שיחה:יצחק פייוויש גינזבורג/ארכיון 1
י"א תשרי תש"ע - שיניתי מפייביש לפייוויש - כך הוא חתום על הפס"ד.
- כך הוא חותם בכ"מ. יש אפשרות לשנות גם את שם הערך לפייוויש?
- חיים האם להעביר? --שיע 21:08, 5 בדצמבר 2010 (UTC)
- בעברית כותבים "פייביש" ולכן, לדעתי, אין לשנות. הוספתי הבהרה בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בכסלו ה'תשע"א 07:11, 6 בדצמבר 2010 (UTC)
- חיים האם להעביר? --שיע 21:08, 5 בדצמבר 2010 (UTC)
- מסכים. --שיע 01:46, 8 בדצמבר 2010 (UTC)
באם הכתיב הנכון הוא פייוויש בהחלט יש להעביר, אולם גם באידיש כותבים פייביש. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 14:39, 22 בינואר 2017 (UTC)
השחתה
משתמש:חצקל מחק חצי מהערך, האם מישהו יכול לשחזר בבקשה • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 20:40, 31 במאי 2016 (UTC)
- אני מתנצל, זה היה בטעות, אני לא מצליח לשחזר יש איזה בעיה עם הדף הזה בגלל הקישורים וכו'--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 23:55, 31 במאי 2016 (UTC)
- ניסיתי, אבל ממכשיר נייד צריך איזה קוד ביטחון שאין לי מושג מהו. האם מישהו יכול לסדר? • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:54, 1 ביוני 2016 (UTC)
- שחזרתי את הערך, אבל הקישורים באמת לא עובדים, אז שמתי בקשה בדף של בקשות ממפעיל מערכת, ואקווה שיטפלו בזה, ויהיה אפשרי לשחזר גם את הפסקה "קישורים חיצוניים"-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- ניסיתי, אבל ממכשיר נייד צריך איזה קוד ביטחון שאין לי מושג מהו. האם מישהו יכול לסדר? • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:54, 1 ביוני 2016 (UTC)
מקור
מה המקור לעידוד ל"ברוך הגבר"? חסיד חב"ד (שיחה)
זה שהוא נעצר ע"כ.. עבדא דקוב"ה - שיחה 16:22, 22 באוקטובר 2017 (UTC)
ספריו
סימנתי כערכים דווקא את ששת הספרים שהרב כתב בעצמו. כל השאר זה בעיקר התלמידים.תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. - שיחה 16:28, 1 בדצמבר 2010 (UTC)
ביקורת
מה עם ביקורת על האיש כנהוג בערכים רבים, ובפרט כשמדובר על איש שיש עליו הרבה ביקורת...יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 05:34, 27 בדצמבר 2013 (UTC)
- הביקורת עליו תוסיף בהפצת המעיינות או תמעיט? 173.3.199.145 15:05, 27 בדצמבר 2013 (UTC)
דרוש פיסקת ביקורת דחוף! ולו בשביל שכל אחד שיפתח את הערך יבין שהוא פסול לגמרי בחב"ד. לשאלת האנונימי מעלי, דיעות האיש ומעשי תלמידיו ברור שמרחקים, מלבד זאת שעצם ההתקרבות אליו מהווה התרחקות, ולכן ברור שפיסקת ביקורת רק תמזער את הנזק (אולי). שף ויתיב • קאנפרענץ רום 14:36, 22 בינואר 2017 (UTC)
למיטב ידיעתי הביקורת היא לא על האיש, כי אם על דרך הייצוג שלו בחוץ. אשר על כן, אין טעם להוסיף את פסקת הביקורת בערך שעוסק באיש.--גאר ווילדיג - שיחה 15:46, 15 בפברואר 2017 (UTC)
- א. אתה ממש לא צודק. ב. זה ממש לא משנה.
