אומר "ויקיפדיה" ולא עונה על שאלתי. לוויקיפדיה יש את האפשרות לבדוק את כתובות המשתמשים והם עושים זאת לפני חסימה לצמיתות, אצלנו הדין שונה ולכן לדעתי אין לחסום לצמיתות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג באדר ה'תשע"ב 09:34, 7 במרץ 2012 (IST)
- חיים שלום, כשמדובר במשחית בודד, שנרשם באופן ידני, לא נחסום לצמיתות. בגלל שאין לנו אפשרות לבדוק את כתובתו, וגם שבד"כ אלה לא משתמשים בפרוקסי. לעומת זאת משחית סדרתי כגון מה שהיה כאן לאחרונה, זה בוט/תוכנה ו 99% שזה פרוקסי, כי זה מעשה פלילי וברור שמי שמקצועי כדי להשתמש בבוט, ישתמש גם בפרוקסי כדי להסתיר את זהותו. לכן לדעתי אין שום מניעה לחסום לצמיתות מקרים כאלו. מאידך, היתרון בחסימת פרוקסי, הוא שאתה חוסם כתובת שיש סיכוי שישחיתו ממנה שוב. אבל צריך להודות שהסיכוי לכך הוא קלוש כי יש כ"כ הרבה כתובות פרוקסי.... --שיע 13:42, 7 במרץ 2012 (IST)
- כמו כן, כתובות הפרוקסי אינן אבסולוטיות ויש מהן ש"מולבנים" ובחסימה לצמיתות נחסמים כתובות "על לא עול בכפן". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג באדר ה'תשע"ב 15:24, 7 במרץ 2012 (IST)
- בוייקפדיה יש הרבה פעמים משתמשים שנחסמו על לא עעול בכפן במרדף אחרי הטרולים שם, אך אף אחד מעולם לא שמעתי שמישהו נחסם בגלל שהשתמש בפרקוסי. בכל מקרה, הייתי סומך על הנסיון של ויקיפדיה שיותר מנוסים ממנו ויש שם יותר ריבוי דיעות והם חוסמים את הכתובות האלו לצמיתות. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באדר ה'תשע"ב, למניינם 20:13, 7 במרץ 2012 (IST)
- חיים שלום, כשמדובר במשחית בודד, שנרשם באופן ידני, לא נחסום לצמיתות. בגלל שאין לנו אפשרות לבדוק את כתובתו, וגם שבד"כ אלה לא משתמשים בפרוקסי. לעומת זאת משחית סדרתי כגון מה שהיה כאן לאחרונה, זה בוט/תוכנה ו 99% שזה פרוקסי, כי זה מעשה פלילי וברור שמי שמקצועי כדי להשתמש בבוט, ישתמש גם בפרוקסי כדי להסתיר את זהותו. לכן לדעתי אין שום מניעה לחסום לצמיתות מקרים כאלו. מאידך, היתרון בחסימת פרוקסי, הוא שאתה חוסם כתובת שיש סיכוי שישחיתו ממנה שוב. אבל צריך להודות שהסיכוי לכך הוא קלוש כי יש כ"כ הרבה כתובות פרוקסי.... --שיע 13:42, 7 במרץ 2012 (IST)
- פעם רביעית שאתה אומר "ויקיפדיה" ולא עונה על שאלתי. לוויקיפדיה יש את האפשרות לבדוק את כתובות המשתמשים והם עושים זאת לפני חסימה לצמיתות, אצלנו הדין שונה ולכן לדעתי אין לחסום לצמיתות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג באדר ה'תשע"ב 09:34, 7 במרץ 2012 (IST)
דף שיחה של חסומים
שלום לכולם. כאשר חוסמים בויקיפדיה ישנה אפשרות לנחסם לכתוב בדף השיחה וכך מי שנחסם ללא עוול בכפו יכול להודיע על כך ולהשתחרר. ר'ובן - שיחה 21:36, 22 במרץ 2012 (IST)
- אצלנו אין חסימות אוטומטיות, מה שמאפשר לכל משתמש חסום להירשם מחדש או לכתוב כאנונימי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט באדר ה'תשע"ב 14:07, 23 במרץ 2012 (IST)
