שיחת משתמש:חסיד

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

אחד מי יודע?

"רבי אומר: בב' פעמים הוי חזקה"



ברוכים הבאים לדף השיחה שלי. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד


שאלה ותמיהה

כאן. האם יש לך תשובה ברורה להנ"ל? יואל * משנה חב"דפדית על רגל אחת

בנוגע לדגל משיח של חב"ד

שלום וברכה!
רציתי לשאול חסיד חב"ד אמיתי בנוגע לייצוג דיגיטלי של דגל המשיח שיצרתי בעזרת תוכנת אינקסקייפ; האם דגל זה דומה לדגל האמיתי שאתם מניפים? ואם כן, אז האם תהיו מוכנים להשתמש בדגל הזה פה בחב"דפדיה? --Oren neu dag 20:40, 6 ספטמבר 2009 (IDT)

שלום גם לך. אין לנו בעיה להשתמש בדגל, אם אין כאן בעיה של זכויות יוצרים. הדגל בהחלט דומה, אבל לפני שאנו מציגים אותו לציבור, כדאי
הדגל המקורי
לדמות אותו יותר, בעיקר בעיבוי הכתב. יום טוב לך ובהצלחה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* המהפכה החדשה

א' תשרי תש"ג

במטותא מנייכו. למה מחקת הערך? --חיים נהר (שיחה) 17:33, 14 ספטמבר 2009 (IDT)

כי היא נפטרה בב' תשרי תש"ג, כמוכח ממכתב אד"ש. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
צודק. טעות שלי. בפעם הבאה אולי כדאי לרשום את סיבת המחיקה. --חיים נהר (שיחה) 17:37, 14 ספטמבר 2009 (IDT)
בסדר. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

בקשה

כפי שכבר ראית בדפי ההיסטוריה (כפי שכתבת לי) וכפי שהינך נוכח בשבוע האחרון, נוכחתי במקום מצריכה הרשאות של מפעיל מערכת, הרשאות שכבר היו לי בעבר ושבעזרתם ניתן לקדם מטרות בצורה מהירה ויעילה יותר. 'חב"דניק' כבר אמר לי שהוא יחזיר לי את ההרשאות בתוך שבוע של נוכחות מאסיבית והפצרתי בו שוב שיקדים להרשותני. בתגובה לכך הוא הפנה אותי לבקש גם את המלצתך בנידון והנני נענה להפנייתו ומכאן בקשתי אליך שתתן אמירתך בנושא בדף השיחה של חב"דניק. בתודה מראש. --חיים נהר (שיחה) 00:22, 16 ספטמבר 2009 (IDT)

בוטים לסידור קטגוריות?

כפי שאתה רואה, אני מנסה לסדר את הערכים בקטגוריה:ערכים בלימוד החסידות לקטגוריות משנה. זה עבודה קצת סיזיפית, ואני הייתי שמח לו יכולתי לעשות אותה בצורה יעילה יותר. האם יש בוטים שמועילים לכך? האם אוכל לקבל לכך הרשאה? בברכה, סומכוס 02:36, 16 ספטמבר 2009 (IDT)

בשי הנושאים, הן בנוגע לבוטים והן בנוגע לנתינת הרשאות. אין לי הידע\היכולת. חיים נהר וחב"דניק בקיאים בנושא יותר ממני, ולחב"דניק יש אפשרות לתת הרשאות, כך שאני לא הכתובת במקרה זה. אשמח לעזור בכל אשר תרצה, - חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים....
קיבלתי. אפנה אליהם. בברכה, סומכוס

ת"ח ת"ח

תודה חמה, תודה חמה (שמעתי שבאחד הפעמים הרבי פיענח את הר"ת דלעיל באופן הזה)!

כשמך כן אתה. חסיד! תודה רבה ומקבלין דין מן דין. תקוותי שאוכל לגמול לך כגמולך. --חיים נהר (שיחה) 03:10, 16 ספטמבר 2009 (IDT)

היו ימים...

נתקלתי היום בזה:

מהפך.... חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

מדיניות חסימות

שלום חסיד. בזמנו הגישה הייתה לחסום "בעדינות". ראיתי בדפי השיחה שלך שגם חב"דניק דיבר איתך על זה ולא באתי אלא לחזק את העניין. חושבני שאין זה צודק לחסום אדם לצמיתות, בפרט כזה שמתוך השחתותיו נראה שאין הוא אלא משועמם לעיתים.

לדעתי הסדר צריך להיות כדלהלן (ואשמח לשמוע דעתך בנידון):

השחתה מספר 1 - התעלמות.