- ואסביר את עצמי, ציינתי לעיל שיש באיש שתי בעיות: א. דיעותיו מרחקים אנשים מבחוץ מהרבי (שמעתי כבר כמה פעמים אנשים מצטטים ציטוטים הזויים מהאיש בציינם שזהו "רב חב"די חשוב". ב. גם מי שמתקרב לאיש מתרחק מהרבי, שכן מאמיניו (גם אלה שלא מאמינים ר"ל ב"דור השמיני") לוקים ר"ל בשיתוף. עוד לא מצאתי אפילו אחד מתלמידי ר' יואל כהן מחד, או ר' עופר מיודובניק מאידך שיתלה את התמונה של המשפיע שלו בביתו. כן ראיתי הרבה מתלמידי האיש שתולים את תמונתו בביתם, ואין הדבר אומר אלא דרשני. יתירה מזו, כאשר שואלים אותם לזהותם עונים הם "תלמידי יצחק גינזבורג" במקום "תלמידי הרבי מליובאוויטש".
- אפילו אם, נניח שהינך צודק, והאיש עצמו אינו מאמין בשיתוף או בדור השמיני, העובדה שאינו עושה מספיק בשביל לעצור את זה, זה מספיק לפיסקת ביקורת (ו"מספיק" בכגון דא, הכוונה היא שיעשה עד שהדבר ייעצר לחלוטין). מלבד זאת, גם בלי קשר האיש זכאי לפיסקת ביקורת בשל דיעותיו הציוניות המנוגדות לדעתו של הרבי.
- אינני מבין כיצד באתר המכנה את עצמו "חב"די" מרגישים חובה מוסרית עצומה לכתוב פיסקת ביקורת על מוסדות נפלאים הפועלים רבות בשליחותו של הרבי, בעוד שעל אלו המנתקים את עצמם במודע מהרבי יכולים להיות מוצגים באור חיובי ולאף אחד זה לא יפריע. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 21:14, 16 בפברואר 2017 (UTC)
א. עדיין לא ראיתי ביקורת שלך או של נוספים על ר' משה שילת, שבמחכ"ת זכאי לביקורת שווה, אם לא חריפה בנושאים דומים (למרות שהוא לא "גונז את הציון", וד"ל..), או על הגה"ח ר' עדין אבן ישראל שליט"א, שאין חולק כי ההבדלה שלו ותלמידיו מהרבי שליט"א היא הרבה יותר חדה וצריכה ביקורת (ע"ע: הריאיון עם בנו שהובא, למרבה הפלא, בשולי ערכו, פרשיית חידוש הסנהדרין, ועוד). [אף שלא אני ולא אתה נוכל להתחרות ממנו במעלותיו, בעבודת ה' הנפלאה שלו, בקירוב העצמי שלו עם הרבי, ועוד לא דיברנו על מסירות נפשו להפצת החסידות]. ב. אני יכול להביא לך עדויות ממקורות מהימנים (קרובי משפחה שלו, אנשים שעבדו אצלו) על כך ששמעו ממנו במפורש ובחריפות כי אין לו חלק ונחלה בדעות משונות אלו (וידוע לי על מחאות שלו בעניין). אם כי אני מסכים אתך שלעיתים יש שופטני שבהם צריכים להיות עסקינן בפומבי, ובפרט שמדובר בכבוד הרבי מה"מ שליט"א, כי ""לו"" יקהת עמים. ג. שוב, חידדנו שיש ביקורת עליו שאינו מוחה. האם זה אכן מה שנכתב בביקורת? ד. הסיבה שחסידי חב"ד לא קונים את ספריו אמורה להיות מפאת ההקפדה ללמוד מדברי הרב דווקא, ובזה אין חילוק לענ"ד בינו לבין ר' יואל שיחי'. ולמרות זאת, לי ידוע על אחד מן השניים שהרבי שליט"א הורה לו לפרסם את חידושיו בצורה מסויימת, והוא ממלא אותה בהידור ובדייקנות. לעומת זאת על משנהו ידועה הטענה הידועה של הרבי שליט"א על פירסום חידושים...