- ואין אפשרות להשתכלל קצת??? ר'ובן - שיחה 14:57, 23 במרץ 2012 (IST)
- מי אמר שאצלינו אין חסימות אוטומטיות? רובן דיווח פעם על כזה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באדר ה'תשע"ב, למניינם 16:01, 23 במרץ 2012 (IST)
- על איזה שכלול אתה מדבר? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בניסן ה'תשע"ב 19:40, 24 במרץ 2012 (IST)
- מי אמר שאצלינו אין חסימות אוטומטיות? רובן דיווח פעם על כזה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באדר ה'תשע"ב, למניינם 16:01, 23 במרץ 2012 (IST)
- ואין אפשרות להשתכלל קצת??? ר'ובן - שיחה 14:57, 23 במרץ 2012 (IST)
- אצלנו אין חסימות אוטומטיות, מה שמאפשר לכל משתמש חסום להירשם מחדש או לכתוב כאנונימי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט באדר ה'תשע"ב 14:07, 23 במרץ 2012 (IST)
ב' עניינים
א'- צריך למצוא דרך - בדחיפות - לחסום לצמיתות את המשחיתים.
ב'- מהי המדיניות בנוגע ליצירת קטגוריות? כמה דפים מינימום צריך ע"מ לפתוח קטגוריה? ר'ובן - שיחה 17:21, 30 במרץ 2012 (IDT)
- א. מדובר בטרול מחוכם, אם הבעיה תמשך זמן ארוך, נטפל בסוגיה ביסודיות. כרגע זה נראה שהיא הולכת ונחלשת. ב. לדעתי, חמישה ערכים, אך אין בזה מסמרות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בניסן ה'תשע"ב 00:50, 1 באפריל 2012 (IDT)
מדיניות בנוגע לערכי יהדות שאין להם קשר ישיר לחב"ד
שאלה למשתמשים. מה דעתכם על ערכי יהדות שאין בהם מידע הקשור לחב"ד כגון רבי דוסא בן הרכינס. האם יש להם מקום בחב"דפדיה? --שיע 14:03, 29 ביולי 2012 (IDT)
- לעניות דעתי אין לזה מקום בחב"דפדיה משום שהיא לא אנציקלופדיה ליהדות אלא אנציקלופדיה לחב"ד. ר'ובן - שיחה 17:48, 29 ביולי 2012 (IDT)
- למה להשאיר לדעתי ערכים מסוג זה. כי הם יכולים למשוך לפה מבקרים (באמצעות חיפוש גוגל). הם מאפשרים לנו להסיף בקישורים פנימים ולתת לקורא מידע מבלי לאלץ אותו לפנות לאתרים אחרים (או לא נאותים מבחינה רוחנית) כך לדוגמה ערכים על מסכתות התלמוד שהם דווקא כן עוסקים בזווית החב"דית, יכולים להיות מקושרים לערך כגון זה של רבי דוסא, ועוד חזון למועד. אין גם סיבה למחוק כי: הערך אינו 'מכביד' על חב"דפדיה. לא מפריע ופוגע בערכים אחרים. לסיכום: נראה לי שערך שכתוב היטב, ושעוסק בנושא ביהדות מוטב לנו שישאר בחב"דפדיה (אך כמובן שיש להשקיע ולעסוק דווקא בערכים החב"דים שכן זו מטרתנו ויחודנו). --שיע 12:18, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
- לעניות דעתי חב"דפדיה, כשמה כן היא, אנציקלופדיה חב"דית, וככזו: כל ערך שאינו קשור לחב"ד אין כאן מקומו. בכלל לעניות דעתי לא צריך לעשות ערך על כל אחד המוזכר בשיחה של הרבי או על כל חב"דניק מזדמן. צריך לקבוע קריטריונים מדויקים מה בדיוק זכאי לערך ומה לא. בנוגע לאלו שניתן למצוא קשר לחב"ד כדאי לפתוח קטגוריה לערכים שדרוש קשר לחב"ד. ר'ובן - שיחה 12:29, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