השחתה מספר 2 - פנייה נימוסית לדף השיחה.

השחתה מספר 3 - אזהרה לחסימה!

השחתה מספר 4 - חסימה לטווח קצר (- שבוע, חודש, בהתאם לחומרת ההשחתה).

השחתה מספר 5 - חסימה לטווח ארוך (- חצי שנה, שנה, בהתאם לחומרת ההשחתה).

חסימה לצמיתות, לדעתי, אינה באה בחשבון. חסימה לשנה זהו טווח מספיק ארוך, לכל הדעות. מקסימום נצטרך לחסום אותו בכל ערב ראש השנה... אחרי מספר חסימות כאלה הוא יתבגר... (לצורך ההשוואה, בויקיפדיה העברית, כל החסימות "לזמן בלתי מוגבל" הינם חסימות ליצירת חשבון. כמעט ולא ניתן למצוא חסימה טוטאלית לזמן בלתי מוגבל).

קביעת כללים ברורים ומוגדרים מראש תהווה סייג וגדר יציב ותמנע מהיווצרות דיונים והתווכחויות בנידון. מה דעתך בנידון? --חיים נהר (שיחה) 04:00, 17 ספטמבר 2009 (IDT)

דעתי היא שאדם שכבר חצי שנה שבוע שבוע (ולפעמים אף יום-יום) משחית ומשיחת ו"שיחת כל בשר...כל הזמן" ראוי לחסימה של חצי שנה-שנה מיידית. אכן, לא טוב עשיתי שחסמתיו לצמיתות, אך לדעתי בהשחתה מספר 100 צריך לנהוג בחומרה רבה. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
באם היית מתבונן במה שנכתב לעיל, היית רואה שלא היינו מגיעים למצב שבו אדם משחית יותר מארבע פעמים. וזה בדיוק הנקודה; ברגע שמההשחתה הראשונה פועלים בעניין ולא רק "משחזרים" את ההשחתה וגמרנו. ובהשחתה הבאה פועלים בחמורה רבה יותר כמפורט לעיל. אזי בהשחתה הרביעית המשחית נחסם לזמן ממושך ועד לחסימה לטווח ארוך יותר, כאמור לעיל. ואז לא מתעצבנים ולא כועסים, אלא פועלים בקור-רוח לפי הכללים המנחים. בהצלחה! --חיים נהר (שיחה) 19:44, 17 ספטמבר 2009 (IDT)
פנינו אליו חזור ופנה, דיברנו יפה, שכנענו, התווכחנו, הזהרנו, איימנו, חסמנו לעשר דקות, לחצי שעה, לשעה, ליום, ליומיים, לשלושה, לשבוע, לחודש..חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
ייתכן שלא הבהרתי את עצמי מספיק - אני מסכים איתך במאת האחוזים. אלא שהנ"ל (מנתם ציון") כבר לא נרתע משום דבר. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

מה אתה אומר?! חידשת לי שני דברים. דבר ראשון שהוא משועמם עד כדי כך ודבר שני שזה מנחם ציון. טוב, אני ממש מצטער. ראיתי בדף התרומות שתי השחתות בלבד ובמילא חשבתי שזה משחית חדש. בסדר, שיהיה המשך הצלחה. --חיים נהר (שיחה) 21:35, 17 ספטמבר 2009 (IDT)

בסדר. ות"ח בכלל על הימי חב"ד, עושה רושם טוב מאד! חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
רק להעיר, שמספר IP לא כדאי לחסום ליותר משלושה שבועות, מכיון שיכול להיות שעוד אנשים כותבים מאותו מחשב (כמו כמה משרדים בקראון הייטס, להם יש גישה גם לכאלה שירצו להוסיף לחב"דפדיה וגם לכאלה שירצו להשחית), ומכיון שמספר IP זה דבר שמתחלף לעיתים --chabadnik - שיחה 05:27, 24 ספטמבר 2009 (IDT)

פורטל:ימי חב"ד

הסתדרו לך הקפיצות. באם לא חייבים לסדר את זה. --חיים נהר (שיחה) 01:22, 23 ספטמבר 2009 (IDT)

כן, כנראה בעיה במחשב. הצלחה. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

קישורים

שלום חסיד! צריך קודם להחליט איזה אתרים חשובים יותר ואיזה פחות. ובכלל מה זכאי לקישור ומה לא. אגב, ייש"כ על הוספת היום יום לעמוד הראשי. יוזמה מבורכת. --חיים נהר (שיחה) 00:45, 24 ספטמבר 2009 (IDT)

שרה (בת אדמו"ר האמצעי - נפטרה בנעוריה)

למה באמת מחקת את כל ההוספות שלו ולא שילבת אותם בגוף הערך? --חיים נהר (שיחה) 18:51, 7 אוקטובר 2009 (IST)

ההוספות הנ"ל היו בסיס הערך מלכתחילה. ואני הוצאתי הבר מן הסולת ועיבדתי לערך. נראה לי שאין כל חידוש בהוספות שיכול לתרום לערך, כי הכל הוא "ארום" - צאצאים וכו'. ואם שגיתי, ה' הטוב יכפר בעדי ואתה תתקן אותי. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

איזהו חסיד?