ועוד חזון למועד, כי נשאר עוד בקולמוס להבהיר ולתקן עבדא דקוב"ה - שיחה 17:17, 22 באוקטובר 2017 (UTC)
תנועת דרך חיים
שיניתי מנשיא תנועת דרך חיים לראש תנועת דרך חיים. כך הוא ביקש שיכנו אותו גם בתנועה. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- גם נשיא, גם ראש (ב"י), מחר יבקש משיח... צריך למחוק את הערך! • כתית למאור • בית הבד 23:37, כ' בשבט, ה'תשע"ז (16 בפבר' למניינם), ימות המשיח
חולק, צריך ערך עם פיסקת ביקורת חריפה. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 00:33, 17 בפברואר 2017 (UTC)
- בעד כתיבת ביקורת. השאלה היא אם הדבר תואם את עמדותיה הפוליטיות של הועדה הרוחנית... וד"ל. (אגב האנונימי דלעיל הוא משתמש רשום שלא נכנס, כפי שאפשר לנחש מרשימת תרומותיו...). -- ד. שטרן ∗ השמים מספרים • 17:59, כ"ב בשבט, ה'תשע"ז (18 בפבר' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
הרב גינזבורג לא אומר שהוא רבי
הרב גינזבורג מכנה את הרבי הרייצ הרבי הקודם ויוצא נגד האנשים שקוראים לילדיהם יצחק פיוויש212.76.102.102 11:34, 12 באפריל 2017 (UTC) --212.76.102.102 11:34, 12 באפריל 2017 (UTC)
- מה שבטוח, אתה אמרת (כתבת) את זה מקודם בערך חסידות חב"ד. אז מה כוונתך, שאתה מתנהג בניגוד להוראותיו (כפי שאתה טוען כאן) או שהוא רק לא אומר שהוא רבי, ומתנגד רק לפרט של קריאת שמו לילדים? --יוסי ג - שיחה 15:12, 12 באפריל 2017 (UTC)
הגנה
שלום או שיע, נא להפעיל הגנה (עכ"פ מפני משתמשים אנונימיים). שף ויתיב • קאנפרענץ רום 01:00, 28 ביולי 2017 (UTC)
תיקון ל"ביקורת"
"סגנונו ושיטתו של הרב גינזבורג אינה מקובלת בקרב חסידי חב"ד." - ???? משפט שטוען אמירה שלא עומד מאחוריה שום תוכן.. קודם כל צריך לבאר בערך מהו סגנונו כמו שקצת כתוב "חיבור התורה לנפש" ורק אחר כך צריך להסביר (באם זה בכלל נכון..) במה מתנגדים (אני לא רואה שום התנגדות לסגנון..)?
"בעקבות זאת, רבים מחסידי חב"ד לא קונים את ספריו ואינם מגיעים לשיעוריו" - ???? דרוש מקור? זה תמוה מאוד לכתוב ש"רבים מחסידי חב"ד" וכו' דבר ראשון מי אמר שלא מגיעים? דבר שני איזה מן טענה זו? לכל משפיע מגיעים כל חסידי חב"ד? חבדפדיה זה דבר אובייקטיבי ולא מיועד לפירוש תמוה ומטעה ביותר שנשמע רע..
"טענה נוספת היא קשורה לציונות, התנועה שהוא עומד בראשה - דרך חיים, שמטרתה הפיכת מדינת ישראל למדינה המתנהלת על פי הלכה, משתמשת בסמלי המדינה." - נתחיל מהסוף, אין שימוש בתנועה בסמלי מדינת ישראל, איפה נראה שהתנועה שלו משתמשת בסמלים כאלו? ועוד, ממה שקוראים על התנועה רואים שזה בדיוק ההיפך מציונות, הרב גינזבורג ידוע כמתנגד לציונות אם כבר. ומעולם לא שמעתי משפיע או מישהו שטען כזאת טענה תמוהה, ולהפוך גוף לגוף שפועל על פי הלכה זה בדיוק כמו כל מבצעים.. איזה מין טענה אבסורדית..
