חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

ישיבות תומכי תמימים תחת שלטון הקומוניסטים

אני מציע לאחד את כל הערכים של גלגולי ישיבות תומכי תמימים. זה סתם מיותר. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:29, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

באיזה אופן? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:06, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

הודעה חשובה

מיועד בעיקר לידידי המשוגע אך ככל שאר העורכים מוזמנים גם כן.

ערכתי עכשיו את הפיסקה הקריאה והקדושה#ביקורת, אולם אני צריך שמישהו יעשה לזה ויקיזציה. בברכה. ואגב נא לא ליגוע בשאר חלקי הערך, הוא באמצע עריכה!. שף ויתיבקאנפרענץ רום 10:19, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

קטגוריה:ידידי חב"ד

מתברר שקטגוריה זו נושאת מספר גדול של פוליטיקאים שחלקם חברי כנסת וחלקם חברי עירייה וחלקם פעילים שרצו לכנסת ולא נבחרו (כדוגמת ברוך מרזל), אולי כדאי לאחדם בקטגוריה משותפת, שתכלול בתוכה גם את הקטגוריה חברי כנסת שקיימת כאן. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 00:02, 22 בנובמבר 2016 (UTC)

הקטגוריה צריכה להמחק. זו קטגוריה של עורכים עצלנים שלא היה להם כח לחפש את הקטגוריה האמיתית (אדמו"רים, רבנים, זמרים, ראשי ממשלות וכו'). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:36, כ"ב בחשוון ה'תשע"ז
צודק שלא צריך להיות מישהו בקטגוריה הזו, אך היא צריכה להישאר כקטגוריית על, כאשר כל האישים הנ"ל נמצאים באחת מתת הקטגוריות שלה. --שיעשיחה ה' בכסלו ה'תשע"ז 00:48, 5 בדצמבר 2016 (UTC)

לתורמים החשובים בימי חב"ד

יישר כח לכל המתגייסים למלאכת הק' של פתיחת התבניות (תבנית:כ"ב בחשוון וכן הלאה). רק רציתי להעיר על שני דברים:

  • על פי מה שהוחלט יש להכליל בתבנית כל אירוע משמעותי ביהדות, משמעותי היינו - שיש עליו ערך בחב"דפדיה (דוגמא).
  • לאידך, יש למחוק מערכי הימים את האירועים המיותרים שלא שייכים לחב"דפדיה והועתקו בטיפשות מויקיפדיה (דוגמא). וזה ההזדמנות - כשאתה פותח את הערך של התאריך כדי להעתיק ממנו לתבנית, למחוק את שאר המיותרים. ואולי על הדרך לבצע שיפוץ כללי בערכי הימים, לוודא שיש אחידות וסדר וכו'. אם יש כח.

יישר כח גדול לכולם! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:35, כ"ב בחשוון ה'תשע"ז

תבניות חשיבות / מחיקה על ערכים

בעקבות ריבוי תבניות המחיקה לאחרונה על ערכים שונים, הנני לבקש בזאת להציב את התבנית רק על ערכים שאמורים להמחק לחלוטין. לעומת זאת ערכים שאמורים לקבל איחוד עם ערכים אחרים, למשל ערך על ספר שאת המידע שבו צריך בעצם לאחד עם ערך אחר, יש להציב עליו תבנית:לאיחוד, ונבקש מזאת מהמשתמשים החשובים העוסקים בחריצות בהצבת תבניות חשיבות על ערכים לא נחוצים לדעתם, שיקחו יוזמה וגם יאחדו ערכים אלו לערכים המתבקשים - בחלוף שבוע מדיון האיחוד, אם לא תהיה התנגדות. בקשה זאת היא גם לשעבר (על ערכים שכבר קיימת בהם תבנית חשיבות). שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 05:51, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

הצבעתי בכו"כ מהדיונים במטרה לקדם תהליכים, וכן לעודד את אלו שעוסקים בעבודת הק' שימשיכו לסנן עוד ועוד ערכים לא נחוצים.
ואגב, לדעתי יש אינדיקציה קלה ופשוטה: אפשר לעבור על הערכים החל מכאן בערך והלאה, רובם טעונים מחיקה/איחוד(/הרחבה, אבל אף אחד לא יעשה את זה ). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:09, א' בכסלו ה'תשע"ז

שגיאת ציטוט:

אני לא יודע איפה לשאול את השאלה שלי אז אני עושה את זה כאן. היום התחלתי לשדרג את הערך על הבעל שם טוב. אני לוחץ על "עריכה" בכל קטע בנפרד, שומר ועובר לקטע הבא. מהעריכה השניה או השלישית שלי, כל פעם שאני לוחץ "שמור" או "תצוגה מקדימה" נמחק כל הערך חוץ מהקטע שאני עובד עליו ואני צריך לשחזר. בתחתית העמוד הוא כותב לי באדום "שגיאת ציטוט: קיימים תגי ‎<red>‏. אך לא נמצא תג ‎</references>‏". זה בעיה אצלי או בחב"דפדיה? משתמש:מחלק דולרים * פינת החי * 08:16, 2 בדצמבר 2016 (UTC)