חסיד יקר, חסיד חביב! מתנצל אני מראש שאני בא אליך בדברי הערות וביקורת ומי יודע עם עובי קטן מקוטניך, אמנם כבר אמונים אנו על דברי חז"ל אהוב את הביקורת. ותקוותי שרק לתועלת יהיה ויהיו הדברים בעיניך כיוצאים מלב אוהב ולא ח"ו ההיפך:

א. מידע = זהב. כל רבב מידע שאי משהו כותב כאן זהו כמו גרגירי זהב שמצטברים לבסוף למדינת זהב. אי לכך, גם באם משהו לא כתב דברים בצורה נכונה וראויה לחב"דפדיה וכו' וכו', ראוי לנפות את המידע בצורה מאוד יסודית שלא יפלט שום גרגיר (ולדוגמא: שרה (בת אדמו"ר האמצעי - נפטרה בנעוריה), שרה (נכדת אדמו"ר האמצעי). אמנם מה שמחקת היה נכון ביחס לערך הראשון (וגם שם נותרו פירורי מידע שנמחקו סתם), אבל עם המידע הנוסף היה ניתן ליצור ערך חדש).

ב. כשאדם הוסיף מידע לחב"דפדיה, והוא לא מכיר כ"כ את הכללים כאן, אין זה נאה ל"שחזר" אותו ואח"כ לערוך מחדש את מה שהוא עשה. פשוט זה לא נותן תחושה טובה לתורם (אא"כ זה ממש קשה והרבה פרטים וגם אז אפשר להעתיק מ"עריכת הגירסה" כידוע).

בברכת חג סוכות שמח! --חיים נהר (שיחה) 19:35, 7 אוקטובר 2009 (IST)

מתנצל. אזכור מעכשיו. "אהוב את הביקורת כו'". חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
מקווה שלא תשאר חייב ואקבל ממך כגמולי - בקורות לפי הצורך. בתודה מראש. --חיים נהר (שיחה) 21:23, 7 אוקטובר 2009 (IST)

מחקו אותנו!

לפני 10 דקות שוחחתי עם ידיד, הכותב בויקיפדיה תחת השם "התורם".

הנ"ל סיפר לי, כי גילה שא' החותם "אבגד", חסיד חב"ד, מחק כל קישור המפנה אל האתר חב"דפדיה!
לא הפקרנו קצת את השטח??
חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
עדכון: נכנסתי בעצמי וגילתי כי הדבר עלה לדיון ב"מזנון" שלהם. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

מייל?

למה לא הזנת כתובת דואר אלקטרוני? אני רוצה לשלוח לך משהו במייל. --חיים נהר (שיחה) 17:01, 11 אוקטובר 2009 (IST)

יש לי בעיה עם מיילים, וכבר אמרתי זאת לחב"דניק. אם זאת, ייתכן שדקות הקרובות אזין מייל, שמשמש אותי רק אתמול והיום. בעוד רגע אענה לך. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

מה בדיוק הבעיה עם המיילים? אולי נוכל לעזור לך?--חיים נהר (שיחה) 17:05, 11 אוקטובר 2009 (IST)

הזנתי.
זה לא בעיה טכנית. אין לי - מסיבות מסוימות - מייל פרטי. אני מקווה שבקרוב יהיה לי, והדבר יקל עלי. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

קפיצות

אצלי קפצו פתאום כל התיבות ערכים, אחד תחת השני. הם לא מופיעים באותה שורה אחד בימין ואחד בשמאל. עד אתמול הכל היה בסדר. אצלך זה גם קרה? --חיים נהר (שיחה) 18:37, 11 אוקטובר 2009 (IST)

איזה תיבות? חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
למשל בפורטל:ניגוני חב"ד ישנה תיבה בצד ימין שנקראת "ניגוני רבותינו נשיאינו" ולשמאלה יש תיבה שנקראת "ניגונים ע"פ קטגוריות". משום מה התיבה השמאלית קפצה תחת התיבה הימנית. עד אתמול זה היה בסדר. --חיים נהר (שיחה) 19:01, 11 אוקטובר 2009 (IST)
אצלי דבר לא השתנה. חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