הערה 4 - " לדוגמה, לקראת י"ט כסלו ה'תשע"ד הפיצו תלמידיו מודעות ברחבי ירושלים המודיעות על מעמד הכתרה של הרב גינזבורג לנשיא הדור שיערך בבנייני האומה בירושלים, כמו כן רבים מתלמידיו קוראים לבניהם כשמו, מפיצים את תורתו מנגנים את ניגוניו וסממנים אחרים של התייחסות אליו כאל אדמו"ר." - ממה שהבנתי זה ממש שטויות, מעולם לא נראו מודעות כאלה, הבנתי רק ששאולזון מאתר חדרי חדרים הפיץ את השמועה הזו (כמו שהוא מפיץ שמועות נגד כל מיני רבנים ואדמורים ועושה סכסוכים) ואין לזה שום מקור במציאות, לא היה ולא נברא מעולם, מה עוד שההתוועדות הייתה ולא שמענו על שום דבר כזה שנאמר שם. לא יצא לי לראות במפגשי עם תלמידיו שרבים'?!' מתלמידיו קוראים לילדיהם בשמו
לדעתי כל הקטע הזה נכתב מבטן של מישהו, העלה לי הרבה סימני שאלה על מי שכתב את הביקורת, לא מבוסס, הרבה טעויות של ממש ונראה שנכתב ע"י הרבה שמועות רחוקות. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- 1. גם סגנונו אינו מקובל בקרב חסידי חב"ד. ניתן לבדוק זאת בצורה פשוטה, תבחר קטע, כל קטע מספריו, ותערבב אותו אם קטעים מספרי משפיעים ורבנים בחב"ד. והפלא ופלא, את הקטע שלו יהיה הכי קל לזהות כי יש לו סגנון מאוד שונה מהמקובל בחב"ד. 2. דרוש מקור, אבל זאת העובדה, כפי שתוכל להיווכח אם תכנס לכל ישיבה או בית כנסת חב"דיים באזורך, וכל עוד יש עובדה מאומתת היא נכתבת כאן גם לפני שהובא לה מקור מקובל. . 3. לא מגיעים, כי הוא גר בכפר חב"ד, אך אם תיכנס להתוועדות או שיעור שהוא מוסר, תגלה שיש שם שתיים שלוש מהכפר ועשרות או אפילו מאות מחוצה לו, שמבט חטוף עליהם מבהיר שלבושיהם שונה מהמקובל בחב"ד. 4. שאולוזון עצמו אינו מקור, אך העניין הנ"ל הוא עובדה מפורסמת לכל מי שלא אוטם עיניו ואוזניו. --שיע • שיחה כ"ט באב ה'תשע"ז 15:21, 21 באוגוסט 2017 (UTC)
לשון הרע.!?
א. זה ממש ממש לא נכון הלשון הרע הזה שכתבתם כאן בהערות שוליים: "לדוגמה, לקראת י"ט כסלו ה'תשע"ד הפיצו תלמידיו מודעות ברחבי ירושלים המודיעות על מעמד הכתרה של הרב גינזבורג לנשיא הדור שיערך בבנייני האומה בירושלים" לא היה ולא נברא! זה היה התוועדות פשוטה עם הרב גינזבורג. זה כל כך מופרך שאני לא מבין מאיפה הבאתם את זה... ב. חוץ מזה, אתם כותבים באתר על כל מיני אנשים והרבה פעמים אתם כותבים עליהם לשון הרע כפשוטו! אני לא מבין מאיפה מצאתם התרים לזה, מילא בויקיפדיה- שהם לא שומרי תורה ומצוות לעת עתה- אבל אתם? אנשים נכנסים לאתר הזה במחשבה שזה אתר שאפשר לסמוך על כשרותו- אז, נכון שזה אתר מאד חסידי שמלמד הרבה דברים חשובים והוא מאד שימושי, אבל לשון הרע??? איך נכנסים כל הלכלוכים האלה לאתר כזה? כל הערך הזה של ביקורת על כל מיני אנשים- זה ממש עז גילוי עריות ושפיכות דמים!!! גם על אנשים שנפטרו אסור להגיד לשון הרע, כמו שאתם כותבים על כמה אנשים. 84.108.15.18 09:04, 21 באוגוסט 2017 (UTC)
- מדובר בביקורת הנוגעת למעשה, חשוב לנו שאנשים לא יטעו ויגיעו למקום שהוא בעייתי מבחינת ההתקשרות לרבי. במקרה כזה מותר לכתוב דברים שבמצב אחר יחשבו ללשון הרע. --שיע • שיחה כ"ט באב ה'תשע"ז 15:23, 21 באוגוסט 2017 (UTC)
תגובה על התגובה על הלשון הרע
בנוגע לתשובה שעניתם לי שמותר את הלשון הרע הזה וכו'- " היצר הרע מתחפש לפעמים לארון קודש"- טומאה טומאה טומאה... עכשיו אני אשאל אותך מלב אל לב- אתה באמת מוכן להסתכן בהתחייבות נפשך עי שלושת העבירות החמורות- על סמך היתר שלא קשור בכלל? (אני לא חושב שמי שיקרא ש"מבקריו טוענים כי תלמידיו מתקשרים אליו במקום אל הרבי, ואף מחשיבים אותו כנשיא הדור וכמשיח[4], והוא אינו מוחה בהם." יתקשר יותר לרבי...