מוזר, האם אתה עדיין נתקל בבעיה? לגבי הכיתוב באדום "שגיאת ציטוט: קיימים תגי ‎<red>‏. אך לא נמצא תג ‎</references>‏, זה פשוט, בכל מקום שיש בו הערות, אך אין בסוף הערך את התבנית 'הערות שוליים' נכתבת השגיאה, שמשמעותה שבערך מופיעה הפניה להערה, אך לא מופיע התבנית שתציג את ההערות בשולי הערך, כך שההפניה תישאר מיותמת. --שיעשיחה ה' בכסלו ה'תשע"ז 00:46, 5 בדצמבר 2016 (UTC)
תודה רבה. יש לי בעיה אחרת שגורמת שלפעמים הוא מוחק את כל הערך חוץ מהפיסקה שערכתי. כנראה שאחרי שהוא מחק את כל הערך הוא לא מצא את ההערות... עם בעיית המחיקות אני חושב שלמדתי לחיות. חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 03:27, 6 בדצמבר 2016 (UTC)

משהו מעניין בגוגל

בדרך כלל חב"דפדיה די מובילה בגוגל, בפרט בנושאים חב"דיים, במיוחד אם הם קשורים לענייני משיח וגאולה. והנה - החיפוש "בשורת הגאולה" מביא אך ורק את הערך בשורת הגאולה (ספר) (בתוצאה ראשונה), אבל הערך בשורת הגאולה לא מופיע אפילו בדף החמישי! זה גם מסקרן, וגם עצוב. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:13, ז' בכסלו ה'תשע"ז

פשוט הדף נוצר מאוחר יותר, ולכן לוקח לו זמן לעלות במדרג. בעבר, כשאחד מידידינו הותיקים ערך את הדף על הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח, הוא פעל שכמה וכמה יוסיפו אותו כקישור מוטמע בחתימת האימייל שלהם, וזה חולל פלאים. להתראות - שיחה 08:01, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

מה המדיניות?

מה המדיניות ביחס לכתיבה על הממשלה/מדינה? למשל אם רוצים לכתוב על משהו שהוא שר בממשלה. איך לכתוב "והיה שר בממשלת ישראל" או "והיה שר בממשלת מדינת ישראל"? דוגמה נוספת: לכתוב "ישראל ומצרים חתמו על הסכם שלום" או "מדינת ישראל ומצרים" או נציגות המדינה ומצרים"?

השאלה היא אם יש עניין להדגיש שהמדינה ו(עם )ישראל זה עניינים שונים ובלתי מחוייבים זה לזה?

ראיתי כמה ערכים והתלבטתי עם לשנות. חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 05:30, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

לא נכון לשאול "מה המדיניות", אין מדיניות כל עוד זה לא נקבע בשום מקום... אפשר להחליט כאן ועכשיו.
לענ"ד: בנוגע לממשלת ישראל, אין שום בעיה לכתוב, שהרי כל אחד יודע ש'ממשלת ישראל' אין הכוונה למלכות ישראל והנהגת עם ישראל - אלא להנהגת המדינה הציונית (כמו שנאמר: משטרת ישראל). בנוגע להסכם שלום, בודאי שלא שייך לכתוב 'ישראל' סתם אלא צ"ל מודגש 'מדינת' או 'ממשלת' ישראל, כי כאן - כדבריך - עלול להיות משמע שהעם והמדינה תלויים זה בזה. ובשאר המקרים לגופם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:51, ז' בכסלו ה'תשע"ז
א. בקשר למדיניות זו היתה כוונתי. ב. למיטב ידיעתי חוגי המזרחי דווקא כן נוהגים לקשר בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת/מלכות ישראל. חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 06:18, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

פיסקאות ביקורת

בעקבות עריכתו זו של להתראות, התעוררתי לשאול חוו"ד (ע"מ לבצע הצבעה ולקבוע מדיניות) ע"ד פיסקאות ביקורת בכלל.

האם כל אחד שלא מוצא חן בעיני מישהו (או רבים) זכאי לפיסקת ביקורת? האם למשל פיסקת ביקורת זו אשר מעולם לא קיבלה גושפנקא רשמית משום גוף יש לה מקום? ומה עם זה, זה, זה, זה וזה?

ומדוע בערך זה אין פיסקת ביקורת? ואם כבר, מדוע בערך זה אין פיסקת ביקורת?