- נכון ש"חב"דפדיה, כשמה כן היא, אנציקלופדיה חב"דית" ולכן "כל ערך שאינו קשור לחב"ד אין כאן מקומו" כשיטת הרבנים: רובן ושיע, אבל יש לציין לנקודה חשובה, והיינו שחב"דפדיה צריך ערכים מושלמים! זאת אומרת, לדוגמא: "תחת השלטון הנאצי" שבערך גרמניה, נכון ש"לכל הפרק אין אף קשר לחב"ד" בכל זאת הפרק משלים את הערך על היסטוריית גרמניה, זה נותן לקורא תמונה מושלמת יותר על החומר שהוא קורא. אם נכניס לערכים רק את הקשר לחב"ד, קודם כל, הערך לא יהיה מושלם, ושנית, הקורא יצטרך לחפש את יתר המידע ממקומות אחרות (ויקיפדיה...). ויש להאריך בכל זה, אבל זה שיטתי בכללות --שמואל מונקס - שיחה 03:23, 2 באוגוסט 2012 (IDT)
- גם כאשר זה משלים זה צריך להשלים משהו, בערך גרמניה הפסקה הנ"ל לא משלימה לקורא דבר, הרי לא נכתוב בערך השואה על כל מהלכי ההשמדה וכו'. ר'ובן - שיחה 12:25, 2 באוגוסט 2012 (IDT)
- שמואל, אני דווקא מסכים איתך. והעליתי גם את הנימוק שציינת, שככל שביכולתנו מומלץ שנספק מידע מושלם. לרובן, לדעתי אין שום בעיה שיהיה ערך מפורט על השואה עם כל מהלכיה. כמובן שאני סבור שיהיה זה בזבוז לעבוד ואמליץ בחום לכל מתעניין להשקיע יותר בערכים החב"דיים. אך למחוק ערך קיים זה משהו שאיני רואה בו תועלת אלא להפך. --שיע 13:29, 2 באוגוסט 2012 (IDT)
- גם כאשר זה משלים זה צריך להשלים משהו, בערך גרמניה הפסקה הנ"ל לא משלימה לקורא דבר, הרי לא נכתוב בערך השואה על כל מהלכי ההשמדה וכו'. ר'ובן - שיחה 12:25, 2 באוגוסט 2012 (IDT)
- נכון ש"חב"דפדיה, כשמה כן היא, אנציקלופדיה חב"דית" ולכן "כל ערך שאינו קשור לחב"ד אין כאן מקומו" כשיטת הרבנים: רובן ושיע, אבל יש לציין לנקודה חשובה, והיינו שחב"דפדיה צריך ערכים מושלמים! זאת אומרת, לדוגמא: "תחת השלטון הנאצי" שבערך גרמניה, נכון ש"לכל הפרק אין אף קשר לחב"ד" בכל זאת הפרק משלים את הערך על היסטוריית גרמניה, זה נותן לקורא תמונה מושלמת יותר על החומר שהוא קורא. אם נכניס לערכים רק את הקשר לחב"ד, קודם כל, הערך לא יהיה מושלם, ושנית, הקורא יצטרך לחפש את יתר המידע ממקומות אחרות (ויקיפדיה...). ויש להאריך בכל זה, אבל זה שיטתי בכללות --שמואל מונקס - שיחה 03:23, 2 באוגוסט 2012 (IDT)
- לעניות דעתי חב"דפדיה, כשמה כן היא, אנציקלופדיה חב"דית, וככזו: כל ערך שאינו קשור לחב"ד אין כאן מקומו. בכלל לעניות דעתי לא צריך לעשות ערך על כל אחד המוזכר בשיחה של הרבי או על כל חב"דניק מזדמן. צריך לקבוע קריטריונים מדויקים מה בדיוק זכאי לערך ומה לא. בנוגע לאלו שניתן למצוא קשר לחב"ד כדאי לפתוח קטגוריה לערכים שדרוש קשר לחב"ד. ר'ובן - שיחה 12:29, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