- אני מוכן לאבד את העולם הזה ואת העולם הבא שלי, בשביל שלא יתקשר יהודי אחד להנ"ל. 24.190.246.82 21:52, 21 באוגוסט 2017 (UTC)
המשך (סוף טוב הכל טוב)
בזה תם הדיון, אני מבקש באמת סליחה עם פגעתי בכם, ואני עדיין מאד מודה לכם על התוכן העשיר והחסידי שאתם מספקים לכולם. תכתבו ותחתמו לשנה טובה ומתוקה.
חוסר קוהרנטיות וחוסר מקורות
יש בחלק על הביקורת סתירה מיניה וביה- אם תנועת דרך חיים רוצה להפוך את מדינת ישראל למדינה המתנהלת ע"פ ההלכה, מה הקשר לציונות? גם לא ברור באיזה סמלים ציוניים הם משתמשים? 95.86.99.32 20:48, 12 בספטמבר 2017 (UTC)
- ציונות במובן שהם חושבים שהגאולה תבוא ע"י פעולותיהם לשינוי המדינה, ובמילים אחרות - גאולה טבעית (עכ"פ ביסודה - אף שאינו שולל ניסים). כל המעיין בשיחה המפורסמת של כל היוצא למלחמת בית דוד יראה שאלה "אשר חרפו עקבות משיחך" המקוריים הם תלמידי יצחק גינזבורג, ולכן חובה על כל תמים בתומכי תמימים להילחם בהם כשם שהייתם נלחמים בקומוניסטים. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיב • קאנפרענץ רום 23:56, 13 בספטמבר 2017 (UTC)
95.86.99.32 20:48, 12 בספטמבר 2017 (UTC)
יצא לי לדון ולהתווכח הרבה עם אחד מתלמידיו שעסק בהפצת תנועת דרך חיים, ובהחתמת אנשים שרוצים מדינה ע"פ הלכה וכו' ואכן הוא באמת התבלבל בנוגע למטרת פעולות אלו, אך היה ברור שאין זה בשביל להביא את הגאולה באופן טבעי כשיטת הציונים שבזה שיש מדינה יהודית זה כבר גאולה טבעית, ובמיוחד שאם כן, אז זה עצמו סתירה מיניה וביה למ"ש שהם מאמינים בו כמשיח דבר שאינו שייך ואינו נצרך לשיטת הגאולה הטבעית הציונית, (כידוע הביאורים במה שדווקא מצד פעולות מלך המשיח אפשר לקרוא לעליית יהודים - קיבוץ גליות ו"מעין והכנה" ואתחלתא דגאולה וכו'), וגם אם הם לא בקיאים כ"כ כדי להבין את כל הפלפולים, מ"מ דבר זה הוא די פשוט.--פיצי - שיחה 02:59, 14 בספטמבר 2017 (UTC)
- הוא התבלבל כי אינו מכיר. דיברתי עם תלמידיו רבות וגם קראתי קצת מהגותו. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיב • קאנפרענץ רום 09:45, 14 בספטמבר 2017 (UTC)