בקשה אחרונה, אבקש שבדיון ובהצבעה ישתתפו אך ורק משתמשים פעילים, נא לא להעלות באוב כל מיני שמות משתמשים ישנים שלכם בשביל להטות את הדיון.

בכבוד ובברכה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:05, 7 בדצמבר 2016 (UTC)

העניין כבר נידון בריבוי מקומות, ולכאורה צריך רק לייבא את הדעות לכאן ולבצע הצבעה.--הנחה - שיחה 10:03, 7 בדצמבר 2016 (UTC)
לעניות דעתי, פיסקאות ביקורת צריכות להופיע רק אם הביקורת התפרסמה במקום רשמי כלשהו/נאמרה ע"י אישיות חשובה כלשהי/נערך דיון בבית דין כלשהו וכן על זה הדרך. לדוגמה, העריכה שנעשתה לאחרונה בערך הזה, והפיסקה שמופיע עכשיו כאן, לא מתאימות. יעקב בן שמואל - שיחה 00:10, 9 בדצמבר 2016 (UTC)
בעצם, חשבתי להתחיל לכתוב את דפי המדיניות בחב"דפדיה, ולאחר התייעצות עם המנהלים ועם ההנהלה הרוחנית להעלותם ולאוכפם. אך לבינתיים, מחמת צוק העיתים וריבוי העיסוקים אינני מזדמן כ"כ לשבת למשך זמן ארוך ע"י מחשב, וגם כשכן, יש עוד דברים לעשות...
ועל כן, אבוא בזה במילים אחדות, ואקווה שבימים הקרובים אוכל להתייעץ ע"כ עם הוועדה הרוחנית, ולוודאות שאכן זוהי המדיניות:
לעניות דעתי, פסקאות ביקורת בעצם הינן משוללות זכות קיום באתר יהודי. מה גם שלדוגמה הביקורת בערך על JEM, הרי אם מקורב יראה זאת, יתכן שזה יגרום לו למאוס במוסד הזה, ובדמות שאותה הם מנסים (או שלא..) ליפות.
ולכן גם בערך ועד רבני ליובאוויטש צריך למחוק את הפסקה על הפולמוסים, וכן בשאר רוב הערכים.
אם לאחד העורכים יש רצון, והוא חושב שבערך הספציפי רצונו של אד"ש הוא שתיכתב פסקת ביקורת, עליו לפתוח דיון בדף השיחה, וזה יכנס לדף רק לאחר התייעצות עם אחד מחברי הוועדה הרוחנית.
בברכת הצלחה רבה לכולם, והאמת והשלום אהבו • כתית למאורבית הבד 00:41, ט' בכסלו, ה'תשע"ז (9 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
כל עוד הביקורת מוצדקת ועניינית, אני לא חושב שיש מניעה להכניס אותה, שהרי לדעת אומר הביקורת, יש בעיה במוסד/אדם וכדומה, ואין לך דרך להכריע מי הצודק יעקב בן שמואל - שיחה 00:56, 9 בדצמבר 2016 (UTC)
נ.ב. כתיבת מדיניות תהיה מעשה מבורך ביותר, שתמנע מאות וויכוחים מיותרים יעקב בן שמואל - שיחה 00:58, 9 בדצמבר 2016 (UTC)
לענ"ד, אם רוצים לקבוע מדיניות כגון הצעת כתית למאור על ידי פניה לועדה רוחנית, זה יכול להיות רק באמצעות בירור על ידי מפעיל מערכת, כדי שכלל המשתמשים יהיו בטוחים שהדברים הוצגו בצורה נייטרלית, ולא ניתנה להם פרשנות נרחבת. ואולי גם את זה צריך לכתוב במדיניות להתראות - שיחה 04:15, 9 בדצמבר 2016 (UTC)
לא אמלט מלהביע דעתי: באמת פסקאות ביקורת אינן הדבר הכי יהודי, אבל גם לטהר שרצים בשם הפוליטיקלי קורקט זה לא הכי יהודי. ולכן כאשר ישנם ערכים שעדיף שלא היו כאן, אך אין ברירה ומוכרחים להכניסם - הם חייבים לקבל פסקת ביקורת, כדי שיהיה ברור שלא מדובר בטלית שכולה תכלת. כמו שלא שייך לכתוב ערך על אביגדור בן חיים בתור "אחד מרבני פינסק, שיצאה ממנו שלשלת חסידית"; ולא על שלמה קרליבך בתור "חסיד הרבי הריי"צ והרבי ומראשוני מפיצי היהדות בארצות הברית בשליחותם" - גם לא שייך לתאר אנשים/ארגונים מסויימים כמקושרים גדולים וכו' וכו'. אם כי, במיוחד כאשר מדובר בחסידים, יש לנסות לכתוב בענייניות ובעדינות, בגיבוי מקורות, ולדלג על מוקשים מיותרים.
שאר הביקורות, בפרט אישיות ולא ענייניות, מקומם בויקי ויש למחקן בהקדם (כפי שהצעתי מזמן בערכים בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש וועד רבני ליובאוויטש).
ואם בענייני הועדה הרוחנית וביקורת עסקינן, אני נזכר מיד בכתבות המובאות בקישורים חיצוניים בערך בד"צ קראון הייטס, כתבות שיכולות לפרנס הרבה פסקאות ביקורת. ניתן לקהל הקדוש לנחש מי כתב אותן... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:31, ט' בכסלו ה'תשע"ז