תודה! עכשיו אני יודע שהבעיה היא אצלי. --חיים נהר (שיחה) 19:15, 11 אוקטובר 2009 (IST)

אגב, עכשיו גילתי שתלוי מאיזה דפדפן אני גולש. יש דפדפנים שזה מופיע אצלי מסודר, ויש שלא. חסיד חב"ד (שיחה)

ואם אנחנו כבר מדברים. למה לא רואים אותך כאן מספיק. אם אפשר לשאול? --חיים נהר (שיחה) 19:16, 11 אוקטובר 2009 (IST)

אני לא יודע מה הגדר של מספיק...עכ"פ, כבר הודעתי לפני כשבוע שאהי' כאן פחות בחודשים הקרובים. מקווה שזה ישתנה. בהצלחה כ"א1 חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
בכ"א מחכים לכם בכליון עיניים. --חיים נהר (שיחה) 19:38, 11 אוקטובר 2009 (IST)

חסימות

בעקבות חוצפתו של משחית וחסימתו לצמיתות, חננתי את החסומים לצמיתות, ברשותך. כיון שאהיה פה למשך זמן ממושך אוכל לעקוב אחריהם ולחסום אותם על פי המדיניות שקבענו. --חיים נהר (שיחה) 19:43, 12 אוקטובר 2009 (IST)

93.174.93.222

מי זה המשתמש הזה? זה אתה? --חיים נהר (שיחה) 14:12, 14 אוקטובר 2009 (IST)

לא. אני הוא: 212.199.100.148 (מכתובת זו כותבים עוד כמה). חסיד חב"ד (שיחה)
אז למה חסמת אותו? --חיים נהר (שיחה) 14:20, 14 אוקטובר 2009 (IST)
אה! עכשיו הבנתי. בזמנו הייתה פה תקופה שעשרות קשקושים באנגלית הוכנסו לכאן ע"י כעשרים כתובות, וזו אחת מהם. בזמנו חסמתיה לצמיתות, ועכשיו היא חזרה לפעילות. חסיד חב"ד (שיחה)
אני שם לב שזו לא כתובת רגילה. נראה לי שזה משהו אוטומתי. ידוע לך משהו על כתובות אלו? --חיים נהר (שיחה) 14:24, 14 אוקטובר 2009 (IST)
אכן, בזמנו חב"דניק הסביר לי משהו על כך (כלומר, שזה משהו אוטומטי). אני לא זוכר בדיוק מה העניין, ונראה לי שהוא יסביר זאת יותר טוב ויותר מדוייק ממני...חסיד חב"ד (שיחה)
תסתכל ביומן החסימות ותראה עוד עשרות כאלה, ייתכן שזה יעזור לך (מכנה משותף או משהו). חסיד חב"ד (שיחה)
צריך באמת לברר מה זה והאם זה אכן השחתה אוטומתית. וגם כדאי לציין זאת ב"סיבה" כדי שהחסימה (לצמיתות) תהיה מובנת. אבל, כאמור, לפני שחוסמים לצמיתות חייבים לברר בדיוק מזה כדי שלא לחסום סתם. --חיים נהר (שיחה) 14:39, 14 אוקטובר 2009 (IST)
צודק, אבל -
  1. חסימה זו לצמיתות הייתה "בחמתי", לאחר שהנ"ל השחית קרוב ל50 פעם ביום!
  2. כיוון שאז - לצערי- חב"דניק ואני היינו יחידים פה, לא היה צורך לציין את הסיבה (כך לפחות חשבתי אז).

ושוב, עקרונית אתה צודק. חסיד חב"ד (שיחה)

א. באם היו חמישים השחתות ביום, מסתבר מאוד לומר שזה השחתה אוטומתית.
ב. אחד הדברים שאני מאוד אוהב בחב"דניק, שתמיד, בעיני רוחו, הוא רואה את החב"פדיה כאינציקלופדיה עם כל הערכים החב"דיים (עשרות אלפים) ועם מאות ואלפי משתמשים-תורמים מכל העולם כולו. מנקודת מבט זו הוא פועל. אמנם עכשיו יש כאן מנין "חסידים", אבל אסור לשכוח שמדובר במיזם וירטואלי שחשוף לכל העולם כולו. במילא אין כזה דבר "רק אני והוא כאן". הדברים תמיד צריכים להיעשות ע"פ הכללים, כדי שתמיד יהיה ניתן לראות את הצדק ולא שיצטרכו להיזכר "מה באמת היה אז". אני בעצמי עובד על העניין הזה, בעזרתו של חב"דניק. א סאך הצלחה! --חיים נהר (שיחה) 14:51, 14 אוקטובר 2009 (IST)
שלושת המילים האחרונות שלך. חסיד חב"ד (שיחה)