- למה להשאיר לדעתי ערכים מסוג זה. כי הם יכולים למשוך לפה מבקרים (באמצעות חיפוש גוגל). הם מאפשרים לנו להסיף בקישורים פנימים ולתת לקורא מידע מבלי לאלץ אותו לפנות לאתרים אחרים (או לא נאותים מבחינה רוחנית) כך לדוגמה ערכים על מסכתות התלמוד שהם דווקא כן עוסקים בזווית החב"דית, יכולים להיות מקושרים לערך כגון זה של רבי דוסא, ועוד חזון למועד. אין גם סיבה למחוק כי: הערך אינו 'מכביד' על חב"דפדיה. לא מפריע ופוגע בערכים אחרים. לסיכום: נראה לי שערך שכתוב היטב, ושעוסק בנושא ביהדות מוטב לנו שישאר בחב"דפדיה (אך כמובן שיש להשקיע ולעסוק דווקא בערכים החב"דים שכן זו מטרתנו ויחודנו). --שיע 12:18, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
אנטי ספאם
מאמצים רבים ושתדלנות ראויה לשבח של גורמים רבים במיזם ובראשם מפעיל מערכת אכפתי, במכתב מרגש למנהלי חב"דפדיה - הוביל להוספת שלושה תוספים משמעותיים שככל הנראה יביאו לסופה של פרשיית ספאם שנמשכה על פני כל השנה האחרונה. המשך הצלחה לכולם! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א באב ה'תשע"ב 02:26, 30 ביולי 2012 (IDT)
- תודה רבה!!!!--שמואל מונקס - שיחה 06:06, 30 ביולי 2012 (IDT)
- טוב לשמוע. יש"כ. --שיע 12:24, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
- תודה רבה! שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ב, למניינם 17:45, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
- טוב לשמוע. יש"כ. --שיע 12:24, 1 באוגוסט 2012 (IDT)
אופן הפעולות
השדרוג שנוסף למערכת, לאחר מכתב ששלחתי לביורוקרט, הוא עצירת ספאם על ידי רשימות, רשימה שחורה ורשימה לבנה. הרשימה השחורה היא כאן, והרשימה הלבנה, דהיינו כתובות שלא ייחסמו בכל מקרה אפילו אם יכללו ברשימה השחורה בעקיפין, היא כאן.
כעת קיימות בידינו שני אפשרויות: 1. לחסום כליל הוספת קישורים חיצונים לחב"דפדיה, על ידי קוד מסוים אותו ניתן להכניס לרשימה השחורה, והתרת רק כאלו שנמצאים ברשימה הלבנה (כעת נמצאים שם כל האתרים החבדיי"ם המרכזיים והאתרים שאנו מקשרים אליהם באופן קבוע, ועוד כמה). בכך יש חסרון, שלא יוכלו לקשר לאתרים חבדיים אחרים, כגון של כתובות של בתי חב"ד שעדיין לא נרשמו אצלינו במיזמים השונים (אך כמובן שהמסנן אינו מוחק או מפריע לערכים שיש בהם כבר כתובות שאותן הוא לא מרשה להוסיף). אמנם על ידי שליחת דוא"ל למפעיל מערכת שיוסיף את הכתובת לרשימה הלבנה, יהיה ניתן להוסיף את הכתובת. 2. לחסום רק כתובות לא ראויות וכאלו שהספאם רגיל לקשר אליהם. זו עבודת נמלים כמעט בלתי אפשרית, אך לפעמים יתכן שעל ידי שיבוש פעולות הבוט של הספאם, יהיה ניתן למנוע את פעולתו. לפעמים זה עובד.
בתחילה ננסה את הדרך השנייה, ורק אם נראה שזה לא עובד, נחזור לדרך הראשונה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד באב ה'תשע"ב, למניינם 20:25, 2 באוגוסט 2012 (IDT)