פתגם חסידי

כלל המשתמשים מוזמנים להצטרף לדיון הגורלי וההיסטורי, שיחת משתמש:שלום#פתגם חסידי. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:59, ט' בכסלו ה'תשע"ז

ואולי עדיף קודם שיעברו וישפרו את הערך עצמו אודות הפתגם החסידי. להתראות - שיחה 07:04, 9 בדצמבר 2016 (UTC)

בתגובה לכתוב שם: א. אם אין בעיה לצטט חסידים בני דורנו ודאי לא תהיה התנגדות לצטט מהדף משתמש שלי (כולל מה ששיע מחק...). ב. קרייזי, ביקורת זה הצד החזק שלך?! אני מריח פה השגת גבול חמורה (וכפתגם הידוע "אהוב את הביקורת"). ג. אולי קרייזי היה מתנגד להקמת האתר, אולם אני מתנגד אליו גם אחרי שהוקם.

לעצם הדיון אני מצטרף לדעת קרייזי, וממליץ ללהתראות שמלבד להעתיק מ'אוצר פתגמי חב"ד' הוא יכול לחפש גם בתורת שלום, יש שם הרבה ענינים חזקים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:59, 9 בדצמבר 2016 (UTC)

שף ויתיב נהוג שלא עונים על דיון שנערך במקום אחד במקום אחר! • כתית למאורבית הבד 15:20, ט' בכסלו, ה'תשע"ז (9 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
שף ויתיב: א. זה אחת מהסיבות להתנגדות שלי... ב. אל תהיה כזה שליח ראשי, שמשתלט על מדינה שלימה ומחניק כל אפשרות לפעילות. פקח עיניך ותראה שיש מקום לפעילות של עוד הרבה שלוחים בנושא הזה, בלי שאף אחד יסיג את גבול רעהו...• קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 00:06, י"א בכסלו ה'תשע"ז

כתית למאור, שם זה מעל חמשת אלפים תווים ואין לי אפשרות לערוך, אם תרצה תעביר.

קרייזי אבאוט משיח: א. טוב שהבנת את כוונתי. ב. אבל רשות צריך לבקש, לא? (אא"כ תרצה שאפתח בית חב"ד מול הבית משיח שלך). שף ויתיבקאנפרענץ רום 02:12, 11 בדצמבר 2016 (UTC)

קריאת קודש

כיהודה בשעתו הריני קורא כאן "מי לה' אלי?!"

מי מהעורכים מעוניין להטות את שכמו לעריכת הערכים בנושא חנוכה הזקוקים לטיפול נואש, וכן לכתיבת הערכים החסרים: גזירות אנטיוכוס, מרד החשמונאים, נס פך השמן, חנוכיה ציבורית (כרגע הפניה לחנוכיה ויכול למלא ערך נפרד) וכו'.

אני מתייג בזאת את המשתמשים הפעילים כאן לאחרונה, בתקווה ובציפיה לשינוי משמעותי בנושא. יישר כח • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:10, י"ג בכסלו ה'תשע"ז

מכך שתייגת את כלל המשתמשים בקישור המפנה לשמי, אני משער שכוונתך היא שמפעיל מערכת הוא בבחינת רבי שכל המשתמשים כלולים בו. חכה למחאת שף ויתיב. --שלום - עליכם י"ג בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 07:09, 13 בדצמבר 2016 (UTC)
הריני להזהיר שמי שמדייק באיזה מילה תייגתי כל אחד וכו' וכו', עושה זאת על אחריותו האישית בלבד! ריבוי כוונות נסתרות יש בכך, ולאו כל מוחא סביל דא. רק הנגלות לנו ולבנינו שבהם מומלץ לדקדק - הם סדרת הערכים הנזכרת בקטע שלפני זה, שבה כולם מוזמנים להשתתף. סאך הצלחה • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:15, י"ג בכסלו ה'תשע"ז

ובכן, הנני מוחה! שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:16, 13 בדצמבר 2016 (UTC)

אכתוב בע"ה את הערך סביבון. להתראות - שיחה 11:05, 14 בדצמבר 2016 (UTC)
יש כמובן עוד ערכים חסרים לדעתי, לדוגמה: יוון.