תודה

במחשבה שניה, קיבלתי את המלצתך בדבר אירכוב דף שיחתי. אגב, מה דעתך על השינוי של תבנית:ארכיון? תודה ובהצלחה בהמשך הדרך! --חיים נהר (שיחה) 17:11, 15 אוקטובר 2009 (IST)

שינוי יפה, למרות שהוא נראה מזערי - הוא ועוד רבים נותנים לחב"דפדיה מראה מקצועי ומחובד. חסיד חב"ד (שיחה)
לא מצאתי תמונה יותר מוצלחת מזו. באם יהיה לך, זכה אותנו. --חיים נהר (שיחה) 21:28, 15 אוקטובר 2009 (IST)

הפניות

תודה על ההפניה. ובכלל ראיתיך מתעקל ומתעקם בכדי שמילים מסוימות לא יהיו קישור פגום. כדאי שתדע, יצירת הפניות הוא מן הדברים המשובחים שכל המרבה הרי זה מוסיף ולא צריך "להתנצל" על יצירת הפניה. מה שכן, כדאי לשים לב שאם ישנם ב' ערכים עם שמות דומים, אז צריך לעשות דף פירושונים (לדוגמא: אור (פירושונים). ויש בזה הרבה כללי הגיון ותן לחכם ויחכם עוד...). --חיים נהר (שיחה) 23:00, 22 אוקטובר 2009 (IST)

תבנית:מקור

יישר כח גדול ליצירת התבנית:מקור. אכן הגיע הזמן שמיזם מקורי כ"כ, ילווה במקורות. עלה והצלח בשמחה ובטוב לבב! --חיים נהר (שיחה) 08:24, 27 אוקטובר 2009 (IST)

ערך מומלץ

הערך מומלץ אינו מדור חדשותי, אלא אמור להיות ערך מכובד שהגיע לרמה שאנו ממליצים לקוראו. לכן לא שייך ערך בעל שורה בודדת או כמה שורות. כמובן שכאשר ישנו ערך שגם מתאים לזמן, יינתן לו עדיפות, אבל זהו קריטיריון שני. --חיים נהר (שיחה) 10:00, 28 אוקטובר 2009 (IST)

מספר ערכים בעמוד ראשי

אין טעם לרשום את מספר הערכים המדוייק בעמוד הראשי, בפרט שרושמים "למעלה מ-". לדעתי, לעדכן כל מספר עשרוני עגול. --חיים נהר (שיחה) 21:58, 1 נובמבר 2009 (IST)

מצאתי בויקיפדיה את המשתנה של מספר הערכים באתר, ניתן לרשום: { {NUMBEROFARTICLES} } (לכתוב בלי הרווחים), שנותן את התוצאה: 11,260. בברכה, סומכוס 22:06, 1 נובמבר 2009 (IST)
תודה סומכוס. המשתנה עודכן ובמילא הערתי לחסיד אינה רלוונטית עוד. ייש"כ לכולם! --חיים נהר (שיחה) 23:27, 1 נובמבר 2009 (IST)

הגדרות בערכים חב"דים

שלום, חסיד. אשמח לשמוע חוות דעתך בקשר להגדרות בערכים חב"דים - כאן. --בהצלחה. חיים נהר (שיחה) 14:52, 9 נובמבר 2009 (IST)

שיחה:ועד לסידור אסיפות-התוועדויות למימוש הוראות כ"ק אדמו"ר שליט"א

צריך להחליט בקשר לזה. זה לא נראה טוב במצב הנוכחי. --בהצלחה. חיים נהר (שיחה) 22:00, 16 נובמבר 2009 (IST)

מייל

הודעה חשובה לכל מאן דבעי - מהיום הגדרתי מייל. ניתן לפנות אלי. הצלחה. חסיד חב"ד (שיחה)

תיבת קישורים

חסיד יקר, אנא נעלמת? חסרונך בלט. באם תוכל לחוות דעתך לתיבת הקישורים שהתווספה בצד ימין. תודה! --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 21:20, 2 בדצמבר 2009 (UTC)

לאחרונה אין עיתותי בידי. בקשר לתיבה - מעולה ונפלא!! ייתכן שכדאי להכניס קישורים גם לערכים נצפים יפים ובסיסיים, 770, למשל. חסיד חב"ד (שיחה)