חב"דפדיה:אולם דיונים
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
ערך לימוד זכות צריך ערך שמסקר בנקודה את המשך חורף נ"א שהיה בצורה דומה בש"פ ויקרא תש"נ. תשובות הרבי מלך המשיח שליט"א מליובאוויטש על נאומי ש"ך בנושא לימוד זכות על עם ישראל
בני משפחה בערכי אישים
שלום חברים. בחב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכי אישים#בני משפחה מופיעה הפסקה הבאה:
ציטוט
- בערכי אישים מופיעה כמעט תמיד פיסקה 'משפחתו'. לפעמים, כוללת הפיסקה מספר רב של בני המשפחה מעבר לגבול הטעם הטוב, ולכן החליטו משתמשי חב"דפדיה על המדיניות כדלהלן:
- סבים, אב / אם, אישה, חם / חמות: לא יכללו בפיסקה 'משפחתו' אלא ייכתבו בגוף הערך בפרקים העוסקים בתולדות חייו.
- אחים / גיסים: אין לכתוב עליהם בערך - הם אמורים להימצא בפיסקא הדומה בערך האב/השווער. במקרה חריג במיוחד (כשאין ערך לאב/שווער, ויש חשיבות מיוחדת) יש להפעיל שיקול דעת.
- ילדים: יש לכתוב על ילדיו הנשואים בלבד.
- נכדים: אין לכתוב עליהם בערך - הם אמורים להמצא בפיסקא הדומה בערך הבן/החתן. במקרה חריג במיוחד יש להפעיל שיקול דעת.
במידה ונתקלתם בערך הכולל בני משפחה שלא על פי המדיניות הנ"ל, הנכם מוזמנים לתקן זאת.
דיון
ברצוני לדון בעקרונות אלו (נתעלם מבעיות הניסוח שאינו ברור מספיק ומחליף בין מושגים). לדעתי יש מקום לפסקת 'משפחתו ובה רשימות של בני משפחתו. זה נתון שמעניין רבים מהגולשים שלנו שהרי 'חסידים הם משפחה', אני חושב שדי קל להבין למה הנתונים האלו מעניינים רבים מהגולשים, ויותר מנסה להבין מה הסיבה להתנגדות. כמו"כ אם מישהו זוכר האם והיכן יש דיונים קודמים בעניין ויוכל לקשר אותנו לשם שיע • שיחה כ"ח בחשוון ה'תשפ"ב 15:00, 3 בנובמבר 2021 (UTC)
- לא הבנתי מה חסר במצב הקיים כעת, שאת בניו וחתניו הנשואים של נשוא הערך תמצא בפיסקת משפחתו, את אביו תמצא בתחילת הערך, את גיסיו וכו' תמצא בערך על האבא או השווער, ואם יש משהו מיוחד אז כן מציינים במשפחתו. מה חסר? אליהו ב. - שיחה, 16:48, כ"ח בחשוון, ה'תשפ"ב
- טוב, כעת זכיתי להבין. סוגר את הדיון, ואנסה לנסח במקור את ההוראות בצורה מובנת יותר. שיע • שיחה כ"ח בחשוון ה'תשפ"ב 17:54, 3 בנובמבר 2021 (UTC)
- ברוך השב. ראה כאן ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:24 • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ב
- עדין לא ברור הקטע "ילדים", נראה שאפשר להוריד את החלק השני של הקטע. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:52 • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ב
- לדעתי נכדים של נשוא הערך שעל אביהם אין ערך בחבדפדיה יש לכתוב אותם בערך של סבם. ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חב"דים פעילים מחרסנים את הפילים 19:17, 7 בנובמבר 2021 (UTC)
- אתה מתכוון שאם על סבא שלי יש ערך אני יכתוב את כל 100 הנכדים שיש לו? נכתב שבמקרה חריג יש להפעיל שיקול דעת ואני חושב שזה ניסוח מצויין ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 20:30 • ד' בכסלו ה'תשפ"ב
- הוא כנראה התכוון לנכדים שיש להם ערך ולאביהם אין, אז אין איפה לכתוב אותם כצאצא רק אצל הסבים דוד קורצוג (לא יודע איך חותמים פה)
- אתה מתכוון שאם על סבא שלי יש ערך אני יכתוב את כל 100 הנכדים שיש לו? נכתב שבמקרה חריג יש להפעיל שיקול דעת ואני חושב שזה ניסוח מצויין ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 20:30 • ד' בכסלו ה'תשפ"ב
- לדעתי נכדים של נשוא הערך שעל אביהם אין ערך בחבדפדיה יש לכתוב אותם בערך של סבם. ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חב"דים פעילים מחרסנים את הפילים 19:17, 7 בנובמבר 2021 (UTC)
- עדין לא ברור הקטע "ילדים", נראה שאפשר להוריד את החלק השני של הקטע. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:52 • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ב
- ברוך השב. ראה כאן ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:24 • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ב
- טוב, כעת זכיתי להבין. סוגר את הדיון, ואנסה לנסח במקור את ההוראות בצורה מובנת יותר. שיע • שיחה כ"ח בחשוון ה'תשפ"ב 17:54, 3 בנובמבר 2021 (UTC)
יצירת ערך בשם קודם הבריאה
בערך בריאה הפסקה הראשונה היא קודם הבריאה ואין מספיק ביטוי לדברי תורת חסידות חב"ד בנידון -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- אתה מוזמן להרחיב את הפיסקה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 10:12 • י"ח בכסלו ה'תשפ"ב
הנושא מקבל תשומת לב כה רבה בתורת החסידות כך שאכן מגיע לו ערך בפני עצמו